Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru v Paříži 2006

Ladislav Čermák
Diskuze (3)
Legacy pro nový modelový rok bylo jedinou novinkou na stánku ortodoxního japonského výrobce. Dozvěděli jsme se také několik nových informací o průběhu vývoje dlouho netrpělivě očekávaného plochého dieselu.

Oficiálně automobilka uvádí pouze fakt, že půjde o čtyřválec common rail, který vyniká mj. velmi nízkou úrovní vibrací. Turbodmychadlo je připevněno k bloku motoru zespodu, což přispívá k dalšímu snížení těžiště motoru. Subaru se také, zatím bez uvedení hodnot, chlubí „velmi nízkou úrovní emisí“. Premiéru motoru plánuje automobilka v Ženevě příští rok. Na oficiálně zveřejněných fotografiích je také vidět použití rozvodového řetězu, který používá Subaru zatím výhradně u zážehového třílitru H6.

Podle informací, které jsme získali, bude v Ženevě představen pouze motor, bez zástavby v konkrétním modelu. President Fuji Heavy Industries Kyoji Takenaka už dříve řekl, že prvním modelem, do kterého bude turbodiesel montován, bude Legacy a to ještě během roku 2007. Následovat bude uvedení v modelu Foerster. Zákulisní informace se zatím shodují na tom, že motor by měl mít obsah 2.2 litru a spekuluje se o výkonu přibližně 125 kW.

Na stánku nechyběla ani oficiální evropská premiéra již na jaře v Ženevě představeného velkého SUV B9 Tribeca (odkaz) a také představení prototypu Imprezy WRC pro příští sezónu.

Legacy 2007

Subaru Legacy modelového roku 2007 přichází s několika vylepšeními. Na první pohled patrné jsou nevelké korekce obou konců auta a nárazníků a nové vzory litých kol. Vrcholný šestiválec Spec. B navíc obdrží bojovný přední spoiler a aerodynamický nástavec konce střechy. Ještě více se ozvláštní SUV Outback, které dostane mj. zcela novou masku s tenkými chromovými lamelami. Několik nevelkých změn se odehrálo i v interiéru, provedená vylepšení odpovídají obvyklým omlazovacím faceliftům v polovině modelového života. Standardem je nyní dvouzónová klimatizace, měnič na 6 CD s přehráváním mp3, xenonové světlomety, mlhovky a hlavové airbagy. Třílitr se samočinnou převodovkou získá řazení motýlky na volantu. Některé modely obdrží ambientní osvětelní ze stojánku na nápoje a součástí výbavy bude také oboustranný koberec do zavazadlového prostoru - z jedné strany tkanina a z druhé odolná pryž.

Technika zůstala nezměněna až na jednu důležitou výjimku - i na evropský trh se dostanou třílitrové šestiválce, standardně vybavené třírežimovým voličem jízdního stylu SI-DRIVE, který upravuje charakteristiky řídicí elektroniky motoru a samočinné převodovky, pokud je instalována. Cílem je jednak co nejhospodárnější využití výkonu v ekonomickém módu "Intelligent", díky němuž lze ušestřit až 10 % paliva, jednak co nejpřímější reakce na řidičovy povely v režimu "Sport", případně jako "Sport Sharp" chování, co nejbližší sportovnímu vozu. Tato utilita, představená již v dubnu v New Yorku, bude standardem pro šestiválcové Legacy. Všechny Legacy '07 by měly lépe sedět díky nově naladěnému pérování.

B9 Tribeca

Do Evropy se letos na podzim dostává upravená verze velkého SUV, původně určeného americkému zákazníkovi. Tribeca (zkratka z Triangle Below Canal Street - část Manhattanu) je sedmimístné SUV, které má samozřejmě symetrický pohon všech kol. Technicky vychází z Outbacku, s nímž sdílí podvozkovou platformu.

Ve srovnání s dosavadními Subaru je Tribeca výrazně rozměrnější. Na délku měří 4,857 , na šířku 1,878 a na výšku 1,686, rozvor činí 2,750 m. Vnitřní prostor svou variabilitou a rozměry připomíná spíše velkoprostorový automobil. Nastupování a dnes tolik žádanou variabilitu usnadňuje možnost posunu druhé řady sedadel v rozsahu 20 cm. Evropská verze má elektricky sklápěná vnější zpětná zrcátka, vyšší hmotnostní limit pro tažení přívěsu, přepracovanou brzdovou soustavu a evropské naladění podvozku.

Pohon 1925 kg těžkého Subaru má na starost šestiválec boxer o objemu 3,0 l, který je znám z vrcholných luxusních verzí Legacy nebo Outbacku. V Tribece dosahuje nejvyššího výkonu 180 kW při 6600 ot./min, křivka točivého momentu vrcholí na 297 Nm při 4200 ot./min. Automobil je dodáván mj. s pětistupňovou automatickou převodovkou, 18“ koly a stabilizačním systémem. Symetrický pohon všech kol rozděluje sílu motoru na kola v poměru 45:55 % ve prospěch zadní nápravy, ale v případě potřeby se tento poměr samočinně mění.

V České republice bychom se měli Subaru B9 Tribeca dočkat v říjnu 2006. Podle našich informací budou v nabídce tři výbavové stupně v cenovém rozmezí 1,25 až 1,48 milionu korun. Objednávky lze podávat u dealerů již nyní.


Ladislav Čermák
Diskuze (3)
6. 10. 2006 09:25
Re: Fotografie z výstaviště
opět chybka - opraveno, přeskupeno
ono se nesnadno těch dva a půl tisíce fotek uhlídá :-)