Citroën C5 2,2 HDi Tourer – Bůh komfortní tradice

Citroën C5 2,2 HDi Tourer – Bůh komfortní tradice

 
 
21.9. 2011 Ondřej Šuch

Máte-li rádi svou páteř a budete-li chtít ve střední třídě koupit něco bez otravných přívlastků „sport“, skončíte dříve či později u C5. A není to volba z nouze.

Auta, zaměřená na komfort, jsou v nižších než luxusních třídách pomalu na vymření. Všechny ty tuhosti podvozku, nulové náklony karoserie, brutálně projížděné zatáčky mezi vesnicí X a dírou Y jsou pro mnohé měřítkem kvality, přes kterou prostě nejede vlak.

Ale svět je pestrý a mezi zájemci o nové auto jsou i tací, kteří berou zatáčku jako variantu jinak přímé cesty a nikoli příležitost k driftu či aspoň testu hranice pištivosti kol.

Citroën si pověst výrobce vozů zaměřených na pohodlí posádky buduje v nižších třídách už desítky let – model DS a hydropneumatické odpružení jsou pojmem samy o sobě. Modelem C5 a nedávno také novou generací C4 ale šípovití Galové dokázali, že z klidu za volantem hodlají udělat mantru.

obrázek [600 x 358]  

Testovaný kombík C5 Tourer je esencí toho všeho – druhý nejsilnější vznětový motor, hydropneumatické odpužení a automatická převodovka jsou kombinací, která věru nevzbuzuje chuť na Nordschleiffe.

Napřed to kontroverzní, jde o překvapivě krátký seznam: Po otevření dveří se objeví stará známá vysoká škola tlačítková, kde jen na volantu s otravným pevným středem najdeme dvacítku (!) ovladačů. Sedadlo řidiče se po každém vypnutí motoru elektricky odsune vzad, což kolena spolucestujících jistě ocení. A nakonec – údaj o pětilitrové mimoměstské a šestilitrové kombinované spotřebě je třeba brát s rezervou. Asi tak litrovou.

obrázek [600 x 448]  

Vznětový čtyřválec se tváří jako starý známý, ale jak šly roky, uřízli mu jedno turbo ze dvou a výkon vzrostl ze 125 na 150 kW. Nástup osiřelého turba je tak z nutnosti ostřejší a působivý točivý moment 450 Nm cvičí s autem podstatně svižněji. I přes znatelně živější chování motoru není spolupráce s šestistupňovou automatickou převodovkou vůbec špatná a stále si lze vychutnávat jízdu s plynulostí srovnatelnou s elektromobilem.

Při vyslovení Hydractive III+ se sice wolfsburským stále kolena neroztřesou, své fanoušky ale potěší a ostatní nemá čím zklamat. Kdo někdy zkusil jízdu „na vzduchu“ (ve skutečnosti pruží jiný plyn a prostředníkem je hydraulická kapalina), má o dechberoucí míře komfortu jasno.

Těm ostatním připomeneme nevýhody: pomineme-li cenu a i přes možnost volby sportovního módu poměrně značné náklony karoserie, budou největším nepřítelem vozu v ČR tak oblíbené retardéry. Po přejetí prvního z nich budete sice chvíli velebit klasické pružiny, ale zuby zůstanou na svých místech a za tu chvíli výskoku ten zbylý komfort stojí.

obrázek [300 x 266] C5 je také esencí nedotáčivosti – ta ovšem vystrčí růžky, když se řidič poněkud zapomene a chce po svém pětimetrovém korábu, aby zatáčel jako Impreza. Běžný řidič s běžným životním pojištěním si na takové nesmysly ani nevzpomene.

Jinak – samá chvála. V autě je za všech okolností ticho jako v hrobce po zásahu exorcisty, interiér kvalitním zpracováním a prostorem přímo dýchá a sedadla by sice mohla mít lepší vedení v oblasti ramen, ale i tak jsou špičková a pohodlná. Vyhřívání je běžné, ale my jsme si užívali jak masážní funkce, tak především možnost variabilního prohnutí opěradla! Posádka vpředu ovšem musí žíznit: jakýkoli držák byť jen náprstku na nápoje zde chybí, takže k osvěžení je možno využít maximálně tak vlhčené ubrousky, případně zastávku u pumpy.

