Test Auto.cz

Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive – Skvělé auto ještě lepší!

7.5. 2018
Verdikt
 

Japonští výrobci aut v nabídce vznětových motorů vždy mírně zaostávali za evropskou konkurencí. Jenže jak se zdá, i přes klesající zájem o vznětové motory to bez dieselu na starém kontinentě nepůjde. Důkazem budiž dieselový Civic. Co nabízí a jak moc se liší od zážehových verzí?

Současné, v pořadí již desáté vydání Hondy Civic opět v loňském roce přepsalo pravidla tohoto modelu. Ostatně jako už v minulosti několikrát. Tvary sice zůstaly avantgardní, ovšem již ne tak výrazně. Přesto si tuhle Hondu třeba s golfem určitě nespletete. Pro kupujícího je důležité, že současná generace je oproti předchozí delší o značných 130 mm. Současně je ale aktuální vydání o 20 mm nižší a 30 mm širší. Kromě testovaného liftbacku, který asi v našich zeměpisných šířkách zvolí většina zájemců, o civic je k dispozici také čtyřdveřový sedan. Na první pohled se ale od liftbacku příliš neliší.

V otázce dostupnosti motorizace měl zájemce o současný civic na výběr pouze ze dvou zážehových motorů, tedy pokud nepočítáme ultimativní ostrou verzi Type-R s motorem 2.0 i-VTEC Turbo . Zvolit tak mohl litrový přeplňovaný tříválec, nebo větší, rovněž přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru. Oba s přídomkem VTEC.

Toto v zásadě zůstává. Pro nový dieselový čtyřválec 1.6 i-DTEC jsou vyhrazeny úrovně výbavy od „S“ přes Comfort a Elegance až po testovanou verzi Executive. Nad ní se však nacházejí ještě úrovně Sport, Sport Plus a Prestige, které jsou ovšem dostupné pouze se zážehovým čtyřválcem 1.5 VTEC Turbo, který naopak ve zbylých výbavách nekoupíte. Na rozdíl od zážehového litrového tříválce si nelze u testovaného dieselu zvolit převodovku. K dispozici je tak výhradně šestistupňová manuální skříň. To motor 1.0 Turbo lze mít alternativně rovněž s variátorem CVT.

Takřka vše je v ceně

V současnosti je konkrétně zkoušený vůz v prodeji za částku 689.900 korun, což není úplně málo. Vždyť v této cenové relaci lze mít auta skoro o dvě třídy vyšší. Proč je vůz tak drahý? Do jisté míry může skýtat odpověď testovaná výbavová úroveň Executive, která je velmi bohatá. Dokonce tak, že zapůjčený kousek neměl vyjma metalického laku za 13.900 korun žádnou příplatkovou položku. Z mnoha standardních prvků zmíníme takzvaný Premium paket, dostupný rovněž v úrovni Prestige. Zahrnuje nejen kožené čalounění kabiny, ale také vyhřívaná zadní sedadla a systém bezdrátového dobíjení mobilního telefonu. Ten stačí položit do vyznačeného prostoru před řadicí páku a aktivovat indukční dobíjení, které podporuje standard Qi. Žel nám se nabíjet mobilní telefon tímto způsobem nějak nedařilo...

Honda Civic Type R – Excentrik vyměknul, ale to je dobře!

Mnohem důležitější než to je bezpečnostní výbava. V ní Civic již žádný prostor k pochybnostem nedává. Honda nabízí všechny známé moderní systémy zvyšující bezpečnost jízdy v rámci balíčku Honda Sensing. Jeho součástí je například varování před čelní srážkou, systém pro udržování jízdy v pruzích, adaptivní tempomat a další technika. Navíc balíček Honda Sensing je k dispozici sériově u všech výbav. Jen dodáváme, že ta základní „S“ s testovaným motorem 1.6 i-DTEC vyjde na 489.900 korun.

Sport na úkor praktičnosti?

V současné generaci Civic po letech opustil originální prvek výbavy zvaný Magic Seats. Zbyla tak pouze možnost sklopit opěradla zadní lavice dopředu, jako u jiných vozů. Kupodivu, po sklopení zjistíte, že ložná plocha není zcela rovná. V praxi to vadí v závislosti na tom, co převážíte. Pokud to bude předmět ve tvaru kvádru, například smontovaná skříň, pak to může způsobovat určité problémy. Pokud ale převážíte třeba lyže nebo kočárek, v zásadě to ničemu nevadí.

obrázek [600 x 400]

Hlavním důvodem, proč již Civic Magic Seats nenabízí, je přemístění palivové nádrže o objemu 46 litrů z prostoru pod předními sedadly na konvenční místo před zadní nápravu. Tímto opatřením bylo současně možné snížit pozici sezení vpředu o 30 mm, takže oproti předchůdci je pozice za volantem o poznání sportovnější. Při tom nemáte ale pocit, že by se do vozu obtížněji nastupovalo. Souhrnně vzato je pozice za volantem vynikající. Řadicí páka je příjemně vysoko a ani k ergonomii nelze mít vážnější výhrady. Občas někteří civicu vytýkají nižší úroveň plastů v kabině. Na druhou stranu pochvalu zaslouží harmonické přechody palubní desky do výplní dveří, tedy designový prvek, který se z aut stále více vytrácí, když svého vrcholu dosáhl v 90. letech.

