Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru: Hliník se brzy odstěhuje

Ladislav Čermák
Diskuze (21)
Japonská automobilka radikálně omezí používání aluminia kvůli jeho rostoucím cenám

Všechny nové a modernizované modely, počínaje březnem 2007, už nebudou na svých karoseriích nosit panely z lehkého hliníku. Důvodem je cena tohoto lehkého materiálu, která se za poslední dva roky více než zdvojnásobila a na dostupných modelech se přestává vyplácet jej používat. Týká se to modelů (resp. jejich nástupců) Legacy, Forester a Impreza. Zejména legendární "STičko", jemuž k raketovým jízdním výkonům dopomáhá právě nízká hmotnost, tak zřejmě přibere několik nepříjemných kilogramů, když přijde o hliníkovou kapotu. Zda se z tohoto nepopulárního opatření stane trend i u ostatních výrobců - vozů s rozsáhlým použitím hliníku je totiž více než dost - ukáže blízká budoucnost.

Ladislav Čermák
Diskuze (21)
28. 12. 2006 12:35
Re: PŘIDEJTE PÁR KONÍKŮ
:-) :yes: Taky přeju šťastný Nový rok
28. 12. 2006 11:42
Re: PŘIDEJTE PÁR KONÍKŮ
rozumím, ovšem to už jsou extrémy. Karoserie tvoří jen malou část celkové hmotnosti. Ty plechy, ta jejich hmotnost- je doslova pakatel proti hmotnosti všech možných příslušenství. Podle mě to vynaložené úsilí na náhradu lehkého plechu za o nějaké deko lehčí hliník neodpovídá kýženému efektu... Pokud bychom šli do extrémů, pak třeba ta klimatizace, el. okna atd by tam také nemusela být. Proto mi přijde úsměvné že se u auta, které není apriory závodní, dělá taková hysterie nad kilem navíc. Ale jinak samozřejmě souhlasím že lehčí auto líp jede.
28. 12. 2006 09:52
Re: PŘIDEJTE PÁR KONÍKŮ
to ano, jenže plech dnešních moderních vozů není plechem v pravém slova smyslu. Byl bys překvapen jak malou měrou se hmotnost holé karoserie podílí na celkové hmotnosti vozu... Větší efekt by pro jízdní dynamiku přinesl spíše řidič na dietě... ;-)
28. 12. 2006 09:49
Re: PŘIDEJTE PÁR KONÍKŮ
Jistě, požadavky na komfort, emise a bezpečnost rostou. Proto jízdní výkony a mrštnost některých moderních aut jsou i navzdory velkému papírovému výkonu o mnoho "otupělejší"... Můj názor je ten, že hliníková kapota jízdní dynamiku nezachrání. Je to příliš povyku pro nic. Tohle auto by mělo mít (a taky má) dostatečný potenciál k tomu, aby se nezhroutilo kvůli pár kilům navíc. Mimochodem: kapoty dnešních, k chodcům ohleduplných vozů (a obzvláště japonských) vozů, mají k nějakým hmotnostním orgiím hodně daleko... Spíše než plech je to ve skutečnosti alobal... Proto bych hysterie kolem toho, jestli je kapota z hliníku, duralu, kevlaru nebo alobalu pokládal za přehnané.
27. 12. 2006 14:28
Re: PŘIDEJTE PÁR KONÍKŮ
myslíš že kvůli deseti, dvaceti kilům navíc to nebude zatáčet a brzdit? Pro všechny, kteří se hrůzou v noci budí nad pomyšlením že auto s pár kily navíc nebude zatáčet, zrychlovat ani brzdit, mám jeden zlepšovák: Natankujete o deset, dvacet litrů méně do nádrže a ušetřená hmotnost vynahradí všechny ty hliníkové serepetičky ;-) Pravda, vesmírnou technologií to moc nezavání, ale výsledek rovnice bude stejný...