Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Škoda Superb – druhá Škoda s pěti hvězdami + video

Ondřej Láník
Diskuze (213)
Škoda Superb je prvním modelem značky, který dosáhl špičkového výsledku v testech Euro NCAP, aniž by byl výsledek poznamenán pochybnostmi. 5 hvězd za ochranu posádky, resp. 35 bodů za čelní náraz jej řadí ke špičce třídy.

Sérii slušných čtyřhvězdičkových výsledků v Euro NCAP přerušil ziskem pěti hvězd až těsně na konci roku 2006 model Roomster. První testy ukázaly problém s uchycením kabelů v motorovém prostoru a načasování aktivace airbagů. Více se dočtete ve starším článku Euro NCAP: Škoda Roomster má 5 hvězd a jedno zaváhání.

Čelní náraz

1490 kg těžký Superb 2.0 TDI, který bude patřit k nejpopulárnějším motorizacím dopadl při čelním nárazu do deformovatelné bariery dobře. Karoserie zůstala stabilní, snímače na figurínách indikovaly dobrou ochranu kolen a stehen, která patří v testu k nejčastěji ohroženým částem těla posádky.

Škoda Auto dodala Euro NCAP výsledky dalších testů prokazující obdobnou ochranu pro cestující jiných rozměrů, resp. výsledky pro situace, kdy cestující nejsou v okamžiku nárazu v optimální pozici.

Za čelní náraz udělilo Euro NCAP 15 bodů ze 16 možných.

Boční náraz

V bočním nárazu neshledalo Euro NCAP žádné problémy, sedan střední třídy tak mohl odjet s plným počtem bodů i hvězd.

Za boční náraz bylo uděleno 16 bodů, za náraz na kůl 2 body a za předpínače bezpečnostních pásů dostal Superb také 2 body. Celkem si tedy Superb za ochranu posádky odváží 35 bodů a 5 hvězd. Jedná se o nejlepší výsledek vozu Škoda v testech Euro NCAP.

crashtest skoda superb euroncap strednitrida crashtest skoda superb euroncap strednitrida  

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů s 1,5roční figurinou dostal Superb plný počet bodů za ochranu dětí. Airbag spolujezdce je možné deaktivovat, ale podle Euro NCAP není aktuální stav vypnutí airbagu jednoznačně indikován. Podle Euro NCAP schází varování před následky, které může přinést montáž dětské sedačky na místě spolujezdce proti směru jízdy, v případě, že není vypnut airbag spolujezdce. Podobná výtka směřuje k označení přítomnosti úchytů ISOFIX a horního úchytného bodu top-tether pro dětskou sedačku.

Za ochranu dětí získal Superb 40 bodů, které odpovídají 4 hvězdám.

Ochrana chodců

Opatření na ochranu chodců podle Euro NCAP dobře fungují v oblasti předního nárazníku (plná počet bodů). Převážně dobrou ochranu poskytuje kapota Superbu tam, kde obvykle naráží hlava dítěte, ale špatnou ochranu poskytuje stejná část vozu tam, kde naráží hlava dospělého a na hranách.

Výsledek Superbu za ochranu chodců čítá 18 bodů a tedy jen 2 hvězdy. Tříhvězdičkový výsledek unikl velké Škodě o bod.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Skoda_Superb_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Skoda_Superb_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Skoda_Superb_2008_Pole_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Skoda_Superb_2008_Pole_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Skoda_Superb_2008_Side_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Skoda_Superb_2008_Side_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

