Citroën C1 – Tříválcové Furio

Citroën C1 – Tříválcové Furio

 
 

Nejlevnější Citroën stojí „v plné výbavě“ 185 tisíc korun.

Jako první z kolínských trojčat se do redakčního testu Auto.cz dostal Citroën C1. V pořadí už druhé omlazení přišlo letos na jaře a má za úkol povzbudit prodeje tří miniaut, která na trhu slouží už sedmou sezónu.

Citroën se vzhledově proměnil ze všech nejvíc. Má zkrácenou kapotu, radikálně přepracovanou masku, integrovanou do předního nárazníku, a nové logo automobilky. Výbavy Tendance a Furio se navíc chlubí módními diodami pro denní svícení, které našly místo na krajích předního nárazníku.

obrázek [600 x 186]

Změny na zádi jsme žádné nezaznamenali, C1 z tohoto pohledu vypadá celých sedm let stále stejně. Vlastně je na zadních partiích přece jen jeden rozdíl, opět to nové logo. A kreativitou Citroën příliš nehýřil ani v interiéru. I uvnitř byste změny hledali těžko, pomineme-li logo na volantu a kulatější hlavici řadicí páky.

Však taky přednosti stárnoucího miniauta jsou jinde než v designu. Základní cena 164.900,- Kč je jedna z nejnižších na českém trhu. Za tuto částku dostanete chudě vybavenou verzi Attraction s trojicí dveří. Přidejte ale 5 tisíc za druhý pár dveří a dalších 15 tisíc za nejlépe vybavenou verzi Furio…

Za 184.900,- Kč Citroën prodává auto, které má klimatizaci, rádio, přední mlhovky, elektrické stahování předních oken a centrální zamykání s dálkovým ovladačem. To zní jako vynikající nabídka pro nenáročné řidiče.

Na rozdíl od skutečných lowendových aut se navíc u C1 už od základního provedení automaticky počítá s posilovačem řízení a dvojicí airbagů. Mimo akční model Furio lze navíc připlácet i za boční, případně okenní, airbagy a ESP.

obrázek [600 x 307]

Skromný vnitřní prostor se daří celkem slušně využít díky subtilní konstrukci sedadel a vzpřímené pozici s relativně vyšším umístěním sedáků nad podlahou. Kabina však dost ukusuje ze zavazadlového prostoru – za prosklenou výklopnou stěnou zůstává jen 139 litrů, a tak přijde sklápění zadních sedadel ke slovu asi při každém větším nákupu. Alespoň, že se plato díky šňůrce zvedá společně s pátými dveřmi…

obrázek [300 x 206] Co se jízdy týká, je C1 zástupcem staré školy. 905 kg provozní hmotnosti nepředstavuje pro litrový tříválec původem od Daihatsu výraznější zátěž. A tak trojlístek výrobců nasadil na tento tříválec opravdu těžké převody.

Pětistupňová manuální převodovka, která mimochodem rozhodně neoslní přesností řazení, ve městě pracuje nejčastěji na první dva převody, občas i na trojku. Třetí stupeň totiž při rychlosti 50 km/h znamená pouhých 1900 otáček!

Točivý moment ale vrcholí už ve středních otáčkách (93 Nm při 3600 min-1), navíc mezi 1700 a 6000 min-1 dává stále alespoň 80 Nm. Těžké převody proto běžné jízdě ve skutečnosti příliš nevadí. Stejně tak se není potřeba bát jízdy mimo město a dokonce ani na dálnici – přestože při 100 km/h motor točí jen 2500 min-1 a při 130 km/h 3250 min-1, energický tříválec statečně žene C1 vpřed. Případný nedostatek sil snadno vyřeší podřazení.

