19.6. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Škoda opět postavila buginu. Jmenuje se Element a je na elektřinu!

 

Stavba elektrické buginy na bázi Citigo trvala asi 1.500 hodin. Jejími autory jsou učni Středního odborného učiliště Škoda Auto.

Škoda si v sedmdesátých letech pohrávala s myšlenkou buginy, plážového autíčka pro zábavu, výsledkem čehož bylo několik postavených prototypů Buggy 736. Po více než čtyř desítkách let se tato myšlenka vrací. Přivítejte Škodu Element!

Předčasné nadšení, že se něco takového začne vyrábět, ale hned uhasíme. Škoda Element je totiž dalším projektem učňů Středního odborného učiliště Škoda Auto, které vzniklo ne kvůli sériové výrobě, ale kvůli jejich studiu. Studenti školy od roku 2014 navrhli a postavili již čtyři taková auta, pomocí nichž se názorně učí, jak probíhá vývoj přímo v automobilce. Žáci se díky tomu naučí, jak pracovat v týmu, jak si práci naplánovat a jak si poradit s omezeným rozpočtem.

Na autě pracovalo 22 učňů ve věku 17 a 18 let, kteří si mohli rozhodnout, co postaví. A volba nakonec padla na automobil poháněný elektřinou. „Elektromobilita není jen přechodný trend – je to budoucnost. Proto jsme se rozhodli postavit auto s elektrickým pohonem,“ vysvětluje toto rozhodnutí Daniel Launa, jeden z učňů, kteří na autě pracovali. Právě na elektrický pohon odkazuje i jméno Element, které naznačuje, že elektrický pohon bude v budoucnu elementárním zdrojem mobility.

Za základ dvoumístné plážové buginy, které chybí střecha i boční dveře, byla vzata Škoda Citigo. Ta sice elektrický pohon nenabízí, její dvojče Volkswagen e-Up! však ano, a tak bylo relativně snadné elektromotor do auta aplikovat. Jeho výkon činí 60 kW, tedy stejně jako v e-Upu!.

Seriál: Zapomenuté prototypy Škoda. Specialitky pro mladé.

Práce na automobilu odstartovaly na podzim roku 2016 prvními výkresy. Od ledna 2017 začal tým vedle tužky a papíru nebo počítače stále více používat i mechanické náčiní. K ruce přišla svářečka nebo nůžky na plech, střecha totiž podle návrhu musela pryč, stejně jako dveře. Boky karoserie byly kompletně přepracovány, zavazadlový prostor byl zakryt víkem. Nově uspořádán byl také interiér.

Po 1.500 hodinách práce byl projekt hotový. Žáci na něm nepracovali jen sami, mohli si nechat poradit také od zkušenějších, od profesionálů ze svařovny, designu nebo technického vývoje. Škoda Element se díky tomu stala čtvrtým takovým projektem učňů Středního odborného učiliště Škoda Auto. Od roku 2014 vzniká každoročně jeden takový vůz, loni to bylo kupé Atero na bází Rapidu Spaceback, předloni pick-up Funstar postavený z Fabie a v roce 2014 CitiJet, dvoumístná otevřená verze Citigo.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 





 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Včera

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené prolomil mlčení o prezidentovi

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené…

Na Hradě si na konec roku naplánovali dovolenou a s jedinou výjimkou chtěli tiše odpočívat. Dlouho jim to ale…

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus! Všichni se snaží a málokdo vyhrává

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus!…

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…