Subaru: 15 milionů vyrobených motorů typu boxer
Subaru slaví významné jubileum. Japonská automobilka za 49 let vyrobila již 15 milionů motorů typu boxer. Prvním Subaru s tímto typem agregátu byl kompaktní sedan 1000, poprvé prezentovaný v květnu 1966.
Model 1000 byl nejen prvním vozem značky poháněný vodou chlazeným čtyřválcem s protiběžnými písty, ale rovněž prvním vozem značky s pohonem předních kol. Tehdejší litrová jednotka v Subaru 1000 disponovala výkonem 40 kW a točivým momentem 77 N.m.
U motoru typu boxer se písty pohybují horizontálně proti sobě. Výhodou tohoto řešení je snížení těžiště vozu – díky nízké stavbě jednotky. Plochý agregát má rovněž tichý a kultivovaný běh, protože se setrvačné síly navzájem vyruší. Mezi nevýhody takového agregátu naopak patří vyšší výrobní náklady nebo větší půdorysová prostorová náročnost.
Subaru vedle zážehových plochých motorů jako jediný výrobce nabízí rovněž turbodiesel typu boxer. Tento unikát se světu poprvé představil v roce 2007.
Vedle motoru typu boxer je typickým znakem vozů Subaru symetrický pohon všech kol. Automobilka minulý měsíc oslavila výrobu 14 milionů vozů s pohonem všech kol. Prvním modelem Subaru se symetrickým pohonem všech kol bylo kompaktní kombi Leone představené v září 1972.
Subaru tvrdí, že jím nabízený pohon všech kol přispívá k bezpečnější a stabilnější jízdě. Zároveň si řidič díky němu užije více radosti za volantem.