Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Švýcarský trh 1Q 2011: Octavia číslo dva

Diskuze (104)
Škoda Octavia potvrdila loňskou pozici a je i po první čtvrtletí 2011 druhý nejprodávanější automobil ve Švýcarsku.

Švýcarsko jako země bez vlastní automobilky je trhem, kde mají všechny značky podobnou výchozí pozici. Mezi konkurencí přesto vyniká s náskokem Volkswagen, další automobilky jsou ale vyrovnané a mezi nimi se nachází Škoda.

Český výrobce je v prodejních statistikách za březen 2011 šestý, v pořadí mezi Opelem a Peugeotem.

Zajímavostí je, že některé velké značky v březnu prodaly v Česku víc aut než ve Švýcarsku – například Ford, Hyundai a Kia.

Švýcarsko - 10 nejprodávanějších značek v březnu
Poř.značka[ks] 3/2011tržní podíl
1VW354411,8%
2Ford18246,1%
3Audi17905,9%
4BMW16655,5%
5Opel16485,5%
6Skoda16335,4%
7Renault16315,4%
8Peugeot13604,5%
9Mercedes12854,3%
10Nissan12814,3%

Pohled na tabulku nejprodávanějších modelů odhalí hned několik překvapivých faktů. Tím prvním je, že hned po Golfu je druhým nejprodávanějším modelem Škoda Octavia. Prémiovému segmentu pevnou rukou vládne Audi A4, prodává se téměř v dvojnásobných počtech jako BMW 3 a Mercedes-Benz C.

Nejprodávanějším MPV je VW Touran (to nás příliš nepřekvapuje…), opět s velkým náskokem. Druhá Meriva se nachází v třetí desítce a má poloviční výsledek.

Z SUV mají Švýcaři nejraději Ford Kuga, ten je dokonce prodávanější než Focus. Překvapením ale může být, že v hornaté zemi se musí nejprodávanější SUV smířit se 13. příčkou celkově. Úspěšný je také Nissan Qashqai, VW Tiguan a Volvo XC60.

Švýcarsko - 30 nejprodávanějších modelů za 1. čtvrtletí
poř.modelks 1-3/2011tržní podíl
1VW Golf25603,5%
2Skoda Octavia20182,8%
3VW Polo15582,1%
4Renault Clio12681,7%
5Opel Astra11821,6%
6VW Touran11651,6%
7Audi A411211,5%
8Mini10101,4%
9VW Passat9991,4%
10Ford Fiesta9531,3%
11Honda Jazz9131,3%
12Peugeot 2079121,3%
13Ford Kuga9001,2%
14Skoda Fabia8871,2%
15Ford Focus8751,2%
16Suzuki Swift8751,2%
17Nissan Qashqai8531,2%
18Renault Megane8481,2%
19Opel Corsa7791,1%
20VW Tiguan7551,0%
21Audi A37531,0%
22Seat Ibiza7461,0%
23Toyota Auris7381,0%
24Volvo XC607161,0%
25Audi A17051,0%
26Fiat 5006880,9%
27BMW Serie 36850,9%
28Nissan Juke6770,9%
29BMW X16690,9%
30Hyundai i306680,9%

Diskuze (104)
Avatar - white label
14. 4. 2011 21:45
Re: Tak to je...
Ale nevšiml jsem si, že by měla třeba u nás někdy nějaká strana bodový systém ve svém programu, natož, že by díky němu ve volbách uspěla...
14. 4. 2011 19:50
Re: Tak to je...
Řidiči mají právo většinou i volit,samozřejmě i neřidiči.Kdo určuje zákony je vlastně povahou stejný,jako celý národ,bohužel.Z národa totiž pochází a většina je volí.
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2011 14:50
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
ok, uznávám, že přenášení na majitele je paušalizování a házení do jednoho pytle.
Diskuse pod Q3 ale opět poukazuje na to, co jsem psal. Rozeznávám jen povedené vozy a nepovedené. Q3 je vzhledově pro mě jasně v druhé kategorii. Ale to neznamená, že jsem zaujatý proti Audi. Nejsem si jist, jestli jsem v diskusi pod testem A7 nechválil. Můžeš si to dohledat.
S řadami A5, A6, A7, A8 nemám u Audi problém.
R8 ponechávám stranou. Q jsou podle mě dost nepovedené a A1 - to raději ani nebudu komentovat. A ano, je to můj subjektivní názor.
14. 4. 2011 12:53
Re: Evropa
Jsou dvě věci - evropská značka a čistě evropské zboží. Čistě evropské zboží je velmi vzácná věc, jak říkáš, dnes je vše globální. A to je jeden z důvodů, proč kupování pouze evropských značek nevadí - protože je vše globální, protože Japonci mi nabízí to samé co Evropané. Nákup evropských produktů, byť nejsou celé vyrobené v Evropě, nechává víc peněz "doma".

Zboží, které má skutečný smysl importovat, je právě to lokální, jedinečné, unikátní. Možnost importu ostatního slouží jako tlak na místní výrobce.
14. 4. 2011 09:30
Re: INSPIRATIVNÍ SROVNÁVAČKA
...no to doufam ze ne ;-\