Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: MINI Coupé a MINI Roadster na Nürburgringu

David Bureš
Diskuze (1)
MINI Coupé a MINI Roadster se v sériové podobě představí na zářijovém frankfurtském autosalonu.

Značka MINI právě testuje své dva nadcházející sériové modely – MINI Coupé a MINI Roadster – na Severní smyčce Nürburgringu. Automobily se mají světu oficiálně představit na letošním frankfurtském autosalonu. Ve formě konceptu se tyto modely ukázaly na stejném místě již v roce 2009.

Testované MINI Coupé má kamuflovanou pouze svoji zadní část, čímž je zřejmě zakryta vyšší střecha a strmější sklo, než jakými se pyšnila dva roky stará studie. Úpravou zřejmě projde i střešní spojler, navazující na hranu střechy.

Fotografie z Nürburgringu ukazují jiné nárazníky automobilu. Otvor v předním nárazníku dostal chromovou lamelu, z okolí mlhovek zmizela mřížka. Na zádi byla přesunuta původní centrálně umístěná koncovka výfuku. Testovací mula však může mít jiné nárazníky, než jakými bude nakonec vybavena produkční verze, popřípadě může jít o díly pro levnější provedení.

Rovněž testované MINI Roadster má zakrytou zadní část. Dvoumístný vůz si s největší pravděpodobností zachová ručně ovládanou skládací plátěnou střechu. Díky tomu se nezmění proporce střechy, lehčí mechanismus navíc sníží těžiště auta.

Nárazníky zachyceného Roadsteru jsou totožné s těmi na testovaném Coupé. Na zádi Roadsteru se objevuje výklopný přítlačný spoiler. Oproti konceptu se liší optika koncových světel.

V motorovém prostoru se patrně objeví stejné jednotky z obou konceptů. Pod jejich kapotou se ukrýval přeplňovaný čtyřválec 1,6 l z MINI John Cooper Works, naladěný na 155 kW (211 k) při 6000 min-1. Jeho točivý moment vrcholil na hodnotě 260 Nm a byl k dispozici v širokém spektru otáček, začínajícím na 1850 a končícím při 5700 min-1. Díky funkci Overboost jej bylo možné krátkodobě zvednout o 20 Nm.

MINI Coupé a MINI Roadster byly v roce 2009 postaveny jako oslava padesátého výročí značky. Jejich základem byl třídveřový hatchback John Cooper Works, s nímž sdílely celkovou délku karoserie 3174 mm i šířku 1683 mm. Roadster se proti sériovému MINI Cabrio liší absencí zadní sedadel.

Sériová výroba obou aut zřejmě začne už na konci letošního roku, popřípadě na začátku toho příštího. Na konci roku 2012 je doplní ještě třídveřové SAV MINI Paceman. Ten se v podobě studie představil na letošním detroitském autosalonu.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - boost.
27. 5. 2011 18:41
SAV
BMW to s SAV/SUV myslí hodně vážně. Bude X3 M (možná i s triturbem!), X4, MINI Paceman.... ;-\