Citroën C5 2,2 HDi Tourer – Bůh komfortní tradice

Citroën C5 2,2 HDi Tourer – Bůh komfortní tradice

 
 

Máte-li rádi svou páteř a budete-li chtít ve střední třídě koupit něco bez otravných přívlastků „sport“, skončíte dříve či později u C5. A není to volba z nouze.

Auta, zaměřená na komfort, jsou v nižších než luxusních třídách pomalu na vymření. Všechny ty tuhosti podvozku, nulové náklony karoserie, brutálně projížděné zatáčky mezi vesnicí X a dírou Y jsou pro mnohé měřítkem kvality, přes kterou prostě nejede vlak.

Ale svět je pestrý a mezi zájemci o nové auto jsou i tací, kteří berou zatáčku jako variantu jinak přímé cesty a nikoli příležitost k driftu či aspoň testu hranice pištivosti kol.

Citroën si pověst výrobce vozů zaměřených na pohodlí posádky buduje v nižších třídách už desítky let – model DS a hydropneumatické odpružení jsou pojmem samy o sobě. Modelem C5 a nedávno také novou generací C4 ale šípovití Galové dokázali, že z klidu za volantem hodlají udělat mantru.

obrázek [600 x 358]  

Testovaný kombík C5 Tourer je esencí toho všeho – druhý nejsilnější vznětový motor, hydropneumatické odpužení a automatická převodovka jsou kombinací, která věru nevzbuzuje chuť na Nordschleiffe.

Napřed to kontroverzní, jde o překvapivě krátký seznam: Po otevření dveří se objeví stará známá vysoká škola tlačítková, kde jen na volantu s otravným pevným středem najdeme dvacítku (!) ovladačů. Sedadlo řidiče se po každém vypnutí motoru elektricky odsune vzad, což kolena spolucestujících jistě ocení. A nakonec – údaj o pětilitrové mimoměstské a šestilitrové kombinované spotřebě je třeba brát s rezervou. Asi tak litrovou.

obrázek [600 x 448]  

Vznětový čtyřválec se tváří jako starý známý, ale jak šly roky, uřízli mu jedno turbo ze dvou a výkon vzrostl ze 125 na 150 kW. Nástup osiřelého turba je tak z nutnosti ostřejší a působivý točivý moment 450 Nm cvičí s autem podstatně svižněji. I přes znatelně živější chování motoru není spolupráce s šestistupňovou automatickou převodovkou vůbec špatná a stále si lze vychutnávat jízdu s plynulostí srovnatelnou s elektromobilem.

Při vyslovení Hydractive III+ se sice wolfsburským stále kolena neroztřesou, své fanoušky ale potěší a ostatní nemá čím zklamat. Kdo někdy zkusil jízdu „na vzduchu“ (ve skutečnosti pruží jiný plyn a prostředníkem je hydraulická kapalina), má o dechberoucí míře komfortu jasno.

Těm ostatním připomeneme nevýhody: pomineme-li cenu a i přes možnost volby sportovního módu poměrně značné náklony karoserie, budou největším nepřítelem vozu v ČR tak oblíbené retardéry. Po přejetí prvního z nich budete sice chvíli velebit klasické pružiny, ale zuby zůstanou na svých místech a za tu chvíli výskoku ten zbylý komfort stojí.

obrázek [300 x 266] C5 je také esencí nedotáčivosti – ta ovšem vystrčí růžky, když se řidič poněkud zapomene a chce po svém pětimetrovém korábu, aby zatáčel jako Impreza. Běžný řidič s běžným životním pojištěním si na takové nesmysly ani nevzpomene.

Jinak – samá chvála. V autě je za všech okolností ticho jako v hrobce po zásahu exorcisty, interiér kvalitním zpracováním a prostorem přímo dýchá a sedadla by sice mohla mít lepší vedení v oblasti ramen, ale i tak jsou špičková a pohodlná. Vyhřívání je běžné, ale my jsme si užívali jak masážní funkce, tak především možnost variabilního prohnutí opěradla! Posádka vpředu ovšem musí žíznit: jakýkoli držák byť jen náprstku na nápoje zde chybí, takže k osvěžení je možno využít maximálně tak vlhčené ubrousky, případně zastávku u pumpy.

