Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic – Loučení bez spojky

Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic – Loučení bez spojky

 
 
15.4. 2011 Ondřej Šuch

Končící generace Fordova Pick-upu s automatickou převodovkou – má stále co nabídnout?

Zatímco novou generaci Fordu Ranger jsme mohli obdivovat loni v Sydney i letos v Ženevě a Bangkoku, brány prodejců zatím opouštějí poslední kusy stávajícího provedení.

I přes četnost testů tohoto modelu na Auto.cz jsme neodolali možnosti krátkého seznámení s verzí s automatickou převodovkou.

Ranger ve stávající verzi vyniká už paletou nabízených verzí. O šíři nabídky podobné americkému trhu si můžeme nechat jen zdát, ale výběr ze dvou motorů, dvou způsobů pohonu, tří karoserií, čtyř stupňů výbav a dvou druhů převodovek uspokojí mnohé.

A právě kombinace pick-upu s automatickou převodovkou je i na českém trhu výjimečná a umožňuje pohodlnější ovládání hlavně v mimoterénním provozu. Na českém trhu nabízí automat například Nissan Navara a Toyota Hilux, v obou případech ale jen pro vrcholné třílitrové motorizace.

V nabídce Fordu je pětistupňový automat k dispozici pouze pro čtyřdveřovou karoserii v druhém nejvyšším stupni výbavy Limited, cenový rozdíl oproti stejně vybaveným verzím s manuálním ústrojím je 25.000 Kč bez DPH.

Pod kapotou

Z pohledu zájemce o techniku je pětistupňový automat značky BorgWarner kouskem nikoli nejmodernějším, hydrodynamický měnič ovšem učiní z jinak uskákané jízdy téměř zázrak plynulosti. Vše je pochopitelně relativní, plynulost jízdy v nezatíženém pickupu ocení asi jen ten, kdo zná i verzi s manuálem a hodlá s onou tunou užitečné hmotnosti a třímetrovým rozvorem jezdí po městě.

obrázek [600 x 411]  

Tak jsme to zkoušeli – při nijak dramatickém provozu všednodenní Prahy si náš exemplář řekl o 13 litrů na 100 km, tedy jen o desetinku víc, než udává výrobce. Ustálená rychlost 100 km/h znamenala devítilitrový vír v nádrži, přesun při dálničním limitu pak o dva litry více. Největším nepřítelem je pochopitelně hluk – sám motor jej obstará v kombinaci s převodovkou hlavně v městském provozu, nad rychlost cca 90 km/h štafetu hlasitosti přebírá obtékající vzduch a kola. Není to nijak zvlášť obtěžující a přestože předchozí věty vypadají na kritiku – opět se vrátíme k naší milované relativitě: v městském provozu a obecně v rychlostech do cca 70 km/h je Ranger subjektivně nejtišší pick-up, který jsme kdy řídili.

obrázek [600 x 313]  

Odhlédněme od různých prvků faceliftu interiéru i exteriéru, to je, s výjimkou neskutečného táhla ruční brzdy pod volantem, už hodně obehraná písnička. Podvozek s tuhým rámem je totiž je totiž stále původní – přední náprava je odpružena torzními tyčemi, zadní listovými pružinami. Kombinací obého dosáhl Ranger na evropské poměry úžasné výdrže v terénu, jakékoli úvahy o jízdním komfortu ovšem berou za své.

Ford dobře ví, proč do předváděcích aut dodává pevně upevněnou bednu se 150 kilogramy balastu – jinak by totiž skákavost auta překročila předpoklady i mnohého zadokolkového nezkušence. Očekávatelnou přetáčivost po přidání plynu v zatáčce totiž doplňuje i jev opačný: občasná chuť ignorovat volant a vyrazit po tečně ze zatáčky. Relativně těžký vůz je náročný také na účinnost brzd, což soustava s historickými bubny na zadní nápravě neplní zrovna nejlépe.

Jsme tedy opět před otázkou – do jaké míry jsou plánované drsné jízdní podmínky omluvenkou pro nekomfort? U Rangeru tohle hledání kompromisu, i díky několika průběžným modernizacím, zvládají vcelku dobře. Automat je tak logickou volbou pro ty, kteří se nechtějí při městských přesunech uřadit k bezvědomí. Téměř vše ostatní je prostě více či méně specifikem třídy.

Jake.Auto.cz: Ford Ranger (Přehled testů a dalších článků)

obrázek [600 x 416]  

První cena vozu504.990,- Kč (Single Cab XL 4x2, 2,5 TDCi, 105 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací504.990,- Kč (Single Cab XL 4x2, 2,5 TDCi, 105 kW)
Základní cena testovaného vozu784.990,- Kč (Double Cab Limited 4x4, 2,5 TDCi, 105 kW AT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků772.800,- Kč (Double Cab Limited 4x4, 2,5 TDCi, 105 kW)
(všechny ceny jsou bez DPH)

Plusy

  • Varianty délky kabiny a ložné plochy
  • Relativně nízká hlučnost motoru
  • Odolný podvozek
  • Plynulé řazení automatu
  • Schopnosti v terénu
  • Přiměřená dynamika
  • Užitečná hmotnost

