Test Auto.cz

Jaguar F-Pace 25d AWD – Projev výkonem nenahradíš

1.11. 2017
Verdikt
 

V nedávném srovnávacím testu Range Roveru Velar a BMW X4 jsem nakousnul cosi o projevu motoru 25d v Jaguaru F-Pace. Pojďme si to nyní uvést na pravou míru.

Letos v květnu tomu byl rok, co jsem Jaguar F-Pace vyzkoušel úplně poprvé. Bylo to v rámci mezinárodní prezentace v Rakousku a musím uznat, že jsem se zpátky do Prahy vracel s těžkým srdcem a hlavou plnou opravdu pozitivních dojmů. Strávil jsem tehdy hodiny na nádherných okreskách v okolí Innsbrucku, kde to prostě miluji, navíc za volantem verze S AWD s benzinovým šestiválcem o výkonu 380 koní. Tahle kombinace zkrátka nemůže nechat žádného petrolheada chladným a co do hodnocení bych tehdy autu z fleku udělil plných pět hvězdiček.

Ani ne čtvrt roku na to dorazil Jaguar F-Pace do klasického redakčního testu a opojení začalo postupně uvadat. Vznětový šestiválec pod kapotou neberu jako zápor, z hlediska běžného denního užívání je prostě skvělý, stejně tak automatická osmistupňová převodovka nechávající vybublávat tah pěkně z hloubky potěšila, během testovacího týdne a více než tisícovce ujetých kilometrů si však začnete všímat i detailů v interiéru, omezeného výhledu vzad, no zkrátka běžných uživatelských vlastností, které vás donutí dřívější, bez nadsázky unáhlené rozhodnutí, přehodnotit. Tehdy už to byly pouze čtyři hvězdičky, byť skvělé jízdní vlastnosti nezůstaly bez pochvaly.

TEST 2016: Jaguar F-Pace 3.0d V6 Biturbo – Kde se stala chyba?


Pro účely dnešního testu jsme nejsilnější vznětový agregát nabídky vyměnili za nejsilnější vznětový čtyřválec. Nese označení 25d, je zástupcem zcela nové řady agregátů Ingenium a pod označením 240D jej najdete i v Range Roveru Velar. Ten jsem, myslím si docela důkladně, rozebral v nedávném srovnáváku, kde zvítězil nad šestiválcovým BMW X4. V textu jsem si ale neodpustil poznámku, že perfektní odhlučnění a kultivovanost motoru 25d neplatí pro všechny vozy automobilky Jaguar Land Rover. Dnes si tedy povíme více…

Modrá je skvělá, ale co ta šedá?

Moje hodnocení vizuální stránky se ani se sklonkem roku 2017 nemění. F-Pace přebírá prakticky všechny charakteristické prvky dnešních jaguarů a zároveň nechce být zavalitým SUV, což je jednoznačné plus, byť v některých ohledech, zejména při pohledu na vysokou kapotu, působí obrovitě. Světle modrý lak karoserie mu navíc sluší více než tmavé tóny a dvacetipalcová litá kola jsou z hlediska estetiky ideální, tahle paráda ale není ve standardu a něco stojí – u testované výbavy Portfolio téměř 90.000 korun. Sečteno, podrženo, F-Pace se stále ještě neokoukal, je sportovní i majestátní zároveň, ostatně jako každý jaguar.

U výbavy Portfolio, která v případě Jaguaru F-Pace platí za takovou střední třídu (s testovaným motorem od 1.666.896 Kč), vám výrobce dává na výběr z pěti základních kombinací čalounění sedadel, stropu i přístrojové desky, a pokud by se vám nelíbilo výchozí obložení lesklým ebenovým dřevem, můžete si vybrat z dalších sedmi vzorů. Hliníkové panely výplní dveří vycházejí na 7.363 Kč a nejsou špatné (váže se k nim lesklé černé obložení středové konzole a tunelu), jestli bych ale něco rychle vyměnil, je to šedá kůže na přístrojové desce.

obrázek [600 x 404]  

Jednak je na ní docela dost vidět, že prošívání ne vždy úplně pasuje (třeba nad výdechy ventilace se docela vlní), a tak celek působí trochu lacině, skoro jako byste seděli ve Škodě Favorit ze začátku produkce, hlavně když zrakem sjedete na levné plasty v přístrojovém štítu. Pochválit naopak musím světlé čalounění sedadel perforovanou kůží a hlavně pozici za volantem. Sedíte sice výše, zároveň ale ve vás F-Pace nebudí dojem obrovského auta. Snad za to může nižší boční prosklení, které naštěstí nevadí výhledu šikmo vpřed, výhled vzad malinkým oknem pátých dveří ale příliš nevylepšíte ani po zasunutí hlavových opěrek do nejnižší polohy. V noci je to jako dívat se na svět průzorem tanku.

Zkoušený exemplář je zkrátka co do barevné kombinace takový mišmaš, který vás nejdříve ohromí a následně trochu zklame (naštěstí si můžete vůz nakonfigurovat dle libosti), co se ale s časem nemění, je nanejvýš nezbytné množství prostoru pro kolena ve druhé řadě. Měřím 190 centimetrů, a přestože jsem od posledního svezení s F-Pacem „trošičku“ zhubnul a zmenšil objem, stále to vzadu není žádná hitparáda. Rozvor 2.874 milimetrů je shodný s Range Roverem Velar, v něm mi ale bylo přece jenom o něco lépe.

