Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovka staví Karoq kabriolet! Vznikne díky studentům jejího učiliště

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Projekty žáků učiliště Škodovky už jsou jakousi tradicí. Dočkáme se i letos, kdy spatří světlo světa nový model Karoq bez střechy.

Podíváme-li se na návrhy nezávislých grafiků, ve spojení se Škodovkou se nejčastěji setkáváme se studiemi pick-upů a kabrioletů. Nyní se jednoho takového dočkáme, půjde o kabriolet vycházející ze Škody Karoq, s trochou nadsázky to bude takový sourozenec chystaného kabrioletu VW T-Roc.

Na projektech se pravidelně podílí žáci Středního odborného učiliště strojírenského. Připomeňme, že v roce 2014 postavili dvoumístné provedení modelu Citigo, o rok později následoval pickup na základech Fabie, v roce dalším to bylo kupé na bázi Rapidu Spaceback a konečně v roce loňském stvořili studenti Citigo buginu s čistě elektrickým pohonem.

Dvacítka talentovaných tvůrců ve věku od sedmnácti do osmnácti let připravuje vůz ve spolupráci s oddělením technického vývoje, designu a výroby přímo v Mladé Boleslavi. Studie zatím nemá oficiální název, veřejnosti se projekt představí v červnu.

Pátý studentský projekt Azubi Car přitom vůbec neměl být SUV. Studenti se původně chtěli pustit do jiného modelu a postavit z něj závodní auto. Když se ale naskytla příležitost využít nejnovější přírůstek do mladoboleslavské flotily, neváhali.

„Nejprve ze všeho je potřeba vybrat tým, který bude na projektu pracovat. V rámci Škoda Akademie vždy v září nový ročník projektu vypíšeme, studenti se přihlásí a my následně vybíráme. Důležitým předpokladem pro výběr do takového týmu jsou dobré studijní výsledky, samozřejmě talent a také vědomí, že účastník nebude zanedbávat své běžné studijní povinnosti,“ vysvětluje pedagog Ivo Vollman, který je mladým studentům po celou dobu k dispozici.

Střední odborné učiliště vzniklo již v roce 1927, nyní mají žáci na výběr ze tří- až čtyřletého vzdělání v technických učebních a studijních oborech. Aktuálně se tu na budoucí povolání připravuje přes 900 žáků, kteří jsou rozděleni do třinácti oborů. Kromě tradičního studia si tu mohou svou kvalifikaci rozšířit i zaměstnanci Škody Auto, tuto nabídku, letos využívá zhruba šest desítek z nich.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)