Test Auto.cz

Jaguar F-Pace 25d AWD – Projev výkonem nenahradíš

1.11. 2017
Verdikt
 

V nedávném srovnávacím testu Range Roveru Velar a BMW X4 jsem nakousnul cosi o projevu motoru 25d v Jaguaru F-Pace. Pojďme si to nyní uvést na pravou míru.

Letos v květnu tomu byl rok, co jsem Jaguar F-Pace vyzkoušel úplně poprvé. Bylo to v rámci mezinárodní prezentace v Rakousku a musím uznat, že jsem se zpátky do Prahy vracel s těžkým srdcem a hlavou plnou opravdu pozitivních dojmů. Strávil jsem tehdy hodiny na nádherných okreskách v okolí Innsbrucku, kde to prostě miluji, navíc za volantem verze S AWD s benzinovým šestiválcem o výkonu 380 koní. Tahle kombinace zkrátka nemůže nechat žádného petrolheada chladným a co do hodnocení bych tehdy autu z fleku udělil plných pět hvězdiček.

Ani ne čtvrt roku na to dorazil Jaguar F-Pace do klasického redakčního testu a opojení začalo postupně uvadat. Vznětový šestiválec pod kapotou neberu jako zápor, z hlediska běžného denního užívání je prostě skvělý, stejně tak automatická osmistupňová převodovka nechávající vybublávat tah pěkně z hloubky potěšila, během testovacího týdne a více než tisícovce ujetých kilometrů si však začnete všímat i detailů v interiéru, omezeného výhledu vzad, no zkrátka běžných uživatelských vlastností, které vás donutí dřívější, bez nadsázky unáhlené rozhodnutí, přehodnotit. Tehdy už to byly pouze čtyři hvězdičky, byť skvělé jízdní vlastnosti nezůstaly bez pochvaly.

TEST 2016: Jaguar F-Pace 3.0d V6 Biturbo – Kde se stala chyba?


Pro účely dnešního testu jsme nejsilnější vznětový agregát nabídky vyměnili za nejsilnější vznětový čtyřválec. Nese označení 25d, je zástupcem zcela nové řady agregátů Ingenium a pod označením 240D jej najdete i v Range Roveru Velar. Ten jsem, myslím si docela důkladně, rozebral v nedávném srovnáváku, kde zvítězil nad šestiválcovým BMW X4. V textu jsem si ale neodpustil poznámku, že perfektní odhlučnění a kultivovanost motoru 25d neplatí pro všechny vozy automobilky Jaguar Land Rover. Dnes si tedy povíme více…

Modrá je skvělá, ale co ta šedá?

Moje hodnocení vizuální stránky se ani se sklonkem roku 2017 nemění. F-Pace přebírá prakticky všechny charakteristické prvky dnešních jaguarů a zároveň nechce být zavalitým SUV, což je jednoznačné plus, byť v některých ohledech, zejména při pohledu na vysokou kapotu, působí obrovitě. Světle modrý lak karoserie mu navíc sluší více než tmavé tóny a dvacetipalcová litá kola jsou z hlediska estetiky ideální, tahle paráda ale není ve standardu a něco stojí – u testované výbavy Portfolio téměř 90.000 korun. Sečteno, podrženo, F-Pace se stále ještě neokoukal, je sportovní i majestátní zároveň, ostatně jako každý jaguar.

U výbavy Portfolio, která v případě Jaguaru F-Pace platí za takovou střední třídu (s testovaným motorem od 1.666.896 Kč), vám výrobce dává na výběr z pěti základních kombinací čalounění sedadel, stropu i přístrojové desky, a pokud by se vám nelíbilo výchozí obložení lesklým ebenovým dřevem, můžete si vybrat z dalších sedmi vzorů. Hliníkové panely výplní dveří vycházejí na 7.363 Kč a nejsou špatné (váže se k nim lesklé černé obložení středové konzole a tunelu), jestli bych ale něco rychle vyměnil, je to šedá kůže na přístrojové desce.

obrázek [600 x 404]  

Jednak je na ní docela dost vidět, že prošívání ne vždy úplně pasuje (třeba nad výdechy ventilace se docela vlní), a tak celek působí trochu lacině, skoro jako byste seděli ve Škodě Favorit ze začátku produkce, hlavně když zrakem sjedete na levné plasty v přístrojovém štítu. Pochválit naopak musím světlé čalounění sedadel perforovanou kůží a hlavně pozici za volantem. Sedíte sice výše, zároveň ale ve vás F-Pace nebudí dojem obrovského auta. Snad za to může nižší boční prosklení, které naštěstí nevadí výhledu šikmo vpřed, výhled vzad malinkým oknem pátých dveří ale příliš nevylepšíte ani po zasunutí hlavových opěrek do nejnižší polohy. V noci je to jako dívat se na svět průzorem tanku.

