Test Auto.cz

BMW X1 xDrive25i (170 kW) – Není to už moc?

31.5. 2017
Verdikt
 

Nejmenší SUV od BMW bývalo takovým autem pro manželky a přítelkyně. S vrcholným motorem v podobě benzinového dvoulitru se 170 kW je to ale nečekaná střela.

Vstup do světa SUV se automobilce BMW nadmíru vyplatil, od roku 2000 a tehdejšího příchodu první generace X5 se mnichovská nabídka v tomto segmentu široce rozkročila a čítá hned pět modelů. Nejmenší z nich je X1, které bylo za loňský rok nejprodávanější SUV značky a třetí nejprodávanější model vůbec (po řadě 3 a 5). Jestliže X1 považujete hlavně za auto pro partnerku, BMW vás chce vyvést z omylu.

Vůz sice nenabízí pravověrnou „eMkovou“ verzi jako větší modely X5 MX6 M, i dosavadní vrchol v podobě modelu xDrive25i je ale kus silné techniky, vždyť toto provedení zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 6,5 sekundy, což byla ještě před pár lety i ve světě sporťáků slušná hodnota. A právě vrcholnou variantu X1 jsme vyzkoušeli v redakčním testu, při kterém jsme se ptali hlavně na to, zda už to v takovém autě není až moc velká síla.

Z crossoveru SUV

Jestliže v předchozí generaci (E84), vyráběné mezi lety 2009 a 2015, byla X1 podivně tvarovaným křížencem kombíku a SUV, v dnešní generaci (F48), nabízené od roku 2015, se z auta stal typický zástupce segmentu SUV. Zvýšení stavby, respektive navýšení karoserie o 53 mm sice X1 opticky více přiblížilo větším SUV značky, s nimiž je najednou zaměnitelné, zároveň ale auto působí ladněji a elegantněji než předchůdce. Třeba charakteristické kulaté mlhovky ale X1 zůstaly, stejně tak se tolik neměnila délka – 4.454 mm je o 15 mm více než dosud. X1 tak nadále zůstává konkurentem pro Audi Q3, Mercedes-Benz GLA nebo Range Rover Evoque.

Po vzoru ostatních členů rodiny BMW je i X1 nabízena v několika verzích, které se navzájem liší svým vzhledem. Základní „sériové provedení“ doplňuje model Advantage s rozšířenou výbavou o automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, tempomat a elektricky ovládané víko, nad nimiž stojí modely Sport Line, xLine a M Sport.

obrázek [600 x 328]  

Testovaná verze xLine za příplatek 89.700 Kč proti Advantage konkrétně znamená ledvinky masky chladiče s chromovaným orámováním a matnými svislými příčkami nebo detaily z matného hliníku. O ozdobení celku se starají též hliníkové střešní nosníky nebo 18palcová kola z lehkých slitin. Standardem této varianty jsou též diodové světlomety.

Palubní deska z dvojky

Po nástupu dovnitř si u verze xLine všimnete předních hliníkových prahů s nápisem BMW nebo specifického obložení interiéru s kontrastním prošíváním. Základem je též sportovní volant s perfektně se držícím věncem nebo čalounění kombinující látku s kůží. V našem testovaném exempláři ale bylo celokožené čalounění za příplatek 27.092 korun. Ani samotná přední sedadla nebyla standardní, nahradily je sportovní sedačky s nastavitelnou délkou sedáku a především elektricky nastavitelnou šířkou opěradla dodávané za 13.286 korun. Jejich pořízení můžeme rozhodně doporučit, jelikož perfektně podrží v zatáčkách a zůstávají pohodlné i na delších cestách. A navíc by bez možnosti prodloužení sedáku byly docela krátké a nepodpíraly by tak dobře stehna.

Palubní deska odpovídá podobně velké řadě 2, která je postavena na stejném základu jako X1 (na mysli máme samozřejmě MPV, nikoliv zadokolkové kupé a kabrio), tedy platformě UKL pro pohon primárně přední nápravy. Ve srovnání s předchozí generací nepůsobí tak mohutně a především byly na její zhotovení použity hodnotněji působící materiály. Ovladače jsou logicky umístěny, jak je u BMW zvykem. Přehledná je i práce s multimediálním systémem, byť s větším otočným ovladačem se u větších modelů značky přece jen pracuje snáze.

Jestliže předchozí „x-jednička“ byla na štíru se svým vnitřním prostorem, v aktuálním provedení je všechno v pořádku, a to přestože se rozvor náprav mezigeneračně nečekaně zkrátil o výrazných 90 mm na 2.670 mm. Důvod hledejme ve změně platformě a související proměnou koncepce. Jestliže původní X1 byla zadokolkou s motorem vpředu podélně, aktuální generace využívá prostorově méně náročný napříč uložený motor vpředu pohánějící přední kola.

obrázek [600 x 404]  

Uvnitř je to znát, protože v autě je najednou dostatek místa všemi směry. Vzadu si ale s ohledem na vnější rozměry musíte trochu pohrát s příplatkovou posunovací lavicí za 9.490 mm, která zadní sedačky posunuje v podélném směru o 13 centimetrů a umožňuje nastavit sklon jejich opěradla. Jestliže ji posunete zcela vzad, sednou si dozadu i dlouháni, zatímco posunutí zcela vpřed bude vyhovovat jen dětem. Výchozí poloha je tak ideálním kompromisem mezi velikostí kufru a prostorem pro posádku.

