Subaru Forester 2.0 X - lesní zátiší (02/2003)

Subaru Forester 2.0 X - lesní zátiší (02/2003)

 
 

Každý Forester nemusí létat. Pro ty, kteří nevyužijí turbodmychadla a spokojí se službami "holého" boxera, ale žádné nepříjemné překvapení nečeká. Příjemné jistoty zůstaly, ubylo komfortních detailů a o čtvrtinu klesla cena. Co víc si přát?

Každý Forester nemusí létat. Pro ty, kteří nevyužijí turbodmychadla a spokojí se službami "holého" boxera, ale žádné nepříjemné překvapení nečeká. Příjemné jistoty zůstaly, ubylo komfortních detailů a o čtvrtinu klesla cena. Co víc si přát?

Forester v základní verzi s nepřeplňovaným motorem lze rozpoznat podle chybějící kapličky přívodu vzduchu na kapotě, nápadná jsou také jen 15palcová ocelová kolanelakované nárazníky a zrcátka. Zvnějšku jde tedy hlavně o prvky, které jednak snižují cenu, jednak předpokládají využití vozu i v drsnějších podmínkách, než v případě naleštěné turboverze. V náraznících jsou místo předních mlhovek pouze prohlubně, což ocení zejména vyznavači blátivých cest - nemá se co ušpinit.

Uvnitř pak na řidič musí "překousnout" absenci kožených doplňků také chybějící tempomat, klimatizaci a vyhřívání sedaček. Trochu ale litujeme, že v této verzi chybí také například funkce rozmrazování předních stěračů. Interiér je zpracován se stejnou pečlivostí a i barevnost je v levnější verzi totožná. Pochopitelně chybí kožené čalounění, místo nich pokrývá sedadla šedá látka.

Pod kapotou najdeme starý známý dvoulitrový boxer, který bez přeplňování dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW při 5600 otáčkách. Křivka točivého momentu se zastavuje už na 184 Nm, motor je ale standardně pružný a při rozumném zatížení si s až 1880 kg těžkým vozem vede obstojně. Doménou vozu jsou střední a vyšší otáčky, při kterých ale výrazněji stoupá hluk v kabině, naopak volnoběh je kromě typického kolébavého startování téměř neslyšný. Mnoho práce s vozem nemají ani lacinější brzdy s bubny na zadních kolech, pouze se podle naší zkušenosti rychleji zahřívají. I méně vybavené auto ale může vážit až 1880 kg, takže volba odlišného systému brzd je na hranici kompromisu.

Tuhý lehčí vůz se slabším motorem se v zatáčkách chová logicky ještě klidněji a to navzdory pneumatikám s vyšším profilem (205/70 R15). Motor je dobré nechat broukat kolem 3000 otáček, tehdy zvládne na třetí stupeň téměř jakýkoli předjížděcí manévr. Pohraje-li si řidič s mírně nepřesným řazením, může se dočkat i ve městě slušné devítiapůllitrové spotřeby. Při výletech mimo město dáváme výrobci téměř za pravdu - auto si řekne jen o zhruba 7 litrů/100km. Kdo by ale odolal všem těm loukám a polním cestám...

...a rozbahněným roklím, že. Už při testu Foresteru s turbomotorem jsme potvrdili jeho, na SUV mimořádnou průchodnost terénem a to i díky na třídu SUV ojedinělé redukci. Atmosférická verze vcelku pochopitelně nezaostává, řidiči pak subjektivně pomáhá i fakt, že není barvy, kterou by bylo možno odřít z nárazníků. Trakční schopnosti vozu jsou na jakémkoli povrchu příkladné a jediným omezujícím faktorem je tak světlá výška.

Jedním z mála méně příjemných shledání je vysoká podlaha zavazadlového prostoru daná systémem pohonu a uložením plnohodnotného náhradního kola. Zadní opěradla ale po sklopení vytvářejí podlahu rovnou jako stůl, čímž praktičnost vozu získává body k dobru.

