Hyundai Genesis 2,0T – Budiž turbo

Hyundai Genesis 2,0T – Budiž turbo

 
 

Šestiválcový Genesis nás nadchnul. Bude velkému kupé stačit i dvoulitrové turbo?

Hyundai Genesis vtrhl na český trh velkou silou. Za šest měsíců, co je v prodeji, bylo zaregistrováno už 41 kusů – v žebříčku kupé je daleko před Nissanem 370Z a dotahuje například Audi A5 a Volkswagen Scirocco.

V rubrice testy jste na Auto.cz zatím mohli narazit na Genesis 3,8 V6 s manuální převodovkou a nejdražší provedení Genesis 3,8 V6 s automatem. Obě verze dosahují shodně 223 kW, a proto přišel čas podívat se na opačný konec nabídky, na čtyřválec 2,0 Turbo se 154 kW.

Po stránce vzhledové se čtyřválec od šestiválce nijak neliší. Auto má stejný vzor 19palcových kol, které obouvají pneumatiky 225/40 vpředu a 245/40 vzadu. Slabší motor se proto pozná jen podle decentního štítku 2.0T na zádi, v místech, kde šestiválec sděluje světu 3.8.

obrázek [600 x 228]  

Jinak je vše stejné, od sešikmených předních světel, přes dva výrazné prolisy na bocích, až po pohlednou záď s dvěma koncovkami výfuku a decentním křídlem. To má funkci designovou, aerodnymickou a dokonce i bezpečnostní – Hyundai sem umístil povinné třetí brzdové světlo.

Za bezrámovými dveřmi čeká vcelku pohledný černý interiér. Design je syntézou prvků známých z dalších Hyundaiů, relativně nápaditě spojených. Zůstává přitom zachována solidní ergonomie a hlavně: interiér je prostorný.

Platí to pro přední sedadla naprosto bezvýhradně, pro zadní s připomínkou, že máme co do činění s dvoudveřovým kupé, u kterého se výrazně svažuje střecha.

Hyundai Genesis Coupé facelift: 2,0 TCI (202 kW) a 3,8 V6 (258 kW) oficiálně

Velmi slušná standardní výbava je další společný bod se šestiválcem. Nechybí kožené čalounění, elektrické nastavení sedadla řidiče, tempomat a mnoho dalšího. Základní seznam je zároveň jedinou možnou konfigurací – podle asijské tradice ber, nebo nech být nelze Genesis Coupé nijak dovybavit.

Zapomeňte proto na xenonové světlomety, zabudovanou navigaci nebo parkovací kameru. Původní určení pro americký trh se navíc projevuje absencí funkce RDS v rádiu, které proto nenačítá názvy stanic. Má ale připojení USB i měnič na CD. Navíc aparatura Infinity se sedmi reproduktory a subwooferem nabízí velmi slušný zvuk.

obrázek [600 x 379]  

Motor s interním označením 2,0 TCI RS je prvním přeplňovaným benzinovým motorem, který přišel z Koreje na evropské trhy. Dosahuje 154 kW a 299 Nm, což jsou parametry srovnatelné například s Golfem GTI. Točivý moment je dokonce u Hyundaie lepší.

Agregát zatím disponuje konvenčním vícebodovým vstřikováním do sání. Automobilka už ale slibuje novou verzi s přímým vstřikováním GDI, která by měla parametry posunout na 202 kW a 365 Nm. Nejspíš i v Hyundai tuší, že současné naladění není pro Genesis Coupé optimální.

Zatím ale máme tu čest se slabším provedením. V něm se s 1570 kg provozní hmotnosti pere 210koňové stádo, což stačí na nikterak oslnivou akceleraci z 0 na 100 km/h za rovných 8 sekund.

Už to samo o sobě je prvním vodítkem, jak na Genesis se čtyřválcovým motorem nazírat. Jízdní výkony má smysl hledat až u podstatně rychlejšího šestiválce.

obrázek [600 x 375]  

Na druhou stranu kromě slabší dynamiky si řidič při volbě menšího motoru v ničem zásadně nepohorší. Navzdory principiálně horší konstrukci se čtyřmi válci v řadě má dvoulitr klidný chod. Zvuk vidlicového šestiválce sice nedokáže nic napodobit, i menší agregát je ale příjemný na poslech – a dává o sobě vědět přiměřeně hlasitě.

Při klidné jízdě se hezky rozbíhá už z nízkých otáček, je ale potřeba dávat pozor na ostřejší záběr spojky. Ano, Hyundai nevyměknul a do Genesise použil spojku odpovídající zaměření auta. Je tuhá, zabírá na krátké vzdálenosti, vždy ve stejném místě a s okamžitou a předvídatelnou reakcí.