Překvapivě a sympaticky strmé řízení doplňují účinné brzdy, houf elektronických asistentů se stará o nápravu kdejaké řidičovy nepozornosti a pokud si zvyknete na předlouhé převisy, není ovládání vozu vůbec špatné. Když doplníme bílý perleťový lak zvenčí a leštěný hliník zevnitř, je dojem dokonalý – sedíme ve voze, který cestování zpříjemňuje v pravém slova smyslu.

Pohled do ceníku je možno pojmout s obojím znaménkem: dovozce nabízí provedení s turbodieselem 1,6 HDi už za polovinu ceny testovaného vozu, takže potenciální zájemce má o důvod víc k přemýšlení.

Mírou komfortu je ale C5 Tourer důstojným soupeřem i prémiovým zástupcům vyšší střední třídy, což už vypadá zajímavěji. Všem doporučujeme svezení, takovýto podvozek se stává ohroženým druhem!

obrázek [600 x 375]  

První cena vozu584.900,- Kč (1.6 THP 115 kW Tendance)
První cena vozu s testovanou motorizací860.900,- Kč (2,2 HDi AT 150 kW Exclusive)
Základní cena testovaného vozu860.900,- Kč (2,2 HDi AT 150 kW Exclusive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.005.900,- Kč (2,2 HDi AT 150 kW Exclusive)

Plusy

  • Jízdní komfort
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Sladění motoru s převodovkou
  • Skvělé sedačky
  • Prostornost pro posádku i zavazadla
  • Možnost změny světlé výšky

Minusy

  • Množství a nepřehlednost ovladačů
  • Absence držáků na nápoje
  • Sklon k nedotáčivosti
  • Vysoká hmotnost
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C5 2,2 HDi Tourer

Cena v základní výbavě: 860 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 005 900 Kč

Základní výbava:Čelní a boční airbagy, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, kolenní airbag řidiče, automatické zamykání dveří za jízdy, ESP + ASR + ABS + EBA + samočinná aktivace výstražných světel při prudkém brzdění, variabilní posilovač řízení, tempomat + omezovač rychlosti, palubní počítač, zadní parkovací asistent, odpružení Hydractive III +, automatická šestistupňová převodovka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant s pevným středem, kůží potažený věnec volantu a hlavice řadicí páky, zatmavená skla bočních oken, automatická dvouzónová klimatizace, bi-xenonové samonatáčecí světlomety, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko a vnější zpětná zrcátka s automatickou clonou, autorádio s CD a MP3 přehrávačem s ovládáním na volantu, elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, kombinované čalounění látka a kůže, elektricky otevíratelné víko zavazadlového prostoru, protisluneční roletka v druhé řadě sedadel.

Výbava testovaného vozu:Perleťový bílý lak (+20.000,- Kč), přídavné programovatelné topení (+25.000,- Kč), paket bezpečnost (+13.000,- Kč), paket parkování plus (+36.000,- Kč), AFIL – varování před opuštěním jízdního pruhu (+14.000,- Kč), Navigace My Way (+22.000,- Kč), Hi-fi systém (rádio RD4 bi-tuner s přehrávačem CD / MP3, Dolby Surround, digitální zesilovač, subwoofer, 8 x repro Philips) (+15.000,- Kč).

Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
Technické údaje
Motor Citroën C5 2,2 HDi Tourer
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 4.9 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1462
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1767 / 600
Rozměr pneu:245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4829
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1491
d) rozvor (mm): 2815
e) rozchod vpředu (mm): 1586
f) rozchod vzadu (mm): 1557
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 110
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Citroën C5 2,2 HDi Tourer
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 2,2 HDi Tourer – Bůh komfortní tradice







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze

Stařičký model střední třídy se znaky Citroënu se bude…

Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře ochrnula půlka obličeje z klíštěte

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře…

Příroda se po zimě probouzí. A s ní se probouzí i klíšťata, která již nyní vykazují svou aktivitu. To se stalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…