Ondřej Láník
Diskuze (213)
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2009 13:14
Re: Milý Andaaaaa1čko!
Tak to jee vám zřejmě poněkud NE-známo ;-)
BMW 3er Reihe je "létaletoucí" naprosto TYPICKÝM představitelem STŘEDNí TŘÍDY!!!
Relativní "novinkou" v NIŽŠí STŘEDNí je pro BMW řada 1 (z MÉHO pohledu je docela KRÁLEM třídy, podvozkem a motory zcela jistě, řízením a ovládáním taktéž, příplatkové SPORTovní sedačky jsou FENOMENÁLNí - "v pohodě" jsme se v nich usadili já i můj Buřtík, přičemž hmotnostní a výškový rozdíl mezi námi je asi tak 70 kg a 50 cm
NEvím ODKUD máte ono "udává se do mezi střední a vyšší střední" - je to naprosto JEDNOZNAČNĚ "běžná" střední třída (minulá generace postavená na opět "typickém" představiteli STŘEDNí TŘÍDY vw Passat, ta současná dokonce se zkráceným rozvorem - i ve STŘEDNí TŘÍDĚ nijak "nevyčuhujícím") - prostě "normální" vůz této kategorie
Je takovým "místním" (českým) KOLORITEM, že třeba Octavia bývá v přehledech řazena do střední třídy (ffftipné je, že ZCELA shodná Jetta byla zařazena - SPRÁVNĚ - do nižší střední, stejně jako "dárce orgánů" Golf). Prostě Superb a BMW 3 a Audi A4 a Mercedes C a Lexus IS a Citroën C5 a Honda Accord a Alfa 159 a Toyota Avensis a Subaru Legacy a Volvo S60 a vw Passat atd. jsou vozy STŘEDNí třídy - naprosto JEDNOznačně ;-)
(i když se v tom občas nějaký "filuta" snaší dělat "guláš" a technicky NEznalé "zmást" :-)
PS: BMW 3 a Superb mají (shodou okolností) STEJNÝ rozvor i rozchod kol - to že Superb má větší PŘEVISY karoserie, z něho LEPŠí /či vůz VYŠŠí třídy/ NEudělá (spíše NAOPAK ;-)
PPS: Vím že se KDYSi věnovali "definici" a "rozdělení" vozů do tříd v českém časopise Týden a měli to i na web(u) - tak je-li to tam stále DOPORUČUJi k přečtení ... a NEnechte se "zmást" celkovými rozměry, důležitá je použitá MECHANIKA/platforma - pro začátek HODNĚ napoví ROZVOR (dnešní vozy stř. tř. jsou cca od cca 2,7 do rekordních 2,85 m u současného Ford Mondeo - což už je hodnota za kterou se NEmusí stydět ani vůz VYŠŠí střední)
A ehm, až se bmw 3 a superb svezete, jen POTVRDÍTE, že je mezi nimi VELKÝ rozdíl ;-)
... jednomu z nich se "kroutí" karoserie přeci jen trochu "přespříliš"
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2009 00:46
Re: Milý Andaaaaa1čko!
Asi (vás) NEchápu - bmw 3 a superb přece JSOU auta STEJNÉ kategorie?!?!
PS: Jsou to přece OBA vozy STŘEDNí třídy!
PPS: Ale MÝLÍTE se OBA - NEJlepší vůz střední třídy je přeci (můj) Ž(l)alok = Citroën C5 3.0 V6 24V HDi Biturbo ;-)
Pěkný den :-)
7. 6. 2008 07:32
Re: SUPERB V.S.O.P.
Superpremie a luxusni superpremie??? Co to je za blaboly?? SuperB neni o nic lepsi nez nove Mondeo nebo Mazda6, PASSAT uz vubec ne to jen ti kteri si mysli ze DAS AUTO je neco vic uz jen protoze to je DAS AUTO, kdo nevi s cim se tento slogan spojuje tak s VW
Avatar - Ronault.
30. 5. 2008 21:36
Re: ŠUPAK
Jooo, jazkyky tady neovládá více lidí. >:D

"Nicméně zrovna mě o BMW a jeho" - mně/mi - chyba ve skloňování zájmena já.

"Vyber si co chceš." - Nejsem tedy 100% odborník, ale nechybí tam interpunkce?

"Pokud máš aspoň nejakou sebereflexi,..." - nejakou - diakritiku u nás už zavedl Komenský.
...

A dalo by se pokračovat. Nevytýkej někomu gramatiku, když ji sám neovládáš. Nejsme na stránkách ústavu pro jazyk český. Mluv o autech, zatím si nic o nich nenapsal.

Avatar - Ronault.
30. 5. 2008 21:18
Re: ten trouba pro smích
Já Tebe tipuje na majitele pojízdného křesla někde v blázinci v Bohnicích. Tebe i GTI. A změní to něco? Auto tady nemá ani jeden z Vás vystavené, ani Ty, ani GTI a ani gld, takže máte právo hodnocení oba stejné.