Test Auto.cz

BMW X1 xDrive25i (170 kW) – Není to už moc?

31.5. 2017
Verdikt
 

Nejmenší SUV od BMW bývalo takovým autem pro manželky a přítelkyně. S vrcholným motorem v podobě benzinového dvoulitru se 170 kW je to ale nečekaná střela.

Vstup do světa SUV se automobilce BMW nadmíru vyplatil, od roku 2000 a tehdejšího příchodu první generace X5 se mnichovská nabídka v tomto segmentu široce rozkročila a čítá hned pět modelů. Nejmenší z nich je X1, které bylo za loňský rok nejprodávanější SUV značky a třetí nejprodávanější model vůbec (po řadě 3 a 5). Jestliže X1 považujete hlavně za auto pro partnerku, BMW vás chce vyvést z omylu.

Vůz sice nenabízí pravověrnou „eMkovou“ verzi jako větší modely X5 MX6 M, i dosavadní vrchol v podobě modelu xDrive25i je ale kus silné techniky, vždyť toto provedení zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 6,5 sekundy, což byla ještě před pár lety i ve světě sporťáků slušná hodnota. A právě vrcholnou variantu X1 jsme vyzkoušeli v redakčním testu, při kterém jsme se ptali hlavně na to, zda už to v takovém autě není až moc velká síla.

Z crossoveru SUV

Jestliže v předchozí generaci (E84), vyráběné mezi lety 2009 a 2015, byla X1 podivně tvarovaným křížencem kombíku a SUV, v dnešní generaci (F48), nabízené od roku 2015, se z auta stal typický zástupce segmentu SUV. Zvýšení stavby, respektive navýšení karoserie o 53 mm sice X1 opticky více přiblížilo větším SUV značky, s nimiž je najednou zaměnitelné, zároveň ale auto působí ladněji a elegantněji než předchůdce. Třeba charakteristické kulaté mlhovky ale X1 zůstaly, stejně tak se tolik neměnila délka – 4.454 mm je o 15 mm více než dosud. X1 tak nadále zůstává konkurentem pro Audi Q3, Mercedes-Benz GLA nebo Range Rover Evoque.

Po vzoru ostatních členů rodiny BMW je i X1 nabízena v několika verzích, které se navzájem liší svým vzhledem. Základní „sériové provedení“ doplňuje model Advantage s rozšířenou výbavou o automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, tempomat a elektricky ovládané víko, nad nimiž stojí modely Sport Line, xLine a M Sport.

obrázek [600 x 328]  

Testovaná verze xLine za příplatek 89.700 Kč proti Advantage konkrétně znamená ledvinky masky chladiče s chromovaným orámováním a matnými svislými příčkami nebo detaily z matného hliníku. O ozdobení celku se starají též hliníkové střešní nosníky nebo 18palcová kola z lehkých slitin. Standardem této varianty jsou též diodové světlomety.

Palubní deska z dvojky

Po nástupu dovnitř si u verze xLine všimnete předních hliníkových prahů s nápisem BMW nebo specifického obložení interiéru s kontrastním prošíváním. Základem je též sportovní volant s perfektně se držícím věncem nebo čalounění kombinující látku s kůží. V našem testovaném exempláři ale bylo celokožené čalounění za příplatek 27.092 korun. Ani samotná přední sedadla nebyla standardní, nahradily je sportovní sedačky s nastavitelnou délkou sedáku a především elektricky nastavitelnou šířkou opěradla dodávané za 13.286 korun. Jejich pořízení můžeme rozhodně doporučit, jelikož perfektně podrží v zatáčkách a zůstávají pohodlné i na delších cestách. A navíc by bez možnosti prodloužení sedáku byly docela krátké a nepodpíraly by tak dobře stehna.

Palubní deska odpovídá podobně velké řadě 2, která je postavena na stejném základu jako X1 (na mysli máme samozřejmě MPV, nikoliv zadokolkové kupé a kabrio), tedy platformě UKL pro pohon primárně přední nápravy. Ve srovnání s předchozí generací nepůsobí tak mohutně a především byly na její zhotovení použity hodnotněji působící materiály. Ovladače jsou logicky umístěny, jak je u BMW zvykem. Přehledná je i práce s multimediálním systémem, byť s větším otočným ovladačem se u větších modelů značky přece jen pracuje snáze.

Jestliže předchozí „x-jednička“ byla na štíru se svým vnitřním prostorem, v aktuálním provedení je všechno v pořádku, a to přestože se rozvor náprav mezigeneračně nečekaně zkrátil o výrazných 90 mm na 2.670 mm. Důvod hledejme ve změně platformě a související proměnou koncepce. Jestliže původní X1 byla zadokolkou s motorem vpředu podélně, aktuální generace využívá prostorově méně náročný napříč uložený motor vpředu pohánějící přední kola.

obrázek [600 x 404]  

Uvnitř je to znát, protože v autě je najednou dostatek místa všemi směry. Vzadu si ale s ohledem na vnější rozměry musíte trochu pohrát s příplatkovou posunovací lavicí za 9.490 mm, která zadní sedačky posunuje v podélném směru o 13 centimetrů a umožňuje nastavit sklon jejich opěradla. Jestliže ji posunete zcela vzad, sednou si dozadu i dlouháni, zatímco posunutí zcela vpřed bude vyhovovat jen dětem. Výchozí poloha je tak ideálním kompromisem mezi velikostí kufru a prostorem pro posádku.

