Ford Kuga 2,5T (147 kW) vs. VW Tiguan 2,0 TSI (147 kW) – PowerSUV

Ford Kuga 2,5T (147 kW) vs. VW Tiguan 2,0 TSI (147 kW) – PowerSUV

 
 

Ten, kdo kupuje místo turbodieselu do SUV silný zážehový motor, je už obvykle fajnšmekr. Co dostanete u Fordu a Volkswagenu jsme zjišťovali během krátkého srovnání.

V zásadě jde o menšinové až extrémně menšinové motorizace. Potvrzují to i české statistiky. Ford za první letošní půlrok prodal jen 6 zážehových Kug (vs. 89 naftových kusů), ale že SUV této velikosti nemusí být tak jednoznačně naftový model ukazuje Volkswagen, který udal rovnou 42 benzinových Tiguanů (vs. 130 naftových kusů). Vysvětlení je ale prosté. Zatímco u Fordu se vybírá ze dvou motorických alternativ a ta zážehová je dražší, Volkswagen má v portfoliu celou řadu motorů a ty zážehové dokáží v okamžiku pořízení vozu ušetřit desítky tisíc proti ceně TDI.

Sportovci nebo jen siláci?

Instalací dvousetkoňového turbomotoru do auta nižší střední třídy dostanete obvykle už dost rychlé auto, které dává řidiči možnost okusit snadné zrychlování a přesto se s ním dá jezdit i za 8 l/100 km. Jak to vypadá v kategorii SUV?

Tabulkové hodnoty obou testovaných vozů jsou až překvapivě podobné, jejich charakter ale zase tak blízký není. V abecedním pořadí je na prvním místě Ford, takže začneme u něj.

obrázek [300 x 353] Známý pětiválec, který dělá obvykle radost řidičům Mondeí, Focusů ST a několika Volv, se dočkal slabší verze, která by Kuze měla dodat více síly v nízkých otáčkách na úkor výkonu ve vysokých. Instalace pětiválce ve sportovně laděném SUV bylo správné rozhodnutí. Motor táhne vytrvale býčí silou už těsně nad volnoběhem, což je velmi podobné projevu turbodieselu. Rozdíl je v tom, že zátah je plynulejší a déle trvající a neprovází jej typické brumlání ale sonorní zvuk, vzdáleně připomínající dravější estéčka. Hnát motor k 6000 min-1 se vyplatí jen při potřebě maximální akcelerace do vysokých dálničních rychlostí. Funguje to velmi dobře, ale s rostoucími otáčkami klesá vůle k akceleraci podobně jako u dieselu, a naopak do nekonečných výšin roste spotřeba. Většina řidičů tak zřejmě bude jezdit v dost širokém pásmu 1500 a 4500 min-1, kde lze zažít dost zábavy i absolvovat dlouhé trasy s přijatelnou spotřebou. Počítejte raději s hodnotami nad 10 l/100 km, dynamičtější jízda snadno skončí s odběrem 15 l/100 km, při dálniční rychlosti 130 km/h žádá Kuga 11,5 l/100 km. Šestistupňová převodovka klade větší mechanický odpor, má ale přesně vymezené dráhy. Trochu se obáváme o životnost spojky, která i při jízdě po městě dost trpí, pokud se ji nenaučíte rychle a bez prokluzu pouštět.

obrázek [555 x 473]  

Volkswagenovo Power-SUV maskuje své schopnosti seč může. Motor s hrubším chodem postrádá proti Fordu jeden válec, je extrémně lineární v zátahu i zvukovém projevu. Jeho maximální točivý moment je jen o 40 Nm nižší, ale v praxi to vypadá spíš jako by Volkswagenu chyběla celá čtvrtina schopnosti akcelerovat. Stovka za 8,5 sekundy není vůbec pro ostudu, zejména když vezmeme v úvahu, že na palubě máme místo šestistupňového manuálu neuvěřitelně sportovní automat, které část výkonu spolkne. Výbušnost pětiválce ani jeho silácký zvukový projev u tohoto přímovstřikového motoru nehledejte. Chlubí se ale naopak lepší spotřebou (běžně lze jezdit za 9 l/100 km, na dálnici ve 130 km/h pak z nádrže mizí 10,5 l/100 km), nižší hmotností na přední nápravě a kulturou projevu za všech okolností. Jednoduše, skrytá síla se vším všudy.

