Citroën C1 – Tříválcové Furio

Citroën C1 – Tříválcové Furio

 
 

Nejlevnější Citroën stojí „v plné výbavě“ 185 tisíc korun.

Jako první z kolínských trojčat se do redakčního testu Auto.cz dostal Citroën C1. V pořadí už druhé omlazení přišlo letos na jaře a má za úkol povzbudit prodeje tří miniaut, která na trhu slouží už sedmou sezónu.

Citroën se vzhledově proměnil ze všech nejvíc. Má zkrácenou kapotu, radikálně přepracovanou masku, integrovanou do předního nárazníku, a nové logo automobilky. Výbavy Tendance a Furio se navíc chlubí módními diodami pro denní svícení, které našly místo na krajích předního nárazníku.

obrázek [600 x 186]

Změny na zádi jsme žádné nezaznamenali, C1 z tohoto pohledu vypadá celých sedm let stále stejně. Vlastně je na zadních partiích přece jen jeden rozdíl, opět to nové logo. A kreativitou Citroën příliš nehýřil ani v interiéru. I uvnitř byste změny hledali těžko, pomineme-li logo na volantu a kulatější hlavici řadicí páky.

Však taky přednosti stárnoucího miniauta jsou jinde než v designu. Základní cena 164.900,- Kč je jedna z nejnižších na českém trhu. Za tuto částku dostanete chudě vybavenou verzi Attraction s trojicí dveří. Přidejte ale 5 tisíc za druhý pár dveří a dalších 15 tisíc za nejlépe vybavenou verzi Furio…

Za 184.900,- Kč Citroën prodává auto, které má klimatizaci, rádio, přední mlhovky, elektrické stahování předních oken a centrální zamykání s dálkovým ovladačem. To zní jako vynikající nabídka pro nenáročné řidiče.

Na rozdíl od skutečných lowendových aut se navíc u C1 už od základního provedení automaticky počítá s posilovačem řízení a dvojicí airbagů. Mimo akční model Furio lze navíc připlácet i za boční, případně okenní, airbagy a ESP.

obrázek [600 x 307]

Skromný vnitřní prostor se daří celkem slušně využít díky subtilní konstrukci sedadel a vzpřímené pozici s relativně vyšším umístěním sedáků nad podlahou. Kabina však dost ukusuje ze zavazadlového prostoru – za prosklenou výklopnou stěnou zůstává jen 139 litrů, a tak přijde sklápění zadních sedadel ke slovu asi při každém větším nákupu. Alespoň, že se plato díky šňůrce zvedá společně s pátými dveřmi…

obrázek [300 x 206] Co se jízdy týká, je C1 zástupcem staré školy. 905 kg provozní hmotnosti nepředstavuje pro litrový tříválec původem od Daihatsu výraznější zátěž. A tak trojlístek výrobců nasadil na tento tříválec opravdu těžké převody.

Pětistupňová manuální převodovka, která mimochodem rozhodně neoslní přesností řazení, ve městě pracuje nejčastěji na první dva převody, občas i na trojku. Třetí stupeň totiž při rychlosti 50 km/h znamená pouhých 1900 otáček!

Točivý moment ale vrcholí už ve středních otáčkách (93 Nm při 3600 min-1), navíc mezi 1700 a 6000 min-1 dává stále alespoň 80 Nm. Těžké převody proto běžné jízdě ve skutečnosti příliš nevadí. Stejně tak se není potřeba bát jízdy mimo město a dokonce ani na dálnici – přestože při 100 km/h motor točí jen 2500 min-1 a při 130 km/h 3250 min-1, energický tříválec statečně žene C1 vpřed. Případný nedostatek sil snadno vyřeší podřazení.

Podvozek po faceliftu trochu zvláčněl, trio Citroën-Peugeot-Toyota se rozhodlo vsadit víc na komfort. C1 je proto pohodlnější a nečekaně snadno si poradí s výraznějšími nerovnostmi. A zůstává přesné řízení, díky němuž se kolínský prcek snadno ovládá.

obrázek [600 x 283]

Limity podvozku nejsou nikterak štědře dimenzované, na druhou stranu je jejich dosažení snadno předvídatelné. C1 dokáže tuto vlastnost zužitkovat hned dvakrát – bezpečně se ovládá a v běžných rychlostech dokáže nabídnout trochu té řidičské zábavy.

Na každý pád jsou v segmentu minivozů auta s vytříbenějším chováním – tím máme na mysli v prvé řadě nový Fiat Panda, v druhém sledu pak například Kiu Picanto nebo Škodu Citigo.

V kontextu současné ceny ale lze mít pro jednoduchost mini-Citroënu pochopení. Však před třemi lety byla srovnatelná verze ještě o 50 tisíc dražší, dnes se naopak vyspělejší konkurenti v odpovídající výbavě ceně 185 tisíc korun ani nepřiblíží.

obrázek [600 x 364]

Plusy

  • Příznivá cena
  • Vynikající poměr cena/výbava
  • Vzhledem k velikosti prostorný interiér
  • Relativně silný a úsporný motor

Minusy

  • Malý zavazadlový prostor
  • Kvalita zpracování, laciný design
  • Dlouhé dráhy řazení
  • Chybějící nadstandardní výbava (palubní počítač, el. zrcátka)
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C1

Základní výbava:Čelní airbag řidiče, čelní airbag spolujezdce s možností odpojení, ABS + EBD + EBA, CSC (systém řízení jízdní stability při brzdění v zatáčce), elektrický posilovač řízení + výškově nastavitelný volant, manuální klimatizace, elektrický paket (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna), rádio s přehrávačem CD (AM/FM, RDS, přehrávač CD, 4 x repro, digitální hodiny), přední mlhové světlomety, přídavná LED diodová světla v předním nárazníku, vnější zpětná zrcátka nastavitelná z interiéru vozu, zadní sedadlo se sklopným opěradlem děleným v poměru 50/50, kryt zavazadlového prostoru, ocelová kola 4,5 J x 14, pneumatiky 155/65 R14, celoplošné kryty kol "Notus", plnohodnotné náhradní ocelové kolo, nárazníky lakované v barvě karoserie, kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří v černé barvě, nárazníky lakované v barvě karoserie s chromovaným dekorem, kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří v barvě karoserie.

Výbava testovaného vozu:Základní

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

Novým ministrem průmyslu bude Havlíček. Musí zrychlit čerpání dotací Novým ministrem průmyslu bude Havlíček. Musí zrychlit čerpání dotací

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

 
Technické údaje
Motor Citroën C1
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 93 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.8 / 4.3
Emise CO2:99
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 139 / 751
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 905 / 360
Rozměr pneu:155/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3440
b) šířka (mm): 1630
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2340
e) rozchod vpředu (mm): 1415
f) rozchod vzadu (mm): 1405
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014):  Levněji už to nejde Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014): Levněji už to nejde

První generace trojčat z českého Kolína dnes platí za…

Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži

Nejmenší vůz z rodiny Citroën poháněný litrovým tříválcem…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Češky jedou! Karolína Plíšková i Šafářová smetly soupeřky a jsou ve 3. kole

Češky jedou! Karolína Plíšková i Šafářová smetly…

TURNAJ V MIAMI | Tenistka Karolína Plíšková porazila v druhém kole turnaje v Miami americkou kvalifikantku…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…