Škoda loni v Česku prodala 58.091 vozů, výsledek chce letos zopakovat
Škoda Auto chce letos v Česku prodat nejméně tolik aut jako loni, kdy na trh umístila 58.091 vozů, což byl meziroční růst o 8120 aut. Do konce letošního roku chce dokončit vzhledovou přeměnu všech prodejen a vybudovat 30 až 40 center pro velké firemní zákazníky. Na setkání s novináři to uvedl šéf Škody pro ČR Luboš Vlček.
Celkový trh v Česku by měl letos podle Vlčka dosáhnout minimálně úrovně roku 2014, tedy kolem 192.000 aut. "Ve střednědobém horizontu tří až pěti let lze počítat s prodejem výrazně přes 200.000 aut," podotkl.
Škoda letos u objemových modelů sází hlavně na Fabii, kterou představila v provedeních krátká verze a Combi na konci minulého, respektive na začátku tohoto roku. Vedle toho uvede v červnu novou vlajkovou loď Superb v provedení iiftback a v září Combi. Vedle toho přijde nová Fabia ve sportovnějším provedení Monte Carlo a v ekologickém provedení GreenLine, dále Rapid Monte Carlo a Superb GreenLine.
Zastoupení automobilky v tuzemsku chce klást důraz na certifikovaný prodej ojetých vozů Škoda Plus. Loni jich prodala přes 27.100, což představuje růst o desetinu. "V budoucnu bychom chtěli prodávat v naší dealerské síti zhruba stejný počet nových i ojetých vozů," uvedl Vlček. Do systému Škoda Plus je zapojeno 100 obchodníků.
Pokračovat bude nabídka operativního leasingu pro fyzické osoby. Loni firma uzavřela 1100 smluv, letos by to mělo být dalších 3000 smluv. Zformovat by se měla nová značka Škoda Finance, pod kterou bude patřit financování, leasing a pojištění prodávaných vozů. Zastoupení rovněž doplnilo svůj management. Ve vedení marketingu vystřídal Václava Kouckého Michal Pres (37), za rozvoj prodejní sítě bude na nové pozici zodpovídat Miroslav Holan (37).