reklama


Subaru Forester 2.0 X - lesní zátiší (02/2003)

Subaru Forester 2.0 X - lesní zátiší (02/2003)

 
 

Každý Forester nemusí létat. Pro ty, kteří nevyužijí turbodmychadla a spokojí se službami "holého" boxera, ale žádné nepříjemné překvapení nečeká. Příjemné jistoty zůstaly, ubylo komfortních detailů a o čtvrtinu klesla cena. Co víc si přát?

Každý Forester nemusí létat. Pro ty, kteří nevyužijí turbodmychadla a spokojí se službami "holého" boxera, ale žádné nepříjemné překvapení nečeká. Příjemné jistoty zůstaly, ubylo komfortních detailů a o čtvrtinu klesla cena. Co víc si přát?

Forester v základní verzi s nepřeplňovaným motorem lze rozpoznat podle chybějící kapličky přívodu vzduchu na kapotě, nápadná jsou také jen 15palcová ocelová kolanelakované nárazníky a zrcátka. Zvnějšku jde tedy hlavně o prvky, které jednak snižují cenu, jednak předpokládají využití vozu i v drsnějších podmínkách, než v případě naleštěné turboverze. V náraznících jsou místo předních mlhovek pouze prohlubně, což ocení zejména vyznavači blátivých cest - nemá se co ušpinit.

Uvnitř pak na řidič musí "překousnout" absenci kožených doplňků také chybějící tempomat, klimatizaci a vyhřívání sedaček. Trochu ale litujeme, že v této verzi chybí také například funkce rozmrazování předních stěračů. Interiér je zpracován se stejnou pečlivostí a i barevnost je v levnější verzi totožná. Pochopitelně chybí kožené čalounění, místo nich pokrývá sedadla šedá látka.

Pod kapotou najdeme starý známý dvoulitrový boxer, který bez přeplňování dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW při 5600 otáčkách. Křivka točivého momentu se zastavuje už na 184 Nm, motor je ale standardně pružný a při rozumném zatížení si s až 1880 kg těžkým vozem vede obstojně. Doménou vozu jsou střední a vyšší otáčky, při kterých ale výrazněji stoupá hluk v kabině, naopak volnoběh je kromě typického kolébavého startování téměř neslyšný. Mnoho práce s vozem nemají ani lacinější brzdy s bubny na zadních kolech, pouze se podle naší zkušenosti rychleji zahřívají. I méně vybavené auto ale může vážit až 1880 kg, takže volba odlišného systému brzd je na hranici kompromisu.

Tuhý lehčí vůz se slabším motorem se v zatáčkách chová logicky ještě klidněji a to navzdory pneumatikám s vyšším profilem (205/70 R15). Motor je dobré nechat broukat kolem 3000 otáček, tehdy zvládne na třetí stupeň téměř jakýkoli předjížděcí manévr. Pohraje-li si řidič s mírně nepřesným řazením, může se dočkat i ve městě slušné devítiapůllitrové spotřeby. Při výletech mimo město dáváme výrobci téměř za pravdu - auto si řekne jen o zhruba 7 litrů/100km. Kdo by ale odolal všem těm loukám a polním cestám...

...a rozbahněným roklím, že. Už při testu Foresteru s turbomotorem jsme potvrdili jeho, na SUV mimořádnou průchodnost terénem a to i díky na třídu SUV ojedinělé redukci. Atmosférická verze vcelku pochopitelně nezaostává, řidiči pak subjektivně pomáhá i fakt, že není barvy, kterou by bylo možno odřít z nárazníků. Trakční schopnosti vozu jsou na jakémkoli povrchu příkladné a jediným omezujícím faktorem je tak světlá výška.

Jedním z mála méně příjemných shledání je vysoká podlaha zavazadlového prostoru daná systémem pohonu a uložením plnohodnotného náhradního kola. Zadní opěradla ale po sklopení vytvářejí podlahu rovnou jako stůl, čímž praktičnost vozu získává body k dobru.

