Test Auto.cz

Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT 4WD Executive – Tuhle pětku chci!

21.1. 2019
Verdikt
 

Honda CR-V ve svém pátém vydání láká velkorysou prostorností, pečlivým odhlučněním, vyčerpávající výbavou, ale i zajímavou technikou. CVT dostanete se silnější patnáctistovkou než manuál. Zbavilo se ale efektu gumového lana?

Japonská Honda nepatří v dnes tak vzývané kategorii SUV k žádným rychlokvaškám, může těžit z bohatého know how. Vděčí za ně hlavně své dlouhodobě silné přítomnosti na americkém trhu, odkud se Evropany kdysi tak vysmívaná „esúvéčka“ rozšířila prakticky do celého světa. Příkladem je právě bestseller CR-V, což ve zkratce znamená „kompaktní vozidlo pro rekreační účely“ (Compact Recreational Vehicle). V polovině 90. let, kdy „céervéčko“ zdvihlo rukavici hozenou krajankou Toyotou RAV4, se Evropa zmohla prakticky jen na britský freelander. Honda se sice nemohla opřít o prestiž Land Roverů, zato vynikala vyzrálostí konstrukce a kvalitou.

Obchody se dařily, zvláště když druhá generace zaplnila bílé místo a vyslyšela volání hlavně evropských zájemců po turbodieselu. Coby největší světový výrobce spalovacích motorů se opravdu „vycajchnovala“, 2,2litrový čtyřválec dosahoval i bez filtru pevných částic pozoruhodné čistoty výfukových plynů. Vzpomínáte na tehdy oblíbené amatérské testy přiložením bílého kapesníku ke koncovce výfuku?

TEST 2018: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 2WD Elegance – Nenechte se ošálit!

Osobně považuji za ještě podstatnější krok vpřed třetí vydání CR-V, citelně prostornější, pohodlnější, ale hlavně s velmi dobrou bezpečnostní výbavou, sdílenou se sedanem Legend. K jejím pilířům patřil protikolizní systém CMBS plus adaptivní tempomat ACC. Soustava pohonu 4x4 se v případě třetí generace CR-V houževnatě držela mechanických řešení (s hydraulickými prvky jako duálním čerpadlem), jako by Japonci elektronice nedůvěřovali. U komfortní výbavy se přitom nijak nežinýrovali.

Čtyřkové SUV od Hondy Evropanům poprvé nabídlo levnější a jednodušší verzi 2WD (4x2), „čtyřkolka“ vyrukovala s novou technikou - za pozornost stála hlavně elektrohydraulicky ovládaná lamelová spojka.

Životní prostor

Od loňského léta je k mání číslo 5. O evoluci osvědčeného designu už byla řeč, za mnohem podstatnější považuji důraz na „přifouknutí“ místa pro posádku i náklad. Rozvor CR-V mezigeneračně narostl o 32 milimetrů na 2662 mm, testované 4x4 má díky specifikům zadní nápravy ještě symbolický milimetr k dobru. Konstruktéři se navíc zaměřili na minimalizaci nosníků a jiných výdutí, okrádajících kabinu o cenné litry. Výsledkem je plošší středový nosník, zpříjemňující sezení na prostředním místě vzadu. Ani dvoumetrový dlouhán si za volantem nebo v roli spolujezdce neotlouká kolena či lýtka. Sedmimístná konfigurace (+ 45.000 Kč) zůstává vyhrazena pouze výbavě Lifestyle, u hybridu na ni musíte zapomenout úplně. Škoda, ve třetí řadě totiž mohou celkem pohodlně cestovat i dospělí konfekčních postav, nejen děti.

Vzdušnost kabiny však vynikne také u testované pětimístné verze. Klobouk dolů před velkými rozměry i úhlem otevírání dveří, také vzadu skoro do pravého úhlu. Nastupování je pak hračka.

obrázek [600 x 403]  

Pro nohy zbývá vzadu 720 až 980 milimetrů, chválíme také 960milimetrový odstup sedáků ve druhé řadě od stropu, již zmíněnou skoro rovnou podlahu a důmyslný mechanismus sklápění zadních sedadel. Stačí jeden plynulý pohyb, načež se poroučejí do prakticky vodorovné polohy.