Vedle této variability pomáhá praktičnosti X1 také velký zavazadelník. Jeho objem činí 505 litrů, což je o závratných 85 litrů více než u předchozí generace a navíc je to více než u konkurence z řad prémiových značek. Sedadla se sklápějí elektricky pomocí tlačítka, po jejich sklopení sice díky dvojitému dnu nevznikne schod. Ložná plocha ale není zcela rovná.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X1 xDrive25i (170 kW)

Cena v základní výbavě: 1 215 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 341 968 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin,šest airbagů, podélné hliníkové střešní nosníky, sada na opravu pneumatik, asistent pro jízdu z kopce, zadní parkovací čidla, tempomat, mlhové světlomety, asistent pozornosti, dešťový a světelný senzor, sportovní multifunkční volant s koženým věncem, automatická klimatizace, elektricky ovládané víko kufru, diodové světlomety.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+18.694,-), kožené čalounění (+27.092,-), přední a zadní parkovací asistent (+9.490,-), nastavitelná zadní sedadla (+9.490,-), sportovní sedadla vpředu (+13.286,-), elektrické nastavení bederní opěrky u sedadel vpředu (+6.240,-), navigace (+25.740,-), CD přehrávač (+2.704,-), dojezdové pneumatiky Runflat (+7.046,-).

Případná recese by přední americké banky neohrozila Případná recese by přední americké banky neohrozila

Všech 34 předních amerických bankovních ústavů úspěšně…

Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic

E-shop Alza.cz sází na elektromobilitu, nejen že prodává…

Zápisník Daniela Nováka: Horké léto Zápisník Daniela Nováka: Horké léto

Akcionáři Kofoly dostanou letos rekordní dividendy.…

Katar dostal ultimátum. Má deset dní na splnění podmínek Katar dostal ultimátum. Má deset dní na splnění podmínek

Přerušení diplomatických vazeb s Íránem, zastavení…

 

Štítky BMW Testy Crossover

Technické údaje
Motor BMW X1 xDrive25i (170 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1250 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 5.7 / 6.4
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1550
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 600
Rozměr pneu:225/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4439
b) šířka (mm): 1821
c) výška (mm): 1598
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1561
f) rozchod vzadu (mm): 1562
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X1 xDrive25i (170 kW) – Není to už moc?







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

 




BMW Concept X2: Divoká alternativa nejmenšího bavorského SUV BMW Concept X2: Divoká alternativa nejmenšího bavorského SUV

BMW doplňuje řadu X o dvojku. Zatím coby studii, ale…

6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1 6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1

Obratnost menších aut a luxus velkých SUV. Nová generace…

 



 
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

Dnes 08:01

Český trh nedávno obohatilo SUV od Alfy Romeo – model Stelvio. Je třída sama pro sebe, auto hlavně o emocích, proto jsme jej porovnali s Macanem, který na nás působil podobně.




Blesk.cz

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky: Českem se přehnala ničivá bouře

Spadlé stromy, výpadek elektřiny, stojící vlaky:…

V jižních Čechách je po noční bouři několik tisíc lidí bez elektřiny. Na některých tratích nejezdí vlaky kvůli…

Chudák šlehačka! Potvrzeno: Vyšlehat lze cokoli

Chudák šlehačka! Potvrzeno: Vyšlehat lze cokoli

Pokud jste si mysleli, že rostlinné šlehačky ve spreji jsou zdravější než smetanové nebo že jsou náhražkou pro…

 

iSport.cz

Spící Jankto? Čekáme od něj stoprocentně víc, říká asistent Jílek

Spící Jankto? Čekáme od něj stoprocentně víc, říká…

PŘÍMO Z POLSKA | Jakub Jankto v sezoně a Jakub Jankto nyní, to jako by nebyl ten samý hráč. Ale pouze stín,…

Sparťan Vukadinovič o italském kouči, (ne)přestupu do Slavie i občanství

Sparťan Vukadinovič o italském kouči, (ne)přestupu…

V zimě se intenzivně řešil jeho odchod ze Zlína do Slavie. Jenže jednání selhala. Srbský rychlík Vukadin…

 

Reflex.cz

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat ruku ze sklapnuté krokodýlí tlamy?

Krokodýlem Dundee na vlastní kůži aneb Jak vyndat…

Krokodýlové a aligátoři mne fascinovali už jako malého kluka. Zhlédl jsem se tehdy v románových hrdinech, z…

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Socan Štěch: Udej svého živnostníka!

Česká strana sociálně demokratická se s blížícími volbami odvazuje a hází do placu témata, která překvapí i…