Vedle této variability pomáhá praktičnosti X1 také velký zavazadelník. Jeho objem činí 505 litrů, což je o závratných 85 litrů více než u předchozí generace a navíc je to více než u konkurence z řad prémiových značek. Sedadla se sklápějí elektricky pomocí tlačítka, po jejich sklopení sice díky dvojitému dnu nevznikne schod. Ložná plocha ale není zcela rovná.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X1 xDrive25i (170 kW)

Cena v základní výbavě: 1 215 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 341 968 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin,šest airbagů, podélné hliníkové střešní nosníky, sada na opravu pneumatik, asistent pro jízdu z kopce, zadní parkovací čidla, tempomat, mlhové světlomety, asistent pozornosti, dešťový a světelný senzor, sportovní multifunkční volant s koženým věncem, automatická klimatizace, elektricky ovládané víko kufru, diodové světlomety.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+18.694,-), kožené čalounění (+27.092,-), přední a zadní parkovací asistent (+9.490,-), nastavitelná zadní sedadla (+9.490,-), sportovní sedadla vpředu (+13.286,-), elektrické nastavení bederní opěrky u sedadel vpředu (+6.240,-), navigace (+25.740,-), CD přehrávač (+2.704,-), dojezdové pneumatiky Runflat (+7.046,-).

V kancelářích se scházíme, abychom sdíleli informace, říká Lenka Čábelová z Microsoftu V kancelářích se scházíme, abychom sdíleli informace, říká Lenka Čábelová z Microsoftu

Microsoft podporuje práci odkudkoli. K tomuto účelu také…

Macronova Republika v pohybu má nového předsedu. Je jím mluvčí Castaner Macronova Republika v pohybu má nového předsedu. Je jím mluvčí Castaner

Dosavadní mluvčí francouzské vlády Christophe Castaner…

 

Štítky BMW Testy Crossover

Technické údaje
Motor BMW X1 xDrive25i (170 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1250 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 5.7 / 6.4
Emise CO2:149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1550
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 600
Rozměr pneu:225/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4439
b) šířka (mm): 1821
c) výška (mm): 1598
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1561
f) rozchod vzadu (mm): 1562
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X1 xDrive25i (170 kW) – Není to už moc?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1 6 důvodů, proč okamžitě vyzkoušet jízdu v novém BMW X1

Obratnost menších aut a luxus velkých SUV. Nová generace…

Euro NCAP 2015: BMW X1 – Pět hvězd i podruhé Euro NCAP 2015: BMW X1 – Pět hvězd i podruhé

Nejmenší SUV mnichovské značky si i ve své druhé generaci…

 



 
Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Dnes 12:46

Klasicky tvarovaná BMW z přelomu tisíciletí jsou v kurzu. První X5 se to netýká, my však našli jednu ve skvělém stavu, která by lákat mohla!




Blesk.cz

Drahoš si posteskl nad nepozvaným Horáčkem. „Pozdě!“ schytal to od lidí

Drahoš si posteskl nad nepozvaným Horáčkem. „Pozdě!“…

Jako nedůstojné označil kandidát na prezidenta Jiří Drahoš to, že jeho rival Michal Horáček nemohl vystoupit 17.…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

Adebayor odhalil, jak z něj rodina tahala miliony: Chtěl jsem se zabít!

Adebayor odhalil, jak z něj rodina tahala miliony:…

Ani všechny peníze světa nedokážou člověku koupit štěstí. Jen se zeptejte Emmanuela Adebayora. Dlouholetý…

Konečně pořádný stadion v Bratislavě. Roste neuvěřitelně, jásají Slováci

Konečně pořádný stadion v Bratislavě. Roste…

Slovensko má jeden velký fotbalový handicap - ve svém hlavním městě nemá stadion pro velké mezinárodní zápasy.…

 

Reflex.cz

Lamarrová byla Sněhurka i geniální vynálezkyně. Nový dokument bojuje proti předsudkům Hollywoodu

Lamarrová byla Sněhurka i geniální vynálezkyně. Nový…

Poprvé na filmovém plátně zazářila v roce 1933 ve svých devatenácti letech. Český režisér Gustav Machatý ji…

Komunisti na laně. Krok a bude po nich

Komunisti na laně. Krok a bude po nich

Komunisti podpoří Babišovu vlády i volbu babišovce předsedou sněmovny. Mají na to spojence Okamuru. To je…