Hurá na silnici

Dva charaktery jsou jednoznačně vymezeny i v otázce jízdních vlastností. Silniční Kuga nepřipouští žádné kompromisy. Je to paradox doby SUV, ale toto auto snad nemá mimo silnice co dělat. Výborné trakční schopnosti, ani průměrná světlá výška na danou kategorii s tím ale nemají moc co do činění. Rozměr pneumatik 235/55 R17, velmi přímé řízení, již zmíněná spojka a velmi tuhé nastavení odpružení však ano.

Na silnici je tento Ford králem segmentu. Skrze přímé a tuhé řízení se nechá vodit po okreskách velmi rychle, velké válce širokých pneumatik bojují s bočními silami o sto šest a v podélném směru zase pod tíhou vysokého Focuse úpí velmi zatěžované, ale odolné brzdy. Vysoké těžiště se logicky projevuje nižší agilitou než jakou má třeba Focus ST, ale na poměry kategorie jde o velmi slušné výsledky práce podvozkářů Fordu. Čtyřkolka perfektně pomáhá s trakcí při rozjezdu i na výjezdech ze zatáček, tuhý podvozek se silnými stabilizátory nedovolí rozhoupat karoserii do neúnosné míry. Kuga je na silnici doma, ale s tím souvisí bohužel velmi špatný komfort odpružení.

obrázek [300 x 292] Volkswagen má roli kompromisního univerzála. Jezdí snad stejně rychle, ale okresky se špatným povrchem zvládá s noblesou a větším houpáním, neporovnatelně kultivovanější je odhlučnění podvozku při jízdě po polních cestách a z cestujících Tiguan nevytřese duši ani při rychlé jízdě po okreskách. Tiguan se naklání více a nemá tak exaktně přímé řízení ani zpětnou vazbu ve volantu. V terénu je lepším hráčem už proto, že si můžete zvolit dva outfity, jeden civilnější a druhý terénnější (na snímcích), který dovoluje větší nájezdové úhly a je i lépe chráněn před případným mechanickým poškozením spodku vozu. Z hlediska pohonu všech kol mnoho rozdílů nenajdete. Oba vozy sdílí řešení švédského Haldexu (4.gen.), které úspěšně řeší všechny běžně dostupné úkoly v provozu a s režimem Off Road dokáže zprostředkovat i lecjaké radovánky v lehkém terénu.

Po zábavě práce…

Volba kompromisu mezi silným hatchbackem a terénním SUV předpokládá, že mimo občasné výlety do divočiny budete chtít automobil použít pro přepravu rodiny, jízdu na dovolenou nebo pro plnění dalších ryze praktických zadání.

Ford v tomto ohledu ztrácí na Volkswagen. Nepřehlénutelná kineticky designovaná Kuga provokuje svým vzhledem okolí na silnici i na parkovišti, působí větším dojmem, ale překvapivě má prakticky shodné vnější rozměry jako Tiguan. Uvnitř narazíte na menší interiér, konkrétně na užší míry ve výši loktů i vzdálenosti od sedáku ke stropu a to jak na předních, tak na zadních sedadlech. Navzdory rozvoru 2690 mm se na zadních sedadlech Kugy nedá mluvit o převaze nad Tiguanem. Body Ford nenažene ani na poli zavazadelníků. Objem 410 l se dá rozšířit až na 1405 l, ale Volkswagen zvládá převážet v obou případech větší objemy. Za volantem se v této kategorii sedí jako na židli a už bylo napsáno, že v Kuze je přeci jen méně místa nad hlavou, což by sportovní dojmy z interiéru mělo spíše podpořit. Spokojeni ale naopak nebudete s nesportovním uchycením pedálu akcelerátoru nahoře (Tiguan dole) a také se sedadly, která by vzhledem k celkovému charakteru vrcholné motorizace mohla mít standardně výraznější tvarování. Víme, že je Ford v nabídce má. Interiéry Mondeí, S-Maxů i Focusů bývají kritizovány za určitou pouťovost některých plastových dekorací a v Kuze to není jiné. Stříbrně lakované díly na středové konzole a přístrojovém štítu rozhodně nebudí dojem, který se od podobného vozu očekávají.

