Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia GreenLine spotřebuje jen 3,3 l/100 km

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
Mladoboleslavská automobilka v tichosti představuje nejúspornější konvenční provedení třetí generace Octavie vybavené turbodieselem 1.6 TDI.

Hlavními hvězdami značky Škoda jsou na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem nový Rapid Spaceback a modernizovaný Yeti. Vedle nich zde má premiéru i nejúspornější provedení aktuální Octavie, které nese dnes již tradiční označení GreenLine.

Nejnovější Škoda Octavia GreenLine je poháněna vznětovým motorem 1.6 TDI o výkonu 81 kW. Od ostatních provedení se viditelně odlišuje zaslepenými vstupy chladícího vzduchu, specifickým designem litých kol a označením GreenLine na přídi i zádi.

K dosažení spotřeby paliva 3,3 litru na 100 km a emisí CO2 87 g/km, což jsou u Octavie historicky nejnižší hodnoty, pomáhají úpravy aerodynamiky, snížení světlé výšky, odlehčení vozu, použití systému stop/start, rekuperace brzdné energie, prodloužení převodů a obutí pneumatik se sníženým valivým odporem.

Vedle nové Octavie GreenLine se představuje i Rapid se stejným označením a podobnými úpravami, k jehož pohonu slouží rovněž motor 1.6 TDI ovšem s výkonem 66 kW. Nový Rapid GreenLine v kombinovaném provozu spotřebuje 3,8 l nafty na 100 km a má emise CO2 99 g/km.

V rámci představení modernizovaného Yeti byla představena i jeho verze GreenLine. V jejím případě je použit motor 1.6 TDI s výkonem 77 kW, který prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky pohání přední kola. Hospodárné provedení mladoboleslavského SUV má spotřebu 4,6 l nafty na 100 km a emise CO2 119 g/km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
25. 9. 2013 22:12
Re: Spotřeba
Proč ne, v létě jsem jel trasu s 47kw, 200km z toho cca 100 po dálnici ( Chomutov (Kadaň) > Tiefenbach) za 5.8, s průměrnou rychlostí 98 >:D >:D nemalou část sem letěl 170-175 tach. , vesměs 130-140 , ale pořád s lehkou nohou to se musí cítit >:D
13. 9. 2013 22:30
Re: Nevidim problem.
Vy ste zázračná rodina kokso...
13. 9. 2013 22:28
Re: Hybridná nezmyselnosť
Ty chápeš veľké hojno, trapko. Nemá každý úchylku ako ty.
Avatar - Johny.Rico
11. 9. 2013 18:15
Re: Nevidim problem.
Piš další vozy pls.
11. 9. 2013 10:16
Re: Spotřeba
Já bych Mpi tak úplně nezavrhoval, my ho máme na kratší trasy, dálnice párkrát do roka, poslední roky skoro vůbec, a na ježdění kolem komína ideál. S htp jsem toho tolik nenajezdil, ale s mpi se mi jezdí líp. Jasně že 16v byl lepší motor, ale příplatek byl značný. Vybírat teď mezi htp a Mpi tak beru určitě Mpi. Spíš jsem chtěl říct, že na takových tasách spotřebu moc neřeším, jezdím to opravdu různými auty, s různou spotřebou, takže se nervovat jestli to pojedu za 7 nebo 8, a příště se nervovat jestli to pojedu za 10, nebo 12 pro mě nemá cenu.