Subaru Impreza (2012) dostane nový boxer 1,6 l
Nová Impreza prodávaná v Evropě bude poháněna novým 1,6litrovým čtyřválcem Boxer, kombinovaným s novým pětistupňovým manuálem, nebo s druhou generací bezestupňové převodovky Lineartronic (CVT s řetězem místo řemenu). S oběma převodovkami bude nová Impreza výrazně úspornější než její předchozí generace.
Pohon všech kol bude zajišťovat jeden ze dvou systémů. S manuální převodovkou se jedná o Continuous AWD kombinující centrální diferenciál s kuželovými koly se základním rozdělením hnacího momentu v poměru 50:50 a viskózní spojku.
Verze s převodovkou Lineartronic dostane Active Torque Split AWD, rozdělovací spojku s variabilním poměrem rozdělení hnací síly mezi nápravami.
Automobil má nabízet lepší jízdní vlastnosti díky zesíleným prvkům obou náprav a tužší karoserii. Na zadním zavěšení s dvojitými příčnými rameny se objevily nové komponenty pro zlepšení stability. Upravený podvozek má také snižovat hluk a vibrace.
Impreza si zachovala délku 4.414 mm (resp. 4580 mm u sedanu), její rozvor se však prodloužil z 2.620 na 2.644 mm. Z delšího rozvoru budou profitovat především pasažéři na zadních sedadlech.
Prostor v zadní řadě sedadel se totiž v podélném směru natáhl rovnou o 5 cm, a to díky nové konstrukci předních i zadní sedadel a také subtilnější palubní desce, která umožnila usadit přední pasažéry více dopředu.
Pětidveřová varianta nové Imprezy bude rovněž mít větší zavazadlový prostor, který bude možné dále zvětšit sklopením zadních sedadel v poměru 60:40.
Vnitřek vozu působí luxusněji, nová přední sedadla jsou vyšší, navíc mají výraznější bederní opěrky. Tak jako ve větším Legacy jsou sedačky optimalizovány pro náraz zezadu.
Loni uvedené vrcholné verze WRX STI se uvedené změny netýkají. Zůstane v prodeji ve své současné podobě jako samostatný model.