Spy Photos: Audi A3 - Luxusní Golf potřetí
Na špionážních fotografiích je sice zachycena pouze třídveřová verze, Audi A3 třetí generace však na rozdíl od té současné možná nabídne mimo pětidveřového Sportbacku (začátek roku 2013) a kabrioletu (2014) i karoserii kombi. V roce 2013 by pak mohla přijít verze sedan, určená primárně pro asijské a severoamerické trhy. Prodej v Evropě však není vyloučen.
Na rozdíl od konceptu A3 sedan, který využíval nejnovější evoluci stávající platformy PQ35, je z konstrukčního hlediska hlavní změnou příchod zcela nové platformy MQB – modulární architektury s motorem napříč (Modular Querbaukasten). Ta nabídne větší flexibilitu konstrukce, kompaktnější zástavbu motoru, převodovky a náprav a tím více prostoru pro posádku.
Platforma MQB se v nejbližších letech stane základem celé řady vozů koncernu Volkswagen. První sériovou aplikací platformy je trojlístek minivozů VW Up!/Škoda City/Seat Mii.
Díky širšímu využití hliníku a ušlechtilých ocelí klesne mezigeneračně hmotnost o 50 kilogramů, i díky tomu se má spotřeba paliva snížit v průměru o 20 procent. Pod kapotou bude široká paleta motorů. Nabídka těch benzinových sahá od 1,2 TSI se 77 kW přes 1,4 TSI o výkonu 90 a 103 kW až po 1,8 TSI (118 kW) a zatím vrcholné 2,0 TFSI o výkonu 206 kW.
Vznětové čtyřválce jsou v nabídce ve dvou objemech, 1,6 a 2 litry. Motory 1,6 TDI nabídnou výkon 66 a 77 kW, větší 2,0 TDI pak 103, resp. 130 kW. Motory budou vybaveny systémem start-stop a budou splňovat přicházející normu Euro 6. Plánovanou verzi S3 by měl pohánět řadový pětiválec o výkonu 280 kW.
Interiér obsahuje prvky z modelů A1 a A6, můžeme tedy očekávat kruhové výdechy ventilátorů, velká tlačítka ale i multimediální systém MMI ovládaný otočným ovladačem ("Touchwheel") umístěným mezi sedadly. Přední světla využívají pro denní svícení služeb úsporných LED, ty najdeme i v zadních svítilnách.