Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Audi A3 - Luxusní Golf potřetí

Aleš Jungmann
Diskuze (16)
Třetí generace modelu A3 bude o 50 kilogramů lehčí, ve hře je i klasické kombi a sedan.

Na špionážních fotografiích je sice zachycena pouze třídveřová verze, Audi A3 třetí generace však na rozdíl od té současné možná nabídne mimo pětidveřového Sportbacku (začátek roku 2013) a kabrioletu (2014) i karoserii kombi. V roce 2013 by pak mohla přijít verze sedan, určená primárně pro asijské a severoamerické trhy. Prodej v Evropě však není vyloučen.

Na rozdíl od konceptu A3 sedan, který využíval nejnovější evoluci stávající platformy PQ35, je z konstrukčního hlediska hlavní změnou příchod zcela nové platformy MQB – modulární architektury s motorem napříč (Modular Querbaukasten). Ta nabídne větší flexibilitu konstrukce, kompaktnější zástavbu motoru, převodovky a náprav a tím více prostoru pro posádku.

Platforma MQB se v nejbližších letech stane základem celé řady vozů koncernu Volkswagen. První sériovou aplikací platformy je trojlístek minivozů VW Up!/Škoda City/Seat Mii.

Díky širšímu využití hliníku a ušlechtilých ocelí klesne mezigeneračně hmotnost o 50 kilogramů, i díky tomu se má spotřeba paliva snížit v průměru o 20 procent. Pod kapotou bude široká paleta motorů. Nabídka těch benzinových sahá od 1,2 TSI se 77 kW přes 1,4 TSI o výkonu 90 a 103 kW až po 1,8 TSI (118 kW) a zatím vrcholné 2,0 TFSI o výkonu 206 kW.

Vznětové čtyřválce jsou v nabídce ve dvou objemech, 1,6 a 2 litry. Motory 1,6 TDI nabídnou výkon 66 a 77 kW, větší 2,0 TDI pak 103, resp. 130 kW. Motory budou vybaveny systémem start-stop a budou splňovat přicházející normu Euro 6. Plánovanou verzi S3 by měl pohánět řadový pětiválec o výkonu 280 kW.

Interiér obsahuje prvky z modelů A1 a A6, můžeme tedy očekávat kruhové výdechy ventilátorů, velká tlačítka ale i multimediální systém MMI ovládaný otočným ovladačem ("Touchwheel") umístěným mezi sedadly. Přední světla využívají pro denní svícení služeb úsporných LED, ty najdeme i v zadních svítilnách.

Aleš Jungmann
Diskuze (16)
Avatar - AUDIRS6
28. 8. 2011 12:08
Re: Přiznávám že ..
Ty uz ani neveris, ze to co rano stretavas v kupelni v zrkadle si Ty !!! >:D :-! 8-s ...Ale bohuzial, ano , si to Ty... :-!
26. 8. 2011 07:21
Zadne svitilny
Mam pocit, ze tam su bezne ziarovky...
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 22:54
Přiznávám že ..
.. NEvěřím že by se A3 vyrovnalo..
BMW 1 a jeho "mňamkové" 8mi stupňové převodovce..
DS4 a jeho materiálům v interiéru..
DS5 a jeho kvalitě a pojetí interiéru .. (neb průnik množin jejich cen bude zřejmě docela VELKÝ ;-)
LEXUSu CT 200h a jeho preciznosti provedení..
PS: Ale o PRODEJe se i tak NEbojím... :-)
PPS: I když A1 se opravdu asi NEprodává až tak, jak si u audi "představovali"..
Avatar - "Brňák"
25. 8. 2011 16:25
Re: 1,2 TSI ?!?!?!
:yes:
25. 8. 2011 14:11
Re: 1,2 TSI ?!?!?!
Jezdil jsem hodně s A3 z 1,6 a taky jsem měl služební 1,2 TSI, byl jsem mile překvapen jak ten motor jede, je úplně srovnatelný s 1,6 MPI, živost ve městě bez problémů, spotřeba průměr 7,6, většinou dálnice cca 140km/h a zvuk taky v pohodě, přece jen je to 4válec.... Takže jako základní motor do A3 absolutně bez problémů, stejně to bude většinou auto pro milenku nebo manželku do města :-) :-) ;-)