Test Auto.cz

Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive – Skvělé auto ještě lepší!

7.5. 2018
Verdikt
 

Japonští výrobci aut v nabídce vznětových motorů vždy mírně zaostávali za evropskou konkurencí. Jenže jak se zdá, i přes klesající zájem o vznětové motory to bez dieselu na starém kontinentě nepůjde. Důkazem budiž dieselový Civic. Co nabízí a jak moc se liší od zážehových verzí?

Současné, v pořadí již desáté vydání Hondy Civic opět v loňském roce přepsalo pravidla tohoto modelu. Ostatně jako už v minulosti několikrát. Tvary sice zůstaly avantgardní, ovšem již ne tak výrazně. Přesto si tuhle Hondu třeba s golfem určitě nespletete. Pro kupujícího je důležité, že současná generace je oproti předchozí delší o značných 130 mm. Současně je ale aktuální vydání o 20 mm nižší a 30 mm širší. Kromě testovaného liftbacku, který asi v našich zeměpisných šířkách zvolí většina zájemců, o civic je k dispozici také čtyřdveřový sedan. Na první pohled se ale od liftbacku příliš neliší.

V otázce dostupnosti motorizace měl zájemce o současný civic na výběr pouze ze dvou zážehových motorů, tedy pokud nepočítáme ultimativní ostrou verzi Type-R s motorem 2.0 i-VTEC Turbo . Zvolit tak mohl litrový přeplňovaný tříválec, nebo větší, rovněž přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru. Oba s přídomkem VTEC.

Toto v zásadě zůstává. Pro nový dieselový čtyřválec 1.6 i-DTEC jsou vyhrazeny úrovně výbavy od „S“ přes Comfort a Elegance až po testovanou verzi Executive. Nad ní se však nacházejí ještě úrovně Sport, Sport Plus a Prestige, které jsou ovšem dostupné pouze se zážehovým čtyřválcem 1.5 VTEC Turbo, který naopak ve zbylých výbavách nekoupíte. Na rozdíl od zážehového litrového tříválce si nelze u testovaného dieselu zvolit převodovku. K dispozici je tak výhradně šestistupňová manuální skříň. To motor 1.0 Turbo lze mít alternativně rovněž s variátorem CVT.

Takřka vše je v ceně

V současnosti je konkrétně zkoušený vůz v prodeji za částku 689.900 korun, což není úplně málo. Vždyť v této cenové relaci lze mít auta skoro o dvě třídy vyšší. Proč je vůz tak drahý? Do jisté míry může skýtat odpověď testovaná výbavová úroveň Executive, která je velmi bohatá. Dokonce tak, že zapůjčený kousek neměl vyjma metalického laku za 13.900 korun žádnou příplatkovou položku. Z mnoha standardních prvků zmíníme takzvaný Premium paket, dostupný rovněž v úrovni Prestige. Zahrnuje nejen kožené čalounění kabiny, ale také vyhřívaná zadní sedadla a systém bezdrátového dobíjení mobilního telefonu. Ten stačí položit do vyznačeného prostoru před řadicí páku a aktivovat indukční dobíjení, které podporuje standard Qi. Žel nám se nabíjet mobilní telefon tímto způsobem nějak nedařilo...

Honda Civic Type R – Excentrik vyměknul, ale to je dobře!

Mnohem důležitější než to je bezpečnostní výbava. V ní Civic již žádný prostor k pochybnostem nedává. Honda nabízí všechny známé moderní systémy zvyšující bezpečnost jízdy v rámci balíčku Honda Sensing. Jeho součástí je například varování před čelní srážkou, systém pro udržování jízdy v pruzích, adaptivní tempomat a další technika. Navíc balíček Honda Sensing je k dispozici sériově u všech výbav. Jen dodáváme, že ta základní „S“ s testovaným motorem 1.6 i-DTEC vyjde na 489.900 korun.

Sport na úkor praktičnosti?

V současné generaci Civic po letech opustil originální prvek výbavy zvaný Magic Seats. Zbyla tak pouze možnost sklopit opěradla zadní lavice dopředu, jako u jiných vozů. Kupodivu, po sklopení zjistíte, že ložná plocha není zcela rovná. V praxi to vadí v závislosti na tom, co převážíte. Pokud to bude předmět ve tvaru kvádru, například smontovaná skříň, pak to může způsobovat určité problémy. Pokud ale převážíte třeba lyže nebo kočárek, v zásadě to ničemu nevadí.

obrázek [600 x 400]

Hlavním důvodem, proč již Civic Magic Seats nenabízí, je přemístění palivové nádrže o objemu 46 litrů z prostoru pod předními sedadly na konvenční místo před zadní nápravu. Tímto opatřením bylo současně možné snížit pozici sezení vpředu o 30 mm, takže oproti předchůdci je pozice za volantem o poznání sportovnější. Při tom nemáte ale pocit, že by se do vozu obtížněji nastupovalo. Souhrnně vzato je pozice za volantem vynikající. Řadicí páka je příjemně vysoko a ani k ergonomii nelze mít vážnější výhrady. Občas někteří civicu vytýkají nižší úroveň plastů v kabině. Na druhou stranu pochvalu zaslouží harmonické přechody palubní desky do výplní dveří, tedy designový prvek, který se z aut stále více vytrácí, když svého vrcholu dosáhl v 90. letech.

Výtku ale zaslouží multimediální rozhraní. K ovládání hlasitosti by byl určitě vhodnější otočný ovladač, než tlačítkový, navíc řešený jako dotykový. Naštěstí je zdvojený také na volantu. Druhou chybou bylo to, že si audiosystém nepamatoval poslední položku, přehrávanou ze zdroje připojeného přes USB port. Když vám asi po dvacáté páté hraje při každém nastartování motoru stejná písnička, začne vám to docela vadit...

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 703 800 Kč

Základní výbava:17palcová kola z lehké slitiny, vyhřívaná přední sedadla, elektricky stavitelná tuhost bederní opěrky řidiče a spolujezdce, pokročilý systém podpory řízení Honda Sensing, bezklíčové ovládání, samočinná dvouzonová klimatizace, šest airbagů (u řidiče dvoustupňový), multimediální LCD displej Honda Connect 2 + navigace, LED přední světlomety, zadní parkovací kamera, elektricky ovládané panoramatické střešní okno, parkovací senzory vpředu a vzadu, Premium paket - kožený interiér, vyhřívaná zadní sedadla a bezdrátové nabíjení mobilního telefonu podporujícího standard Qi a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 13.900,-).

Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 3.7 / 3.5 / 3.5
Emise CO2:93
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1267
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1283 / 552
Rozměr pneu:235/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4518
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2697
e) rozchod vpředu (mm): 1547
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):915
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 730
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive – Skvělé…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní! Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní!

Současná Honda Civic se brzy dočká modernizace. A to i…

Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu

Vlastní soutěž japonské automobilky Type R Challenge 2018…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román Mlékář: Vypráví o sexuálním obtěžování v 70. letech

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román…

Letošní Man Bookerovu cenu za anglicky psaný román získala severoirská spisovatelka Anna Burnsová za knihu…

 

iSport.cz

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou smlouvu s Buffalem

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou…

Český hokejový útočník Matěj Pekař, který v současné době působí v celku Barrie Colts v juniorské OHL, podepsal…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…