Minusy

  • Hluk vozu ve vyšších rychlostech
  • Cena
  • Účinnost brzd
  • Táhlo ruční brzdy
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic

Cena v základní výbavě: 784 990 Kč Cena v testované výbavě: 772 800 Kč

Základní výbava:ABS, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dětské bezpečnostní pojistky v druhém páru dveří, dálkově ovládané odjištění víčka palivové nádrže, přední mlhová světla, zadní mlhová světla, imobilizér, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, přístroje pro off-road (kompas, inklinometr, teploměr), zadní parkovací čidla, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s chromovanými kryty, elektrické ovládání předních i zadních oken, manuální klimatizace, integrované rádio AM/FM s přehrávačem na CD/MP3, 4 reproduktory, kožené čalounění sedadel a dveří, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, velký úložný prostor na středové konzole s loketní opěrkou, zatmavená zadní boční okna, chromovaný trubkový zadní spodní rám, boční stupačky, kliky dveří a zadního čela, ochranný rám za přepážkou oddělující nákladní prostor, rozdělovací převodovka - 4x2, 4x4 HIGH, 4x4LOW, diferenciál se zvýšenou svorností, kola z lehkých slitin 16” s pneumatikami 245/70 R16.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+12.900,- Kč bez DPH).

Babiš splnil první z požadavků Bruselu, nebude předsedat vládní radě k evropským fondům Babiš splnil první z požadavků Bruselu, nebude předsedat vládní radě k evropským fondům

Premiér Andrej Babiš (ANO) se nebude účastnit jednání…

Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Azbestový masakr Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Azbestový masakr

Kosmetický a farmaceutický kolos Johnson & Johnson…

Berlín zaplatí odškodné dětem z Wintonových vlaků Berlín zaplatí odškodné dětem z Wintonových vlaků

Německo souhlasí s jednorázovou finanční kompenzaci…

 

Štítky Ford Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 158
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 9 / 10.4
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1805 / 1180
Rozměr pneu:245/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5080
b) šířka (mm): 1788
c) výška (mm): 1762
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,58
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Auto pro každé dobrodružství! Má i solární panely, stojí 4,5 milionu Auto pro každé dobrodružství! Má i solární panely, stojí 4,5 milionu

V USA existuje řada firem, které upravují pick-upy a…

 



Ford Ranger Raptor míří do Evropy! Sportovní pick-up využije dvoulitrový čtyřválec Ford Ranger Raptor míří do Evropy! Sportovní pick-up využije dvoulitrový čtyřválec

Nejrobustnější a nejostřejší verze nejprodávanějšího…

Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) vs. VW Amarok 3.0 TDI V6 (150 kW) – Chlapáci sobě Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) vs. VW Amarok 3.0 TDI V6 (150 kW) – Chlapáci sobě

Vyloženě drsných aut na trhu už tolik není, pick-upy ale…

 



 
Opel Astra 1.0 Turbo Innovation – Jak mi udělalo radost 77 kW

TEST: Opel Astra 1.0 Turbo Innovation – Jak mi udělalo radost 77 kW

Dnes 12:51

Asi by mě nenapadlo, jak moc budu za volantem tříválcové litrové astry spokojený. Byť výtky by byly.




Blesk.cz

Rakovina se Jirkovi rozlezla po těle a Andrea Pomeje? Vánoční romantika s milencem

Rakovina se Jirkovi rozlezla po těle a Andrea…

Jiří Pomeje (54) se v nemocnici vyrovnává s krutou zprávou, že rakovina se nejen vrátila, ale navíc se mu…

Souboj mandarinky a pomeranče: Kdo je zdravější? Plus tip na zkrášlující masku!

Souboj mandarinky a pomeranče: Kdo je zdravější?…

Mandarinky patří k zimě, milujeme je, protože se na rozdíl od pomerančů dobře loupou. Víte ale, čím se liší od…

 

iSport.cz

Návrat na scénu? Bednář chce pomoci Vrchlabí, přesvědčil i Hlinku

Návrat na scénu? Bednář chce pomoci Vrchlabí,…

Hokejisté druholigového Vrchlabí by po Novém roce měli získat výrazné posily. Dres Stadionu by ve třetí nejvyšší…

Sparta potvrdila: Rosický je sportovní ředitel, Ščasný zůstane koučem

Sparta potvrdila: Rosický je sportovní ředitel,…

Fotbalová Sparta potvrdila, že novým sportovním ředitelem je Tomáš Rosický. Potvrdily se tak informace deníku…

 

Reflex.cz

30 otázek o legendárním českém komiksu. Jak dobře znáte Rychlé šípy, které slaví 80 let?

30 otázek o legendárním českém komiksu. Jak dobře…

Legendární seriál Rychlé šípy slaví 17. prosince 2018 kulaté výročí svého vzniku. Tento den uplyne rovných 80…

Jak vypadá rozpůlené srdce, kulka, kalkulačka nebo podmořský kabel

Jak vypadá rozpůlené srdce, kulka, kalkulačka nebo…

Děti jsou zvídavé a jejich velkou vášní často bývá také pitvání hmyzu a detailní zkoumání všemožných předmětů.…