Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki SV650X nabízí oproti standardní SV650 pěknou porci stylu navíc

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Suzuki se pro letošní sezónu s modelem SV650X zařadila mezi motocyklové značky, které svým zákazníkům nabízejí atraktivní a zábavný café racer.

Suzuki na veletrhu EICMA v Miláně na podzim roku 2015 odhalila novou generaci modelu SV650 a následující dvě sezóny potvrdily, že návrat k tradičnímu pojetí ve stylu prvních dvou generací z představených v letech 1999 a 2003 je trefou do černého.

Štíhlý a obratný dvouválec dokazuje, že výkon není vše a pro zábavu za řídítky je důležitá i nízká hmotnost a správné rozměry. Základní model SV650 tak zůstává pro letošní sezónu i nadále jedním z pilířů v nabídce své značky, ale dočkal se odvozeného mladšího sourozence.

Tím je Suzuki SV650X, která je po technické stránce identická se svým starším příbuzným, ale nabízí díky úpravám designu styl moderně pojatého café raceru a nejedná se přitom pouze o nové provedení barev.

Nejvýraznější novinku představuje malá kapotáž kolem kruhového hlavního světlometu, kterou může doplňovat pár malých mlhových světel. Nová je poněkud překvapivě i palivová nádrž, která má objem 14,5 l, zatímco u standardního SV650 je k dispozici 13,8 l. Přepracování se dočkalo i sedlo s výrazně strukturovaným potahem a na vzhled i pozici jezdce mají zásadní vliv nová clip-on řidítka, která jsou užší a především nižší.

Suzuki SV650X využívá stejně jako výchozí SV650 pevný trubkový rám, v němž je zavěšen kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o objemu 645 cm3, disponující výkonem 56 kW (76 k) při 8500 min-1 a točivým momentem 64 N.m při 8100 min-1, mířícím na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky a řetězu.

Stroj dlouhý 2140 mm má rozvor kol 1445 mm a sedlo ve výšce 785 mm. Suzuki uvádí i jeho celkovou výšku 1090 mm a šířku 730 mm, což je právě v oblasti řidítek o 30 mm méně než u SV650. Pohotovostní hmotnost motocyklu, v jehož standardní výbavě nechybí ABS, je 198 kg.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)