obrázek [300 x 431] Interiér Volkswagenu je z jiného těsta. Na ergonomické prohřešky i na pouťovost zapomeňte. Vstupujete totiž do království očekávané strohosti a kvalitativní dokonalosti, která však nakonec může zanechat dojem až přílišné sterilnosti. Velké emoce ani očekávání zkrátka exteriér ani interiér nejsilnějšího Tiguanu nevzbuzuje. Sezení na pohodlných židlích je z ergonomického hlediska optimální, ale snad až příliš autobusové. Potvrzují se tak výše uvedené poznatky: Tiguan je více rychlým a pohodlným kompromisem než vyhraněným sportovně orientovaným SUV. Místa je zde o něco více než v Golfu, rozdíl je ve výšce interiéru a vzpřímenějším posazu. Výška auta zajistila do značné míry i slušný 470litrový objem zavazadelníku, který lze rozšířit na 1510 l sklopením sedadel.

Zavazadlové prostoryKugaTiguan
Objem zavazadelníku min/max [l]410/1405470/1510
Délka zavazadelníku u dna [mm]800850
Délka zavazadelníku u dna po sklopení sedadel [mm]14501620
Šířka zavazadelníku u dna [mm]10401020
Výška zavazadelníku po plato [mm]460650
Výška nakládací hrany od země [mm]790780

Kuga s emocemi, Tiguan pro komfort

Srovnání, které vypadalo papírově vyrovnaně, končí podezřením na špatně zvolené konkurenty.

Kdo hledá SUV se špičkovými vlastnostmi na kvalitních silnicích, nebude u Kugy váhat ani minutu, kvůli jejímu přímému řízení i bezprostředním reakcím na povely od volantu, plynového a brzdového pedálu. Svou sportovně laděnou klientelu osloví koneckonců i díky dynamickému vzhledu.

Tiguan je univerzální bojovník, který nemá ani polovinu charakteru Kugy, ale dokáže nabídnout nadprůměrný výkon v tolika parametrech, že celek působí jako dobrý kompromis, za který se vyplatí cosi připlatit. Ve srovnání s Kugou nemá tak výbušný motor a tak precizní řízení, ale při běžné jízdě je pohodlnější a jeho motor s plynulejším nástupem a kultivovaným chodem je snáze ovladatelný.

obrázek [555 x 543]  

Ford Kuga 2,5 T (147 kW)

První cena vozu599.900,- (Kuga Trend, 2,0 TDCi 100 kW, 4x2)
První cena vozu s testovanou motorizací786.900,- (Kuga Titanium, 2,5T 147 kW, 4x4)
Základní cena testovaného vozu786.900,- (Kuga Titanium, 2,5T 147 kW, 4x4)
Cena testovaného vozu vč. příplatků989.400,- (Kuga Titanium, 2,5T 147 kW, 4x4)

Plusy

  • Jízdní dynamika, minimální náklony v zatáčkách
  • Přímé řízení
  • Mohutný zátah a zvuk motoru
  • Přenos hnací síly na silnici
  • Design
  • Silnější osobnost než Tiguan

Minusy

  • Horší komfort odpružení
  • Vyšší spotřeba paliva
  • Menší interiér, zejména vzadu
  • Menší zavazadlový prostor
  • Méně komfortní ovládání spojky v městském provozu, v terénu

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI (147 kW)

První cena vozu599.900,- (Tiguan Trend & Fun, 1,4 TSI 110 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací737.400,- (Tiguan Track & Field, 2,0 TSI 147 kW)
Základní cena testovaného vozu779.400,- (Tiguan Track & Field, 2,0 TSI 147 kW, AT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků860.600,- (Tiguan Track & Field, 2,0 TSI 147 kW, AT)

Plusy

  • Dobré tlumení nerovností
  • Odhlučnění interiéru
  • Pružný a relativně úsporný motor
  • Prostornost interiéru, větší zavazadelník
  • Velmi rychlá převodovka
  • Dobrý přenos hnací síly na vozovku
  • Kvalita materiálů a zpracování interiéru

