Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodě v 1.čtvrtletí vzrostl prodej o 25 %, březen byl rekordní

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v prvním čtvrtletí 178.901 vozů, což je meziroční nárůst o 25 procent. Pozitivně se na tomto výsledku projevil zejména čínský trh, kde prodej vzrostl o 122 procent na 42.707 aut.

V březnu Škoda dosáhla dokonce měsíčního rekordu v historii firmy, když prodala 72.900 vozů.

V Česku bylo zákazníkům od začátku roku dodáno 13.289 vozů, tedy o 2791 více než loni. Nejprodávanější modelovou řadou zůstává v Česku Octavia s 6496 prodanými vozy. Tržní podíl mladoboleslavské značky v ČR dosáhl za první čtvrtletí roku 33,4 procenta. Celkem ve střední Evropě vzrostly prodeje o 13 procent na 27.995 vozů, kromě Česka zaznamenala firma silný nárůst i v Polsku.

O 13 procent se zvýšil prodej také v západní Evropě, pokud by však z této statistiky bylo vyjmuto Německo, byl by nárůst dokonce 43 procent. "Německo je sice nadále nejsilnějším trhem západoevropského regionu, ale tamní trh zaznamenal proti loňsku výrazný pokles," podotkl mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.

Pozitivně se v západní Evropě naopak projevoval trh ve Velké Británii, kde se prodalo 11.704 škodovek, o 72 procent více než loni. Rostly také například dodávky ve Španělsku, Portugalsku nebo Norsku.

"Prodejní výsledky mají pozitivní trend, a jsou také ovlivněny dynamickým vývojem v Číně. Impulzy pro růst jsme také získali v některých evropských zemích. Ve vyhlídkách pro letošní rok proto zůstáváme optimističtí, ale opatrní. Naděje vkládáme do nových modelů, jimiž jsou Yeti a Superb Combi s prodejními úspěchy, které předčily naše očekávání. Celkově budeme pokračovat na cestě růstu," uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva odpovědný za oblast prodeje a marketingu.

Nejoblíbenějším modelem v prvním kvartálu byla Octavia, rozhodlo se pro ni 77.192 lidí, což je meziroční nárůst o 32 procent. Druhým nejprodávanějším vozem byla Fabia, 52.700 prodaných kusů však představuje tříprocentní pokles. Škodu Superb si pořídilo 20.514, o 119 procent více než loni. Yetiho si koupilo 12.195 zákazníků. Automobilka dále prodala 7886 roomsterů a 8414 vozů značky Octavia Tour.

Podle vedoucího prodeje pro střední Evropu Jana Hurta se ve výsledcích kladně promítly nákupy firem a drobných živnostníků, kteří začínají realizovat odložené investice na obnovu vozového parku. "Podařilo se nám navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Velkému zájmu se v ČR těší modely Yeti a Superb Combi, o čemž svědčí i dodatečné víkendové směny v našem závodě v Kvasinách," uvedl Hurt.

Kvůli zvýšenému zájmu o některé modely automobilka naplánovala na druhé čtvrtletí mimořádné směny. Roomster se bude vyrábět ve třech mimořádných ranních směnách v termínech 10. dubna, 24. dubna a 29. května. Yetiho a Superb čeká dokonce 12 mimořádných směn.

Škodě Auto loni klesl čistý zisk o 68 procent na 3,46 miliardy korun. Tržby firmy se propadly o 6,2 procenta na 187,8 miliardy Kč. Dodávky zákazníkům mírně vzrostly o 1,4 procenta na rekordních 684.200 vozů. Letos by Škoda mohla dosáhnout dalšího prodejního rekordu, řekl v březnu Jung.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
19. 4. 2010 12:06
Re: XL SUV
No, tak drive se uvazovalo o 7-mistne Skode, mel to byt bud prodlouzeny Yeti nebo rebrandovany Touran, ale obavam se, ze to s krizi vzalo za sve ...
18. 4. 2010 18:04
Re: XL SUV
Vidím, že hledat u tebe trošku rozumu a vůli přemýšlet, bylo zcela zbytečné.

Kolik českých lidí se podílí na vývoji korejských aut? :-!
Avatar - twistedTSD
18. 4. 2010 15:42
Re: XL SUV
zkus hadat, muzes 3x ;-)
18. 4. 2010 10:07
Re: XL SUV
Ty si rád koukám, že ses naučil aspoň trochu psát. :-!
18. 4. 2010 10:06
Re: XL SUV
Protože z těch "domacich nemcu" se má dobře mnohem více našich firem a tím pádem českých lidí, než z těch "domacich korejcu".