Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic – Loučení bez spojky

Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic – Loučení bez spojky

 
 

Končící generace Fordova Pick-upu s automatickou převodovkou – má stále co nabídnout?

Zatímco novou generaci Fordu Ranger jsme mohli obdivovat loni v Sydney i letos v Ženevě a Bangkoku, brány prodejců zatím opouštějí poslední kusy stávajícího provedení.

I přes četnost testů tohoto modelu na Auto.cz jsme neodolali možnosti krátkého seznámení s verzí s automatickou převodovkou.

Ranger ve stávající verzi vyniká už paletou nabízených verzí. O šíři nabídky podobné americkému trhu si můžeme nechat jen zdát, ale výběr ze dvou motorů, dvou způsobů pohonu, tří karoserií, čtyř stupňů výbav a dvou druhů převodovek uspokojí mnohé.

A právě kombinace pick-upu s automatickou převodovkou je i na českém trhu výjimečná a umožňuje pohodlnější ovládání hlavně v mimoterénním provozu. Na českém trhu nabízí automat například Nissan Navara a Toyota Hilux, v obou případech ale jen pro vrcholné třílitrové motorizace.

V nabídce Fordu je pětistupňový automat k dispozici pouze pro čtyřdveřovou karoserii v druhém nejvyšším stupni výbavy Limited, cenový rozdíl oproti stejně vybaveným verzím s manuálním ústrojím je 25.000 Kč bez DPH.

Pod kapotou

Z pohledu zájemce o techniku je pětistupňový automat značky BorgWarner kouskem nikoli nejmodernějším, hydrodynamický měnič ovšem učiní z jinak uskákané jízdy téměř zázrak plynulosti. Vše je pochopitelně relativní, plynulost jízdy v nezatíženém pickupu ocení asi jen ten, kdo zná i verzi s manuálem a hodlá s onou tunou užitečné hmotnosti a třímetrovým rozvorem jezdí po městě.

obrázek [600 x 411]  

Tak jsme to zkoušeli – při nijak dramatickém provozu všednodenní Prahy si náš exemplář řekl o 13 litrů na 100 km, tedy jen o desetinku víc, než udává výrobce. Ustálená rychlost 100 km/h znamenala devítilitrový vír v nádrži, přesun při dálničním limitu pak o dva litry více. Největším nepřítelem je pochopitelně hluk – sám motor jej obstará v kombinaci s převodovkou hlavně v městském provozu, nad rychlost cca 90 km/h štafetu hlasitosti přebírá obtékající vzduch a kola. Není to nijak zvlášť obtěžující a přestože předchozí věty vypadají na kritiku – opět se vrátíme k naší milované relativitě: v městském provozu a obecně v rychlostech do cca 70 km/h je Ranger subjektivně nejtišší pick-up, který jsme kdy řídili.

obrázek [600 x 313]  

Odhlédněme od různých prvků faceliftu interiéru i exteriéru, to je, s výjimkou neskutečného táhla ruční brzdy pod volantem, už hodně obehraná písnička. Podvozek s tuhým rámem je totiž je totiž stále původní – přední náprava je odpružena torzními tyčemi, zadní listovými pružinami. Kombinací obého dosáhl Ranger na evropské poměry úžasné výdrže v terénu, jakékoli úvahy o jízdním komfortu ovšem berou za své.

Ford dobře ví, proč do předváděcích aut dodává pevně upevněnou bednu se 150 kilogramy balastu – jinak by totiž skákavost auta překročila předpoklady i mnohého zadokolkového nezkušence. Očekávatelnou přetáčivost po přidání plynu v zatáčce totiž doplňuje i jev opačný: občasná chuť ignorovat volant a vyrazit po tečně ze zatáčky. Relativně těžký vůz je náročný také na účinnost brzd, což soustava s historickými bubny na zadní nápravě neplní zrovna nejlépe.

Jsme tedy opět před otázkou – do jaké míry jsou plánované drsné jízdní podmínky omluvenkou pro nekomfort? U Rangeru tohle hledání kompromisu, i díky několika průběžným modernizacím, zvládají vcelku dobře. Automat je tak logickou volbou pro ty, kteří se nechtějí při městských přesunech uřadit k bezvědomí. Téměř vše ostatní je prostě více či méně specifikem třídy.

