19.6. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Škoda opět postavila buginu. Jmenuje se Element a je na elektřinu!

 

Stavba elektrické buginy na bázi Citigo trvala asi 1.500 hodin. Jejími autory jsou učni Středního odborného učiliště Škoda Auto.

Škoda si v sedmdesátých letech pohrávala s myšlenkou buginy, plážového autíčka pro zábavu, výsledkem čehož bylo několik postavených prototypů Buggy 736. Po více než čtyř desítkách let se tato myšlenka vrací. Přivítejte Škodu Element!

Předčasné nadšení, že se něco takového začne vyrábět, ale hned uhasíme. Škoda Element je totiž dalším projektem učňů Středního odborného učiliště Škoda Auto, které vzniklo ne kvůli sériové výrobě, ale kvůli jejich studiu. Studenti školy od roku 2014 navrhli a postavili již čtyři taková auta, pomocí nichž se názorně učí, jak probíhá vývoj přímo v automobilce. Žáci se díky tomu naučí, jak pracovat v týmu, jak si práci naplánovat a jak si poradit s omezeným rozpočtem.

Na autě pracovalo 22 učňů ve věku 17 a 18 let, kteří si mohli rozhodnout, co postaví. A volba nakonec padla na automobil poháněný elektřinou. „Elektromobilita není jen přechodný trend – je to budoucnost. Proto jsme se rozhodli postavit auto s elektrickým pohonem,“ vysvětluje toto rozhodnutí Daniel Launa, jeden z učňů, kteří na autě pracovali. Právě na elektrický pohon odkazuje i jméno Element, které naznačuje, že elektrický pohon bude v budoucnu elementárním zdrojem mobility.

Za základ dvoumístné plážové buginy, které chybí střecha i boční dveře, byla vzata Škoda Citigo. Ta sice elektrický pohon nenabízí, její dvojče Volkswagen e-Up! však ano, a tak bylo relativně snadné elektromotor do auta aplikovat. Jeho výkon činí 60 kW, tedy stejně jako v e-Upu!.

Seriál: Zapomenuté prototypy Škoda. Specialitky pro mladé.

Práce na automobilu odstartovaly na podzim roku 2016 prvními výkresy. Od ledna 2017 začal tým vedle tužky a papíru nebo počítače stále více používat i mechanické náčiní. K ruce přišla svářečka nebo nůžky na plech, střecha totiž podle návrhu musela pryč, stejně jako dveře. Boky karoserie byly kompletně přepracovány, zavazadlový prostor byl zakryt víkem. Nově uspořádán byl také interiér.

Po 1.500 hodinách práce byl projekt hotový. Žáci na něm nepracovali jen sami, mohli si nechat poradit také od zkušenějších, od profesionálů ze svařovny, designu nebo technického vývoje. Škoda Element se díky tomu stala čtvrtým takovým projektem učňů Středního odborného učiliště Škoda Auto. Od roku 2014 vzniká každoročně jeden takový vůz, loni to bylo kupé Atero na bází Rapidu Spaceback, předloni pick-up Funstar postavený z Fabie a v roce 2014 CitiJet, dvoumístná otevřená verze Citigo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta

Provozovateli alternativní taxislužby Uber Technologies…

Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let

Na dvanáct vzrostl počet obětí, které si na jihu Číny…

Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček

Instituce dohlížející na hospodaření stran a uchazečů…

Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit

Za dva měsíce bude po sněmovních volbách. Za pět měsíců…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního? Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Japonský výrobce automobilů Mazda si nechal patentovat…

 





 
Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Včera

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.




Blesk.cz

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita, nebo iluze?

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita,…

V tuzemských společenských magazínech je Simona Krainová nejfrekventovanější českou modelkou, přestože…

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla to pomsta Srbům

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla…

Chorvatští hasiči pokračují v boji s řadou požárů, které v posledních dnech ničí rozsáhlou oblast podél…

 

iSport.cz

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás to dlouhodobě

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás…

Vyzkoušel si nové chlapce, trenér hokejové reprezentace Josef Jandač byl s projevem svého týmu ve středečním…

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím zbývá Evropská liga

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím…

Fotbalisté Slavie Praha na druhý postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhli. Český šampion v odvetě…

 

Reflex.cz

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským Altajem až k Pěti svatým

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským…

Mongolsko je známé hlavně pro své nekonečné pouště, ale najdete tu i pravý opak. Hory porostlé bohatou květenou,…

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením jazyka, vypíchnutím očí i zabitím

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením…

Bez písniček Ivana Mládka (75) a jeho Banjo Bandu by bylo dětství mé generace rozhodně chudší. Vždycky mě…