Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Superauto Apollo IE oficiálně: Agresivní, výkonné a takřka nedostupné

Stanislav Kolman
Diskuze (8)
Apollo připravilo zcela nový model Intensa Emozione, na který nás před pár dny lákalo úvodní siluetou a videem. Vznikne úzce limitovaná produkce deseti kusů.

Downsizing? Tomu Apollo mává bílým šátečkem. Srdcem superauta je 6,3litrový dvanáctiválec s přirozeným sáním, jenž poskytne výkon 769 koňských sil a točivý moment 760 Nm. Řazení probíhá páčkami pod volantem prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky.

Pohotovostní hmotnost modelu IE je pouhých 1.250 kilogramů, což umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 2,7 sekundy. Pokračovat lze na maximální rychlost 335 km/h. Z celé škály zajímavostí vypíchněme monokok z uhlíkových vláken, naladění podvozku inspirované závodními vozy nebo karbon-keramické brzdy od společnosti Brembo.

Vnější tvář zaujme agresivním vzezřením a moderní aerodynamikou. Na karoserii nalezneme spoustu ostrých linek, široké blatníky, velké přívody vzduchu, masivní zadní spoiler a centrální výfukový systém, jenž je zabudován v nárazníku.

V podobném duchu pokračuje design vozu i uvnitř. Apollo Intensa Emozione vystihují ostré linky, červené čalounění a LED osvětlení interiéru. Obložení je opět tvořeno uhlíkovými vlákny, volant je jakýmsi mixem mezi klasikou a formulí a ochranu posádky zajišťují šestibodové bezpečnostní pásy.

V čistokrevném superautě nechybí ani moderna, konkrétně dvanáctipalcový displej infotainmentu s vysokým rozlišením, který doplňuje menší sourozenec o pěti palcích. Tím posádka obslouží teplotu, nastaví vnitřní osvětlení, ale třeba i uspořádá informace na digitálním přístrojovém štítu. Každý vlastník projde krátce po koupi měřením, aby mu automobilka připravila sedačku na míru.

Za limitovanou edici deseti kusů si Apollo nechá řádně zaplatit, model IE přijde na 2,3 milionu eur, v přepočtu tedy nějakých 58 milionů korun. V ceně je i atraktivní balíček zážitků, obsahující soutěžní program Time Attack, kde vlastníci budou měřit své schopnosti na nejdůležitějších evropských okruzích. Taktéž všechny budoucí projekty automobilky uvidí tihle šťastlivci se značným předstihem.

Stanislav Kolman
Diskuze (8)
27. 10. 2017 08:00
Re: Jak dostali...
Ja vim, ze tomu nerozumis, mohls to napsat i jednoduseji.
Avatar - Petrolhead_CZ
26. 10. 2017 14:06
Re: Jak dostali...
Adresa, kde ti poradí: Ferrari S.p.A, Via Emilia Est No. 1163, Modena, Itálie.

Tam ti jako erudovanému odborníkovi na slovu vzatému jistě sdělí všechna tajemství a know-how o výrobních technologiích >:-[]

Malá nápověda - není náhoda, že je tenhle motor považovaný za tu nejlepší pohonnou jednotku, která se v automobilové branži dnes vyskytuje.
26. 10. 2017 12:33
Re: Jak dostali...
OK, lepe ctu, moje chyba, je tam poladeny, ne podladeny, nicmene to porad neni odpoved na moji otazku - jak dosahli 120Nm z litru objemu. Docela bych uvital, kdyby mi na to odpovedel nekdo, kdo tomu rozumi, ne dite s konikem na polstarku.
Avatar - Barry Lyndon
26. 10. 2017 10:38
Re: Jak dostali...
lépe číst!
26. 10. 2017 09:06
Re: Jak dostali...
Drz talmu ty kotene :no: :no: :no: