Škoda Citigo: Mini z Bratislavy

Škoda Citigo: Mini z Bratislavy

 

V Mladé Boleslavi dnes byla odhalena podoba nejmenší Škody. Potvrzen je nový název, design i technická data.

Jméno a slogan

Tipovali jsme City, jmenuje se Citigo! Název tedy není jednoslabičný (jako Up! nebo očekávaný Go), ale rovnou tříslabičný. Jde o jedno ze jmen, které si automobilka loni zaregistrovala jako slovní ochrannou známku.

Škoda novým jménem napodobila společnost Citibank, která také využívá anglický výraz city s oběma měkkými i.

S uvedením nového modelu rozšířila Škoda i svůj slogan Simply Clever o novou verzi City Clever.

Škoda Go, Popular, Civia nebo Towny? Nová jména pro nové modely

Škoda zaregistrovala další nová jména: Hero, Viva, Vivia a Rapid

Design

Kdo čekal, že jedinou změnou oproti Upu bude logo na masce, ten se velmi mýlil. Nové jsou totiž prakticky všechny viditelné díly karoserie.

Ačkoli Volkswagen u svého miniauta tradiční masku v podstatě vypustil, Škoda Citigo ji má, a to včetně nového zubu s novým logem uprostřed. Nový tvar mají světlomety, naopak beze změn jsou převzatá vnější zpětná zrcátka.

Překvapením je výrazná proměna siluety. Celá bočnice je nová, linie oken pokračuje přirozeně bez zalomení, které odlišuje Up!.

Designově čisté a přitom svébytné je i řešení zádě. Zatímco Volkswagen vsadil na překrytí zadní výklopné stěny tmavým prosklením, Škoda zůstává u konvenčního vlepeného zadního skla a u plechu ve spodní části výklopné stěny. Koncové svítilny vtipně doplňují obdélníkový tvar zádě.

V první fázi bude na trh uvedena pouze třídveřová verze. Pětidveřové provedení přijde v roce 2012.

Rozměry

S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo mezi nejkompaktnější vozy nabízené v tomto segmentu. Mini-Škoda je nepatrně kratší než VW Up!, jde však o rozdíl daný pouze tvarem nárazníků. Rozvor 2.420 mm budou mít oba vozy stejný.

Škoda Citigo proti všem: Konkurence ve třídě mini

Standardním rozměrem kol je 5J x 14 palců, na kolech jsou obuty pneumatiky 165/70 R14. Rezervní kolo je plnohodnotné.

Pohotovostní hmotnost Škody Citigo je identická jako u Volkswagenu a činí (bez řidiče) 854 kg v obou výkonových verzích.

Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste tento objem na 951 litrů.

Technika

Citigo dostane dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW, resp. 55 kW.

V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km. Standardní verze potřebují 4,5 l/100 km, resp. 4,7 l/100 km.

Motor 1,0 MPI je základem i pro agregáty spalující alternativní paliva, jako je například CNG. Hodnota emisí CO2 této verze klesne až na 79 g/km.

V roce 2012 se navíc vedle ručně řazené převodovky objeví také pětistupňová automatizovaná převodovka.

Volkswagen Up!: První kontakt

Jake.auto.cz: Volkswagen (přehled všech článků)

Škoda Citigo
Motor1,0 44 kW1,0 55 kW
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]999999
Válce/ventily3/43/4
Největší výkon [kW/min-1]44/5000-600055/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]95/3000-430095/3000-4300
Max. rychlost [km/h]160171
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,413,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,7
Pohotovostní hmotnost [kg]854854

Interiér

První zveřejněný snímek interiéru ukazuje tvary známé z Upu. Nové je barevné ladění, které ale bude dostupné pravděpodobně pouze ve vyšších stupních výbav. Z vlastních boleslavských zdrojů pochází volant.

Provedení sedadel zatím není na oficiálních snímcích dostupné, automobilka již ale zveřejnila informaci, že přední hlavové opěrky jsou integrovány do sedadel.

U moderního auta do města nesmí chybět četné úložné a odkládací prostory, držáky nápojů a multimediálních zařízení či odkládací kapsy na bocích opěradel předních sedadel.

Vtipným řešením je háček na tašku či kabelku umístěný v mechanismu otevírání odkládací schránky před spolujezdcem nebo držák fotografií na středovém panelu. Výklopné odkládací plato je doplněno aretací v horní pozici.

Bezpečnost

Poprvé jsou u Škody použity kombinované boční airbagy Head-Thorax chránící těla a hlavy předních cestujících.

Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje příplatkový brzdový asistent „City Safe Drive“. Nový systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h, kdy laserovým senzorem registruje okolí a vyhodnocuje nebezpečí kolize.

V závislosti na rychlosti a dopravní situaci může automatické brzdění zmírnit závažnost kolize nebo jí dokonce zcela zabránit.

Škoda Citigo je společně s Volkswagenem up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.

Na trh v listopadu 2011

Jako hlavní cílové skupiny vozu vidí automobilka mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny a konečně i lidé v nejlepších letech.

Jedná se o zákazníky, kteří myslí na náklady, mají k autu spíše racionální vztah, na druhé straně ale mají vysoké nároky na kvalitu, praktickou stránku, design a bezpečnost.

V závislosti na požadavcích jednotlivých trhů budou na výběr až čtyři varianty výbavy: Easy, Active, Ambition a Elegance.

Výroba třídveřového modelu Citigo bude v bratislavském závodě zahájena ve 41. kalendářním týdnu tohoto roku (říjen 2011).

Na český trh bude Škoda Citigo uvedena už v listopadu 2011, zbytek Evropy se dočká až v létě 2012.


Škoda Citigo
 

Srovnání Škoda Citigo vs. VW Up!
 

Anketa

Ohodnoťte design Škody Citigo jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Citigo: Mini z Bratislavy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace? Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

V rámci letošního faceliftu Citigo měnilo hlavně své…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…