Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb na prvním víkendu Tour de France

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Nová Škoda Superb úspěšně absolvovala své první vystoupení na startu Tour de France. Po zahájení prodeje oslavil kompletně přepracovaný model svou premiéru jako ředitelský červený vůz na čele pelotonu Tour.

​„Skvělé první vystoupení nového modelu Škoda Superb,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda za oblast prodeje a marketingu. „Využití modelu Superb coby ředitelského červeného vozu je skvělou příležitostí pro prezentaci naší vlajkové lodi. Náš špičkový model ukazuje své přednosti i na cyklistické trati,“ dodává Eichhorn. Česká automobilka se při jubilejním 100. ročníku slavného cyklistického závodu prezentuje celkem 250 vozy, z toho osmi červenými vozy typu Škoda Superb. Letošní Tour de France se jede od 29. června do 21. července.

Škoda Superb jede na nejprominentnějším místě, které jí Tour může nabídnout: v čele pelotonu. Červený vůz je navíc jediným vozem, který může přejet cílovou čáru společně se závodníky. Na zadní sedačce Superbu sedí v průběhu jednotlivých etap ředitel Tour Christian Prudhomme. „Svůj Superb miluji, je to fantastické auto. I když měřím 190 centimetrů, stejně jako můj řidič, sedí se mi vzadu extrémně pohodlně a mohu si dokonce i přehodit nohu přes nohu. Obzvláště velkou radost mám letos z gigantické panoramatické skleněné střechy,“ zdůraznil. Panoramatická střecha, zasahující až do zadní části střechy, umožňuje, aby cestující na zadních sedadlech stáli.

Pro Tour de France se využívá Superb ve speciálním odstínu červená Corrida. Ve voze ředitele Tour se nachází technická vybavení, která v průběhu jednotlivých etap umožňují stálou komunikaci s ostatními účastníky.

Celkem poskytla Škoda organizátorům Tour 250 vozů, vedle vozů Superb také modely Octavia, Octavia Combi, Rapid, Yeti a Citigo.

Škoda letos podporuje Tour de France již podesáté v pozici hlavního sponzora. „Cyklistika je vysoce dynamický sport, který je schopen nadchnout miliony lidí na celém světě,“ říká Werner Eichhorn. „Ke značce Škoda se skvěle hodí,“ dodává. Vedle ledního hokeje je cyklistika nejdůležitějším pilířem mezinárodní strategie sponzoringu společnosti Škoda. Důležitou roli přitom hraje také masová cyklistika.

250 vozů značky Škoda urazí v rámci Tour každoročně zhruba 2,8 milionů kilometrů. V uplynulých devíti letech ujela flotila celkem necelých 25 milionů kilometrů. Flotila vozů Škoda přitom zazářila i absolutní spolehlivostí: do dnešního dne žádný z vozů nepřerušil jízdu z důvodu technické poruchy.

Sponzorská podpora Tour de France svědčí o mimořádném vztahu značky Škoda k cyklistice. Historie mladoboleslavského podniku také výrobou jízdních kol začala. Již na konci předminulého století v prosinci 1895 založili mechanik jízdních kol Václav Laurin a knihkupec Václav Klement továrnu na výrobu velocipedů. Od roku 1899 vyráběli i motocykly a roku 1905 i vůz Voiturette A první automobil značky. V roce 1925 se firma L&K spojila s koncernem Škoda .

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)