Rozhodnutí pro základní verzi Subaru Forester bude převážně praktické a ekonomické. Praktické hledisko bude uspokojeno jistě, protože kombinace variability prostoru, průchodnosti terénem a neokázalého vzhledu není v segmentu SUV zrovna málo. Z dobrých vlastností výkonnějšího bratra si tento vůz zachoval téměř vše, radikální snížení ceny o více než 25% je pak zaplaceno slabším motorem a pochopitelně omezenou výbavou. Vcelku solidní cenu lze pak ještě snížit přestavbou na verzi s možností odpočtu DPH.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 728 000 Kč Cena v testované výbavě: 740 000 Kč

Základní výbava:tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlavy pro všechny 3 zadní spolujezdce, aktivní opěrky hlavy (vpředu), 4-kanálové ABS, airbag pro řidiče a spolujezdce, boční airbag u řidiče a spolujezdce včetně airbagů hlavy, bezpečnostní pásy vpředu s předpínači, samosvorný diferenciál, bezpečnostní úchyty dětských sedaček ISOFIX, odnímatelné opěrky hlavy pro všechna 3 zadní místa, automatické vyrovnávání nivelity (zadní nápravy), AWD - stálý pohon všech kol, Hill-holder, boční výztuhy ve dveřích, vnitřně chlazené brzdové kotouče vpředu, servo řízení, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy vpředu i vzadu, imobilizér v klíčku, 12-ti V zásuvka v zavazadlovém prostoru, přední a zadní reproduktory, odkládací plochy ve dveřích vpředu i vzadu, ukazatel venkovní teploty, zpevněná poutka v zavazadlovém prostoru, schránka na brýle umístěná ve střešní konzoli, digitální hodiny, výškově stavitelná sedačka řidiče, elektrické stahování předních a zadních oken s centrálním blokováním, držák nápojů v přístrojové desce, kryt zavazadlového prostoru, výškově nastavitelný volant, lampičky na čtení, středová konzole s odkládací plochou, multibox v podlaze zavazadlového prostoru, plnohodnotné rezervní kolo, zadní dělené sklopitelné sedačky, přední sedačky s loketními opěrkami, radio stereo - s přehrávačem CD, víčko nádrže s dálkovým ovládáním, osvětlená spínací skříňka, elektricky vyhřívaná venkovní zrcátka, elektricky nastavitelná venkovní zrcátka, tónovaná okna, střešní lyžiny, vyhřívání zadního okna, stěrač a ostřikovač zadního okna, reflektory s čirou optikou, anténa pro autorádio integrovaná v zadním bočním okně, dvourychlostní zadní stěrač, ostřikovače světel, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a optickou signalizací

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+12.000,-)

Tatra ohromila automobilový svět: postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly Tatra ohromila automobilový svět: postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena…

ČEZ získal téměř padesát miliard zpět ze zahraničních investic ČEZ získal téměř padesát miliard zpět ze zahraničních investic

Na začátku tisíciletí zahájila skupina ČEZ svou spanilou…

Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

 

Štítky SUV Subaru Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 6.7 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 387 / 1592
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 520
Rozměr pneu:205/70 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4450
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Bazar: Subaru Forester SG – Vítězný trojbojař Bazar: Subaru Forester SG – Vítězný trojbojař

Skutečné jistoty všude pomalu ubývají. Jednou z…

Subaru Forester 2006: první dojmy Subaru Forester 2006: první dojmy

Symetricky uspořádaný pohon všech kol, ležaté motory…

 



 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Včera

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění ohledně druhého dítěte!

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění…

Je to už několik dní, co je Agáta Prachařová (33) maminkou druhého potomka. A pořádně si to užívá. S malou Miou…

Denisa (†26), manželka bubeníka kapely Mirai, chtěla veselý pohřeb: Na poslední cestu ji vyprovodily balonky, před týdnem ji přejelo auto

Denisa (†26), manželka bubeníka kapely Mirai, chtěla…

Více než stovka smutečních hostů se dorazila v pátek rozloučit s tragicky zesnulou hudebnicí Denisou Bílou…

 

iSport.cz

Dva dny po narození dcery rozhodl o výhře. Užívám si to, říká Gulaš

Dva dny po narození dcery rozhodl o výhře. Užívám si…

Ve středu se stal podruhé otcem, narodila se mu dcera Ella. O dva dny později už ale plzeňský útočník Milan…

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale Evropa vede 3:1

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale…

Tenisté Evropy plní v premiérovém Laver Cupu roli favorita a po prvním dnu vedou nad výběrem světa 3:1 na…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Fyzicky nesnáším evropské papaláše

Václav Klaus ml.: Fyzicky nesnáším evropské papaláše

V pravidelné Pětce dnes Václav Klaus mladší odpovídá mimo jiné na otázky zdražení másla a přiznává, že nesnáší…

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…