Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spojení Opel-Magna zatím není vůbec jisté, do hry se vedle čínského BAIC vrací i skupina RHJ

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Přestože předběžná dohoda mezi GM a Magnou, resp. ruskou Sherbank existuje, definitivní není v otázce prodeje Opelu zřejmě nic. Pokročilé rozhovory o převzetí podílu v Opelu vede také skupina RHJ.

Mezinárodní investiční skupina RHJ International vede pokročilé rozhovory o převzetí většinového podílu v německé automobilce Opel. Oznámila to v pondělí společnost RHJ. Ta by tak mohla představovat další vážnou konkurenci pro kanadskou firmu Magna, jež má podle předběžné dohody v Opelu získat většinu v konsorciu s ruskou bankou Sberbank.

"Předložili jsme nabídku, která je pro všechny strany velmi atraktivní," řekl agentuře DPA mluvčí RHJ Arnaud Denis. Odmítl však poskytnout další podrobnosti. Podle zpráv médií má RHJ o něco menší nároky na státní záruky pro Opel než Magna a plánuje rovněž méně výrazné snižování počtu pracovních míst.

Holding RHJ sídlící v Bruselu má k dispozici hotovost asi 440 milionů eur a přibližně 60 % jeho předchozích investic směřovalo do automobilového průmyslu. V portfoliu RHJ je například 81,8 % německé společnosti Honsel, která pro autoprůmysl dodává mechanické komponenty z hliníku a hořčíku nebo přes 60 % japonské dodavatelské firmy Asahi Tec (vyrábí také hliníkové komponenty). RHJ vlastní také 25,5 % mediální skupiny Columbia Music Entertainment, Inc.

Americká společnost General Motors, která je majitelem Opelu, již minulý týden potvrdila, že na německou automobilu předložila nabídku rovněž čínská firma Beijing Automotive Industries Corp. (BAIC). Také nabídka BAIC je podle některých zpráv z hlediska státních záruk a propouštění příznivější než návrh Magny. Panují však pochybnosti o tom, zda bude relativně malá čínská automobilka schopna řídit kolos v podobě celoevropských aktivit Opelu a Vauxhallu.

Ondřej Láník
Diskuze (0)