Podvozek po faceliftu trochu zvláčněl, trio Citroën-Peugeot-Toyota se rozhodlo vsadit víc na komfort. C1 je proto pohodlnější a nečekaně snadno si poradí s výraznějšími nerovnostmi. A zůstává přesné řízení, díky němuž se kolínský prcek snadno ovládá.

obrázek [600 x 283]

Limity podvozku nejsou nikterak štědře dimenzované, na druhou stranu je jejich dosažení snadno předvídatelné. C1 dokáže tuto vlastnost zužitkovat hned dvakrát – bezpečně se ovládá a v běžných rychlostech dokáže nabídnout trochu té řidičské zábavy.

Na každý pád jsou v segmentu minivozů auta s vytříbenějším chováním – tím máme na mysli v prvé řadě nový Fiat Panda, v druhém sledu pak například Kiu Picanto nebo Škodu Citigo.

V kontextu současné ceny ale lze mít pro jednoduchost mini-Citroënu pochopení. Však před třemi lety byla srovnatelná verze ještě o 50 tisíc dražší, dnes se naopak vyspělejší konkurenti v odpovídající výbavě ceně 185 tisíc korun ani nepřiblíží.

obrázek [600 x 364]

Plusy

  • Příznivá cena
  • Vynikající poměr cena/výbava
  • Vzhledem k velikosti prostorný interiér
  • Relativně silný a úsporný motor

Minusy

  • Malý zavazadlový prostor
  • Kvalita zpracování, laciný design
  • Dlouhé dráhy řazení
  • Chybějící nadstandardní výbava (palubní počítač, el. zrcátka)
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C1

Základní výbava:Čelní airbag řidiče, čelní airbag spolujezdce s možností odpojení, ABS + EBD + EBA, CSC (systém řízení jízdní stability při brzdění v zatáčce), elektrický posilovač řízení + výškově nastavitelný volant, manuální klimatizace, elektrický paket (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna), rádio s přehrávačem CD (AM/FM, RDS, přehrávač CD, 4 x repro, digitální hodiny), přední mlhové světlomety, přídavná LED diodová světla v předním nárazníku, vnější zpětná zrcátka nastavitelná z interiéru vozu, zadní sedadlo se sklopným opěradlem děleným v poměru 50/50, kryt zavazadlového prostoru, ocelová kola 4,5 J x 14, pneumatiky 155/65 R14, celoplošné kryty kol "Notus", plnohodnotné náhradní ocelové kolo, nárazníky lakované v barvě karoserie, kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří v černé barvě, nárazníky lakované v barvě karoserie s chromovaným dekorem, kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří v barvě karoserie.

Výbava testovaného vozu:Základní

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Technické údaje
Motor Citroën C1
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 93 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.8 / 4.3
Emise CO2:99
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 139 / 751
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 905 / 360
Rozměr pneu:155/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3440
b) šířka (mm): 1630
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2340
e) rozchod vpředu (mm): 1415
f) rozchod vzadu (mm): 1405
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014):  Levněji už to nejde Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014): Levněji už to nejde

První generace trojčat z českého Kolína dnes platí za…

Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži

Nejmenší vůz z rodiny Citroën poháněný litrovým tříválcem…

 



 
Výměnné náhradní díly skupiny Volkswagen: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly skupiny Volkswagen: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

V Letňanech vyrostlo město ve městě. Děti se s kamiony proháněly po silnicích i v terénu

V Letňanech vyrostlo město ve městě. Děti se s…

Město ve městě - a nejen to! Malí i velcí si v sobotu 21. října užívali v Letňanech den plný her. V rámci…

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Teplice - Karviná 1:0. Výhru v závěru trefil Vaněček

CELÝ SESTŘIH: Teplice - Karviná 1:0. Výhru v závěru…

Fotbalisté Teplic v duelu 11. kola první ligy doma porazili Karvinou 1:0. Dvě minuty před koncem se o to…

Český talent zářil za Salzburg! NEJ brankář turnaje zastavil Chelsea i Inter

Český talent zářil za Salzburg! NEJ brankář turnaje…

Češi toto místo během letních prázdnin obsazují pro své dovolené, talentovaní fotbalisté do 16 let napříč…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…