Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb Hao Rui vstoupila na čínský trh se třemi motory TSI

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Škoda Superb byla dnes pod názvem Hao Rui slavnostně uvedena na čínský trh. Ke dvěma známým motorizacím se přidala třetí s motorem 2.0 TSI (147 kW). Turbodiesely ani šestiválec 3,6 FSI nejsou pro Čínu v nabídce.

Čínské veřejnosti se nový Superb poprvé představil 20. dubna 2009 na autosalonu v Šanghaji. Výroba začala v Číně 11. června letošního roku. První generace Škody Superb se v Číně prodává od roku 2005 jako Volkswagen Passat Lingyu, letos se limuzína dočkala výrazného omlazení vzhledu.

„Čína se vyvinula v jeden z našich klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje významnou roli v budoucím rozvoji značky. Představení modelu Superb Hao Rui je proto důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu, Do konce července letošního roku se nám podařilo dodat čínským zákazníkům více než padesát šest tisíc vozů. To je o 57,2 % více, než za stejné období loňského roku. Rozšíření modelové palety o model Superb má vést k dalšímu výraznému zvýšení prodejů. Naše strategie počítá s tím, že v v budoucnu na čínský trh zavedeme každý rok jeden nový model,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva Škoda Auto.

Škoda Auto vozy svým čínským zákazníkům dodává prostřednictvím sítě více než 200 obchodníků. Vozy se vyrábí v partnerském závod Shanghai Volkswagen. V Číně, kromě Superbu, Škoda Auto vyrábí a prodává už také modely Octavia Ming Rui a Fabia Jing Rui.

Superb Hao Rui bude čínským zákazníkům k dispozici ve čtyřech výbavových variantách – Classic, Comfort, Comfort+ a Elegance, a to s motory 1.4 TSI, 1.8 TSI (118 kW) a 2.0 TSI (147 kW). Od evropských se čínská provedení liší v nabídce palety barev, motorizací a především pak velkorysým chromovým dekorem vozu. Zadní svítilny čínských Superbů využívají částečně prvky ze světelných diod.

Zatímco v Evropě se musí i komfortně orientovaný zákazník spokojit se spíše sportovní převodovkou DSG, čínská verze největší Škody se bude nabízet i se šestistupňovými automatickými převodovkami s hydrodynamickým měničem. Z evropských Superbů známý motor 1,8 TSI bude dodáván standardně se pětistupňovou manuální převodovkou a automat bude za příplatek. Čtyřválec 2.0 TSI, který si v Evropě do Superbu nekoupíte, dostane šestistupňový automat standardně.

„Uvedení nové vlajkové lodi značky Škoda na jednom za našich strategicky nejdůležitějších dává dlouholeté angažovanosti koncernu Volkswagen v Číně nový rozměr. V letošním roce bychom dále rádi navýšili prodeje oproti roku 2008 minimálně o 50 %, to by znamenalo výrazné překročení hranice 90.000 prodaných vozů ročně. Velký úspěch zaznamenala Octavia Ming Rui už od zahájení prodeje v červnu 2007, na úspěšné cestě svou větší sestru pak v prosinci minulého roku následovala Fabia Jing Rui, což dokazuje úspěšný rozvoj značky Škoda v Číně,“ dodal předseda představenstva Reinhard Jung.

Škoda Auto - Dodávky zákazníkům podle zemí v letech 2006 až 2008
Trh/rok200620072008
Německo103 931112 452112 504
Čína66027 32559 284
Česká republika65 17166 80658 001
Rusko14 83527 53550 733
Velká Británie38 80140 43037 072
Polsko28 78333 21033 986
Ukrajina19 00722 77528 524
Rumunsko20 15324 01522 937
Itálie16 51519 10320 809
Španělsko24 86926 92019 519
Francie16 75419 40419 480
Slovensko21 38019 35817 809
Rakousko16 94316 01216 700
Indie12 10512 17016 051
Belgie11 15214 00114 130
Celkem značka Škoda549 667630 032674 530

Během první poloviny roku 2009 prodala Škoda celkem 18 573 superbů druhé generace. To odpovídá více než dvojnásobku dodávek této vlajkové lodi za stejné období roku loňského.

Označení vozů Škoda v Číně nese vedle v Evropě obvyklého jména modelu ještě další označení. Dodatek Hao Rui k názvu Super lze přeložit jako „lepší, než si kdo dokáže představit“ nebo „bez hranic“.

Ondřej Láník
Diskuze (11)
24. 8. 2009 15:56
Re: Trh na maximu
to Vaše srovnávání mi moc nesedí...teď jenom s pohledu výkonu:
1,6 mpi je srovnatelné s 1,9 tdi
1,2 tsi -II- s 1,6 mpi
->tím pádem je logické (i když nezvyklé)že z pohledu na výkon motorů by proti sobě stály 1,2tsi a 1,9tdi - v případě yetiho 1,2TSI 77kW vs. 2,0TDI 81kW........takže o malém výkonu bych tady rozhodně nemluvil....
Já se spíš divím že od 1,2TSI tolik čekají-vždyť s tento motor jde spojit pouze s pohonem předních kol...nebude teda yeti trochu ztrácet smysl??? :-!
24. 8. 2009 15:48
Re: Trh na maximu
to já zase ne....to je třeba jako u Fordu:
fabia/fiesta
roomster/fusion
yeti/kuga - nejsou přímí konkureti ale to nevadí...
důležité je že yeti je SUV a roomster MPV....
Avatar - chlapecx
22. 8. 2009 00:00
Re: Trh na maximu
nyní nějak postrádám smysl roomsteru:( ale azse má asil llepší kufr než yeti? nebo nevim:(
Mi přijde, že je to nafouknutější fabie vzadu nic víc:(
19. 8. 2009 10:20
Re: Trh na maximu
Trh kompaktnich SUV je nyni za apexem ;-) To je tak, kdyz nekdo nasleduje trend s 10-15 letym spozdenim. Neprizniva doba Yetimu nepreje stejne jako Rommsteru. Yeti ma bezpochyby daleko vetsi estetickou hodnotu nez Roomster a myslim ze je to designove nejpovedenejsi Skoda s pomerne zajimavym potencialem na trhu, predevsim v luxusnejsich verzich. DSG nema zadny konkurent a i automaty mezi malymi SUV moc nefrci, takze v zapadni Evrope mu to trzne urcite pujde. Roomster je pro me designovy vyklestenec puvodniho konceptu a nevidim u nej duvod ke koupi podobne jako u sesterske Fabie. PS: Skoda muze v Cine uvadet novy model kazdy mesic az do konce roku, pokud zacne prodavat modely, ktere na jinych trzich ma a v Cine ne >:D
Avatar - WinDiesel
19. 8. 2009 07:43
Re: Trh na maximu
Potom ovšem lidi brzo zjistí že 1,2 TSi v Yetim moc nejede a žere jak Otesánek a bude po zájmu. Zájem lidí zajistí až přidání 1,6 TDi do nabídky ale musí to být za rozumnou cenu kolem 390 tKč...