Minusy

  • Nenápadný design neodpovídá schopnostem motoru
  • Méně výbušné reakce motoru na pohyb plynu
  • Větší náklony karoserie v zatáčkách,
  • Větší převod řízení, omezená zpětná vazba
  • Celkově vyváženy automobil, ale s menším egem než má Kuga
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Kuga 2,5T (147 kW)

Cena v základní výbavě: 786 900 Kč Cena v testované výbavě: 989 400 Kč

Základní výbava:Automatická duální klimatizace, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, elektronický stabilizační systém s ochranou proti převrácení, tlačítko „Ford Power“ - startování bez použití klíče, centrální dvojité zamykání s dálkovým ovládáním, 2 pasivní klíče dálkového ovládání, automatické stěrače s dešťovým senzorem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, všechna okna elektricky ovládaná s jednorázovým otvíráním/zavíráním, globální zamykání, stropní konzola se schránkou na sluneční brýle, lampičky na čtení v 1. i 2. řadě sedadel, rozptýlené osvětlení interiéru osvětlující středovou konzolu, osvětlení prostoru pro nohy, varovný signál rozsvícených světel, otevřených dveří a bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce, úprava jasu ukazatelů přístrojové desky, kryt zavazadlového prostoru s rolovacím platem, úchytná oka v zavazadlovém prostoru, prémiová středová konzola s posuvnou loketní opěrkou, s držákem na nápoje, malou schránkou krytou roletkou a úložným prostorem s objemem 7,5 litru, elektrická zásuvka 12 V v zavazadlovém prostoru, zadní středová loketní opěrka s držáky na nápoje a úložným prostorem, úložné schránky v podlaze před zadními sedadly, kožená hlavice řadicí páky, vnitřní kliky s hliníkovou povrchovou úpravou, volant nastavitelný ve 4 směrech, kožený volant - 4 paprsky, hliníková povrchová úprava, tempomat, palubní počítač, bezzátkový systém doplňování paliva, sportovní přední sedadla, sedadlo řidiče s manuálně nastavitelnou výškou a bederní opěrkou, sedadlo spolujezdce s manuálně nastavitelnou výškou a bederní opěrkou, čalounění kůže/látka (střed sedadla látka, boky kůže), 17" kola z lehkých slitin D2YCE s 5x2 paprsky, pneu 235/55 R17, sada na opravu pneumatik umístěná v úložné schránce v podlaze před zadními sedadly, varování při sníženém tlaku v pneumatikách, stereorádio/CD 6000, zásuvka pro připojení externího přehrávače, 6 reproduktorů, dálkové ovládání na sloupku řízení, dělené 5. dveře s dvojitým otevíráním (s možností otevření okna a části dveří nebo celých dveří).

Výbava testovaného vozu:Bixenonové světlomety, automatické nastavení sklonu, ostřikovače světlometů (+32.900,-Kč), sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 6 směrech (včetně manuálně nastavitelné bederní opěrky sedadla řidiče) (+12.800,-Kč), metalický lak (+35.900,-Kč), parkovací asistent - přední + zadní čidla (+16.900,-Kč), zadní parkovací kamera (+12.000,-Kč), DVD navigační systém Blaupunkt NX - 7" dotykový barevný displej, audio systém s přehráváním CD/MP3, zásuvka pro připojení externího přehrávače, 8 HiFi reproduktorů, přední sedadla vyhřívaná s regulací teploty, zadní parkovací kamera, přístrojová deska s 10řádkovým informačním displejem, součástí je DVD s mapovými podklady Evropy včetně ČR (+74.000,-Kč), 19" kola z lehkých slitin D2VAF s 5x2 paprsky, pneu 235/45 R19 (+18.000,-Kč)

VW Tiguan 2,0 TSI (147 kW)

