Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Startech pro Chrysler Crossfire Roadster

Miroslav Kudělka
Diskuze (3)
Je to týden, co firma Startech zabývající se úpravami amerických vozů koncernu DaimlerChrysler představila tuning pro Chrysler Crossfire Roadster.

Je to týden, co firma Startech zabývající se úpravami amerických vozů koncernu DaimlerChrysler představila tuning pro Chrysler Crossfire Roadster.

Otevřená verze Chrysleru Crossfire je v sérii poháněna motorem 3,2 V6 se tříventilovým rozvodem a výkonem 160 kW (218 k). Startech pro tento motor připravil celkem čtyři výkonnostní stupně úprav. Základní, se jménem Startech ST6, mu za pomocí sportovních vačkových hřídelí a jiných ventilových pružin pomáhá k výkonu 171 kW (233 k). Druhý stupeň nese označení ST6 S a k předchozímu přidává sportovní výfukový systém s kovovým katalyzátorem, který dává 179 kW (243 k) při 5800 ot/min. Třetí stupeň, Startech 3.8, disponuje novou klikovou hřídelí s větším zdvihem a většími písty a výkonem 206 kW (280 k). Špičkou úprav pro šestiválec je Startech 3.8 S, který má k vyššímu objemu ještě pečlivě vyvážené ojnice, hlavy válců jsou precizně obrobeny a osazeny sportovními vačkovými hřídeli. Nové výfukové potrubí se dvěmi kovovými katalyzátory a dokonale vyladěná řídící elektronika vše završují. Výsledkem je výkon 220 kW (300 k( při 5750 ot/min a masivní točivý moment 395 Nm. S tímto motorem Roadster sprintuje z 0-100 km/h za 6,0 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje 255 km/h.

Vrcholným modelem je ovšem Startech 6.1. Ten je osazen obrovským osmiválcem objemu 6,1 litru, který je naladěn na 313 kW (426 k) při 5400 ot/min a točivý moment má 621 Nm při 4100 ot/min. tento motor umožňuje otevřenému vozu dosahovat až 300 km/h. Pro všechny motory je nabízen sportovní podvozek, který celý vůz snižuje o 25 mm. Společně s ním jsou nabízena také dělená hliníková kola o rozměrech 8,5J x 19 vpředu a 9,5J x 20 vzadu. Osazeny jsou pneumatikami Pirelli 225/35 ZR 19 a 255/30 ZR 20.

Vzhledové zásahy jsou jen minimální. Pod předním nárazníkem přibyl malý spoiler, který optimalizuje proudění kolem přední nápravy. Maska může být osazena chromovanými žebry. Na bocích jsou chromované kryty zrcátek a chromovaná žebra na výstupu vzduchu od motoru. Na zádi je pod nárazníkem osazen dvoudílný difuzor. Při vstupu do interiéru nás uvítají prahy z leštěné nerezi s prosvětleným logem Startech, sportovní volant a koberečky. Na středové konzole a ve dveřích jsou použity obklady ze stříbrného uhlíkového kompozitu. Nechybějí hliníkové pedály a madla ovládacích pák.

Miroslav Kudělka
Diskuze (3)