Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic – Loučení bez spojky

Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic – Loučení bez spojky

 
 

Končící generace Fordova Pick-upu s automatickou převodovkou – má stále co nabídnout?

Zatímco novou generaci Fordu Ranger jsme mohli obdivovat loni v Sydney i letos v Ženevě a Bangkoku, brány prodejců zatím opouštějí poslední kusy stávajícího provedení.

I přes četnost testů tohoto modelu na Auto.cz jsme neodolali možnosti krátkého seznámení s verzí s automatickou převodovkou.

Ranger ve stávající verzi vyniká už paletou nabízených verzí. O šíři nabídky podobné americkému trhu si můžeme nechat jen zdát, ale výběr ze dvou motorů, dvou způsobů pohonu, tří karoserií, čtyř stupňů výbav a dvou druhů převodovek uspokojí mnohé.

A právě kombinace pick-upu s automatickou převodovkou je i na českém trhu výjimečná a umožňuje pohodlnější ovládání hlavně v mimoterénním provozu. Na českém trhu nabízí automat například Nissan Navara a Toyota Hilux, v obou případech ale jen pro vrcholné třílitrové motorizace.

V nabídce Fordu je pětistupňový automat k dispozici pouze pro čtyřdveřovou karoserii v druhém nejvyšším stupni výbavy Limited, cenový rozdíl oproti stejně vybaveným verzím s manuálním ústrojím je 25.000 Kč bez DPH.

Pod kapotou

Z pohledu zájemce o techniku je pětistupňový automat značky BorgWarner kouskem nikoli nejmodernějším, hydrodynamický měnič ovšem učiní z jinak uskákané jízdy téměř zázrak plynulosti. Vše je pochopitelně relativní, plynulost jízdy v nezatíženém pickupu ocení asi jen ten, kdo zná i verzi s manuálem a hodlá s onou tunou užitečné hmotnosti a třímetrovým rozvorem jezdí po městě.

obrázek [600 x 411]  

Tak jsme to zkoušeli – při nijak dramatickém provozu všednodenní Prahy si náš exemplář řekl o 13 litrů na 100 km, tedy jen o desetinku víc, než udává výrobce. Ustálená rychlost 100 km/h znamenala devítilitrový vír v nádrži, přesun při dálničním limitu pak o dva litry více. Největším nepřítelem je pochopitelně hluk – sám motor jej obstará v kombinaci s převodovkou hlavně v městském provozu, nad rychlost cca 90 km/h štafetu hlasitosti přebírá obtékající vzduch a kola. Není to nijak zvlášť obtěžující a přestože předchozí věty vypadají na kritiku – opět se vrátíme k naší milované relativitě: v městském provozu a obecně v rychlostech do cca 70 km/h je Ranger subjektivně nejtišší pick-up, který jsme kdy řídili.

obrázek [600 x 313]  

Odhlédněme od různých prvků faceliftu interiéru i exteriéru, to je, s výjimkou neskutečného táhla ruční brzdy pod volantem, už hodně obehraná písnička. Podvozek s tuhým rámem je totiž je totiž stále původní – přední náprava je odpružena torzními tyčemi, zadní listovými pružinami. Kombinací obého dosáhl Ranger na evropské poměry úžasné výdrže v terénu, jakékoli úvahy o jízdním komfortu ovšem berou za své.

Ford dobře ví, proč do předváděcích aut dodává pevně upevněnou bednu se 150 kilogramy balastu – jinak by totiž skákavost auta překročila předpoklady i mnohého zadokolkového nezkušence. Očekávatelnou přetáčivost po přidání plynu v zatáčce totiž doplňuje i jev opačný: občasná chuť ignorovat volant a vyrazit po tečně ze zatáčky. Relativně těžký vůz je náročný také na účinnost brzd, což soustava s historickými bubny na zadní nápravě neplní zrovna nejlépe.

Jsme tedy opět před otázkou – do jaké míry jsou plánované drsné jízdní podmínky omluvenkou pro nekomfort? U Rangeru tohle hledání kompromisu, i díky několika průběžným modernizacím, zvládají vcelku dobře. Automat je tak logickou volbou pro ty, kteří se nechtějí při městských přesunech uřadit k bezvědomí. Téměř vše ostatní je prostě více či méně specifikem třídy.

Jake.Auto.cz: Ford Ranger (Přehled testů a dalších článků)

obrázek [600 x 416]  

První cena vozu504.990,- Kč (Single Cab XL 4x2, 2,5 TDCi, 105 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací504.990,- Kč (Single Cab XL 4x2, 2,5 TDCi, 105 kW)
Základní cena testovaného vozu784.990,- Kč (Double Cab Limited 4x4, 2,5 TDCi, 105 kW AT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků772.800,- Kč (Double Cab Limited 4x4, 2,5 TDCi, 105 kW)
(všechny ceny jsou bez DPH)

Plusy

  • Varianty délky kabiny a ložné plochy
  • Relativně nízká hlučnost motoru
  • Odolný podvozek
  • Plynulé řazení automatu
  • Schopnosti v terénu
  • Přiměřená dynamika
  • Užitečná hmotnost

Minusy

  • Hluk vozu ve vyšších rychlostech
  • Cena
  • Účinnost brzd
  • Táhlo ruční brzdy
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic

Cena v základní výbavě: 784 990 Kč Cena v testované výbavě: 772 800 Kč

Základní výbava:ABS, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dětské bezpečnostní pojistky v druhém páru dveří, dálkově ovládané odjištění víčka palivové nádrže, přední mlhová světla, zadní mlhová světla, imobilizér, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, přístroje pro off-road (kompas, inklinometr, teploměr), zadní parkovací čidla, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s chromovanými kryty, elektrické ovládání předních i zadních oken, manuální klimatizace, integrované rádio AM/FM s přehrávačem na CD/MP3, 4 reproduktory, kožené čalounění sedadel a dveří, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, velký úložný prostor na středové konzole s loketní opěrkou, zatmavená zadní boční okna, chromovaný trubkový zadní spodní rám, boční stupačky, kliky dveří a zadního čela, ochranný rám za přepážkou oddělující nákladní prostor, rozdělovací převodovka - 4x2, 4x4 HIGH, 4x4LOW, diferenciál se zvýšenou svorností, kola z lehkých slitin 16” s pneumatikami 245/70 R16.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+12.900,- Kč bez DPH).

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Technické údaje
Motor Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 158
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 9 / 10.4
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1805 / 1180
Rozměr pneu:245/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5080
b) šířka (mm): 1788
c) výška (mm): 1762
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Ford Ranger 2,5 TDCi Automatic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,58
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford

Devítinásobný mistr světa v závodech na silničních…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…