Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru XV: Ceny v Německu začínají na částce 21.600 Eur

Aleš Jungmann
Diskuze (27)
Nové Subaru XV již u našich západních sousedů zná svou základní cenu. Pojďme se společně ponořit hlouběji do jeho ceníku.

Zvýšený a oplastovaný model XV se vymanil z modelové řady Imprezy. Základem nabídky motorů je zcela nový agregát 1,6i o výkonu 84 kW. Nahrazuje dosavadní 1,5R (79 kW), proti kterému nabízí lepší dynamiku a především výrazně nižší udávanou spotřebu. Světlá výška, 220 mm, je společná pro všechna provedení a motorizace.

K základnímu motoru, dostupnému pouze ve výbavovém stupni Active, se pojí pětistupňová manuální převodovka, alternativou je nově místo klasického automatu s měničem bezestupňový automat Lineartronic CVT. Ten má v kombinovaném cyklu o dvě desetiny litru nižší spotřebu paliva.

Zážehový dvoulitr 2,0i už nabídne šestistupňovou převodovku, z nabídky však nezmizel ani Lineartronic. Klíčové parametry motoru jsou 110 kW a 198 Nm. Turbodiesely zastupuje 2,0D s filtrem pevných částic o výkonu 108 kW a točivém momentu 350 Nm. Ten jako jediný bude dostávat pouze jednu převodovku, a to šestistupňovou manuální. Všechny motory jsou, jak velí tradice značky, samozřejmě čtyřválcové typu boxer, s protiběžnými písty. Pro zážehové motory je nově standardem samočinné vypínání motoru Auto Start Stop. Všechny verze XV mají stálý pohon všech kol.

Subaru XV - technická data a ceny na německém trhu
Motor1,6i1,6i2,0i2,0i2,0D
Převodovka5MCVT6MCVT6M
Zdvihový objem [cm3]16001600199519951998
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]84/560084/5600110/6200110/6200108/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]150/4000150/4000198/4200198/4200350/1600-2400
Max. rychlost [km/h]179175187187198
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,113,810,510,79,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,36,96,65,6
Cena Active [Eur]21.600,-23.700,-23.700,-25.700,-26.700,-
Cena Comfort [Eur]--26.670,-28.670,-29.670,-
Cena Exclusive [Eur]--30.090,-32.090,-33.090,-

pozn.: ceny v tabulce jsou uvedeny i s německou daní (19%)

Zaměřme se však nyní na výbavu. Základní stupeň Active nabízí tříbodové bezpečnostní pásy na všech pěti sedadlech, asistent rozjezdu do kopce, imobilizér, stabilizaci, přední, boční a hlavové airbagy (hlavové i pro cestující vzadu), sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami o velikosti 225/55, kotoučové brzdy na všech kolech, rádio s CD a MP3, automatickou klimatizaci, mlhovky, nárazníky lakované v barvě karoserie či centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Pro manuální převodovku a motor 1,6i pak i redukci. Právě s tímto agregátem je Subaru XV nejlevnější, když jej koupíte za 21.600 Eur, tedy v přepočtu přibližně 560 tisíc Kč.

Prostřední Comfort k výše zmíněnému seznamu přidá elektricky vyhřívaná přední sedadla, dešťový senzor, parkovací kameru, multifunkční volant (v případě CVT s pádélky), dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači v barvě karoserie či konektivitu zajišťovanou USB a Bluetooth.

Nejvyšší Exclusive obsahuje například keyless vstup, xenonové světlomety, navigační systém pracující s SD kartami a střešní okno.

Metalický či perleťový lak přijde zákazníky na 490 Eur (tedy asi 13 tisíc Kč). Subaru nabízí záruku na tři roky či 100.000 ujetých kilometrů, rozšiřitelnou na 5 let a 160.000 km. Dvanáct let váš vůz chrání záruka proti prorezavění karoserie a 3 roky trvá záruka týkající se koroze povrchové.

Aleš Jungmann
Diskuze (27)
Avatar - LEGOPARK
24. 11. 2011 12:07
Re: KOMEDIE
Tak tvar kufra je na fotkach trochu vidiet, ale - ano - bude to treba vidiet nazivo. Kazdopadne - ak chces Subaru do terenu a chces ho pre celu rodinu - tak Forester.
Avatar - manitou
24. 11. 2011 11:34
Re: KOMEDIE
tak pokud to bude 380 a ne 200 jak někdo psal, pak je to v normě, i když číslo nic neznamená, jde také o tvar a skladnost.
stále trvám, že nejsem kufrmaniak, ale auto používám dnes a denně a rodina má jisté nároky
Este raz - toto auto je urcene pre zabavu, travenie volneho casu. A na tuto funkciu je aj dostatocne stvorene. ;) pro dva, pro mně nedostačující ;-) :yes: :yes:
jsem zvědav na prodeje a naživo ;-) :yes:
Avatar - LEGOPARK
23. 11. 2011 18:21
Re: KOMEDIE
Velkost batozinoveho priestoru je 380 l. Dalsia vec - uvedom si, ze toto auto vychadza z OSOBNEHO auta Subaru Impreza, zdielaju rovnaku karoseriu. Nie je to samostatne projektovane SUV. Tam maju Forester. Ale samozrejme, ak v tom chces chodit s 4-clennou rodinou na dovolenku, tak bicykle tam uz nenalozis. To mi pride celkom normalne u osobnych aut.
Inak, ako tu uz bolo spomenute - tie kurfe su vyslovene uchylka Cechov a Slovakov. Nemci ani len neudavaju velkost batozinoveho priestoru. Ja ked skusam nejake auto, alebo si ho obzeram, tak kufor vacsinou ani neotvorim. Testoval som mnoho aut a vacsinou som si po odovzdani auta uvedomil, ze som po tyzdni kufor ani neotvoril. ;)

Este raz - toto auto je urcene pre zabavu, travenie volneho casu. A na tuto funkciu je aj dostatocne stvorene. ;)
Avatar - manitou
23. 11. 2011 17:18
Re: KOMEDIE
miluju tuhle střelbu od boku ...
neříkám, že potřebuju mít 600 l jako v supu a netvrdím, že musí mít zrovna xv tuto hodnotu, ale 200 je málo, prostě je to malé. základní i nejmenší suv mají kolem 400 l, to je naprosto dostačující, tedy tady to asi nebude, prostě pro 2 dospělé a dítě je to malé. ;-) :yes:
Avatar - salamoon
23. 11. 2011 15:36
Re: KOMEDIE
"kola,lyze" na strechu,nie som samovrah,aby som to trepal dnu.
"brusle,draky,piknik" das aj do 200l kufra ako nic.
"chalupa"-kto kazdy ju ma?ako casto a co tam vozi?alebo chalupa=sklad bordelu?

vazne nechapem tu NEODOLATELNU POTREBU hlavne na cz forach (nic v zlom,ale na svk diskusiach to tak casto nevidiet) rozoberat velkost kufra. rad by som videl percentualnu rocnu obsadenost kufra napriklad u teba...alebo priemernu v krajine.