Škoda Octavia po faceliftu: Podrobné informace, velká fotogalerie a video

Škoda Octavia po faceliftu: Podrobné informace, velká fotogalerie a video

 
 

Čtyři roky po představení druhé generace Škody Octavia přichází její první velké omlazení. Hlavní motorovou novinkou je malé turbo 1,4 TSI (90 kW), na nové naftové motory se vstřikováním common-rail se stále čeká...

Octavia II v novém
Druhá generace Octavie je dnes hned po Octavii Tour druhým nejstarším modelem v portfoliu značky Škoda. Až do letošního roku nebylo morální stáří na odbytu znát a i za relativně mírný propad, který v prvním pololetí Octavia zaznamenala, se sluší designérům, konstruktérům i firemnímu marketingu vyslovit poklonu. V pátém roce na trhu nakonec přeci jen přichází designové změny, které ale jsou tvořeny překvapivě malým počtem viditelně nových dílů.

Vedle masky chladiče s 19 svisle uspořádanými lamelami, zasazené do nově tvarovaného chromovaného rámečku, změnily vzhled přední části vozu i nové přední blatníky. Ty svou horizontální horní plochou výrazně mění vizáž Octavie.

Nové přední světlomety, které mohou být volitelně vybaveny xenonovými výbojkami a natáčecími moduly, jsou podstatně větší a dominantnější. Uvnitř světlometu je podobně jako v případě Superbu integrován název modelové řady. Výrazný prolis, začínající u loga Škoda v chromované liště nad maskou chladiče, pak vede až k čelnímu sklu, odkud volně navazuje středový panel uvnitř automobilu. Samotná kapota se až na masku nezměnila.

Nepřehlédněte
Paříž živě: Škoda Octavia v novém (fotografie z výstaviště)

Pod nově tvarovaným předním nárazníkem se silněji zdůrazněnou horizontální linií našly své místo mlhové světlomety ze Superbu. Jsou poprvé vybaveny funkcí denního svícení, která společně s funkcí odbočovacích světel podstatně zlepšuje aktivní bezpečnost. Vnější zpětná zrcátka (také ze Superbu) s integrovanými směrovými světly jsou už v základní verzi Classic elektricky nastavitelná a vyhřívaná. Pro výbavové verze Elegance a L&K jsou standardně dodávána s novou funkcí elektrického přiklopení ke karoserii. Nové zadní svítilny optické omlazení uzavírají. Zachováno u nich zůstalo prosvětlení do písmene C. Do zadního nárazníku jsou navíc integrovány dodatečné reflexní plochy - kočičí oči.

K dispozici je pět nových typů kol z lehké slitiny, jeden nový kryt ocelových kol a dva nové odstíny laku.

1,4 TSI (90 kW) jako nejúspornější benzinový motor

Novinkou v nabídce hnacích jednotek je motor 1,4 TSI o výkonu 90 kW, jehož maximální točivý moment 200 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 500 do 4 000 min-1. Octavia s ním dosahuje maximální rychlosti 203 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9,7 s. Octavia s malým motorem je sice druhou nejsilnější benzinovou motorizací nepočítáme-li RS, ale její kombinovaná spotřeba činí jen 6,6 l/100 km a se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG dokonce jen 6,3 l/100 km.

Benzinový motor 1,8 TSI (118 kW) je nyní možné pořídit rovněž s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG; ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici také pro verze s pohonem 4×4, včetně provedení Scout. Modelů Scout ani RS se právě představený facelift netýká.

Z nabídky motorizací Octavie zmizel motor 1,6 FSI (85 kW) s přímým vstřikováním paliva do válců.