Výtku ale zaslouží multimediální rozhraní. K ovládání hlasitosti by byl určitě vhodnější otočný ovladač, než tlačítkový, navíc řešený jako dotykový. Naštěstí je zdvojený také na volantu. Druhou chybou bylo to, že si audiosystém nepamatoval poslední položku, přehrávanou ze zdroje připojeného přes USB port. Když vám asi po dvacáté páté hraje při každém nastartování motoru stejná písnička, začne vám to docela vadit...

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 703 800 Kč

Základní výbava:17palcová kola z lehké slitiny, vyhřívaná přední sedadla, elektricky stavitelná tuhost bederní opěrky řidiče a spolujezdce, pokročilý systém podpory řízení Honda Sensing, bezklíčové ovládání, samočinná dvouzonová klimatizace, šest airbagů (u řidiče dvoustupňový), multimediální LCD displej Honda Connect 2 + navigace, LED přední světlomety, zadní parkovací kamera, elektricky ovládané panoramatické střešní okno, parkovací senzory vpředu a vzadu, Premium paket - kožený interiér, vyhřívaná zadní sedadla a bezdrátové nabíjení mobilního telefonu podporujícího standard Qi a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 13.900,-).

Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli mýtnému tendru Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli mýtnému tendru

Ministerstvo dopravy podalo rozklad předsedovi Úřadu pro…

Skripalová poprvé promluvila do médií: Léčba byla bolestivá a deprimující Skripalová poprvé promluvila do médií: Léčba byla bolestivá a deprimující

Dcera otráveného ruského exagenta Sergeje Skripala poprvé…

Cyrrus pochybil a zaplatí milion, nařídila ČNB Cyrrus pochybil a zaplatí milion, nařídila ČNB

Centrální banka potrestala tuzemského brokera za to, že…

Novým italským premiérem se stal takřka neznámý právník Giuseppe Conte Novým italským premiérem se stal takřka neznámý právník Giuseppe Conte

Italský prezident Sergio Mattarella jmenoval novým…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 3.7 / 3.5 / 3.5
Emise CO2:93
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1267
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1283 / 552
Rozměr pneu:235/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4518
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2697
e) rozchod vpředu (mm): 1547
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):915
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 730
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive – Skvělé…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

 



Jízdní dojmy: Honda Civic a Jazz. Nafta ještě žije! Jízdní dojmy: Honda Civic a Jazz. Nafta ještě žije!

Za všeobecné hysterie proti naftě přijíždí dieselová…

Euro NCAP 2017: Honda Civic – Pět hvězd na druhý pokus Euro NCAP 2017: Honda Civic – Pět hvězd na druhý pokus

Honda Civic ve své nejnovější podobě absolvovala testy…

 



 
Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Včera

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno lámala hůl. Byla by to škoda.




Blesk.cz

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne zájem. Ubylo tu 4000 lidí

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne…

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému si na konci prvního čtvrtletí…

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků sexy Dády, o kterou přišel!

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků…

Felix Slováček dnes slaví 75. narozeniny. Za tu dobu toho stihl hodně. V posledních 5 letech se mu ale zhroutilo…

 

iSport.cz

Parádní rozlučka. Francouz byl vyhlášen nejlepším gólmanem sezony v KHL

Parádní rozlučka. Francouz byl vyhlášen nejlepším…

Pavel Francouz odchází z Kontinentální hokejové ligy ověnčen oceněním pro nejlepšího brankáře sezony.…

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým Sparta (ne)počítá

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým…

To číslo bere dech. 56! Tolik hráčů v dospělé kategorii má aktuálně pod smlouvou fotbalová Sparta. Kdyby nyní…

 

Reflex.cz

Fenomén Karla: Vzestup a pád extravagantní ministryně obrany Šlechtové

Fenomén Karla: Vzestup a pád extravagantní…

Z vlády Andreje Babiše odcházejí nej­známější tváře. Po Robertu Pelikánovi a Martinovi Stropnickém, kteří až…

Zeman je populista a nacionalista, vypukla vzpoura proti elitám, říká Trumpův exstratég Bannon

Zeman je populista a nacionalista, vypukla vzpoura…

Chcete získat moc? Využijte populismus a ekonomický nacionalismus. Stephen Bannon, tedy muž, který podle mnohých…