Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Motion-V: Japonská pětiletka

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Subaru představilo svůj nový obchodní plán do roku 2016. Pětiletky zkrátka nebyly výhradou jen zemí tzv. Východního bloku.

Jenže, u značky koncernu Fuji Heavy Industries jde v první řadě o auta. A plán, který dostal název Motion-V (motion znamená pohyb, V římskou číslici 5) je skutečně smělý. Jen odbyt by se měl zvýšit o 40 % na 900 tisíc aut.

V USA jich loni Subaru prodalo necelých 264 tisíc, ale předpokládá, že jich do pěti let zde umístí na 380 tisíc. Významným je i čínský trh, kam má přijít 180.000 aut ročně. Následovat bude domácí Japonsko s výhledem čítajícím 160.000 vozů, Evropa (60 tisíc) a ostatní regiony (70 tisíc).

Ač je Subaru známé hlavně z automobilových soutěží a jeho automobily se konstrukcí vymykají běžnému průměru, nevyhne se zaměření na hybridní pohon. Mají jej mít tři nové modely. Pokračuje také vývoj sportovního kupé ve spolupráci s Toyotou. Ta v USA momentálně vyrábí velkou limuzínu Camry v továrně Subaru v Indianě a bude v tom pokračovat dle smluv i nadále.

Malé modely pro trhy mimo Japonska bude nadále dodávat pro Subaru automobilka Daihatsu, taktéž součást koncernu Toyota. Z Evropy ale tento výrobce odchází. Jediným v současnosti nabízeným Subaru, které nepochází z vlastní konstrukční kanceláře, je nové mini MPV Trezia. V podstatě se jedná o Toyotu Verso-S s jiným logem.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)