Překvapivě a sympaticky strmé řízení doplňují účinné brzdy, houf elektronických asistentů se stará o nápravu kdejaké řidičovy nepozornosti a pokud si zvyknete na předlouhé převisy, není ovládání vozu vůbec špatné. Když doplníme bílý perleťový lak zvenčí a leštěný hliník zevnitř, je dojem dokonalý – sedíme ve voze, který cestování zpříjemňuje v pravém slova smyslu.

Pohled do ceníku je možno pojmout s obojím znaménkem: dovozce nabízí provedení s turbodieselem 1,6 HDi už za polovinu ceny testovaného vozu, takže potenciální zájemce má o důvod víc k přemýšlení.

Mírou komfortu je ale C5 Tourer důstojným soupeřem i prémiovým zástupcům vyšší střední třídy, což už vypadá zajímavěji. Všem doporučujeme svezení, takovýto podvozek se stává ohroženým druhem!

obrázek [600 x 375]  

První cena vozu584.900,- Kč (1.6 THP 115 kW Tendance)
První cena vozu s testovanou motorizací860.900,- Kč (2,2 HDi AT 150 kW Exclusive)
Základní cena testovaného vozu860.900,- Kč (2,2 HDi AT 150 kW Exclusive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.005.900,- Kč (2,2 HDi AT 150 kW Exclusive)

Plusy

  • Jízdní komfort
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Sladění motoru s převodovkou
  • Skvělé sedačky
  • Prostornost pro posádku i zavazadla
  • Možnost změny světlé výšky

Minusy

  • Množství a nepřehlednost ovladačů
  • Absence držáků na nápoje
  • Sklon k nedotáčivosti
  • Vysoká hmotnost
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C5 2,2 HDi Tourer

Cena v základní výbavě: 860 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 005 900 Kč

Základní výbava:Čelní a boční airbagy, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, kolenní airbag řidiče, automatické zamykání dveří za jízdy, ESP + ASR + ABS + EBA + samočinná aktivace výstražných světel při prudkém brzdění, variabilní posilovač řízení, tempomat + omezovač rychlosti, palubní počítač, zadní parkovací asistent, odpružení Hydractive III +, automatická šestistupňová převodovka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant s pevným středem, kůží potažený věnec volantu a hlavice řadicí páky, zatmavená skla bočních oken, automatická dvouzónová klimatizace, bi-xenonové samonatáčecí světlomety, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko a vnější zpětná zrcátka s automatickou clonou, autorádio s CD a MP3 přehrávačem s ovládáním na volantu, elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, kombinované čalounění látka a kůže, elektricky otevíratelné víko zavazadlového prostoru, protisluneční roletka v druhé řadě sedadel.

Výbava testovaného vozu:Perleťový bílý lak (+20.000,- Kč), přídavné programovatelné topení (+25.000,- Kč), paket bezpečnost (+13.000,- Kč), paket parkování plus (+36.000,- Kč), AFIL – varování před opuštěním jízdního pruhu (+14.000,- Kč), Navigace My Way (+22.000,- Kč), Hi-fi systém (rádio RD4 bi-tuner s přehrávačem CD / MP3, Dolby Surround, digitální zesilovač, subwoofer, 8 x repro Philips) (+15.000,- Kč).

Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Technické údaje
Motor Citroën C5 2,2 HDi Tourer
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 4.9 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1462
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1767 / 600
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4829
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1491
d) rozvor (mm): 2815
e) rozchod vpředu (mm): 1586
f) rozchod vzadu (mm): 1557
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 110
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Citroën C5 2,2 HDi Tourer
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 2,2 HDi Tourer – Bůh komfortní tradice







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze

Stařičký model střední třídy se znaky Citroënu se bude…

Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…