Tatra Force 12x6.2 pro dopravu trub ve finální podobě
Tatra v současnosti nabízí vedle klasické sériové produkce i výrobu jednotlivých vozidel dokončených přesně podle specifických požadavků jejich budoucích majitelů a uživatelů. Na tuto skutečnost se společnost Tatra Trucks rozhodla upozornit právě představováním těchto jednotlivých vozidel.
Prvním takto uvedeným vozem byl čtyřnápravový speciál pro zemědělce a následně černý sklápěč pro klienta z Norska. Obě tato vozidla vycházela z modelové řady Phoenix, která koncem loňského roku dorazila v modernizované podobě s motory Euro 6.
V dalším pokračování svého seriálu představila kopřivnická automobilka speciál na bázi řady T 815-7, který byl vyvinut a vyroben na základě požadavků italského výrobce vrtné soupravy. Následoval další zástupce řady T 815-7 v hasičském provedení, které bylo na konci loňského roku expedováno do Austrálie a vzniklo na základě požadavku tamního dealera ve spolupráci společností Tatra Trucks a THT Polička.
Léto letošního roku přineslo odhalení nejdelšího a nejtěžšího stroje v historii kopřivnické automobilky v podobě speciálu s kabinou Tatra Force v kombinaci s osminápravovým podvozkem. Začátkem září pak byl představen nový hasičský speciál Tatra Force 6x6.1 pro Austrálii a krátce po něm podvozek typu 790R74 12x6.2.
Nyní zveřejnila společnost Tatra Trucks nové snímky tohoto vozidla v jeho konečné podobě s nástavbou pro převoz až osmnáct metrů dlouhých trub, kterou bylo vybaveno až u německého dealera. Kromě samotné nástavby bylo upraveno i umístění hlavních světlometů, a to přímo nad přední nárazník.
Tatra Force typ 790R74 12x6.2 je vybavena vzduchem chlazeným vznětovým osmiválcem Tatra T3C-928.90 Euro 3 o objemu 12,7 l s přímým vstřikem paliva, výkonem 300 kW a maximálním točivým momentem 2100 N.m.
Při celkové délce 13.700 mm má tento stroj rozvory náprav 2150 + 2600 + 1450 + 1500 + 1650 mm. Šířka vozidla je 2550 mm a výška bez nástavby 2035 mm. Hmotnost podvozku dosahuje 15.720 kg, celkově technicky přípustná hmotnost je 66 tun.