Jake.Auto.cz: Ford Ranger (Přehled testů a dalších článků)

obrázek [600 x 416]  

První cena vozu504.990,- Kč (Single Cab XL 4x2, 2,5 TDCi, 105 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací504.990,- Kč (Single Cab XL 4x2, 2,5 TDCi, 105 kW)
Základní cena testovaného vozu784.990,- Kč (Double Cab Limited 4x4, 2,5 TDCi, 105 kW AT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků772.800,- Kč (Double Cab Limited 4x4, 2,5 TDCi, 105 kW)
(všechny ceny jsou bez DPH)

Plusy

  • Varianty délky kabiny a ložné plochy
  • Relativně nízká hlučnost motoru
  • Odolný podvozek
  • Plynulé řazení automatu
  • Schopnosti v terénu
  • Přiměřená dynamika
  • Užitečná hmotnost

Minusy

  • Hluk vozu ve vyšších rychlostech
  • Cena
  • Účinnost brzd
  • Táhlo ruční brzdy
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic

Cena v základní výbavě: 784 990 Kč Cena v testované výbavě: 772 800 Kč

Základní výbava:ABS, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dětské bezpečnostní pojistky v druhém páru dveří, dálkově ovládané odjištění víčka palivové nádrže, přední mlhová světla, zadní mlhová světla, imobilizér, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, přístroje pro off-road (kompas, inklinometr, teploměr), zadní parkovací čidla, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s chromovanými kryty, elektrické ovládání předních i zadních oken, manuální klimatizace, integrované rádio AM/FM s přehrávačem na CD/MP3, 4 reproduktory, kožené čalounění sedadel a dveří, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, velký úložný prostor na středové konzole s loketní opěrkou, zatmavená zadní boční okna, chromovaný trubkový zadní spodní rám, boční stupačky, kliky dveří a zadního čela, ochranný rám za přepážkou oddělující nákladní prostor, rozdělovací převodovka - 4x2, 4x4 HIGH, 4x4LOW, diferenciál se zvýšenou svorností, kola z lehkých slitin 16” s pneumatikami 245/70 R16.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+12.900,- Kč bez DPH).

Billboardy zmizí od dálnic, provozovatelé reklamních ploch se chtějí soudit Billboardy zmizí od dálnic, provozovatelé reklamních ploch se chtějí soudit

Kvůli zákazu zmizí od září od dálnic a silnic I. třídy na…

Komentář Jany Havligerové: Penze, nebo chudinské dávky? Komentář Jany Havligerové: Penze, nebo chudinské dávky?

Studie o důchodových systémech, kterou vypracovali…

Dalík míří zpět do vězení, v kauze kolem obrněnců Pandur dostal pravomocně pět let Dalík míří zpět do vězení, v kauze kolem obrněnců Pandur dostal pravomocně pět let

Za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro…

Mlékárna Olma loni zvýšila zisk, vzrostl o 58 procent Mlékárna Olma loni zvýšila zisk, vzrostl o 58 procent

Mlékárna Olma, která patří do holdingu Agrofert, loni…

 

Štítky Ford Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 158
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 9 / 10.4
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1805 / 1180
Rozměr pneu:245/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5080
b) šířka (mm): 1788
c) výška (mm): 1762
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,58
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata

Terénní pick-upy už dávno neplní jen pracovní povinnosti…

Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

 



 
Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Dá vám slevu i na akční ceny

Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Dá vám slevu i na akční ceny

Dnes 13:51

Za základní dvanáctistovku s výkonem 115 koní dáte po aktuální slevě 437.500 korun. Novinkou je linie Tekna+, která platí za absolutní vrchol nabídky.




Blesk.cz

Emília Vášáryová: Se smrtí muže se nevyrovnala. Občas nosím jeho šaty, šokuje herečka

Emília Vášáryová: Se smrtí muže se nevyrovnala.…

I když od smrti hereččina manžela uběhlo pět let, Emília Vášáryová (75) se s jeho ztrátou stále nedokáže smířit.…

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Mysleli jste, že vám filmová podoba bestselleru Padesát odstínů ukázala vše? Doma si ale můžete užít ještě o…

 

iSport.cz

Kvůli dotacím je obviněný i Jansta. Kdo zná realitu, kroutí hlavou, říká

Kvůli dotacím je obviněný i Jansta. Kdo zná realitu,…

Policie obvinila v kauze manipulací se sportovními dotacemi jako právnickou osobu Českou unii sportu, a…

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička, zájem má Třinec

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička,…

Vlasy smotané do culíku, na hlavě zastaralá „skořápka“. Na ní nezaměnitelné číslo 68. Jaromír Jágr se včera…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Lobbista Dalík míří opět za mříže. Za kauzu Pandury dostal 5 let vězení

Lobbista Dalík míří opět za mříže. Za kauzu Pandury…

Za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro českou armádu si lobbista Marek Dalík odpyká pět let…