Zkrátka nepřišel ani zavazadelník. Zkoušená čtyřkolka s dojezdovou rezervou začíná při pětimístné konfiguraci na 561 litrech bagáže, ve dvou poberete do 1756 litrů – tedy až po střechu. Ložná plocha má slušnou základní hloubku 810 milimetrů, nakládací hrana leží 660 mm nad vozovkou a moc neomezuje ani šířka prostoru mezi podběhy - 1045 mm by mělo stačit i při stěhování skříně nebo pračky v polystyrenovém obalu. Vadí nám vlastně jen malý zdvih víka zavazadelníku, osoby nad 180 centimetrů si musejí dávat pozor na hlavu. V testovaném vrcholném provedení Executive je k dispozici elektrické ovládání s nastavitelnou výškou.

Multimédia s otazníkem

Již počínaje druhým stupněm výbavy (Elegance) máte v ceně multimediální LCD displej Honda CONNECT 2, navigaci Garmin, audiosoustavu s devíti reproduktory a digitální autorádio, Apple CarPlay, Android Auto – to vše komunikující ve 27 jazycích včetně češtiny a slovenštiny. Ďábel tentokrát nevězí v detailu, nýbrž ve věci dost podstatné – ne právě ergonomickém ovládání. Pro začátek se obrňte trpělivostí, po pár dnech už vám v lecčem atypické návyky snad přejdou do krve. Mezi jednotlivými funkcemi přístrojového štítu se přepíná čtyřsměrným tlačítkem na levém rameni volantu. Jeho kombinace s (pod)menu na náš vkus neúměrně odvádí pozornost od dění kolem vozu. Intuitivnost dostala na frak, proklikat se k cíli trvá docela dlouho.

Doby dávno minulé připomíná tyčinka v kapličce, zaměstnávající zkroucenou ruku při banálním úkonu nulování denního počitadla ujetých kilometrů. Očekávali bychom, že tuto běžnou funkci zvládneme bez stažení ruky z věnce volantu.

Naopak musíme pochválit výbornou čitelnost přístrojů, nemluvě o „uklizenější“ přístrojové desce. Ještě teď nás budí samoúčelnost až chaotičnost starších rádobyfuturistických civiků. Vyhovuje také uspořádání a velikost odkládacích prostorů CR-V, zvláště upozorňujeme na schránku mezi předními sedadly.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 4WD CVT

Cena v základní výbavě: 1 024 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 064 800 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, brzdový asistent, pokročilé bezpečnostní systémy Honda Sensing (zahrnující varování před čelní srážkou a její zmírnění, udržování jízdy v pruzích, rozpoznávání dopravních značek aj.), samočinná dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná tuhost bederní opěrky, kožený vyhřívaný volant, kožené čalounění, alarm, zadní sedadlo sklopné a dělené v poměru 60:40, vnitřní zpětné zrcátko se samočinným cloněním, panoramatická střecha, head-up displej, Multimediální LCD displej Honda Connect s navigací, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, diodové světlomety, LED pro denní svícení, 19palcová kola z lehké slitiny, zadní parkovací kamera, bezdotykové otevírání víka zavazadelníku, dojezdová rezerva atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 19.900,-), Robust sada (+ 20.000,- Kč).

Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci

Novým majitelem pražského obchodního domu Máj, který je v…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo 4WD CVT
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 243 / 2000 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 6.2 / 7.1
Emise CO2:162
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 561 / 1638
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1594 / 556
Rozměr pneu:225/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4600
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1689
d) rozvor (mm): 2662
e) rozchod vpředu (mm): 1601
f) rozchod vzadu (mm): 1629
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1200
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1005
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT 4WD…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Jízdní dojmy s Hondou CR-V Hybrid: Tichý společník uspoří hlavně ve městě Jízdní dojmy s Hondou CR-V Hybrid: Tichý společník uspoří hlavně ve městě

Na silničkách v okolí španělské Sevilly jsme si dali…

Honda CR-V Hybrid je novým pohonem pro japonské SUV: Zapomeňte na IMA! Honda CR-V Hybrid je novým pohonem pro japonské SUV: Zapomeňte na IMA!

Dosavadní nabídku motorů doplní v páté generaci CR-V…

 



 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva mrtví na Krétě

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva…

Prudký vítr a lijáky si na řeckém ostrově Kréta o víkendu vyžádaly nejméně dva mrtvé. Další dva lidé jsou…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO.  „Mažu si tě, kundo,“ vzkázal Babišovi

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO. „Mažu si tě,…

Po víkendovém sněmu hnutí ANO se stal Miloš Zeman jediným tuzemským politikem, který nemá číslo na Andreje…