TEST Hyundai Genesis Coupe 3,8 AT – Automaticky bokem

Střední pásmo je ideálem pro běžné použití i lehce dynamickou jízdu. Od 2000 min-1 se motor probouzí k plné službě, nejvíc toho předvede mezi dvěma a půl a čtyřmi a půl tisíci otáček. V tomto spektru dodává autu slušnou dynamiku a také má nejzajímavější zvukový projev.

Dál, v nejvyšších otáčkách nečeká výkonová špička. Plnící tlak turba je podle moderních trendů seškrcen, a tak vytáčení až do omezovače nepřináší zvláštní radost ani gradující vlnu výkonu. Motor ale výlet do maxima otáček zvládne se ctí, obavy o oslabení zátahu jsou zbytečné.

obrázek [600 x 318]  

Za pohon auta velikostí a hmotností na úrovni střední třídy si nechá přeplňovaný čtyřválec pochopitelně pořádně zaplatit. A to i při klidném jízdním stylu – v 100 km/h je úspornější než nedávno testovaný šestiválec s automatem, na 130 km/h se už ale výsledky srovnají. Podobné je to na okreskách, kde se oba motory nezdráhají říct si o 15 litrů, pokud budete pořádně šlapat na pedály.

Ne, nejsou to nijak děsivé hodnoty, jen se ukázalo, že nižší spotřeba paliva nebude tím pravým argumentem pro koupi dvoulitru.

ModelGenesis 2,0T man.Genesis 3,8 V6 aut.
Rychlost 100 km/h - spotřeba [l/100 km] / otáčky motoru [min-1]7,1 / 27507,9 / 2300
Rychlost 130 km/h - spotřeba [l/100 km] / otáčky motoru [min-1]9,4 / 35009,3 / 2950

A argumentem není ani jízda v zatáčkách. Čtyřválec sice zatáčí nadšeně, ovládá se přesně a nechystá pro řidiče žádné záludnosti – také proč by měl, když má to nejlepší zatím vymyšlené uspořádání pohonu.

Chybí ale síla na výjezdu ze zatáček, a to navzdory krátkým převodům, když se Genesis na dvojku rozjede nejvýš na 90 km/h. Ze stejného důvodu nehrozí hrátky v podobě jízdy s rozevlátou zádí. Pneumatiky totiž na suchu dokáží přenést mnohem víc newtonmetrů, než kolik je motor schopen ze sebe vyždímat.

obrázek [600 x 341]  

Mnohem lépe turbu sedí rychlosti kolem 100 km/h (nebo i vyšší) a táhlé rychlé zatáčky.

Hlavní jízdní ctností je snadná ovladatelnost a řidičská nezáludnost. Za volant se může posadit i nezkušený řidič, a to bez obav, že by se hned v první zatáčce dostal do problémů. S tím také nejspíš souvisí zbytečně ostrý nástup brzd – další bod, který znesnadňuje opravdu ostrou jízdu.

Nesmíme ale zapomínat ani na velmi slušný komfort. Genesis je sice tvrdý a zároveň by mu slušela ještě o kousek tužší karoserie, při vší té ovladatelnosti a nezáludnosti ale neutrpěla kvalita jízdy. Za velké boční náklony by to od nás Genesis hned schytal, za mlácení od podvozku taky. Když jsou dobré tlumení nerovností a přiměřená stabilita na rozbité cestě vykoupeny jen drobnou vůlí v uložení náprav, můžeme to Hyundai vzhledem k pořizovací ceně odpustit.

obrázek [600 x 264]  

Hyundai Genesis je takovým lidovým Maserati. Velkým, sportovně laděným a dobře ovladatelným autem, se kterým je radost jezdit a přitom neobtěžuje při každodenním soužití. Hlavní slabinou testovaného kusu je motor 2,0T, který je s výkonem 154 kW podměrečný. Na kouzlu auta to neubírá, proč ale nepřiplatit 60 tisíc za výrazně živější šestiválec?

Za bezkonkurenční nabídku kupé se zadní poháněnou nápravou zaslouží Hyundai uznání. Ve stejné cenové relaci pořídíte nanejvýš nějaký ten hot-hatch, který bude protáčet přední kola, a proto se nedokáže ani přiblížit konstrukční čistotě Genesise.

Nissan 370Z je zase menší a vyjde znatelně dráž. Další podobně zaměřená auta se dnes mimo prémiový segment nenabízí.