Rozhodnutí pro základní verzi Subaru Forester bude převážně praktické a ekonomické. Praktické hledisko bude uspokojeno jistě, protože kombinace variability prostoru, průchodnosti terénem a neokázalého vzhledu není v segmentu SUV zrovna málo. Z dobrých vlastností výkonnějšího bratra si tento vůz zachoval téměř vše, radikální snížení ceny o více než 25% je pak zaplaceno slabším motorem a pochopitelně omezenou výbavou. Vcelku solidní cenu lze pak ještě snížit přestavbou na verzi s možností odpočtu DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 728 000 Kč Cena v testované výbavě: 740 000 Kč

Základní výbava:tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlavy pro všechny 3 zadní spolujezdce, aktivní opěrky hlavy (vpředu), 4-kanálové ABS, airbag pro řidiče a spolujezdce, boční airbag u řidiče a spolujezdce včetně airbagů hlavy, bezpečnostní pásy vpředu s předpínači, samosvorný diferenciál, bezpečnostní úchyty dětských sedaček ISOFIX, odnímatelné opěrky hlavy pro všechna 3 zadní místa, automatické vyrovnávání nivelity (zadní nápravy), AWD - stálý pohon všech kol, Hill-holder, boční výztuhy ve dveřích, vnitřně chlazené brzdové kotouče vpředu, servo řízení, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy vpředu i vzadu, imobilizér v klíčku, 12-ti V zásuvka v zavazadlovém prostoru, přední a zadní reproduktory, odkládací plochy ve dveřích vpředu i vzadu, ukazatel venkovní teploty, zpevněná poutka v zavazadlovém prostoru, schránka na brýle umístěná ve střešní konzoli, digitální hodiny, výškově stavitelná sedačka řidiče, elektrické stahování předních a zadních oken s centrálním blokováním, držák nápojů v přístrojové desce, kryt zavazadlového prostoru, výškově nastavitelný volant, lampičky na čtení, středová konzole s odkládací plochou, multibox v podlaze zavazadlového prostoru, plnohodnotné rezervní kolo, zadní dělené sklopitelné sedačky, přední sedačky s loketními opěrkami, radio stereo - s přehrávačem CD, víčko nádrže s dálkovým ovládáním, osvětlená spínací skříňka, elektricky vyhřívaná venkovní zrcátka, elektricky nastavitelná venkovní zrcátka, tónovaná okna, střešní lyžiny, vyhřívání zadního okna, stěrač a ostřikovač zadního okna, reflektory s čirou optikou, anténa pro autorádio integrovaná v zadním bočním okně, dvourychlostní zadní stěrač, ostřikovače světel, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a optickou signalizací

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+12.000,-)

Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding

Energetický a průmyslový holding dokončil prodej 31…

Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu

Upřednostnit mezi migranty přijímanými v Německu ženy…

Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v…

Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu

Sázková kancelář Fortuna je první českou společností,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 6.7 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 387 / 1592
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 520
Rozměr pneu:205/70 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4450
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 




Bazar: Subaru Forester SG – Vítězný trojbojař Bazar: Subaru Forester SG – Vítězný trojbojař

Skutečné jistoty všude pomalu ubývají. Jednou z…

Subaru Forester 2006: první dojmy Subaru Forester 2006: první dojmy

Symetricky uspořádaný pohon všech kol, ležaté motory…

 



 
Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Dnes 16:59

Sedmaosmdesátiletý Němec najezdil se svým moskvičem za 40 let více, než milion kilometrů. Pochvaluje si spolehlivost a nenáročný servis.




Blesk.cz

Merkelová do Německa přilákala migranty, její poslanec pro ně chce hojnost žen

Merkelová do Německa přilákala migranty, její…

Příjmat v Německu hlavně ženy navrhl poslanec CDU Kai Wegner, tedy ze strany kancléřky Angely Merkelové. V…

 

iSport.cz

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá místa nikoho nezajímají

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá…

PŘÍMO Z BELGIE | Podobně jako v posledních letech je Zdeněk Štybar i letos na začátku cyklistického jara velkou…

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk dolů před Contem

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk…

Pokud není zraněný, můžete si být stoprocentně jistí, že ho najdete v základní jedenáctce Fulhamu. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama