Subaru XV: Ceny v Německu začínají na částce 21.600 Eur
Zvýšený a oplastovaný model XV se vymanil z modelové řady Imprezy. Základem nabídky motorů je zcela nový agregát 1,6i o výkonu 84 kW. Nahrazuje dosavadní 1,5R (79 kW), proti kterému nabízí lepší dynamiku a především výrazně nižší udávanou spotřebu. Světlá výška, 220 mm, je společná pro všechna provedení a motorizace.
K základnímu motoru, dostupnému pouze ve výbavovém stupni Active, se pojí pětistupňová manuální převodovka, alternativou je nově místo klasického automatu s měničem bezestupňový automat Lineartronic CVT. Ten má v kombinovaném cyklu o dvě desetiny litru nižší spotřebu paliva.
Zážehový dvoulitr 2,0i už nabídne šestistupňovou převodovku, z nabídky však nezmizel ani Lineartronic. Klíčové parametry motoru jsou 110 kW a 198 Nm. Turbodiesely zastupuje 2,0D s filtrem pevných částic o výkonu 108 kW a točivém momentu 350 Nm. Ten jako jediný bude dostávat pouze jednu převodovku, a to šestistupňovou manuální. Všechny motory jsou, jak velí tradice značky, samozřejmě čtyřválcové typu boxer, s protiběžnými písty. Pro zážehové motory je nově standardem samočinné vypínání motoru Auto Start Stop. Všechny verze XV mají stálý pohon všech kol.
Subaru XV - technická data a ceny na německém trhu | |||||
Motor | 1,6i | 1,6i | 2,0i | 2,0i | 2,0D |
Převodovka | 5M | CVT | 6M | CVT | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1600 | 1600 | 1995 | 1995 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 84/5600 | 84/5600 | 110/6200 | 110/6200 | 108/3600 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 150/4000 | 150/4000 | 198/4200 | 198/4200 | 350/1600-2400 |
Max. rychlost [km/h] | 179 | 175 | 187 | 187 | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,1 | 13,8 | 10,5 | 10,7 | 9,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,5 | 6,3 | 6,9 | 6,6 | 5,6 |
Cena Active [Eur] | 21.600,- | 23.700,- | 23.700,- | 25.700,- | 26.700,- |
Cena Comfort [Eur] | - | - | 26.670,- | 28.670,- | 29.670,- |
Cena Exclusive [Eur] | - | - | 30.090,- | 32.090,- | 33.090,- |
pozn.: ceny v tabulce jsou uvedeny i s německou daní (19%)
Zaměřme se však nyní na výbavu. Základní stupeň Active nabízí tříbodové bezpečnostní pásy na všech pěti sedadlech, asistent rozjezdu do kopce, imobilizér, stabilizaci, přední, boční a hlavové airbagy (hlavové i pro cestující vzadu), sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami o velikosti 225/55, kotoučové brzdy na všech kolech, rádio s CD a MP3, automatickou klimatizaci, mlhovky, nárazníky lakované v barvě karoserie či centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Pro manuální převodovku a motor 1,6i pak i redukci. Právě s tímto agregátem je Subaru XV nejlevnější, když jej koupíte za 21.600 Eur, tedy v přepočtu přibližně 560 tisíc Kč.
Prostřední Comfort k výše zmíněnému seznamu přidá elektricky vyhřívaná přední sedadla, dešťový senzor, parkovací kameru, multifunkční volant (v případě CVT s pádélky), dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači v barvě karoserie či konektivitu zajišťovanou USB a Bluetooth.
Nejvyšší Exclusive obsahuje například keyless vstup, xenonové světlomety, navigační systém pracující s SD kartami a střešní okno.
Metalický či perleťový lak přijde zákazníky na 490 Eur (tedy asi 13 tisíc Kč). Subaru nabízí záruku na tři roky či 100.000 ujetých kilometrů, rozšiřitelnou na 5 let a 160.000 km. Dvanáct let váš vůz chrání záruka proti prorezavění karoserie a 3 roky trvá záruka týkající se koroze povrchové.