Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia v Číně: Diodová světla vzadu, dřevo v interiéru a nová nastavení pro známé motory

Ondřej Láník
Diskuze (53)
Čínský trh je pro Škodu už tak významný, že je pro místní zákazníky vyplatí připravovat speciální provedení modelů známých v Evropě.

Zatímco facelift Octavie je na evropských trzích od podzimu 2008, čínští zákazníci museli donedávna vystačit s předfaceliftovým provedením.

Přepracovaná Octavia se v Číně představila až letos. Stejně jako v případě čínského Superbu dostala i modernizovaná Octavia koncová světla sestavená převážně ze světelných diod. Modernější koncová svítilna, která pro evropské Octavie zatím není dostupná ani za příplatek ve vrcholných provedeních, prezentuje Škoda jako multifunkční prvek, který zvyšuje bezpečnost.

Pohled do přehledu technických dat připomíná evropskou nabídku jen vzdáleně. Základní čtyřválec je jednodušší verzí motoru 1,6 FSI, zde ovšem bez přímého vstřikování paliva. Nad ním našel své místo z Octavií Tour známý dvoulitr, zde s výkonem 88 kW. Oba atmosférické motory jsou dodávány s pětistupňovou převodovkou, jako alternativa je nabízena šestistupňová automatická převodovka Tiptronic.

Přímovstřikové 1,4 TSI dává v Číně 96 kW v 5000 min-1, resp. točivý moment 220 Nm mezi 1750 a 3500 min-1. Na rozdíl od Evropy je tento motor dodáván s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou. Alternativou je i v Číně sedmistupňová převodovka DSG.

Mírně odlišné parametry má taky vrcholná motorizace 1,8 TSI (118 kW, 250 Nm), která je v Číně nabízena pouze se sedmistupňovým DSG.

Číňané si potrpí na okázalý luxus, a proto v nabídce nesmí chybět bohatě vybavené vozy s draze vyhlížejícími dvoutónovými interiéry s dřevěnými dekory.

Škoda loni v Číně prodala 122 tisíc vozů. Čínský trh byl druhým největším po Německu, kde se prodalo 162 tisíc vozů. Český trh je co do objemu dodávek až na třetím místě s 56 tisíci vozů.

Modernizovaná Škoda Octavia v Číně (duben 2010)
Motor1,6 16V2,0 MPI1,4 TSI1,8 TSI
Zdvihový objem [cm3]1598198413901798
Válce/ventily4/44/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]77/500088/500096/5000118/4500-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]155/3800180/3750220/1750-3500250/1500-4500
Max. rychlost [km/h]185192200213
Zrychlení 0-100 km/h [s]1211,2107,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,27,86,57,1

Ondřej Láník
Diskuze (53)
Avatar - pallas
21. 4. 2010 07:16
Re: světla
objednat si tie zadne svetla z Ciny mozes aj dnes, DHL ti to dovezie az domov.
19. 4. 2010 00:02
LED
LEd světla vzadu a vpředu jako denní svícení, to by mel být dneska standard. Ale potom by servisy přišly o prachy, protože LEDky se nepálí a není potřeba je pořád měnit jako žárovky, to bude možná důvod otálení se zavedením, cenově už jsou LEDky na prakticky stejné úrovni jako řešení se žárovkama.
Je celkem ostuda, že u nás škodovka cpe do světel zastaralý žárovky a pro Čínu má LEDky. Není daleko doba, kdy odpad budeme mít v Evropě a pro Čínu bude to nejlepší zboží...
17. 4. 2010 15:09
Re: ČÍNA PRO ČÍNU
No ono to chce napřed trochu uvažovat a neplácat voloviny. Pak se v tom nikdo hrabat nebude...
Avatar - iudex
15. 4. 2010 12:08
Re: 2.0 MPI
>:-[] >:D
Inak 96 kW TSIcko by som bral.
15. 4. 2010 09:14
2.0 MPI
Krute Cinanum zavidim motorizaci 2,0 MPI..... Hned bych ji bral...