Škoda Octavia 2009: Přehled benzinových motorizací
Motor1,4 MPI1,6 MPI (A)1,4 TSI (DSG)1,8 TSI (DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390159513901798
Válce/ventily4/44/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5000-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500-4000250/1500-4200
Max. rychlost [km/h]173190 (184)203 (202)223 (223)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,212,3 (14,1)9,7 (9,7)7,8 (7,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,07,4 (7,9)6,6 (6,3)7,0 (6,6)

Smutnou zprávou pro milovníky moderních vznětových motorů je skutečnost, že pro nové motory se vstřikováním common-rail musí i nadále u Škody volit nejvyšší specifikaci RS. Dva slabší motory TDI jsou i nadále dodávány se vstřikováním systému čerpadlo-tryska.

Škoda Octavia 2009: Přehled naftových motorizací
Motor1,9 TDI PD (DSG)2,0 TDI PD (DSG)
Zdvihový objem [cm3]18961968
Válce/ventily4/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/4000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1900320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]192 (189)208 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,8 (12,2)9,6 (9,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,9 (5,9)5,5 (6,0)

Změny v interiéru a výbavě
V interiéru jsou nové materiály, palubní elektronika i volant. Přístrojové desce dominuje nový přístrojový panel s bílými stupnicemi. Otočné ovladače klimatizací Climatic a Climatronic mají nyní elektronickou vazbu a obsahují i spínače vyhřívání předních sedadel.

Pozornost vývojářů se zaměřila také na sedadla. Jejich středová část dostala ve stupních výbavy Classic, Ambiente a Elegance zcela nové provedení, sladěné se zbytkem interiéru. Díly na středové konzole, kryt popelníku a rámeček řadicí páky jsou provedeny ve stejném dekoru jako dekorační lišty ve vnitřních výplních dveří a na přístrojové desce. Octavia Elegance se nabízí standardně s novým dekorem, na přání je nově k dispozici dekor imitující ušlechtilé dřevo.

Ve středovém panelu našly své místo nové audio- a navigační systémy. Základním autorádiem je model Blues s přehrávačem CD a MP3 o velikosti 1 DIN. Dále je připravena 2 DIN audiosoustava Swing s integrovaným CD a MP3. Se špičkovou audiosoustavou Bolero získáte velký dotykový displej. Stejnými funkcemi disponuje navigační systém Amundsen. Dotykovou obrazovkou se může pochlubit i špičkový kombinovaný radionavigační přístroj Columbus s pevným diskem o kapacitě 30 GB.

Novinkou je také handsfree sada GSM III Premium, která dokáže komunikovat s mobilním telefonem bezdrátově prostřednictvím rSAP. Toto moderní technické řešení mimo jiné omezuje elektromagnetické záření při telefonování v interiéru vozu.

Audiosystémy mohou přes vstup aux-in spolupracovat s externími zařízeními. Novinkou je, že lze tyto přístroje, jako jsou iPod nebo USB disky, ovládat přímo prvky autorádií nebo multifunkčního volantu.

Změny v bezpečnostní technice

Dosavadní hlavové opěrky jsou nahrazeny novými, lépe chránícími krční páteře cestujících na předních sedadlech v případě nárazu zezadu. Škoda je označuje zkratkou WOKS (Whiplash Optimierte KopfStützen). Do vozu je integrována řídicí jednotka ABS nejnovější generace. Došlo však ale také ke zrušení dosud standardní položky předepínačů bezpečnostních pásů na zadních sedadlech.

Octavia může mít na přání nový systém signalizace vzdálenosti při parkování s parkovacími senzory páté generace. Systém kromě toho přes dva reproduktory vysílá dva různé varovné tóny podle toho, jestli se zmenšuje vzdálenost vpředu, nebo vzadu. Octavia dostala nový imobilizér, identický s tím, který se montuje do modelu Superb.

Už několik týdnů před faceliftem se v modelech Octavia Combi 4×4, včetně verze Scout, objevila modernější spojka Haldex 4. generace.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia po faceliftu: Podrobné…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika?

Jednou z cest ke snížení spotřeby paliva může být…

Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky! Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky!

K těžké nehodě došlo včera ráno na dálnici D2 směrem na…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…