Test Auto.cz

Alfa Romeo Giulia QV 2.9T GME/375 kW 8AT – Prodejte barák a kupte si alfičku

9.11. 2018
Verdikt
 

Giulia QV by měla být na předpis, je to lék. Díky italské terapeutce zapomenete na těžké automobilové časy posledních let.

To jsem se zase jednou rozbásnil, teď už bez vzletných přirovnání. Jak jste si včera večer možná všimli, Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio Verde jsem vzal do Mostu a musím říct, že se sériovým autem to byl můj suverénně největší okruhový zážitek. Ať vzpomínám, jak vzpomínám, těm několika ostrým mosteckým kolečkům se nic ani nepřibližuje. Totálně zábavná a brutálně rychlá zadokolka se mi zaryla tak hluboko, že si doteď občas na telefonu pouštím video z rychlého kolečka, jak jsme si to spolu v Mostě frčeli. Jo, ještě nikdy jsem neměl takový strach, Most není Bahrajn a ty výjezdové zóničky byly najednou strašně maličké a bariéry hrozně blízko. A zadek věčně ustřeloval. Když jsem se však osmělil, alfičku trošku chytil pod krkem, fungovala neskutečně. I kousek za limitem, pořád jsem ji měl pevně v rukách. Jasně že jsem měl celou dobu sedinku staženou a vystoupil jsem zpocený až na té sedince, ale šťastný. Jenom gumy nějak hodně žere, holčička. Na natáčení a několik rychlých koleček jsme měli hodinu a nové pneu šlo pá.

Teď jenom proletím design a takové ty podružnosti a do Mostu se zase vrátíme, jo?

Modrá je snad ještě hezčí

Když se u nás Giulia QV objevila poprvé, byla červená a manuální. Tehdy se rozplýval Honza Mička, já se svezl opravdu jen velmi krátce a až tak odvázaný jsem nebyl. Postupně se mi snad povede vysvětlit proč.

obrázek [600 x 277]

Design mi naživo přišel možná až moc agresivní a vyzývavý, na druhou stranu se mi proti fotkám základní zakulacené rysy docela zamlouvaly. Z aktuálně testovaného kousku jsem ale byl dokonale nadšený, mírně usedlejší barva padla Giulii QV jako pozadí na hrnec, klidně bych si ji spletl s méně ultimativní verzí Veloce. To vůbec není výtka, naopak. Stále zůstává dost čtyřlístkových detailů (hlavně dramatická záď s difuzorem), abyste QV poznali, o něco umírněnější vyznění celku však mně osobně sedí víc. Takto bych si alfičku nakonfiguroval já.

Uvnitř bych se klidně vykašlal na karbonové skořepiny od Sparca za nesmyslných sto tisíc, na machrování asi dobré, základní sedačky (náš případ) však funkci plní perfektně. Poskytují dostatečné pohodlí pro normální užití a v Mostě jsem v nich nelítal ze strany na stranu. Paráda. Jinak je vnitřek plný zvláštních protikladů, což možná čekáte. Na jednu stranu velmi pěkný volant s efektním červeným tlačítkem a obřími pádly pod ním, na řidiče orientovaná architektura a obšití kůží, na stranu druhou ovšem několik vyloženě odfláknutých detailů. Laciné otočné ovladače na středovém panelu bych ještě přetrpěl, ale volič samočinné převodovky… To je tedy kousek. Podivný mix laciných plastů připomíná „řadičky“ z těch nejlevnějších počítačových volantů.

Jinak se mi však sedělo skvěle, přiměřeně nízko, rozsah nastavení sloupku taky v pohodě, tady není moc co zlepšovat. Atmosféra je možná stísněnější, hlavně na zadních sedačkách, ale komu by to proboha vadilo.

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM 180 vs. Mazda 6 2.5 Sky-G – Volba srdcem

Omlouvám se, kluci a holky, jestli vás zajímá ještě objem kufru a podobné věci, připomeňte si Standův srovnávák s Mazdou 6. Já už chci psát o tom, co jsem zažil v Mostě.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Alfa Romeo Giulia QV 2.9T

Cena v základní výbavě: 2 159 500 Kč Cena v testované výbavě: 2 371 000 Kč

Základní výbava:Elektrické ovládání oken, tempomat, automatická dvouzónová klimatizace, LED koncové svítilny, devatenáctipalcová litá kola, bi-xenonové světlomety, aktivní aerodynamika, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, aktivní odpružení.

Výbava testovaného vozu:Paket QV 2 (+105.000 Kč), háčky v kufru (+1500 Kč), bezklíčkový vstup (+15.000 Kč), sedadla kůže/alcantara s elektrickým ovládáním (+35.000 Kč), speciální litá kola (+11.000 Kč), metalíza (+27.000 Kč), žluté brzdové třmeny (+6000 Kč), volant z alcantary s karbonovými výplněmi (+11.000 Kč), adaptivní tempomat (+32.000 Kč), navigace (+62.000 Kč).

Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let Východ USA zasáhla první sněžná bouře sezóny. Místy byla nejsilnější za desítky let

Téměř celé východní pobřeží USA zasáhla ve čtvrtek první…

Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny

Před několika týdny v ústraní a téměř zapomnění zemřel…

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo Giulia QV 2.9T
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2891
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 375 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 307
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.9 / 7.6 / 9.2
Emise CO2:212
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1620 / 530
Rozměr pneu:245/30 R19, 285/30 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4639
b) šířka (mm): 1873
c) výška (mm): 1426
d) rozvor (mm): 2820
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1607
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1170
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 146
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulia QV 2.9T GME/375 kW 8AT –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Rychlé kolo s Alfou Romeo Giulia QV: Strašně, ale strašně rychlé kolo! Rychlé kolo s Alfou Romeo Giulia QV: Strašně, ale strašně rychlé kolo!

Tohle jsem v Mostě ještě nezažil. Alfa Romeo Giulia QV…

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM 180 vs. Mazda 6 2.5 Sky-G – Volba srdcem Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM 180 vs. Mazda 6 2.5 Sky-G – Volba srdcem

Střední třída dává zákazníkům toužícím po sedanu pestré…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Po čtyřech letech měl Karel Gott (79) vystoupit v rodné Plzni. Ale zdravotní problémy zaúřadovaly. Zpěvák je…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly tisíce lidí proti premiéru Babišovi

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly…

Na pražském Václavském náměstí se ve čtvrtek 15. listopadu večer sešly tisíce lidí, kteří požadovaly demisi…

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…