Citroën C1 – Tříválcové Furio

Citroën C1 – Tříválcové Furio

 
 

Nejlevnější Citroën stojí „v plné výbavě“ 185 tisíc korun.

Jako první z kolínských trojčat se do redakčního testu Auto.cz dostal Citroën C1. V pořadí už druhé omlazení přišlo letos na jaře a má za úkol povzbudit prodeje tří miniaut, která na trhu slouží už sedmou sezónu.

Citroën se vzhledově proměnil ze všech nejvíc. Má zkrácenou kapotu, radikálně přepracovanou masku, integrovanou do předního nárazníku, a nové logo automobilky. Výbavy Tendance a Furio se navíc chlubí módními diodami pro denní svícení, které našly místo na krajích předního nárazníku.

obrázek [600 x 186]

Změny na zádi jsme žádné nezaznamenali, C1 z tohoto pohledu vypadá celých sedm let stále stejně. Vlastně je na zadních partiích přece jen jeden rozdíl, opět to nové logo. A kreativitou Citroën příliš nehýřil ani v interiéru. I uvnitř byste změny hledali těžko, pomineme-li logo na volantu a kulatější hlavici řadicí páky.

Však taky přednosti stárnoucího miniauta jsou jinde než v designu. Základní cena 164.900,- Kč je jedna z nejnižších na českém trhu. Za tuto částku dostanete chudě vybavenou verzi Attraction s trojicí dveří. Přidejte ale 5 tisíc za druhý pár dveří a dalších 15 tisíc za nejlépe vybavenou verzi Furio…

Za 184.900,- Kč Citroën prodává auto, které má klimatizaci, rádio, přední mlhovky, elektrické stahování předních oken a centrální zamykání s dálkovým ovladačem. To zní jako vynikající nabídka pro nenáročné řidiče.

Na rozdíl od skutečných lowendových aut se navíc u C1 už od základního provedení automaticky počítá s posilovačem řízení a dvojicí airbagů. Mimo akční model Furio lze navíc připlácet i za boční, případně okenní, airbagy a ESP.

obrázek [600 x 307]

Skromný vnitřní prostor se daří celkem slušně využít díky subtilní konstrukci sedadel a vzpřímené pozici s relativně vyšším umístěním sedáků nad podlahou. Kabina však dost ukusuje ze zavazadlového prostoru – za prosklenou výklopnou stěnou zůstává jen 139 litrů, a tak přijde sklápění zadních sedadel ke slovu asi při každém větším nákupu. Alespoň, že se plato díky šňůrce zvedá společně s pátými dveřmi…

obrázek [300 x 206] Co se jízdy týká, je C1 zástupcem staré školy. 905 kg provozní hmotnosti nepředstavuje pro litrový tříválec původem od Daihatsu výraznější zátěž. A tak trojlístek výrobců nasadil na tento tříválec opravdu těžké převody.

Pětistupňová manuální převodovka, která mimochodem rozhodně neoslní přesností řazení, ve městě pracuje nejčastěji na první dva převody, občas i na trojku. Třetí stupeň totiž při rychlosti 50 km/h znamená pouhých 1900 otáček!

Točivý moment ale vrcholí už ve středních otáčkách (93 Nm při 3600 min-1), navíc mezi 1700 a 6000 min-1 dává stále alespoň 80 Nm. Těžké převody proto běžné jízdě ve skutečnosti příliš nevadí. Stejně tak se není potřeba bát jízdy mimo město a dokonce ani na dálnici – přestože při 100 km/h motor točí jen 2500 min-1 a při 130 km/h 3250 min-1, energický tříválec statečně žene C1 vpřed. Případný nedostatek sil snadno vyřeší podřazení.

Podvozek po faceliftu trochu zvláčněl, trio Citroën-Peugeot-Toyota se rozhodlo vsadit víc na komfort. C1 je proto pohodlnější a nečekaně snadno si poradí s výraznějšími nerovnostmi. A zůstává přesné řízení, díky němuž se kolínský prcek snadno ovládá.

obrázek [600 x 283]

Limity podvozku nejsou nikterak štědře dimenzované, na druhou stranu je jejich dosažení snadno předvídatelné. C1 dokáže tuto vlastnost zužitkovat hned dvakrát – bezpečně se ovládá a v běžných rychlostech dokáže nabídnout trochu té řidičské zábavy.

