Škoda Octavia po faceliftu: Podrobné informace, velká fotogalerie a video

Škoda Octavia po faceliftu: Podrobné informace, velká fotogalerie a video

 
 

Čtyři roky po představení druhé generace Škody Octavia přichází její první velké omlazení. Hlavní motorovou novinkou je malé turbo 1,4 TSI (90 kW), na nové naftové motory se vstřikováním common-rail se stále čeká...

Octavia II v novém
Druhá generace Octavie je dnes hned po Octavii Tour druhým nejstarším modelem v portfoliu značky Škoda. Až do letošního roku nebylo morální stáří na odbytu znát a i za relativně mírný propad, který v prvním pololetí Octavia zaznamenala, se sluší designérům, konstruktérům i firemnímu marketingu vyslovit poklonu. V pátém roce na trhu nakonec přeci jen přichází designové změny, které ale jsou tvořeny překvapivě malým počtem viditelně nových dílů.

Vedle masky chladiče s 19 svisle uspořádanými lamelami, zasazené do nově tvarovaného chromovaného rámečku, změnily vzhled přední části vozu i nové přední blatníky. Ty svou horizontální horní plochou výrazně mění vizáž Octavie.

Nové přední světlomety, které mohou být volitelně vybaveny xenonovými výbojkami a natáčecími moduly, jsou podstatně větší a dominantnější. Uvnitř světlometu je podobně jako v případě Superbu integrován název modelové řady. Výrazný prolis, začínající u loga Škoda v chromované liště nad maskou chladiče, pak vede až k čelnímu sklu, odkud volně navazuje středový panel uvnitř automobilu. Samotná kapota se až na masku nezměnila.

Nepřehlédněte
Paříž živě: Škoda Octavia v novém (fotografie z výstaviště)

Pod nově tvarovaným předním nárazníkem se silněji zdůrazněnou horizontální linií našly své místo mlhové světlomety ze Superbu. Jsou poprvé vybaveny funkcí denního svícení, která společně s funkcí odbočovacích světel podstatně zlepšuje aktivní bezpečnost. Vnější zpětná zrcátka (také ze Superbu) s integrovanými směrovými světly jsou už v základní verzi Classic elektricky nastavitelná a vyhřívaná. Pro výbavové verze Elegance a L&K jsou standardně dodávána s novou funkcí elektrického přiklopení ke karoserii. Nové zadní svítilny optické omlazení uzavírají. Zachováno u nich zůstalo prosvětlení do písmene C. Do zadního nárazníku jsou navíc integrovány dodatečné reflexní plochy - kočičí oči.

K dispozici je pět nových typů kol z lehké slitiny, jeden nový kryt ocelových kol a dva nové odstíny laku.

1,4 TSI (90 kW) jako nejúspornější benzinový motor

Novinkou v nabídce hnacích jednotek je motor 1,4 TSI o výkonu 90 kW, jehož maximální točivý moment 200 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 500 do 4 000 min-1. Octavia s ním dosahuje maximální rychlosti 203 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9,7 s. Octavia s malým motorem je sice druhou nejsilnější benzinovou motorizací nepočítáme-li RS, ale její kombinovaná spotřeba činí jen 6,6 l/100 km a se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG dokonce jen 6,3 l/100 km.

Benzinový motor 1,8 TSI (118 kW) je nyní možné pořídit rovněž s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG; ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici také pro verze s pohonem 4×4, včetně provedení Scout. Modelů Scout ani RS se právě představený facelift netýká.

Z nabídky motorizací Octavie zmizel motor 1,6 FSI (85 kW) s přímým vstřikováním paliva do válců.

Škoda Octavia 2009: Přehled benzinových motorizací
Motor1,4 MPI1,6 MPI (A)1,4 TSI (DSG)1,8 TSI (DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390159513901798
Válce/ventily4/44/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5000-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500-4000250/1500-4200
Max. rychlost [km/h]173190 (184)203 (202)223 (223)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,212,3 (14,1)9,7 (9,7)7,8 (7,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,07,4 (7,9)6,6 (6,3)7,0 (6,6)

Smutnou zprávou pro milovníky moderních vznětových motorů je skutečnost, že pro nové motory se vstřikováním common-rail musí i nadále u Škody volit nejvyšší specifikaci RS. Dva slabší motory TDI jsou i nadále dodávány se vstřikováním systému čerpadlo-tryska.

Škoda Octavia 2009: Přehled naftových motorizací
Motor1,9 TDI PD (DSG)2,0 TDI PD (DSG)
Zdvihový objem [cm3]18961968
Válce/ventily4/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/4000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1900320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]192 (189)208 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,8 (12,2)9,6 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,9 (5,9)5,5 (6,0)

Změny v interiéru a výbavě
V interiéru jsou nové materiály, palubní elektronika i volant. Přístrojové desce dominuje nový přístrojový panel s bílými stupnicemi. Otočné ovladače klimatizací Climatic a Climatronic mají nyní elektronickou vazbu a obsahují i spínače vyhřívání předních sedadel.

