Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Společnost Tatra Trucks získala prestižní ocenění Tradiční česká značka 2017

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Současné postavení, prestiž i význam značky Tatra a společnosti Tatra Trucks podtrhují nejen hospodářské výsledky, vývoj nových vozů, stoupající prodeje a podpora různých projektů, ale i společenská ocenění.

Nejnověji byl kopřivnický výrobce nákladních a užitkových vozidel oceněn titulem Tradiční česká značka 2017 v rámci projektu Česká značka, který pořádá sdružení Czech Top 100 ve spolupráci s mezinárodní výzkumnou agenturou GfK.

Společnost Tatra Trucks se umístila na prvním místě v kategorii Tradiční česká značka a obhájila tak své loňské prvenství. O výsledcích soutěže rozhodovala svým hlasováním široká veřejnost v rámci reprezentativního výzkumu agentury GfK.

Ocenění Tradiční česká značka 2017 převzal během slavnostního večera, pořádaného ve středu 22. listopadu v Praze v historických a reprezentativních prostorách rezidence pražských primátorů, Radomír Smolka, místopředseda představenstva a technický ředitel společnosti Tatra Trucks, kterou vlastní podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera.

„Velmi si vážíme tohoto ocenění, zvláště když jsme jej získali podruhé za sebou. Je to důkaz, že veřejnost naši společnost a značku Tatra vnímá jako součást české identity a jeden ze symbolů českého průmyslu. To je zavazující, ale zároveň i inspirací do budoucna,“ řekl Radomír Smolka.

Kopřivnická společnost Tatra Trucks své dobré jméno pod českými vlastníky i nadále upevňuje. V letošním roce, který se nese především v duchu stabilizace po prudkém nárůstu produkce, společnost vyrobí a prodá bezmála 1500 vozidel, investice do výroby a výrobního areálu budou činit 460 milionů korun.

Jednou z nejvýznamnějších inovací je nová robotizovaná technologie svařování nosné roury podvozku vozidel, které se bude provádět přímo v kopřivnické automobilce.

Tatra Trucks se také angažuje ve společensky prospěšných projektech. Jde především o nové muzeum vozů Tatra, které vznikne v Kopřivnici ve spolupráci s Moravskoslezským krajem a stávajícím Technickým muzeem Tatra. Projekt je finančně podporován Ministerstvem pro místní rozvoj ČR a Evropským fondem pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
27. 11. 2017 19:13
Re: Jde "pouze" o vnímání značky veřejností
to jo, ale Tatře přeju všecky ceny ;-)
Avatar - Bubáq
27. 11. 2017 10:25
Jde "pouze" o vnímání značky veřejností
Podíval jsem se na webové stránky sdružení a zjistil jsem, že se nejedná o nějaké odborné hodnocení objektivní parametrů. Samotné sdružení na stránkách uvádí, že v oblasti výroby aut je tradiční českou značko Škoda (patrně neaktualizované stránky),
Přísně vzato, tradiční ČESKÁ značka by měla mít svůj vlatní technický vývoj (jako má Škodovka), což je oblast, která byla v tatře silně redukována. To ale nezmiňuji proto, abych tvrdil, že je to jen špatně. Pokud bude Tatra i nadále produkovat do 3 tisíc náklaďáků do roka, těžko uvažovat o např. vývoji nového moderního vlastního motoru. nebo kabiny pro Ternno či Tactic. Ale nějaká další integrace by se Tatře stejně hodila, bez ohledu na to, zda bude i nadále držitelem "amatérského" označení Tradiční česká značka.