Test Auto.cz

BMW 330e – Pobaví, nebo jen uspoří?

31.7. 2017
Verdikt
 

Když se řekne hybrid, řada lidí si vybaví Toyotu Prius či Hondu Insight. Jak ale funguje hybridní „trojka“ od BMW? A není elektromotor překážkou ke stále proklamované radosti z jízdy?

Současná generace řady 3 označená F30 je na trhu už od roku 2011. S ročním zpožděním obohatila nabídku pohonů také hybridní varianta. Šlo o verzi ActiveHybrid 3, poprvé představenou na americké půdě v lednu 2012. BMW uvádělo, že na čistě elektrický pohon činil normovaný akční rádius vozu 4 km a maximální „elektrická“ rychlost byla 75 km/h. ActiveHybrid 3 se bez podstatných změn vyráběl až do podzimu 2015, kdy jej nahradil testovaný vůz 330e.

Zásadním rozdílem mezi 330e a starším ActiveHybrid 3 je možnost nabíjet novější vůz z domácí či veřejné elektrické sítě. Jedná se totiž o plug-in hybrid, což starší model nenabízel. Tímto se podařilo podstatně více vytěžit z čistě elektrického pohonu. Normovaný dojezd bez použití spalovacího motoru se prodloužil na 40 km, maximální rychlost na elektriku se zvýšila na 120 km/h. To mimo jiné znamená, že pro kupujícího 330e je nyní hybridní pohon mnohem atraktivnější a samozřejmě v praxi přínosnější.

Rychlost podle režimu

U plug-in hybridů se předem počítá s tím, že jejich majitelé nechají akumulátor vozu, v případě testované 330e typu lithium-ion o kapacitě 7,6 kWh, po každé jízdě nabít. Pokud tak opravdu učiníte, můžete skutečně plně využívat přednosti tohoto pohonu. Kolik to ale zabere času? BMW uvádí, že pokud použijete nabíjecí kabel, dodávaný k vozidlu a který jsme měli k dispozici my a připojíte auto na konvenční „zásuvku“ 230V/50 Hz střídavého proudu, zabere nabití „zcela“ vybité baterie tři hodiny a 15 minut. Nabíjecí čas se o hodinu zkrátí, pokud si zakoupíte BMW i Wallbox.

Řidič 330e má dále na výběr ze tří jízdních režimů - Auto eDrive, Max eDrive a Save Battery. Asi nejčastěji se bude vůz nacházet v prvně jmenovaném režimu, v němž jsme po většinu času jezdili také my. Zda bude vůz poháněn spalovacím motorem, nebo elektromotorem, případně oběma dohromady, rozhoduje řídicí elektronika, takzvané EME (Electrical Machine Electronic).

Benzinovým agregátem je v tomto případě přeplňovaný dvoulitr z řady B48, elektromotor je synchronního typu s permanentním magnetem. V režimu Auto eDrive je možná jízda čistě na elektriku až do rychlosti 80 km/h. Max eDrive ji zvýší na 120 km/h, přičemž právě v tomto režimu můžete ujet oněch udávaných 40 km. Poslední mód (save battery) umožňuje uchovat elektrickou energii v akumulátoru na pozdější dobu. Třeba když počítáte s tím, že pojedete nízkoemisní zónou. Takové u nás nikde nejsou, ale třeba v USA či v západní Evropě je najdete.

Vše záleží na spojce

Hybridní pohon bavoráku 330e je koncepčně poněkud odlišný třeba od toho, jaký známe z hybridních vozů Toyota či Fordu Mondeo HEV. Tato auta nemají klasickou převodovku a naopak využívají příčně uložený hnací řetězec. BMW 330e má motor uložený vpředu podél a dále používá konvenční planetový osmistupňový automat od ZF. Pro hybrid jej ovšem modifikovali, takže tady nenajdete hydrodynamický měnič momentu. Místo něj je právě elektromotor, který je tak součástí převodovky a nelze jej od ní odpojit. Mezi elektromotorem a spalovacím agregátem je vícelamelová třecí spojka s tlumičem torzních kmitů, která naopak umožňuje přerušit tok hnací síly mezi spalovacím motorem a zbytkem hnacího ústrojí – tedy elektromotorem, převodovkou a poháněnou zadní nápravou.