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai Genesis – přehled všech testů a dalších článků


Druhý pohled (Aleš Jungmann)
Až na pasování Genesisu do role „lidového Maserati“, které se mi tedy úplně nepozdává (a autobus je lidový Rolls? :D), sdílím s Lukášem jeho názor. Genesis jako produkt je překvapivě dobrý, se šestiválci dokonce výborný. Koupit si jej s přeplňovaným dvoulitrem je podle mě chyba, asi tak na třetí rovince by vám začal chybět výkon – a to už bude pozdě. Osobně mi u Genesisu chybí nějaká citová nástavba, či chcete-li duše. Každopádně po faceliftu, který zvedne výkon dvoulitru ze 154 na 202 kW, to už zřejmě bude i s nejlevnějším Genesisem o pořádný kus zajímavější poježděníčko.
První cena vozu769.990,- Kč (2,0 TCI/154 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací769.990,- Kč (2,0 TCI/154 kW)
Základní cena testovaného vozu769.990,- Kč (2,0 TCI/154 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků769.990,- Kč (2,0 TCI/154 kW)

Plusy

  • Kvalitně naladěný, dobře čitelný podvozek
  • Nezáludné chování, 100% trakce
  • Přesná spojka, přesná kulisa řadicí páky
  • Slušný jízdní komfort
  • Komfortní sedadla s dobrým vedením
  • Bohatá výbava a nízká cena

Minusy

  • Motor se 154 kW je na auto příliš slabý, nedokáže konkurovat hot-hatchům
  • Samosvorný diferenciál až pro šestiválec
  • Příliš ostrý nástup brzd
  • Absence některých relativně běžných prvků výbavy, nemožnost doobjednat
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Genesis 2,0T

Cena v základní výbavě: 769 990 Kč Cena v testované výbavě: 769 990 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, aktivní přední opěrky hlavy, antiblokovací brzdový systém ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, boční airbagy, brzdový asistent HBA, elektronický stabilizační systém ESP, okenní airbagy pro všechny řady sedadel, protiprokluzový systém TCS, úchyty pro dětskou sedačku (Isofix), disky kol z lehkých slitin, dojezdová rezerva, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka v barvě vozu se směrovkami, zadní spojler, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, automatická klimatizace, automatické světlomety (světelný senzor), automatické uzamčení vozu při rozjezdu (aut. odemčení v případě nárazu), dálkově ovládané centrální zamykaní a alarm systém, el. nastavitelné sedadlo řidiče, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, elektricky sklopná vnější zrcátka, fixační síť zavazadlového prostoru, hliníkové pedály, inteligentní klíč a startování tlačítkem, kožené čalounění sedadel, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, palubní počítač a ukazatel venkovní teploty, regulace osvětlení palubních přístrojů, rozšiřitelná sluneční clona s osvětlenými zrcátky, samostmívací vnitřní zrcátko, solární skla, středová opěrka rukou pro přední sedadla, tempomat, vyhřívání předního skla pod stěrači, vyhřívání předních sedadel, výškově nastavitelný volant, zadní parkovací čidla

Výbava testovaného vozu:základní

Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily

Angela Merkelová bude pravděpodobně počtvrté kancléřkou,…

Konec Facebooku v Rusku? Úřady hrozí jeho zákazem Konec Facebooku v Rusku? Úřady hrozí jeho zákazem

Ruské úřady dnes pohrozily, že od příštího roku zablokují…

 

Štítky Hyundai Kupé

Technické údaje
Motor Hyundai Genesis 2,0T
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 299 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.5 / 7.1 / 9.5
Emise CO2:220
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 332 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1570 / 350
Rozměr pneu:225/40 R19, 245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4630
b) šířka (mm): 1865
c) výška (mm): 1385
d) rozvor (mm): 2520
e) rozchod vpředu (mm): 1599
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):820
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Hyundai Genesis 2,0T
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 4
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Genesis 2,0T – Budiž turbo







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu

Mezi evropské premiéry autosalonu v Ženevě se zařadil i…

Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol

Ambiciózní korejské kupé bude v nadcházející verzi ještě…

 



 
Video: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!

Video: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!

Dnes 15:52

Společnost Tatra Trucks prostřednictvím krátkého videa názorně demonstruje možnosti řízení čtyř, tří a dvou náprav speciálů ze své produkce.




Blesk.cz

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

Výměna manželek: Dáša chce po pár minutách skončit, nezvládá špínu!

Výměna manželek: Dáša chce po pár minutách skončit,…

Dáša se přihlásila do Výměny manželek a netušila, že se tím naplní její nejčernější noční můry. Bude muset…

 

iSport.cz

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás zajímá, koho miluju!

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás…

Cesty na východ nepatří u fotbalistů zrovna mezi nejoblíbenější. A i trenérovi Liverpoolu Jürgenu Kloppovi výlet…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…