Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3: Elektrický sedan střední třídy se ukáže v březnu 2016

David Bureš
Diskuze (32)
Luxusní střední třída se může těšit na nového konkurenta. Tesla Model 3 má být stejně rychlá jako BMW M4.

Tesla v tuto chvíli nabízí pouze jediný vůz, velký sedan Model S. Již v následujících měsících ale portfolio Tesly významně expanduje. Po SUV Model X přijde i sedan střední třídy Model 3. Debutovat bude v březnu 2016.

Přestože by avizované datum mohlo naznačovat premiéru naplánovanou na autosalon v Ženevě, není tomu tak. Britský Autocar tvrdí, že Tesla Model 3 bude představena na speciální akci pořádané přímo americkou automobilkou.

Tesla již dříve potvrdila, že Model 3 nepoužije platformu Modelu S. Důvodem je vysoká cena takové techniky způsobená rozsáhlým použitím hliníku. Auto má využívat vhodné materiály s ohledem na tržní zaměření, což naznačuje nahrazení hliníku levnější (ale těžší) ocelí. Tesla chce v případě Modelu 3 nabídnout konkurenceschopnou cenovku.

Použité baterie mají Modelu 3 umožnit ujet až 482 kilometrů na jejich nabití. Zároveň bude Model 3 pěkně rychlé auto jako větší Model S. Z 0-100 km/h údajně zrychlí za 4,1 sekundy, což by bylo stejně jako v případě BMW M4 kupé.

Design nového modelu střední třídy má být osobitějšího ražení než u Modelu S. Šéfdesignér Tesly Franz von Holzhausen tvrdí, že automobilka chce v rámci expanze více experimentovat s tvary svých aut. Důvodem je snaha o vytvoření vlastní osobnosti.

Model 3 je v tuto chvíli projektován jako sedan. Jeho platforma ale údajně umožní navrhnout i další karosářské verze. V této souvislosti se nabízí možnost příchodu kombíku nebo kupé. V minulosti se spekulovalo také o nabídnutí pick-upu, což je v USA, na důležitém trhu pro Teslu, velice oblíbená karoserie.

Tesla počítá v následujících měsících a letech s expanzí své nabídky. Ještě letos se začne prodávat dlouho očekávané SUV Model X. Model 3 do prodeje vstoupí příští rok, pro rok 2019 je pak chystána druhá generace otevřeného Roadsteru.

David Bureš
Diskuze (32)
25. 7. 2015 13:25
Re: pekne
Ja som sa pýtal niečo iné. Pokiaľ niekto nevie, alebo skôr nechce pochopiť otázku, tak je to s ním potom ťažké.
24. 7. 2015 23:05
Re: Tesla sa už do histórie zapísala natrvalo...
No je fakt, že minulý týden jsem každý den v týdnu potkal v Praze jinou Teslu - jiná barva, značka, čas i místo = začínají být na našich silnicích i vidět.
Avatar - jozephko
24. 7. 2015 19:48
Každá masovka začala ako hračka pre bohatých...
Drvivá väčšina masových produktov, na ktoré si spomenieš, sa najskôr začali vyrábať len pre tých bohatších. Až postupne, keď sa znížila ich cena, si ich mohli dovoliť aj tí menej majetní.
Uvediem pár príkladov:
cukor, čokoláda, káva, tropické ovocie, šunka, automobily, počítače, mobily, LCD a plazmové televízory, rádiá, laserové tlačiarne, videokamery, klimatizácie v aute, ABS, elektrické okná, letecká doprava...
24. 7. 2015 19:47
Re: Tesla sa už do histórie zapísala natrvalo...
krach urcite ne, momentalne maj naslapnuto stat se jednou z nejuspesnejsich firem sveta, a kdyby nahodou prisli problemy, porad je tu zajem ze spousty mist, od Apple po Google, o elektroauta bude zajem jen rust, takze bych se fakt nebal toho ze by se jim jeste tak 10-15 let business nedaril

z jisteho pruzkumu vychazi ze jiz dnes ma Tesla cca 19 milionu potencialnich zajemcu, respektive analitici predpokladaji ze by Tesla mohla behem dekady prodat tuto cifru aut, na coz ale nema a nebude mit kapacity, ikdyby Gigafaktory dokoncili v celem planovanem rozsahu, vic nez 600k aut rocne nevyprodukujou, 500GF a 100 soucasna tovarna ktera se vyuziva asi z tretiny
24. 7. 2015 19:44
Re: Tesla sa už do histórie zapísala natrvalo...
ja potkavam pravidelne tri, v CR je jich 42+ z toho 32 letos, coz je hodne slusne nato ze tu nema Tesla ani prodejni ani servisni misto, a ty zbyle nesmysly snad ani nepotrebuji reakci :-)