Test Auto.cz

BMW i8 Roadster – Konečně má, co postrádal

27.6. 2018
Verdikt
 

V rámci letošního faceliftu se BMW i8 dočkalo druhé karosářské verze, po kupé následuje roadster. A ten konečně získal to, co dosavadnímu autu tak chybělo.

Možná se to nezdá, ale BMW i8 je s námi už devět let. Ano, sériová verze se sice vyrábí od roku 2014, koncept Vision EfficientDynamics naznačující základ designu však byl světu představen už v roce 2009, o dva roky později pak následoval další koncept, nazvaný už i8, který byl prakticky totožný s následnou sériovou verzí. I po tolika letech však i8 vzbuzuje pozornost, její design pořád vypadá jak z příštího století, a tak by facelift ani nepotřebovala. Po čtyřech letech výroby se ho však dočkala a spolu s tím dorazila na trh i verze i8 Roadster.

Její příchod se očekával již léta, vždyť BMW koncept otevřené i8 představilo už v roce 2012 (pod označením i8 Spyder), tedy ještě před zahájením výroby kupé. Až letos jsme se jí však konečně dočkali. V čem je lepší než kupé? A co všechno změnila letošní modernizace auta?

Pořád jako z budoucnosti

Jestliže jste se při premiéře BMW i8 báli, že jeho futuristické křivky rychle zestárnou, po čtyřech letech vás můžeme uklidnit, že se tak nestalo. Tenhle plug-in hybridní sporťák nadále vzbuzuje pozornost okolí, a to i v jinak nenápadné stříbrno-černé barevné kombinaci testovaného kousku. Vždyť pořád vypadá jako z jiného světa, nebo alespoň ze vzdálené budoucnosti, a tak není divu, že v rámci faceliftu se na karoserii ladily jen detaily – třeba grafika světel, která jsou v základu diodová a za příplatek laserová. Proudící vzduch pak už vpředu není odváděn výdechem v přední kapotě, ale otvory po stranách vozu v blízkosti podběhů a kol, což konkrétně u roadsteru zajišťuje příjemnější teplotu v kabině při jízdě s otevřenou střechou.

Právě otevřená střecha je samozřejmě největší změnou roadsteru proti kupé. Celá záď byla přepracována, při zatažení střechy jsou za zády posádky ladné ochranné oblouky. Střecha je plátěná a elektricky ovládaná, za záda posádky se skládá vertikálně ve tvaru písmena Z. Celý proces trvá pouhých 15 sekund a může probíhat až do rychlosti 50 km/h. Proběhne tedy, pokud najdete tlačítko na otevírání střechy, to je totiž nepochopitelně skryto v jedné z loketních schránek. Proč jej vývojáři nedali k rámu čelního skla, jako tlačítko stahující zadní deflektor, asi nepochopíme. Místo by tam na něj bylo...

BMW i8 vs. Nissan GT-R – Odcházení a budoucnost. Řidičská?

Mechanismus střechy navíc notně omezuje praktičnost i8. Zavazadelník se ve srovnání s kupé zmenšil ze 154 na 88 litrů, které postačí leda tak na kabinové zavazadlo do letadla a nějaké drobnosti k tomu, Roadster navíc postrádá i zadní nouzové sedačky kupé, které v nouzi nejvyšší umožnily svézt další dva kamarády. Místo toho je za předními sedadly odkládací prostor schopný pojmout 100 litrů zavazadel. Kvůli předním sedadlům však není zrovna snadno přístupný, a tak bude ideální volbou pořídit si nějakou sadu zavazadel, navrženou na míru auta.

obrázek [600 x 306]  

Naopak efektní, k nebi otevírané dveře byly zachovány také u otevřeného modelu. V případě roadsteru jsou však bezrámové, vyrobené z uhlíkových kompozitů doplněných o vnější hliníkový plášť. Krkolomný nástup a výstup zůstává zachován, dá se však najít grif, kdy se přes masivní práh snadno dostanete dovnitř na jeden ladný pohyb. To výstup procvičí svaly mnohem více, vaše sličná přítelkyně si navíc rychle uvědomí, že pokud se nechce při vystupování stát hvězdou bulváru, bude v tomto autě raději jezdit v kalhotách…

Modernější, ale bez odkládacích prostorů

Když už se však dovnitř přece jen dostanete, všimnete si, že v rámci faceliftu tu došlo k několika změnám. Když jsme na podzim jezdili s BMW i8 Protonic Edition, všimli jsme si, že kabina vozu za čtyři roky přece jen zestárla. Digitální přístrojový štít a obrazovka multimediálního systému najednou kvůli slabému rozlišení působily zastarale a i použité materiály nebyly žádným zázrakem.

Na tom se však v rámci modernizaci zapracovalo. Interiér je tak nyní opět moderní jako zevnějšek. Standardně dodávaná obrazovka s úhlopříčkou 8,8 palce navigace Professional má skvělý ostrý obraz s vysokým rozlišením, ideální jsou i rychlé reakce systému. I jednotlivé materiály působí hodnotněji než dosud.

