Subaru Impreza 2012: Hatchback a sedan kompletně v novém
Subaru Impreza s novou generací přiostřuje tvary a pyšní se lépe obestavěným prostorem. Při identické celkové délce 4414 mm (resp. 4580 mm u sedanu) se rozvor prodloužil z 2620 na 2644 mm.
Prostor v zadní řadě sedadel se ale v podélném směru natáhl rovnou o 5 cm, a to díky nové konstrukci předních i zadní sedadel a také subtilnější palubní desce, která umožnila usadit přední pasažéry více dopředu.
Ještě výraznější změnou je posunutí spodní hrany čelního okna o plných 20 cm! Díky tomu mají A sloupky mírnější sklon, mezigeneračně se zvětšuje objem kabiny a přirozeně i zlepšuje aerodynamika. Pasažéry ale bude nejvíc zajímat prodloužení předních dveří o 13 cm, což usnadní nastupování.
Současně s tím se ztenčily A sloupky, snížila se palubní deska a spodní hrana bočního prosklení leží také níž než dosud – řidič tak bude mít v nové generaci lepší výhled z vozu.
Design
Design jde cestou evoluce. Přední světla se inspirují u většího Legacy, maska chladiče si ale zachovává typický lichoběžníkový tvar současné Imprezy. Přední nárazník sází na dynamičtější tvary, stejně jako výrazně zkrácená kapota motoru.
V nové generaci má i základní model širší rozchod kol a vyboulené blatníky. Nová zpětná zrcátka jsou upevněna ke dveřím na stopkách. Zadní světla hatchbacku a sedanu se u nové generace tvarově shodují.
Interiér se vzdává zvlněných tvarů a díky tomu působí mnohem více evropsky. Nový tříramenný volant má značně modernější tvar.
Nedávno uvedeného modelu WRX STI se uvedené změny netýkají. Zůstane v prodeji ve své současné podobě jako samostatný model.
Technika
Nová Impreza debutuje s dvojicí zážehových motorů. Oba jsou nové: čtyřválcový dvoulitr FB20 (110 kW) právě debutuje ve Foresteru (naše první zkušenosti s ním najdete v článku Test: Subaru Forester 2,0 XS – Úspěšná transplantace srdce), pro Evropu je určena i šestnáctistovka Boxer.
Na starém kontinentu se zcela jistě dočkáme také vznětového 2,0 Boxer Diesel, na jeho příchod si ale musíme počkat až na podzimní autosalon ve Frankfurtu.
Subaru připravilo nové převodovky – pětistupňový manuál a druhou generaci bezestupňové převodovky Lineartronic (CVT s řetězem místo řemenu). S oběma převodovkami bude nová generace Imprezy výrazně úspornější.
Pohon všech kol bude zajišťovat jeden ze dvou systémů. S manuální převodovkou se jedná o Continuous AWD, centrální diferenciál s kuželovými koly se základním rozdělením hnacího momentu v poměru 50:50 a viskózní spojku. Lineartronic dostane Active Torque Split AWD, rozdělovací spojku s aktivním a variabilním poměrem mezi nápravami.