Zkoušený exemplář je zkrátka co do barevné kombinace takový mišmaš, který vás nejdříve ohromí a následně trochu zklame (naštěstí si můžete vůz nakonfigurovat dle libosti), co se ale s časem nemění, je nanejvýš nezbytné množství prostoru pro kolena ve druhé řadě. Měřím 190 centimetrů, a přestože jsem od posledního svezení s F-Pacem „trošičku“ zhubnul a zmenšil objem, stále to vzadu není žádná hitparáda. Rozvor 2.874 milimetrů je shodný s Range Roverem Velar, v něm mi ale bylo přece jenom o něco lépe.

Jaguar F-Pace - rozměry zavazadelníku
Šířka zavazadelníku min/max [mm]1050
Výška po roletu [mm]500
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1670
Délka kufru [mm]1030
Délka po přístrojovou desku [mm]2640
Průchozí výška pod otevřeným pátým víkem [mm]1920
Objem [l]508/1740*
*Platí pro dojezdovou rezervu. S lepicí sadou je objem 650 l, v plnohodnotným kolem činí 463 l.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jaguar F-Pace 25d AWD

Cena v základní výbavě: 1 666 896 Kč Cena v testované výbavě: 1 953 542 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, vektorování točivého momentu, asistent rozjezdu do kopce, JaguarDrive Control, bixenonové světlomety, diodové zadní svítilny, dvě koncovky výfuku, litá 18“ kola Vortex, elektricky nastavitelná přední sedadla, zadní opěradla dělená v poměru 40:20:20, sedadla čalouněná perforovanou kůží, manuálně nastavitelný volant, dvouzónová automatická klimatizace, vnitřní prahové lišty s nápisem Jaguar, 2x USB a 12V zdířky vzadu, kolejnice v zavazadelníku, infotainment InControl Touch s osmipalcovým displejem, audio Meridian Premium 380 W, hlídání jízdních pruhů a další.

Výbava testovaného vozu:20palcová litá kola - typ 5031(+86.324), černé obložení přístrojové desky (+4.316 Kč), paket Touch pro 1 – navigace, 12,3palcový přístrojový štít, audio Meridian 380 W (74.983 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+10.946 Kč), vyhřívaný volant (+7194 Kč), metalíza (+25.897 Kč), Adaptivní LED světlomety s charakteristickými LED světly pro denní svícení ve tvaru písmene J, natáčecími, odbočovacími světly a asistentem dálkových světel, včetně ostřikovačů světlometů (+32.527 Kč), paket Practicality – senzor kvality vzduchu s automatickou recirkulací a klimatizovaná schránka před sedadlem spolujezdce vpředu, senzorově ovládané víko zavazadlového prostoru, bezklíčové odemykání, sklápění zadních opěradel páčkami z kufru (+44.459 Kč).

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

Arabista Pelikán: Spojencům věřit musíme, i kdyby pravdu o chemickém útoku měly Sýrie a Rusko Arabista Pelikán: Spojencům věřit musíme, i kdyby pravdu o chemickém útoku měly Sýrie a Rusko

Na Blízký východ se specializuje, tamní aktuálnímu dění…

 

Štítky SUV Jaguar Testy

Technické údaje
Motor Jaguar F-Pace 25d AWD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 177 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5 / 5.8
Emise CO2:153
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 508 / 1740
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1885 / 585
Rozměr pneu:255/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4731
b) šířka (mm): 1936
c) výška (mm): 1652
d) rozvor (mm): 2874
e) rozchod vpředu (mm): 1641
f) rozchod vzadu (mm): 1654
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar F-Pace 25d AWD – Projev výkonem nenahradíš







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 






 
Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Včera

Sedan, do kterého se vejde pět dospělých, přitom je vlastně mini. S digitálními budíky, dotykovým otevíráním dveří a klimatizaci i audiem poháněnými sluneční energií. Budoucnost? Kdepak...




Blesk.cz

Chat s odborníky z ČSSZ: Všechno, co chcete vědět o důchodech

Chat s odborníky z ČSSZ: Všechno, co chcete vědět o…

V čem je nevýhodný předčasný starobní důchod? Kdy a jak je omezený přivýdělek k důchodu? Co dělat, když chybí…

Naučte se snídat: 5 zlozvyků, které kradou energii a brání zhubnout

Naučte se snídat: 5 zlozvyků, které kradou energii a…

Chcete zhubnout? Tak rozhodněte nehladovte! Snížení váhy je totiž o pravidelné a vyvážené stravě. Poradíme vám,…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí, pálil i Stanciu

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí,…

Fotbalisté Sparty v 25. kole první ligy doma porazili Jablonec 2:0 a minimálně do soboty se posunuli na třetí…

 

Reflex.cz

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je to laciný doping, pro modernizaci ekonomiky spíš brzda

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je…

Do České republiky má v letošním roce prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet zhruba…

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou stranu a proč by to v případě KSČM bylo složité

Zakázat komunisty? Jak lze rozpustit politickou…

V sobotu se v Nymburce koná další sjezd Komunistické strany Čech a Moravy, která je následnickou organizací…