Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Apollo IE bude dalším nástupcem značky Gumpert a nabídne V12

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Z popela německého výrobce supersportů Gumpert povstala v loňském roce značka Apollo, která se nyní připravuje na premiéru nového modelu, z nějž již odhalila pár detailů.

Začátek loňského roku přinesl mimo jiné zprávu o změně majitele automobilky Gumpert z německého Altenburgu. Novým vlastníkem je nyní čínská společnost Ideal Team Venture se sídlem na Panamských ostrovech, která mimochodem vlastní i značku De Tomaso.

Nový majitel nezískal automobilku včetně jména Gumpert a proto bylo její označení změněno na Apollo Automobil GmbH, pod nímž se prezentovala na loňském autosalonu v Ženevě. Právě tam byl představen nástupce původních supersportů z Německa, který byl pojmenován Apollo N a již svým vzhledem dával jasně najevo, že je evolucí původních vozů značky Gumpert.

Zároveň s tímto modelem byl představen i zcela nový supersport pojmenovaný Arrow. Ten konstrukčně navazoval na svého sourozence a jeho základem byl rovněž monokok z uhlíkových vláken, doplněný prostorovým trubkovým rámem. Zcela nově byla ovšem navržena karoserie s křídlovými dveřmi, která má vynikat jedinečnými aerodynamickými vlastnostmi.

Pohonnou jednotkou pro Apollo Arrow byl vidlicový osmiválec 4.0 TFSI z produkce automobilky Audi, který měl být naladěn na výkon 736 kW (1000 k) a točivý moment 1000 N.m.

Nyní se automobilka vystupující aktuálně pod označením Apollo Automobil Limited připravuje na premiéru nového modelu. Ten nese prozatím označení IE a podle dostupných informací i prvních zveřejněných snímků a vizualizací má být evolucí modelu Arrow.

Novinka se od výchozího vozu má odlišovat lehce přepracovaným designem a především technikou ukrytou pod karoserií z kompozitních materiálů. Srdcem supersportu, jehož pohotovostní hmotnost se má pohybovat okolo 1300 kg má být totiž prozatím blíže nespecifikovaný dvanáctiválec.

Apollo Automobil Limited prozatím neuvádí bližší technické specifikace své novinky a ani přesný termín premiéry, ale očekává se, že vůz bude odhalen během několika týdnů. Produkce má být striktně omezena a neoficiální zdroje zmiňují, vznikne jen deset exemplářů, jichž se jejich majitelé dočkají v příštím roce.

Vývoj a výroba Apollo IE pak mají probíhat ve spolupráci s italskou společnosti Manifattura Automobili Tornio, podílející se mimo jiné i na vozech pro Scuderia Cameron Glickenhaus.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)