Takata prý o chybách airbagů věděla, výsledky však falšovala
Svolávací akce Takaty kvůli vadným airbagům se týkají již 19 milionů automobilů v USA. Největší zákazník této firmy, Honda, přestala dále spolupracovat a hovoří o zkreslených a zmanipulovaných datech. Japonská firma Takata navíc již za své jednání dostala pokutu 70 milionů dolarů.
Zdá se však, že inženýři japonské firmy o možných problémech věděli. Podle The Wall Street Journalu (WSJ) to vyplývá z interních dokumentů předložených v průběhu soudního sporu s Takatou. Změněné údaje testů měly být hned deset let za sebou, a to od roku 2000 do roku 2010.
Takata však říká, že to co objevil WSJ nemá s explodujícími airbagy, což je hlavním problémem společnosti, nic společného. Američtí zaměstnanci měli vyjádřit obavy, že japonští kolegové měnili výsledky ověřovacích testů. Tyto testy přitom dokazovaly zákazníkům, že produkty Takata splňují homologaci. Mnozí lidé tedy nyní hovoří o podvodu.