Škoda Citigo: Mini z Bratislavy

Škoda Citigo: Mini z Bratislavy

 

V Mladé Boleslavi dnes byla odhalena podoba nejmenší Škody. Potvrzen je nový název, design i technická data.

Jméno a slogan

Tipovali jsme City, jmenuje se Citigo! Název tedy není jednoslabičný (jako Up! nebo očekávaný Go), ale rovnou tříslabičný. Jde o jedno ze jmen, které si automobilka loni zaregistrovala jako slovní ochrannou známku.

Škoda novým jménem napodobila společnost Citibank, která také využívá anglický výraz city s oběma měkkými i.

S uvedením nového modelu rozšířila Škoda i svůj slogan Simply Clever o novou verzi City Clever.

Škoda Go, Popular, Civia nebo Towny? Nová jména pro nové modely

Škoda zaregistrovala další nová jména: Hero, Viva, Vivia a Rapid

Design

Kdo čekal, že jedinou změnou oproti Upu bude logo na masce, ten se velmi mýlil. Nové jsou totiž prakticky všechny viditelné díly karoserie.

Ačkoli Volkswagen u svého miniauta tradiční masku v podstatě vypustil, Škoda Citigo ji má, a to včetně nového zubu s novým logem uprostřed. Nový tvar mají světlomety, naopak beze změn jsou převzatá vnější zpětná zrcátka.

Překvapením je výrazná proměna siluety. Celá bočnice je nová, linie oken pokračuje přirozeně bez zalomení, které odlišuje Up!.

Designově čisté a přitom svébytné je i řešení zádě. Zatímco Volkswagen vsadil na překrytí zadní výklopné stěny tmavým prosklením, Škoda zůstává u konvenčního vlepeného zadního skla a u plechu ve spodní části výklopné stěny. Koncové svítilny vtipně doplňují obdélníkový tvar zádě.

V první fázi bude na trh uvedena pouze třídveřová verze. Pětidveřové provedení přijde v roce 2012.

Rozměry

S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo mezi nejkompaktnější vozy nabízené v tomto segmentu. Mini-Škoda je nepatrně kratší než VW Up!, jde však o rozdíl daný pouze tvarem nárazníků. Rozvor 2.420 mm budou mít oba vozy stejný.

Škoda Citigo proti všem: Konkurence ve třídě mini

Standardním rozměrem kol je 5J x 14 palců, na kolech jsou obuty pneumatiky 165/70 R14. Rezervní kolo je plnohodnotné.

Pohotovostní hmotnost Škody Citigo je identická jako u Volkswagenu a činí (bez řidiče) 854 kg v obou výkonových verzích.

Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste tento objem na 951 litrů.

Technika

Citigo dostane dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW, resp. 55 kW.

V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km. Standardní verze potřebují 4,5 l/100 km, resp. 4,7 l/100 km.

Motor 1,0 MPI je základem i pro agregáty spalující alternativní paliva, jako je například CNG. Hodnota emisí CO2 této verze klesne až na 79 g/km.

V roce 2012 se navíc vedle ručně řazené převodovky objeví také pětistupňová automatizovaná převodovka.

Volkswagen Up!: První kontakt

Jake.auto.cz: Volkswagen (přehled všech článků)

Škoda Citigo
Motor1,0 44 kW1,0 55 kW
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]999999
Válce/ventily3/43/4
Největší výkon [kW/min-1]44/5000-600055/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]95/3000-430095/3000-4300
Max. rychlost [km/h]160171
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,413,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,7
Pohotovostní hmotnost [kg]854854

Interiér

První zveřejněný snímek interiéru ukazuje tvary známé z Upu. Nové je barevné ladění, které ale bude dostupné pravděpodobně pouze ve vyšších stupních výbav. Z vlastních boleslavských zdrojů pochází volant.

Provedení sedadel zatím není na oficiálních snímcích dostupné, automobilka již ale zveřejnila informaci, že přední hlavové opěrky jsou integrovány do sedadel.

U moderního auta do města nesmí chybět četné úložné a odkládací prostory, držáky nápojů a multimediálních zařízení či odkládací kapsy na bocích opěradel předních sedadel.

Vtipným řešením je háček na tašku či kabelku umístěný v mechanismu otevírání odkládací schránky před spolujezdcem nebo držák fotografií na středovém panelu. Výklopné odkládací plato je doplněno aretací v horní pozici.

Bezpečnost

Poprvé jsou u Škody použity kombinované boční airbagy Head-Thorax chránící těla a hlavy předních cestujících.

Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje příplatkový brzdový asistent „City Safe Drive“. Nový systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h, kdy laserovým senzorem registruje okolí a vyhodnocuje nebezpečí kolize.

V závislosti na rychlosti a dopravní situaci může automatické brzdění zmírnit závažnost kolize nebo jí dokonce zcela zabránit.

Škoda Citigo je společně s Volkswagenem up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.

Na trh v listopadu 2011

Jako hlavní cílové skupiny vozu vidí automobilka mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny a konečně i lidé v nejlepších letech.

Jedná se o zákazníky, kteří myslí na náklady, mají k autu spíše racionální vztah, na druhé straně ale mají vysoké nároky na kvalitu, praktickou stránku, design a bezpečnost.

V závislosti na požadavcích jednotlivých trhů budou na výběr až čtyři varianty výbavy: Easy, Active, Ambition a Elegance.

Výroba třídveřového modelu Citigo bude v bratislavském závodě zahájena ve 41. kalendářním týdnu tohoto roku (říjen 2011).

Na český trh bude Škoda Citigo uvedena už v listopadu 2011, zbytek Evropy se dočká až v létě 2012.


Škoda Citigo
 

Srovnání Škoda Citigo vs. VW Up!
 

Anketa

Ohodnoťte design Škody Citigo jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Citigo: Mini z Bratislavy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Škoda Citigo RS je taková kapesní raketa. Dočká se někdy výroby? Škoda Citigo RS je taková kapesní raketa. Dočká se někdy výroby?

Když může Škoda Auto chystat sportovní derivát…

Takto vypadá Škoda Citigo po faceliftu. Velké změny ani tříválec 1.0 TSI nečekejte Takto vypadá Škoda Citigo po faceliftu. Velké změny ani tříválec 1.0 TSI nečekejte

Po více než pěti letech na trhu se nejmenší Škoda dočkala…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…