Jaguar F-Pace - rozměry zavazadelníku
Šířka zavazadelníku min/max [mm]1050
Výška po roletu [mm]500
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1670
Délka kufru [mm]1030
Délka po přístrojovou desku [mm]2640
Průchozí výška pod otevřeným pátým víkem [mm]1920
Objem [l]508/1740*
*Platí pro dojezdovou rezervu. S lepicí sadou je objem 650 l, v plnohodnotným kolem činí 463 l.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jaguar F-Pace 25d AWD

Cena v základní výbavě: 1 666 896 Kč Cena v testované výbavě: 1 953 542 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, vektorování točivého momentu, asistent rozjezdu do kopce, JaguarDrive Control, bixenonové světlomety, diodové zadní svítilny, dvě koncovky výfuku, litá 18“ kola Vortex, elektricky nastavitelná přední sedadla, zadní opěradla dělená v poměru 40:20:20, sedadla čalouněná perforovanou kůží, manuálně nastavitelný volant, dvouzónová automatická klimatizace, vnitřní prahové lišty s nápisem Jaguar, 2x USB a 12V zdířky vzadu, kolejnice v zavazadelníku, infotainment InControl Touch s osmipalcovým displejem, audio Meridian Premium 380 W, hlídání jízdních pruhů a další.

Výbava testovaného vozu:20palcová litá kola - typ 5031(+86.324), černé obložení přístrojové desky (+4.316 Kč), paket Touch pro 1 – navigace, 12,3palcový přístrojový štít, audio Meridian 380 W (74.983 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+10.946 Kč), vyhřívaný volant (+7194 Kč), metalíza (+25.897 Kč), Adaptivní LED světlomety s charakteristickými LED světly pro denní svícení ve tvaru písmene J, natáčecími, odbočovacími světly a asistentem dálkových světel, včetně ostřikovačů světlometů (+32.527 Kč), paket Practicality – senzor kvality vzduchu s automatickou recirkulací a klimatizovaná schránka před sedadlem spolujezdce vpředu, senzorově ovládané víko zavazadlového prostoru, bezklíčové odemykání, sklápění zadních opěradel páčkami z kufru (+44.459 Kč).

Fio banka letos znásobila svůj hrubý zisk Fio banka letos znásobila svůj hrubý zisk

Fio banka vykázala za letošní tři čtvrtletí hrubý zisk…

Praha se chová predátorsky, město nám zabírá pozemky, říká miliardář Černý Praha se chová predátorsky, město nám zabírá pozemky, říká miliardář Černý

V devadesátých letech Miloslav Černý zprivatizoval během…

Budovy Transgasu se kulturní památkou nestanou, majitel je může zbourat Budovy Transgasu se kulturní památkou nestanou, majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude…

 

Štítky SUV Jaguar Testy

Technické údaje
Motor Jaguar F-Pace 25d AWD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 177 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5 / 5.8
Emise CO2:153
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 508 / 1740
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1885 / 585
Rozměr pneu:255/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4731
b) šířka (mm): 1936
c) výška (mm): 1652
d) rozvor (mm): 2874
e) rozchod vpředu (mm): 1641
f) rozchod vzadu (mm): 1654
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar F-Pace 25d AWD – Projev výkonem nenahradíš







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Světovým autem roku 2017 se stává britské SUV... Světovým autem roku 2017 se stává britské SUV...

...Jaguar F-Pace. Jeho vítězství dokazuje, jak jsou SUV…

Jaguar I-Pace: Elektrické SUV má dva motory a 400 koní Jaguar I-Pace: Elektrické SUV má dva motory a 400 koní

Jaguar představil prototyp svého elektrického crossoveru.…

 



 
Výměna motorového oleje: Čím se musíte při výběru oleje řídit?

Výměna motorového oleje: Čím se musíte při výběru oleje řídit?

Dnes 08:00

I přes stále složitější proceduru si dodnes někteří motoristé mění olej v motoru svého auta svépomocí. Ovšem i ti, kteří tak nečiní, jsou občas nuceni si olej koupit. Který vybrat?




Blesk.cz

Před smrtí natočila dojemný vzkaz rodině! Poslední slova Jany Novotné (†49) pro veřejnost!

Před smrtí natočila dojemný vzkaz rodině! Poslední…

17 měsíců sice bojovala se zákeřnou rakovinou, ještě v červenci ale našla sílu pomáhat jiným. Tenisová legenda…

Lyžařská sezóna startuje: 9 rad, jak na kopci zaválet

Lyžařská sezóna startuje: 9 rad, jak na kopci zaválet

Mnohá lyžařská střediska už otevřela, sezona se rozběhla. Pokud zrovna uvažujete, jak vybavit na lyže nejen sebe…

 

iSport.cz

Calgary válí. Flames vyhráli i ve Washingtonu, Jágr pomohl přihrávkou

Calgary válí. Flames vyhráli i ve Washingtonu, Jágr…

SOUHRN | Jaromír Jágr přihrávkou pomohl k výhře Calgary ve Washingtonu 4:1. Na jediné trefě domácích se…

Olympijské oblečení: od průšvihu v Naganu po zlato pro Koreu

Olympijské oblečení: od průšvihu v Naganu po zlato pro Koreu

Na olympiádu v Naganu vzpomínají čeští fanoušci jen v dobrém. A to především kvůli triumfu hokejistů. Oblečení…

 

Reflex.cz

Hrad nemluví o Zemanově zdraví pravdu, ani cukrovka problémy nevysvětluje, tvrdí Tomáš Cikrt

Hrad nemluví o Zemanově zdraví pravdu, ani cukrovka…

Cukrovka a polyneuropatie (porušení nervů, které znecitlivuje nohy): podle Hradu jediné zdravotní problémy…

Mugabe vs. Mandela: Oba koketovali s násilím a tíhli ke komunismu. Jak se stal z jednoho diktátor?

Mugabe vs. Mandela: Oba koketovali s násilím a tíhli…

Narodili se do stejné doby a regionu. Oba koketovali s násilím i radikálním socialismem, ba komunismem. Oba…