Na každý pád jsou v segmentu minivozů auta s vytříbenějším chováním – tím máme na mysli v prvé řadě nový Fiat Panda, v druhém sledu pak například Kiu Picanto nebo Škodu Citigo.

V kontextu současné ceny ale lze mít pro jednoduchost mini-Citroënu pochopení. Však před třemi lety byla srovnatelná verze ještě o 50 tisíc dražší, dnes se naopak vyspělejší konkurenti v odpovídající výbavě ceně 185 tisíc korun ani nepřiblíží.

obrázek [600 x 364]

Plusy

  • Příznivá cena
  • Vynikající poměr cena/výbava
  • Vzhledem k velikosti prostorný interiér
  • Relativně silný a úsporný motor

Minusy

  • Malý zavazadlový prostor
  • Kvalita zpracování, laciný design
  • Dlouhé dráhy řazení
  • Chybějící nadstandardní výbava (palubní počítač, el. zrcátka)
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C1

Základní výbava:Čelní airbag řidiče, čelní airbag spolujezdce s možností odpojení, ABS + EBD + EBA, CSC (systém řízení jízdní stability při brzdění v zatáčce), elektrický posilovač řízení + výškově nastavitelný volant, manuální klimatizace, elektrický paket (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna), rádio s přehrávačem CD (AM/FM, RDS, přehrávač CD, 4 x repro, digitální hodiny), přední mlhové světlomety, přídavná LED diodová světla v předním nárazníku, vnější zpětná zrcátka nastavitelná z interiéru vozu, zadní sedadlo se sklopným opěradlem děleným v poměru 50/50, kryt zavazadlového prostoru, ocelová kola 4,5 J x 14, pneumatiky 155/65 R14, celoplošné kryty kol "Notus", plnohodnotné náhradní ocelové kolo, nárazníky lakované v barvě karoserie, kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří v černé barvě, nárazníky lakované v barvě karoserie s chromovaným dekorem, kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří v barvě karoserie.

Výbava testovaného vozu:Základní

Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty

Za další posílení bezpečnostních opatření v oblasti…

Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela

Novou zakázku na pět tisíc bot za více než čtyři miliony…

Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy

Světovému ekonomickému fóru budou poprvé v historii plně…

Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi

Ještě letos začne v území mezi Vltavou a Berounkou na jih…

 
Technické údaje
Motor Citroën C1
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 93 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.8 / 4.3
Emise CO2:99
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 139 / 751
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 905 / 360
Rozměr pneu:155/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3440
b) šířka (mm): 1630
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2340
e) rozchod vpředu (mm): 1415
f) rozchod vzadu (mm): 1405
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 



Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014):  Levněji už to nejde Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014): Levněji už to nejde

První generace trojčat z českého Kolína dnes platí za…

Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži

Nejmenší vůz z rodiny Citroën poháněný litrovým tříválcem…

 



 
Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Včera

Český trucker Martin Kolomý z týmu Tatra Buggyra Racing obsadil druhé místo ve dvanácté etapě 40. ročníku Rallye Dakar. K neuvěřitelné situaci došlo v průběžném pořadí kategorie kamionů.




Blesk.cz

Děti začínají znovu bavit knihy. Ve třetí třídě jich čtvrtina čte denně

Děti začínají znovu bavit knihy. Ve třetí třídě jich…

V Česku po pěti letech přibylo mladých čtenářů. Zjistila to Národní knihovna s agenturou Nielsen Admosphere svým…

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps? Podívejte se, kudy povede objížďka pro řidiče a MHD

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps?…

V noci na 19. ledna Praha uzavře Libeňský most, který je v havarijním stavu. Řidiči a MHD na něj nebudou moci…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Dusno u Slováků! Hudáček nejede na ZOH a ostře kritizoval trenéry

Dusno u Slováků! Hudáček nejede na ZOH a ostře…

Nominace hokejistů na ZOH v Jižní Koreji je na Slovensku ožehavým tématem. Mezi její kritiky se zařadil také…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…