15.1. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

Subaru STI S209 je nejsilnější estéíčko v historii. Do Evropy bohužel nezamíří

 

Nejsilnější STI historie používá vyladěný boxer o objemu 2,5 litru. Určeno je exkluzivně pro americké zákazníky.

Na evropském trhu Subaru WRX STI muselo kvůli novým emisním normám loni skončit, jinde ve světě se ale nadále prodává dál. Na americkém trhu se tak mohli dočkat vůbec nejsilnějšího STI v historii, které debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu.

Novinka se jmenuje Subaru STI S209, čímž odkazuje na speciály z dílny divize Subaru Tecnica International (STI) dosud určené pro japonský trh, jejichž tradice začala v roce 2000 modelem S01. Je poháněna upraveným čtyřválcovým boxerem o objemu 2,5 litru, který díky větší turbíně turbodmychadla HKS a vyššímu plnicímu tlaku 18 psi (místo 16,2 psi) poskytuje výkon asi 341 koní (251 kW). Motor s interním označením EJ25 má navíc kované písty a spojovací tyče, které jsou nejen lehčí, ale také tužší. Specialitou je i plaketka s výrobním číslem nebo lepší systém chlazení.

Video

Přeplňovaný čtyřválec je exkluzivně spárován se šestistupňovou manuální převodovkou se zkrácenými převody, která samozřejmě posílá sílu agregátu na všechna čtyři kola, prostřednictvím systému se samosvornými diferenciály vpředu i vzadu a aktivním vektorováním točivého momentu. Chování je přitom možné upravit pomocí nově nakalibrovaného přepínání jízdních režimů SI-Drive. Nastavení Intelligent (I) je určeno pro klidnou jízdu, Sport (S) ideálně kombinuje reakce a ovladatelnost, zatímco Sport Sharp (S#) je ideální pro dosažení co nejlepší akcelerace.

Psali jsme: Subaru připravuje ostrý hatchback! Chce se s ním vrátit do WRC?

Subaru STI S209 se inspirovalo u závodního speciálu WRX STI Nürburgring Challenge, který loni zvítězil ve své kategorii na čtyřiadvacetihodinovce na okruhu Nürburgring. Po jeho vzoru má tak rozšířenou karoserii, která je o 43 mm širší než u výchozího WRX STI. Kvůli tomu byl rozšířen také rozvor.

Změny tudíž zasáhly i podvozek, nové jsou pružiny, zadní stabilizátor i tlumiče Bilstein, vybrané výztuhy se pak inspirovaly u závodní verze pro vytrvalostní závody, stejně jako spoilery nebo karbonový střešní panel. Kola jsou obuta do pneumatik Dunlop SP Sport Maxx, speciálně vyvinutých pro S209. Podle Subaru umožňují překonat boční přetížení 1,0 g, zatímco o zastavení se starají brzdiče Brembo.

Uvnitř najdeme speciální volant s logem STI místo plejád a věncem čalouněným textilem Ultrasuede se stříbrným prošíváním. Skořepinová sedadla dodalo, jak jinak, Recaro.

Subaru plánuje postavit jen zhruba 200 exemplářů modelu STI S209, který je exkluzivně určen pro americký trh. Prodej odstartuje během letošního roku, přičemž zákazníci budou moci volit jednu ze dvou barevných kombinací, perleťovou modrou karoserii s šedými koly, nebo perleťovou bílou ze zlatými koly.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Brutální láska Zápisník Jana Pavce: Brutální láska

I ty sebeošklivější stavby si vždycky nakonec najdou své…

Metro D se Praze prodraží téměř o polovinu Metro D se Praze prodraží téměř o polovinu

Do klíčové dopravní stavby bude muset pražský magistrát…

Bohemia Energy prosazuje větší ochranu spotřebitelů Bohemia Energy prosazuje větší ochranu spotřebitelů

Etický kodex podle doporučení Energetického regulačního…

 
 

Přidat názorDiskuse: Subaru STI S209 je nejsilnější estéíčko v…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu? Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom…

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

 



Subaru WRX STI Type RA-R: Japonská extrémistická limitka přijde na méně než milion Subaru WRX STI Type RA-R: Japonská extrémistická limitka přijde na méně než milion

Subaru k jubileu divize STI přichystalo opravdu hezký…

Rozlučka se Subaru WRX STI: Ikonu jsme vzali mezi předky Rozlučka se Subaru WRX STI: Ikonu jsme vzali mezi předky

Bohužel, je to obrovská škoda, ale Subaru WRX STI končí.…

 



 
Kia v Ženevě rozšíří nabídku modelu Ceed. Tohle je první nákres crossoveru Xceed

Kia v Ženevě rozšíří nabídku modelu Ceed. Tohle je první nákres crossoveru Xceed

Včera

Modelová řada Ceed se ještě letos rozšíří o čtvrtou karosářskou verzi. Pětidveřový hatchback, kombi a shooting brake doplní crossover.




Blesk.cz

Smutná dohra Výměny manželek: Potrat kvůli stresu a stěhování!

Smutná dohra Výměny manželek: Potrat kvůli stresu a…

V premiérové Výměně manželek se představila rodina z Liberce, kterou tvoří Andrea (30), Arne (47), Roman (12),…

Pornoherečka Tarra White: Souložit před kamerou nebudu kvůli hrozbě HIV ještě měsíc

Pornoherečka Tarra White: Souložit před kamerou…

Je zvyklá souložit před kamerou ostošest, ale nyní má utrum. Česká pornoherečka Tarra White (31) alias Martina…

 

iSport.cz

Všechno na Gulaše! S pěti góly útočil na rekord: Takový zápas nepamatuji

Všechno na Gulaše! S pěti góly útočil na rekord:…

Všechno hrát na Guliho! Rozkazy na plzeňské střídačce v posledních minutách zněly jasně. V dohrávce 46. kola…

SESTŘIHY LM: Atlético porazilo Juventus 2:0, Schalke - City 2:3

SESTŘIHY LM: Atlético porazilo Juventus 2:0, Schalke…

Fotbalisté Atlétika Madrid v úvodním osmifinále Ligy mistrů porazili doma Juventus Turín 2:0 a sahají po postupu…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Otec a matka končí, bude jen očíslovný rodič. Říká se tomu pokrok!

Marek Stoniš: Otec a matka končí, bude jen očíslovný…

Pod nátlakem politické korektnosti, homosexuální lobby, všech možných i méně možných moderních politických…

Proměny měny aneb 10 zajímavostí, které možná nevíte o našich bankovkách

Proměny měny aneb 10 zajímavostí, které možná nevíte…

Právě před sto lety začali naši předkové platit díky nezlomné vůli prvního československého ministra financí…