Pozornost vývojářů se zaměřila také na sedadla. Jejich středová část dostala ve stupních výbavy Classic, Ambiente a Elegance zcela nové provedení, sladěné se zbytkem interiéru. Díly na středové konzole, kryt popelníku a rámeček řadicí páky jsou provedeny ve stejném dekoru jako dekorační lišty ve vnitřních výplních dveří a na přístrojové desce. Octavia Elegance se nabízí standardně s novým dekorem, na přání je nově k dispozici dekor imitující ušlechtilé dřevo.

Ve středovém panelu našly své místo nové audio- a navigační systémy. Základním autorádiem je model Blues s přehrávačem CD a MP3 o velikosti 1 DIN. Dále je připravena 2 DIN audiosoustava Swing s integrovaným CD a MP3. Se špičkovou audiosoustavou Bolero získáte velký dotykový displej. Stejnými funkcemi disponuje navigační systém Amundsen. Dotykovou obrazovkou se může pochlubit i špičkový kombinovaný radionavigační přístroj Columbus s pevným diskem o kapacitě 30 GB.

Novinkou je také handsfree sada GSM III Premium, která dokáže komunikovat s mobilním telefonem bezdrátově prostřednictvím rSAP. Toto moderní technické řešení mimo jiné omezuje elektromagnetické záření při telefonování v interiéru vozu.

Audiosystémy mohou přes vstup aux-in spolupracovat s externími zařízeními. Novinkou je, že lze tyto přístroje, jako jsou iPod nebo USB disky, ovládat přímo prvky autorádií nebo multifunkčního volantu.

Změny v bezpečnostní technice

Dosavadní hlavové opěrky jsou nahrazeny novými, lépe chránícími krční páteře cestujících na předních sedadlech v případě nárazu zezadu. Škoda je označuje zkratkou WOKS (Whiplash Optimierte KopfStützen). Do vozu je integrována řídicí jednotka ABS nejnovější generace. Došlo však ale také ke zrušení dosud standardní položky předepínačů bezpečnostních pásů na zadních sedadlech.

Octavia může mít na přání nový systém signalizace vzdálenosti při parkování s parkovacími senzory páté generace. Systém kromě toho přes dva reproduktory vysílá dva různé varovné tóny podle toho, jestli se zmenšuje vzdálenost vpředu, nebo vzadu. Octavia dostala nový imobilizér, identický s tím, který se montuje do modelu Superb.

Už několik týdnů před faceliftem se v modelech Octavia Combi 4×4, včetně verze Scout, objevila modernější spojka Haldex 4. generace.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Jindy rušná tepna La Rambla je prázdná, na místě jsou policisté a sanitky Jindy rušná tepna La Rambla je prázdná, na místě jsou policisté a sanitky

Policie ulici uzavřela uzavřela, aby našla útočníka nebo…

Trump rozpustil poradní sbory. Nikdo v nich ani nechtěl být Trump rozpustil poradní sbory. Nikdo v nich ani nechtěl být

Americký prezident Donald Trump přišel o oba poradní…

Teroristé útočí automobily stále častěji Teroristé útočí automobily stále častěji

Výběr incidentů, při nichž v Evropě zahynuli lidé.

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia po faceliftu: Podrobné…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí

Specialisté z vývoje koncernu Volkswagen odtajnili…

 



Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika?

Jednou z cest ke snížení spotřeby paliva může být…

Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky! Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky!

K těžké nehodě došlo včera ráno na dálnici D2 směrem na…

 



 
Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!

Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!

Dnes 18:57

Superb měl po úpravě nadále zůstat rodinným vozem. Nakonec z toho vznikl parádní sleeper.




Blesk.cz

25 tipů na víkend: Na Monínci sněží, v Neveklově budou řádit pojídači mrtvol

25 tipů na víkend: Na Monínci sněží, v Neveklově…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Srp chce po Sobotkovi důkaz, že donášel StB. Jinak ho zažaluje

Srp chce po Sobotkovi důkaz, že donášel StB. Jinak…

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp požaduje, aby premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) doložil jeho styky se…

 

iSport.cz

Sport Magazín: už v pátek fotbalový speciál k bundeslize a Serii A

Sport Magazín: už v pátek fotbalový speciál k…

Top fotbalové soutěže, v nichž se už tradičně objevuje nejvíc českých hráčů, představuje páteční Sport Magazín.…

Edmonton a Jágr? Možná ještě přibereme hráče do kempu, řekl GM

Edmonton a Jágr? Možná ještě přibereme hráče do…

Přetahovaná mezi Leonem Draisaitlem a Edmontonem je u konce, německý útočník včera podepsal luxusní osmiletý…

 

Reflex.cz

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Idiotismus Babišovy volební kampaně je čtyři roky od voleb, těsně před volbami dalšími, vidět ještě mnohem lépe,…

Barva strachu: Albíny v Tanzanii zabíjejí kvůli starým mýtům

Barva strachu: Albíny v Tanzanii zabíjejí kvůli starým mýtům

S poruchou tvorby melaninu se v Tanzanii narodí každé 1400. dítě. V severních částech země žije dokonce…