Subaru Forester 2.0 X - lesní zátiší (02/2003)

Subaru Forester 2.0 X - lesní zátiší (02/2003)

 
 

Každý Forester nemusí létat. Pro ty, kteří nevyužijí turbodmychadla a spokojí se službami "holého" boxera, ale žádné nepříjemné překvapení nečeká. Příjemné jistoty zůstaly, ubylo komfortních detailů a o čtvrtinu klesla cena. Co víc si přát?

Každý Forester nemusí létat. Pro ty, kteří nevyužijí turbodmychadla a spokojí se službami "holého" boxera, ale žádné nepříjemné překvapení nečeká. Příjemné jistoty zůstaly, ubylo komfortních detailů a o čtvrtinu klesla cena. Co víc si přát?

Forester v základní verzi s nepřeplňovaným motorem lze rozpoznat podle chybějící kapličky přívodu vzduchu na kapotě, nápadná jsou také jen 15palcová ocelová kolanelakované nárazníky a zrcátka. Zvnějšku jde tedy hlavně o prvky, které jednak snižují cenu, jednak předpokládají využití vozu i v drsnějších podmínkách, než v případě naleštěné turboverze. V náraznících jsou místo předních mlhovek pouze prohlubně, což ocení zejména vyznavači blátivých cest - nemá se co ušpinit.

Uvnitř pak na řidič musí "překousnout" absenci kožených doplňků také chybějící tempomat, klimatizaci a vyhřívání sedaček. Trochu ale litujeme, že v této verzi chybí také například funkce rozmrazování předních stěračů. Interiér je zpracován se stejnou pečlivostí a i barevnost je v levnější verzi totožná. Pochopitelně chybí kožené čalounění, místo nich pokrývá sedadla šedá látka.

Pod kapotou najdeme starý známý dvoulitrový boxer, který bez přeplňování dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW při 5600 otáčkách. Křivka točivého momentu se zastavuje už na 184 Nm, motor je ale standardně pružný a při rozumném zatížení si s až 1880 kg těžkým vozem vede obstojně. Doménou vozu jsou střední a vyšší otáčky, při kterých ale výrazněji stoupá hluk v kabině, naopak volnoběh je kromě typického kolébavého startování téměř neslyšný. Mnoho práce s vozem nemají ani lacinější brzdy s bubny na zadních kolech, pouze se podle naší zkušenosti rychleji zahřívají. I méně vybavené auto ale může vážit až 1880 kg, takže volba odlišného systému brzd je na hranici kompromisu.

Tuhý lehčí vůz se slabším motorem se v zatáčkách chová logicky ještě klidněji a to navzdory pneumatikám s vyšším profilem (205/70 R15). Motor je dobré nechat broukat kolem 3000 otáček, tehdy zvládne na třetí stupeň téměř jakýkoli předjížděcí manévr. Pohraje-li si řidič s mírně nepřesným řazením, může se dočkat i ve městě slušné devítiapůllitrové spotřeby. Při výletech mimo město dáváme výrobci téměř za pravdu - auto si řekne jen o zhruba 7 litrů/100km. Kdo by ale odolal všem těm loukám a polním cestám...

...a rozbahněným roklím, že. Už při testu Foresteru s turbomotorem jsme potvrdili jeho, na SUV mimořádnou průchodnost terénem a to i díky na třídu SUV ojedinělé redukci. Atmosférická verze vcelku pochopitelně nezaostává, řidiči pak subjektivně pomáhá i fakt, že není barvy, kterou by bylo možno odřít z nárazníků. Trakční schopnosti vozu jsou na jakémkoli povrchu příkladné a jediným omezujícím faktorem je tak světlá výška.

Jedním z mála méně příjemných shledání je vysoká podlaha zavazadlového prostoru daná systémem pohonu a uložením plnohodnotného náhradního kola. Zadní opěradla ale po sklopení vytvářejí podlahu rovnou jako stůl, čímž praktičnost vozu získává body k dobru.

