Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takata prý o chybách airbagů věděla, výsledky však falšovala

Ondřej Chamilla
Diskuze (13)
Podle novin The Wall Street Journal firma Takata věděla o problémech, které její airbagy mají. Dokazují to prý interní dokumenty firmy předložené v průběhu soudního sporu.

Svolávací akce Takaty kvůli vadným airbagům se týkají již 19 milionů automobilů v USA. Největší zákazník této firmy, Honda, přestala dále spolupracovat a hovoří o zkreslených a zmanipulovaných datech. Japonská firma Takata navíc již za své jednání dostala pokutu 70 milionů dolarů.

Zdá se však, že inženýři japonské firmy o možných problémech věděli. Podle The Wall Street Journalu (WSJ) to vyplývá z interních dokumentů předložených v průběhu soudního sporu s Takatou. Změněné údaje testů měly být hned deset let za sebou, a to od roku 2000 do roku 2010.

Takata však říká, že to co objevil WSJ nemá s explodujícími airbagy, což je hlavním problémem společnosti, nic společného. Američtí zaměstnanci měli vyjádřit obavy, že japonští kolegové měnili výsledky ověřovacích testů. Tyto testy přitom dokazovaly zákazníkům, že produkty Takata splňují homologaci. Mnozí lidé tedy nyní hovoří o podvodu.

Ondřej Chamilla
Diskuze (13)
27. 11. 2015 11:47
Re: Global
Koukejte míň na zprávy a hned se Vám uleví. Nesmíte na svět koukat skrz mikroskop a všechno zveličovat, jak vidíte svět se stále nezbořil.
Avatar - Barrichello
27. 11. 2015 09:29
Re: Tohle bude za kolik?
Pozor, GM nikoho nepodvedl vědomě, on se jen postupem času dozvěděl, že ty spínačky nefungují jak mají a odmítl to řešit. Ale nejedná se o vědomý podvok od počátku jako u VW a taky za to GM zaplatilo
27. 11. 2015 08:41
Co se deje?
Nerozumim pristupu... VW odhaduje naklady na 40 mld. USD za emise, pokuta ma byt teoreticky 18 mld. USD. Za emise, kde nikdo ani poradne nevi jak skodi. Takata vyrabi bezpecnostni prvek a dostala hrozivych 70 mil. USD. Neco je mozna spatne...

...spatne je nas svet. Zijeme ve svete neustalych tlaku na zvysujici se prodeje, rust, zaroven snizovani nakladu, co nejvetsi vydelky pro par akcionaru. Takze tyto kauzy (a ono je jich mnohem vice) jsou pouze zcela logickym vyustenim techto tlaku. V urcitych odvetvich je prakticky nemozne delat cisty business.
A to vedome nebo ne - pri prekotnem rustu a mega setreni neni cas a finance na dobre testovani, vymysleni novych technologii....je ptreba uvest 100 dalsich novych modelu, technickych kravinek a zaroven kazde 3 roky delat facelifty, jinak si to prece nikdo nekoupi!!

Je mi smutno........
27. 11. 2015 08:34
Re: Global
Zcela vazne: To se jen nezda, to tak je. Ve vsem. Od imigrantu, valce kdekoliv na svete, az treba po farmaceuticky, potravinarsky prumysl nebo banky.

Zijeme v jedne velke lzi a lidi to bohuzel nevidi...
Avatar - Ham.
27. 11. 2015 00:33
To je mi novinka
O tom, že Takata falšovala výsledky testů se psalo už před rokem a už před rokem bylo zahájeno v USA vyšetřování Takaty a Hondy za toto podvádění. Tak jaká je to novinka?
[odkaz]
[odkaz]