Subaru R1: mini po japonsku
Právě v těchto dnech se na japonský trh dostává minisubaru R1. Nová firemní maska je zatím výsadou nejmenších vozů s písmenem R v názvu. Vedle R1 je totiž v nabídce také pětidveřové Subaru R2. Větší modely brzy dostanou její obdobu, kterou ostatně již Subaru předvedlo na studii Tribeca B9.
Extrémně krátké Subaru je určeno především do města. I v případě modelu R1 se našly peníze na vývoj verze s pohonem všech kol. Automobilka známá v Evropě nekompromisním přístupem v oblasti aktivní bezpečnosti nabízí ve své domovině většinou i modely s pohonem jediné nápravy, což platí také pro Subaru R1.
Automobil s vnějšími rozměry 3285 x 1485 x 1510 mm a rozvorem 2195 mm má čtyřmístný interiér a pohotovostní hmotnost 800 kg. Verze s pohonem všech kol je o 40 kg těžší. Užitečná hmotnost činí 220 kg.
Sériová výbava zahrnuje dva airbagy, ABS s brzdovým asistentem a elektronickým rozdělovačem brzdných sil. Ve výbavě jsou také neobvykle velká kola s pneumatikami 155/50 R15.
Malé Subaru je poháněno šestnáctiventilovým čtyřválcem 658 cm3 o nejvyšším výkonu 40 kW při 6400 ot./min a největším točivém momentu 63 Nm při 4400 ot./min. Standardně je R1 dodáváno s převodovkou i-CVT (intelligent Continuously Variable Transmission).