Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra Phoenix míří s velkými ambicemi na Dakar 2018

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Na start jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar se za volantem závodního speciálu Tatra Phoenix postaví Martin Kolomý, jehož cílem je bojovat o sošku beduína, kterou dostává nejlepší trojice v každé kategorii. Za volant druhého vozu usedne Martin Šoltys.

Tatra Buggyra Racing míří na 40. ročník Rallye Dakar s trojicí závodních speciálů značky Tatra a jedničkou týmu je právě Martin Kolomý spolu s novými členy své posádky. Kabinu s ním budou sdílet navigátor Rostislav Plný a mechanik Jiří Stross.

„Zatím jsme spolu jeli jen v rámci testování, ale myslím, že se bez problémů sladíme. Rosťa už na maratonských soutěžích byl a Jirka se mnou jel Silk Way Rally,“ řekl k tomu Martin Kolomý, jehož dakarským maximem je páté místo z roku 2013.

Poslední dva starty se však Kolomému i s ohledem na technické problémy moc nevydařily.

„Vyhrané etapy jsou krásné, jsem za to rád, ale rozhoduje až výsledek v cíli. Je to maratonská soutěž. Vždy si říkám, že pojedeme hlavou, ale ona je to už taková střelba, že moc úseků se prodávat nedá,“ dodal Kolomý, jenž byl letos celkově patnáctý.

Tatra Phoenix týmu Tatra Buggyra Racing, s níž se na start slavné rallye postaví Martin Kolomý je vybavena závodním motorem GYRTECH Race Power MK16-3EC. Tento přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu 12,5 litru disponuje nejvyšším výkonem 699 kW (950 k) a točivý momentem 4200 N.m. Tyto hodnoty míří na kola obou náprav prostřednictvím šestnácti stupňové manuální převodovky ZF/GYRTECH 2014.

Druhý závodní vůz Tatra Phoenix bude pilotovat Martin Šoltys a to i přesto, že si v srpnu při závodech v Maďarsku zlomil obratel. Jeho navigátorem bude nejzkušenější český dakarista, osmašedesátiletý Josef Kalina, kterého čeká již 26. start na legendární soutěži.

Rychlou asistenci oběma vozům Tatra Phoenix bude pro tento rok dělat tým Adria ve složení Pavel Vrňák, Petr Lesák, Filip Škrobánek. „Čeká nás pátý start týmu na Dakaru a cíl je od začátku stejný. Všichni děláme vše pro to, abychom přivezli beduína. Jen tentokráte bude tým o trochu větší,“ řekl manažer týmu Jan Kalivoda.

Tiskový mluvčí společnosti Tatra Trucks Andrej Čírtek uvedl, že díky spolupráci s týmem Buggyra Racing se kopřivnická automobilka, která v minulosti dodala do Jižní Ameriky několik svých vozů, může v tomto regionu ještě více zviditelnit.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
6. 1. 2018 15:00
Ambice......
Ambice sice dobrý,ale Dakar to myslím nevyhrává! Hlavně koukám špekounek Kolomý by měl kapánek shodit! Každý říká a píše jak je Dakar náročný jak psychicky,tak fyzicky no,nevím..Jinak Dakar z daleka není co býval kolikrát se na to nedá koukat...Dnešní ročník okupuje mraky Čecháčků, tak uvidíme co předvedou..mrknu na konci závodu na výsledky...
25. 11. 2017 18:58
Soška Beduína
v Jižní Americe opravdu dává smysl. Na Dakar posledních let se nedá koukat, ještě, že je tu Africa Eco Race, který si ponechal ducha původního Dakaru.
25. 11. 2017 09:26
Dakar
Když to vezmu kolem a kolem a ambice Tatry a trhy v Jižní Americe,tak můj otec již byl v Argentině s legendární Tatrou 111 v roce 1959.