Rozhodnutí pro základní verzi Subaru Forester bude převážně praktické a ekonomické. Praktické hledisko bude uspokojeno jistě, protože kombinace variability prostoru, průchodnosti terénem a neokázalého vzhledu není v segmentu SUV zrovna málo. Z dobrých vlastností výkonnějšího bratra si tento vůz zachoval téměř vše, radikální snížení ceny o více než 25% je pak zaplaceno slabším motorem a pochopitelně omezenou výbavou. Vcelku solidní cenu lze pak ještě snížit přestavbou na verzi s možností odpočtu DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 728 000 Kč Cena v testované výbavě: 740 000 Kč

Základní výbava:tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlavy pro všechny 3 zadní spolujezdce, aktivní opěrky hlavy (vpředu), 4-kanálové ABS, airbag pro řidiče a spolujezdce, boční airbag u řidiče a spolujezdce včetně airbagů hlavy, bezpečnostní pásy vpředu s předpínači, samosvorný diferenciál, bezpečnostní úchyty dětských sedaček ISOFIX, odnímatelné opěrky hlavy pro všechna 3 zadní místa, automatické vyrovnávání nivelity (zadní nápravy), AWD - stálý pohon všech kol, Hill-holder, boční výztuhy ve dveřích, vnitřně chlazené brzdové kotouče vpředu, servo řízení, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy vpředu i vzadu, imobilizér v klíčku, 12-ti V zásuvka v zavazadlovém prostoru, přední a zadní reproduktory, odkládací plochy ve dveřích vpředu i vzadu, ukazatel venkovní teploty, zpevněná poutka v zavazadlovém prostoru, schránka na brýle umístěná ve střešní konzoli, digitální hodiny, výškově stavitelná sedačka řidiče, elektrické stahování předních a zadních oken s centrálním blokováním, držák nápojů v přístrojové desce, kryt zavazadlového prostoru, výškově nastavitelný volant, lampičky na čtení, středová konzole s odkládací plochou, multibox v podlaze zavazadlového prostoru, plnohodnotné rezervní kolo, zadní dělené sklopitelné sedačky, přední sedačky s loketními opěrkami, radio stereo - s přehrávačem CD, víčko nádrže s dálkovým ovládáním, osvětlená spínací skříňka, elektricky vyhřívaná venkovní zrcátka, elektricky nastavitelná venkovní zrcátka, tónovaná okna, střešní lyžiny, vyhřívání zadního okna, stěrač a ostřikovač zadního okna, reflektory s čirou optikou, anténa pro autorádio integrovaná v zadním bočním okně, dvourychlostní zadní stěrač, ostřikovače světel, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a optickou signalizací

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+12.000,-)

Miliardář Soros odmítá útoky, které proti němu vede maďarská vláda v čele s Orbánem Miliardář Soros odmítá útoky, které proti němu vede maďarská vláda v čele s Orbánem

Americký miliardář maďarského původu George Soros dnes…

OKD nabrala za devět měsíců nabrala téměr dvě stě nových zaměstnanců, hledá je i nadále OKD nabrala za devět měsíců nabrala téměr dvě stě nových zaměstnanců, hledá je i nadále

Těžební společnost OKD zaměstnala během uplynulých devíti…

Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci

V den, kdy se poprvé scházejí noví poslanci, nemáme…

 

Štítky SUV Subaru Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 6.7 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 387 / 1592
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 520
Rozměr pneu:205/70 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4450
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

 



Bazar: Subaru Forester SG – Vítězný trojbojař Bazar: Subaru Forester SG – Vítězný trojbojař

Skutečné jistoty všude pomalu ubývají. Jednou z…

Subaru Forester 2006: první dojmy Subaru Forester 2006: první dojmy

Symetricky uspořádaný pohon všech kol, ležaté motory…

 



 
Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Dnes 08:00

Tatra Tactic představuje nákladní vozidlo střední třídy, které svou koncepcí výrazně vybočuje ze zažitých tradic své značky.




Blesk.cz

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma testují na HIV a žloutenku

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma…

Praha se přidává ke kampani s názvem Evropský týden testování na HIV a žloutenku. Už popáté se tak bude možné…

Rus pašoval z Finska potraviny: Nedostatkové máslo a sýr ukryl v zákoutích auta

Rus pašoval z Finska potraviny: Nedostatkové máslo a…

Skoro 150 kilogramů sýra a másla, umně skrytých v různých zákoutích osobního automobilu, našli ruští celníci na…

 

iSport.cz

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil, řekl ředitel

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil,…

Fotbalista Pierre-Emerick Aubameyang se čtyři dny po dočasném vyřazení z kádru Dortmundu opět vrátil zpět do…

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů stop, pokuta 9 milionů

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie dostal za seknutí soupeře ve čtvrtečním utkání proti Winnipegu od…

 

Reflex.cz

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku? Žádný problém!

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku?…

Na první třítisícovku se vypravil v deseti letech. To už měl vrcholy Zillertalských Alp docela dobře…