Cena v základní výbavě: 779 400 Kč Cena v testované výbavě: 860 600 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy vpředu, u spolujezdce s možností deaktivace, boční airbagy, hlavové airbagy, elektronický stabilizační program ESP s impulsem do řízení, ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS, MSR a stabilizací přívěsu, Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádio "RCD 310" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 4 reproduktory vpředu a 4 reproduktory vzadu, zdířka Aux-in ve středové konzole, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, na straně řidiče sférické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklapovací klíče, jízdní program "Off Road", tempomat, posilovač řízení elektromechanický, s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, elektromechanická parkovací brzda s funkcí "Auto Hold", kontrola poklesu tlaku v pneumatikách (s nepřímým měřením pomocí senzoru ABS), multifunkční ukazatel Plus s kompasem, ukazatel vnější teploty, kontrolka opotřebení brzdového obložení a stavu vody v vstřikovačích, automatický spínač světlometů - trvalé svícení, stěrač zadního skla s intervalovým spínačem, 4 kola z lehkých slitin "San Diego" 6 1/2 J x 16, pneumatiky 215/65 R16, dojezdová lepicí souprava "Tire mobility set", kompresor 12V (místo rezervního kola), halogenové světlomety, bocní směrová světla integrovaná do vnějších zrcátek, orámování a žebra masky chladiče chromované, Off-Road nárazníky se zvýšeným nájezdovým úhlem, ochranný kryt pod motorem, boční ochranné lišty v barvě vozu, přední sedadla výškově nastavitelná, opěradlo sedadla spolujezdce zcela sklopné, středová loketní opěrka vpředu výškově a podélně nastavitelná, s odkládacím prostorem, výdechy ventilace, 2 držáky nápojů a 12V zásuvkou vzadu, zadní sedadlo asymetricky dělené, podélně posuvné a sklopné, opěradlo s možností nastavení sklonu, loketní operka použitelná jako stolek, průvlak pro přepravu dlouhých předmětů.

Výbava testovaného vozu:Automatický parkovací asistent "Park Assist", umožňující zaparkování částecně bez zásahu řidiče, "Parkpilot" se signalizací vzdálenosti od překážek směrem dopředu i dozadu, zobrazení situace na displeji (+16.500,-Kč), automatická klimatizace "Climatronic", 2zónové nastavení teploty (odděleně pro řidiče a spolujezdce), senzor kvality vnějšího vzduchu s automatickým přepnutím na vnitřní cirkulaci (+7.600,-Kč), 4 kola z lehké slitiny "Los Angeles" 7 J x 17 se zajištěním proti krádeži, pneumatiky 235/55 R17 (+10.500,-Kč), metalický lak (+12.000,-Kč), bi-xenonové světlomety (pro potkávací i dálková světla), dynamicky reagující na směr jízdy, s automatickou regulací sklonu a ostřikovači (+30.500,-Kč), chromované lišty okolo bočních oken (+4.100,-Kč)

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
Technické údaje
Motor Ford Kuga 2,5T (147 kW)VW Tiguan 2,0 TSI (147 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 25211984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 6000147 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1600 - 4000280 / 1700 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.28.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.9 / 7.6 / 9.913.5 / 7.7 / 9.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1405470 / 1510
Objem nádrže (l):6664
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1533 / 5971609 / 621
Rozměr pneu:235/55 R17215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44434457
b) šířka (mm): 18421809
c) výška (mm): 17101686
d) rozvor (mm): 26902604
e) rozchod vpředu (mm): 15741570
f) rozchod vzadu (mm): 15841570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 770 / 990820 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 940680 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10301060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960970
k) šířka vpředu (mm): 14401500
l) šířka vzadu (mm): 14601470
délka sedáku vpředu (mm): 470460
délka sedáku vzadu (mm): 490460
výška opěradla vpředu (mm): 640660
výška opěradla vzadu (mm): 580620
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
Hodnocení Ford Kuga 2,5T (147 kW) VW Tiguan 2,0 TSI (147 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7 9
Odkládací plochy: 6 9
Dojem z řízení: 10 8
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 7 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8 8
Tah v nižších otáčkách: 10 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8 8
Spotřeba: 5 7
Odstupňování převodovky: 8 8
Snadnost řazení: 7 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9 9
Účinnost brzd: 10 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54 8,23
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu Volkswagen Tiguan Allspace: Detaily o evropské verzi kodiaqu z Wolfsburgu

Škoda Kodiaq se dočkala konkurenta z koncernové stáje.…

Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně Volkswagen Tiguan LWB: Kodiaq z Wolfsburgu oficiálně

Volkswagen rozšíří nabídku modelu Tiguan o verzi Long…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

 

iSport.cz

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém o přestupu?

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém…

Ajajaj, tady bude mít někdo průšvih. AS Monako vydalo prohlášení, ve kterém odsuzuje velké evropské týmy za to,…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…