Tolik tedy o technice, ale co dojmy z konkrétního exempláře? Už jen jeho vnější vzhled v nás vzbuzoval touhu po svezení, neboť auto okořeněné o celou řadu příplatků vypadalo mimořádně atraktivně. V základu vychází 330e na 1.203.800 korun, příplatek za model Luxury Line činí 119.600 korun. K tomu si navíc přidejte výbavu za 286.572 a vyjde vám celková cena testovaného vozu 1.609.972 korun.

obrázek [600 x 404]  

Po usednutí do kabiny příznivý dojem neopadá, neboť řidič a jeho spolujezdec si hoví ve sportovních předních sedadlech, potažených příjemným mikroplyšem. I za ně se ale připlácí a to rovných 14.690 korun. Kabina navíc na první pohled nevypadá jako z hybridního vozidla, neboť kaplička s přístroji nepostrádá tradiční otáčkoměr. Sedí se nízko a celková pozice za volantem je vynikající.

Zástavba hybridní soustavy si tak vybrala navenek pouze dvě daně. Tou první je zmenšený objem zavazadelníku z běžných 480 na 370 litrů. Důvodem je právě již zmíněné uložení baterek pod jeho podlahou. Díky tomu ale zůstala možnost sklopit opěradla zadní lavice v poměru 40:20:40. Druhým omezením je objem palivové nádrže, pouhých 41 litrů. Běžné “trojky” mají 57 litrů. Jinak vše ostatní zůstává při starém.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 330e Luxury Line

Cena v základní výbavě: 1 323 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 609 972 Kč

Základní výbava:Servotronic - posilovač řízení s proměnným účinkem podle rychlosti jízdy, dojezdové pneumatiky Runflat, bezpečnostní šrouby kol, velurové koberečky, přední loketní opěrka posuvná, dešťový senzor a automatická aktivace světlometů, automatická klimatizace, deaktivace airbagu spolujezdce, sklopné opěrky hlavy na zadních sedadlech, BMW E-Call, display s rozšířenými možnostmi zobrazení, atd.

Výbava testovaného vozu:Automatická převodovka s řadicími pádly na volantu (+ 3.198,-), zatmavená okna (+ 10.426,-), samočinně clonitelné vnitřní zpětné zrcátko (+ 14.690,-), sportovní přední sedadla (+ 14.690,-), vyhřívání předních sedadel (+ 9.880,-), adaptivní LED světlomety (+ 55.016,-), Driving Assist (+ 13.884,-), Harman Kardon Surround Sound System (+ 29.094,-), černé okenní lišty (+ 10.426,-), čalounění stropu individual (+ 6.396,-), 18palcová kola (+ 42.718,-), přední a zadní parkovací asistent (+ 5330,-), M sportovní kožený volant (+ 5.330,-), Navigační system Professional (+ 20.020,-), BMW ConnectDrive Plus (+ 59.358,-).

Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 

Štítky BMW Hybrid Testy

Technické údaje
Motor BMW 330e Luxury Line
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 1350 - 4250
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 65 / 2500
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): 250 / - - 2500
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 185 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.9
Emise CO2:44
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / -
Objem nádrže (l):41
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1660 / 535
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4633
b) šířka (mm): 1811
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1544
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 960 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 330e – Pobaví, nebo jen uspoří?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku

Nevěřili byste, jak moc poničené auto se dá ještě…

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno.…

 



 
Dobový test Lady Niva 1600 z roku 1989. Změnilo se od té doby vůbec něco?

Dobový test Lady Niva 1600 z roku 1989. Změnilo se od té doby vůbec něco?

Dnes 08:00

Terénní automobil Lada Niva (VAZ 2121) s pohonem všech kol představoval v době svého vzniku výraznou změnu v tradici konstrukce sovětských vozidel obdobného určení a vlastností.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Policie zatkla Sládka. Čechů odvolilo přes 40 procent, boj vrcholí

Volby ONLINE: Policie zatkla Sládka. Čechů odvolilo…

Volební místnosti po celém Česku se v sobotu úderem osmé hodiny znovu otevřely a Češi můžou o složení nové…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Co pro vás chystáme na víkend a proč sledovat volby s Reflex.cz

Co pro vás chystáme na víkend a proč sledovat volby…

V sobotu ve 14:00 se zavřou volební místnosti. Už hodinu před tím začne náš on-line přenos z voleb s aktuálními…

Krásná a fotogenická modelka: Dýně se konečně vyhřívá na výsluní

Krásná a fotogenická modelka: Dýně se konečně…

Už jsme se s nimi skamarádili. Pár let nám to trvalo, ale nakonec jsme to zvládli. Náš vztah k dýním se stal…