Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda pro rok 2003

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Jak jsme již před několika dny informovali, na novou Octavii si budeme muset počkat do roku 2004 a tak změny, které mladoboleslavští připravili pro modelový rok 2003 se týkají doplnění stávajících tří řad...

Jak jsme již před několika dny informovali, na novou Octavii si budeme muset počkat do roku 2004 a tak změny, které mladoboleslavští připravili pro modelový rok 2003 se týkají doplnění stávajících tří řad. Novinkami pro rok 2003 jsou v řadě Fabia benzínový motor 1.2 HTP o výkonu 40 kW (54 k) , Octavia RS v provedení Combi a Superb s variantou dieselu 1.9 TDI PD se 74 kW (101 k).

Tříválec 1.2 HTP pro Fabii

Tento moderní tříválcový motor vyvinutý konstruktéry v Mladé Boleslavi se stává základní motorizací pro vozy Škoda Fabia ve verzi hatchback a v nabídce nahradí motor 1.0/37 kW a částečně 1.4/44 kW.

Motor má zdvihový objem 1,2 l, blok i hlavu válců z hliníkové slitiny a je vybaven jedním protiběžným vyvažovacím hřídelem. Vačkový hřídel ventilového rozvodu OHC se dvěma ventily pro každý válec je poháněn řetězem. Rovněž výfuková soustava má nové uspořádání, s katalyzátorem výfukových plynů umístěným hned za sběrným výfukovým potrubím. Největší předností nového motoru by měl být vysoký točivý moment, který je k dispozici již při nízkých otáčkách (odtud označení motoru HTP - High Torque Performance). Maximálního výkonu 40 kW dosahuje motor při 4750 ot/min a točivý moment vrcholí hodnotou 106 Nm při 3000 ot/min. Škoda Fabia s novým motorem 1.2 HTP/40 kW dosahuje maximální rychlosti 151 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí během 18,4 s a v kombinovaném režimu spotřebuje 5,9 l benzinu na 100 km.

Ceny nejlevnějších Fabií s motorem 1.2 HTP začínají u částky 259.900,- Kč v provedení Junior a 279.900,- Kč v provedení Classic.

Očekávaná novinka Škoda Octavia Combi RS

Sportovně laděná Octavia RS dostává pro rok 2003 sestru v podobě hbitého Combi RS. Konstruktéři využili díly z oblíbené Octavie RS (sportovně tvarovaný přední nárazník, logo „RS” na masce chladiče a na pátých dveřích, koncovka výfuku, 16" kola z lehké slitiny) a přidali např. spoiler nad zadním oknem na výklopné zadní stěně, aby tak vytvořili sportovní a současně praktické vozidlo.

Škoda Octavia Combi RS se zážehovým přeplňovaným motorem o objemu 1,8 l, s výkonem 132 kW (180 k) a maximálním točivým momentem 235 Nm při 1950—5000 min-1 dosahuje zajímavých jízdních výkonů: zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,0 s a maximální rychlosti 231 km/h.

Vyššímu výkonu motoru byl přizpůsoben podvozek. Ve srovnání se sériovými vozy je snížen o 19 mm, má sportovní charakter odpružení a tlumení i větší a účinnější kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a zeleně lakovanými brzdovými třmeny na všech čtyřech kolech.

V interiéru nalezne posádka řadu sportovních a luxusních doplňků, jmenujme alespoň sportovní sedadla v kombinaci černá kůže/stříbrná látka, kontaktní plochy pedálů z leštěné nerezavějící oceli s pryžovými ploškami proti sklouznutí, nebo další prvky obšité černou kůží. Výbava má vysokou úroveň -airbag řidiče a spolujezdce, klimatizaci s mechanickou regulací, autorádio s osmi reproduktory, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, ABS+MBA+MSR+ASR. Na přání je navíc možno objednat např. boční airbagy, ESP, elektricky ovládané střešní okno, alarm, navigační systém, xenonové světlomety a další atraktivní prvky.

Základní cena Octavie Combi RS je stanovena na 735.900 korun, což je bohužel o nezanedbatelných 55 tisíc korun více než u Octavie RS.

Další diesel pro Superb

Od května letošního roku byla nabídka pohonných jednotek rozšířena o úsporný vznětový motor 1.9 TDI PD/74 kW (101 k). Jedná se o koncepčně shodný motor s dalším nabízeným přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 1.9 TDI PD/96 kW (130 k) s vysokotlakým vstřikováním sdruženými vstřikovači (systém čerpadlo-tryska).

Maximálního výkonu dosahuje motor 1.9 TDI PD/74 kW při 4000 min-1 a největší točivý moment, vrcholící hodnotou 250 Nm, je k dispozici při 1900 min-1. Tato pohonná jednotka vyniká úsporností, kombinovaná spotřeba vozu Superb s tímto motorem je jen 5,5 l/100 km. Pro tento motor je standardně určena pětistupňová mechanická převodovka.

Cena Superbu 1,9TDI/74 kW s výbavou Classic je stanovena na 736.900 Kč, což je o nezanedbatelných 46.000 korun méně než u TDI s výkonem 96 kW. Benzínový dvoulitr s výkonem 85 kW je však bezkonkurenčně nejlevnější a stojí 689.900 Kč(!)

Ondřej Láník
Diskuze (7)