Jak se na správný sporťák sluší a patří, za volantem se sedí velice nízko. K sedačkám obecně není co dodat, perfektně obejmou tělo, zároveň však zůstávají pohodlné i při delších vyjížďkách. Místa je tu dostatek, s nataženou střechou si ale uvědomíte méně prostoru nad hlavou než v kupé. Horší je to s výhledem, karbonový rám čelního skla si i kvůli výklopným dveřím vyžádal tlusté A sloupky, které notně omezují výhled do stran. Při rychlém tempu na oblíbených okreskách nic příjemného!

obrázek [600 x 403]  

Negativně hodnotíme i nedostatek odkládacích prostorů uvnitř. Jasně, od i8 Roadster nečekáme nějaké praktické zázraky, že si ale pořádně nemáte kam dát třeba peněženku a mobil vadí i ve sporťáku. V loketní opěrce je jen velice mělká schránka, nijak velká není ani ta před spolujezdcem a ve dveřích dokonce kapsy nejsou žádné. A tak se můžete spolehnout jen na síťku u nohou spolujezdce nebo přenosný držák nápojů, dodávané v rámci příplatkového paketu Travel za 15.600 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW i8 Roadster

Cena v základní výbavě: 4 239 200 Kč Cena v testované výbavě: 4 708 729 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, 20palcová kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik, elektrické nastavení tuhosti tlumičů, přední a zadní parkovací asistent, tempomat, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, informace o aktuální povolené rychlosti, dešťový a světelný senzor, diodové světlomety, elektricky nastavitelná sedadla, vyhřívání sedadel, sportovní multifunkční volant s koženým věncem, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčový vstup, BMW Display Key, elektricky ovládaná okna, centrální dálkové ovládání, navigační systém Professional s dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 8,8“, hudební systém se sedmi reproduktory o výkonu 205 W, head-up displej, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:Laserové světlomety (+166.556,-), černě lakované brzdové třmeny (+9.256,-), lak Donington Gray (+46.253,-), 20“ kola z lehkých slitin 516 Jet (+39.650,-), obložení interiéru DryCarbon (+51.558,-), keramické ovládací prvky (+15.080,-), akustická ochrana chodců (+2.652,-), hudební systém Harman Kardon (+23.790,-), bezdrátové dobíjení telefonu (+2.652,-), WiFi hotspot (+18.252,-), odkládací paket – držák kreditních karet z Nappa kůže, přenosný držák nápojů, síťky na zadních stranách sedadel, 12V zásuvka před spolujezdcem (+15.600,-), barevná kombinace interiéru Accaro (+87.230,-).

Saúdové jsou pod tlakem, Jemenu svítá naděje Saúdové jsou pod tlakem, Jemenu svítá naděje

Rijád, klíčový účastník konfliktu, čelí po vraždě…

Akcie, měny & názory Petra Zahradníka: Ekonomický decoupling Akcie, měny & názory Petra Zahradníka: Ekonomický decoupling

Hospodářský růst i u nás začíná vykazovat známky…

Plzeňská Škoda Electric představila nový elektrobus Plzeňská Škoda Electric představila nový elektrobus

Plzeňská Škoda Electric představila na pražském veletrhu…

 
Technické údaje
Motor BMW i8 Roadster
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 580
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 3700
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 105 / 4800
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): 250 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 2.1
Emise CO2:46
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 88 / -
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 370
Rozměr pneu:195/50 R20, 215/45 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4689
b) šířka (mm): 1942
c) výška (mm): 1291
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1644
f) rozchod vzadu (mm): 1721
 

Přidat názorDiskuse: BMW i8 Roadster – Konečně má, co postrádal







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Omlazená Kia Optima dostala dva nové motory. Benzinová…

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

 



Policie zkouší v Plzeňském kraji superrychlé BMW, je spokojená Policie zkouší v Plzeňském kraji superrychlé BMW, je spokojená

Policisté v Plzeňském kraji zkoušejí od poloviny dubna do…

AC Schnitzer si pohrál s roadsterem BMW i8 AC Schnitzer si pohrál s roadsterem BMW i8

Ladit hybridní auto s tříválcem je ošemetná záležitost.…

 



 
Rozvod OHV v Evropě už skoro nenajdete. v USA ale žije. Z dobrých důvodů

Rozvod OHV v Evropě už skoro nenajdete. v USA ale žije. Z dobrých důvodů

Dnes 13:56

Motory s tyčkovým rozvodem OHV bývaly dříve zcela běžné. Dnes na ně však v Evropě skoro nenarazíte. V USA ale stále žijí a těší se oblibě motorářů. Jaké mají výhody?




Blesk.cz

Essential udělá ze svého smartphonu zařízení pro audiofily. Pomocí jediného modulu

Essential udělá ze svého smartphonu zařízení pro…

Majitelé smartphonu Essential PH-1 mohou mít předčasný vánoční dárek, který ocení především příznivci kvalitního…

Absolonová pár dnů po porodu zazdila svého snoubence! Co se stalo?!

Absolonová pár dnů po porodu zazdila svého…

Před více než týdnem se Monika Absolonová (42) stala dvojnásobnou matkou a naplno si to užívá. Každou chvíli se…

 

iSport.cz

Problém pro Motor, přišel kontumačně o dvě výhry. Prospal vzal vinu na sebe

Problém pro Motor, přišel kontumačně o dvě výhry.…

Hokejistům prvoligových Českých Budějovic byly kontumovány poslední vítězné zápasy v Kladně (3:2) a Ústí nad…

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak odešel z lavičky!

Hapal prohrál a řeší Weisse. Nedostal šanci, tak…

Má za sebou první sraz u slovenského národního týmu, a hned aby řešil náladovost svých hráčů. Lavičku, které…

 

Reflex.cz

Den otevřených dveří v českých cirkusech. Přijďte se podívat, jak se (ne)trápí zvířata, uvidíte i trénink

Den otevřených dveří v českých cirkusech. Přijďte se…

Cirkusy společně 2018: Nic neskrýváme! Tak pojmenovaly svou akci naplánovanou na středu 21. listopadu české…

Bartuška: Česko a celý náš svět je v ohrožení, za pár let uvidíte, Rusko tu jaderné bloky stavět nebude!

Bartuška: Česko a celý náš svět je v ohrožení, za…

Rusové to nebudou! Zmocněnec pro energetickou bezpečnost Václav Bartuška má jasno v tom, kdo by v Česku neměl…