Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka?

 

Suzuki uvádí na český trh sympatický crossover Ignis. Cenami příjemně překvapil, i když verze s pohonem všech kol je samozřejmě dražší...

Ignis „třetí generace“ už známe od roku 2015, nicméně u nás přichází do prodeje až teď. U Suzuki opět stvořili třídně tak trochu nezařaditelné auto, délkou 3,7 m spadá ještě mezi minivozy, ale výškou takřka 1,6 m je dost přerostl. Prostě crossover, automobilka se jej nebojí nazvat SUV. Osmnácticentimetrová světlost je slušná. Sympaticky hranaté auto neváží v základu ani devět metráků.

Roztomilý Ignis se nabízí s jediným motorem spojeným s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Mikrohybrid a robotizované ústrojí v portfoliu pro český trh zatím chybí. Zážehový čtyřválec DualJet 1,24 l/66 kW je poctivý atmosférický, nabízí slušných 66 kW a 120 N.m. Unikum představuje nabídka pohonu všech kol, samočinného s viskózní spojkou.

Ceník ale začíná částkou 240.900 korun za předokolku s výbavou Comfort. Ta obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, povinné bezpečnostní pomocníky (ABS, EBD, brzdový asistent, TMPS), samočinná halogenová světla s denními v předním nárazníku, přední elektrická okna a vnější zpětná zrcátka, dálkové centrální zamykání, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory i USB zástrčku ve středové konzole. Volant s ovládáním audia sice není seřiditelný dvouose, přístroje však zase nepřišly o otáčkoměr. Informační displej vpravo od rychloměru poskytuje základní jízdní data.

Jízdní dojmy Suzuki Ignis: Tahle miniještěrka může mít pohon všech kol!

Ignis potěší výškově nastavitelnými pásy vpředu, které z moderních aut mizí. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40 a sklopná tím nejjednodušším způsobem, který Suzuki používá dlouhá léta, ale rovnou podlahu Ignis neumí. Auta jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, při defektu musí stačit opravná sada.

Suzuki Ignis – technické údaje a ceny
Motor1.2 DualJet 2WD1.2 DualJet 4WD
Převodovka/pohon5M/přední5M/4x4
Zdvihový objem [cm3]12421242
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/600066/6000
Točivý moment [N.m/min-1]120/4400120/4400
Maximální rychlost [km/h]170165
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,211,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,65,0
Pohotovostní hmotnost [kg]885945
Cena Comfort [Kč]240.900-
Cena Premium [Kč]262.900318.900
Cena Elegance [Kč]-362.900
Výbava Premium stojí jen o 22 tisíc korun více a má navíc výškově nastavitelnou sedačku řidiče, vyhřívanou i tu spolujezdcovu a také zrcátka. Zadní místa, tentokrát dělená na polovinu, se dají posouvat, Ignis je s nimi homologován coby čtyřmístný. Kola už jsou šestnáctipalcová litá, na střeše najdeme podélné nosiče. Uprostřed palubní desky trůní obrazovka informačního systému s podporou smartphonů, digitálního rádia a výstupem pro zadní parkovací kameru. S výbavou Premium koupíte už i provedení 4x4 za 318.900 Kč, příplatek oproti dvoukolce tak činí 56 tisíc. Kromě stabilizace Grip Control se chlubí dále asistentem rozjezdu do kopce a sjížděním svahů.

Dalších 44 tisíc korun si připlatí nároční zákazníci za poslední stupeň Elegance, ten už s předním pohonem neexistuje. Zahrnuje jízdní asistenty (nouzové brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy), tempomat, bezklíčkové startování, elektrická zadní okna, samočinnou klimatizaci, navigaci, další dva výškové reproduktory, přední LED světla, mlhovky, chromovanou masku chladiče, směrovky v zrcátkách a v neposlední řadě kožený volant.

Ignisy 4x4 mají konstrukčně jinou zadní nápravu: tuhou v tříramenných závěsech, menší zavazadelník (204-490 l oproti 260-514 l) a také do palivové nádrže se vejde méně benzinu, jen 30 l ve srovnání s 32 litry.

Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
Zdroj: Suzuki.cz

Štítky SUV Suzuki Ceníky Český trh Video Minivozy

 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví

Co kdybyste si nekoupili miniauto jen proto, že je malé,…

Jízdní dojmy Suzuki Ignis: Tahle miniještěrka může mít pohon všech kol! Jízdní dojmy Suzuki Ignis: Tahle miniještěrka může mít pohon všech kol!

Suzuki zahušťuje nabídku superkompaktních vozítek. Ignis…

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Včera

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

SESTŘIHY: Olomouc se vrátila před Spartu, Plzeň porazila Brno

SESTŘIHY: Olomouc se vrátila před Spartu, Plzeň…

Fotbalisté Sparty ve 25. kole HET ligy zdolali i díky parádní trefě Nicolae Stanciua Jablonec 2:0. Na třetím…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…