19.6. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Škoda opět postavila buginu. Jmenuje se Element a je na elektřinu!

 

Stavba elektrické buginy na bázi Citigo trvala asi 1.500 hodin. Jejími autory jsou učni Středního odborného učiliště Škoda Auto.

Škoda si v sedmdesátých letech pohrávala s myšlenkou buginy, plážového autíčka pro zábavu, výsledkem čehož bylo několik postavených prototypů Buggy 736. Po více než čtyř desítkách let se tato myšlenka vrací. Přivítejte Škodu Element!

Předčasné nadšení, že se něco takového začne vyrábět, ale hned uhasíme. Škoda Element je totiž dalším projektem učňů Středního odborného učiliště Škoda Auto, které vzniklo ne kvůli sériové výrobě, ale kvůli jejich studiu. Studenti školy od roku 2014 navrhli a postavili již čtyři taková auta, pomocí nichž se názorně učí, jak probíhá vývoj přímo v automobilce. Žáci se díky tomu naučí, jak pracovat v týmu, jak si práci naplánovat a jak si poradit s omezeným rozpočtem.

Na autě pracovalo 22 učňů ve věku 17 a 18 let, kteří si mohli rozhodnout, co postaví. A volba nakonec padla na automobil poháněný elektřinou. „Elektromobilita není jen přechodný trend – je to budoucnost. Proto jsme se rozhodli postavit auto s elektrickým pohonem,“ vysvětluje toto rozhodnutí Daniel Launa, jeden z učňů, kteří na autě pracovali. Právě na elektrický pohon odkazuje i jméno Element, které naznačuje, že elektrický pohon bude v budoucnu elementárním zdrojem mobility.

Za základ dvoumístné plážové buginy, které chybí střecha i boční dveře, byla vzata Škoda Citigo. Ta sice elektrický pohon nenabízí, její dvojče Volkswagen e-Up! však ano, a tak bylo relativně snadné elektromotor do auta aplikovat. Jeho výkon činí 60 kW, tedy stejně jako v e-Upu!.

Seriál: Zapomenuté prototypy Škoda. Specialitky pro mladé.

Práce na automobilu odstartovaly na podzim roku 2016 prvními výkresy. Od ledna 2017 začal tým vedle tužky a papíru nebo počítače stále více používat i mechanické náčiní. K ruce přišla svářečka nebo nůžky na plech, střecha totiž podle návrhu musela pryč, stejně jako dveře. Boky karoserie byly kompletně přepracovány, zavazadlový prostor byl zakryt víkem. Nově uspořádán byl také interiér.

Po 1.500 hodinách práce byl projekt hotový. Žáci na něm nepracovali jen sami, mohli si nechat poradit také od zkušenějších, od profesionálů ze svařovny, designu nebo technického vývoje. Škoda Element se díky tomu stala čtvrtým takovým projektem učňů Středního odborného učiliště Škoda Auto. Od roku 2014 vzniká každoročně jeden takový vůz, loni to bylo kupé Atero na bází Rapidu Spaceback, předloni pick-up Funstar postavený z Fabie a v roce 2014 CitiJet, dvoumístná otevřená verze Citigo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

Citroën nabízí v aukci desítky aut ze svých unikátních sbírek Citroën nabízí v aukci desítky aut ze svých unikátních sbírek

Francouzská automobilka nabídla 65 automobilů z továrního…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

Mohutná exploze u slovenských hranic: Jeden mrtvý a 18 zraněných po výbuchu plynu

Mohutná exploze u slovenských hranic: Jeden mrtvý a…

Exploze plynového terminálu ve východorakouské obci Baumgarten an der March poblíž slovenských hranic si dnes…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…