27.10. 2017 Jan Mička Jan Mička

BMW X4 xDrive30d vs. Range Rover Velar D240 – Nekonkurující si konkurenti

 

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV současnosti. Jak si poradí s BMW X4, mazákem a jedním ze zakladatelů čím dál oblíbenějšího segmentu SUV-kupé?

Poslední dobou není měsíce, aby se neukázal nový model SUV, klidně i od automobilky, u které byste to ještě před pár lety nečekali. Například od Jaguaru, který nedávno uvedl na český trh crossover E-Pace. Složitějším se pro nás pomalu stává i plánování srovnávacích testů, protože ačkoliv k sobě ty či ony modely zdánlivě nepasují, vždycky tomu tak být nemusí. To se pak řídíme nejrůznějšími srovnatelnými parametry, a protože vnější rozměry nemusejí vždycky o konkurentech stoprocentně vypovídat, přikláníme se k použité koncepci, technice nebo vnitřnímu prostoru. Tak jako v případě účastníků dnešního duelu.

Nedivte se, i já jsem si původně myslel, že k sobě BMW X4 a nový Range Rover Velar nebudou pasovat, jenže je to právě „range“, kdo tak trochu klame tělem. Má obrovský zadní převis, dlouhou kapotu a na pohled nízkou linii střechy, což jej opticky, zejména pak na fotografiích, staví někam k vrcholu dnešních SUV. Jenže chyba lávky – stačí se posadit za volant a do druhé řady sedadel a okamžitě víte, že do souboje s BMW X4 padne jako ulitý.

Obě auta mají podélně uložené motory, pohon 4x4, osmistupňové automatické převodovky a velmi podobné výkony. Jenže zatímco BMW X4 xDrive30d disponuje 190 kilowatty díky „single-turbo“ třílitrovému šestiválci, zkoušený Range Rover Velar za označením D240 skrývá dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec řady Ingenium s výkonem 177 kW. Vznětový šestiválec mu samozřejmě nechybí, 221 kW by ale bylo pro potřeby našeho dnešního srovnání přece jenom dost. Navíc cenový rozdíl mezi oběma vozy by pak byl propastný. Tedy… Ještě více propastný.

Dvoumilionová auta

Už podle úvodní fotky dnešního testu vám muselo být jasné, že se opět budeme pohybovat ve vysokých číslech. Realita je taková, že vůbec nejlevnější BMW X4, tedy v provedení xDrive20d s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 140 kW a manuální šestistupňovou převodovkou (jediný manuál v nabídce), zaplatíte přinejmenším 1.306.500 korun. Plus devět tisíc na pokrytí transportních nákladů a předprodejního servisu…

Range Rover Velar poprvé naživo: Revoluční dotyková přístrojovka nefungovala...

Zkoušené provedení xDrive30d, druhý nejsilnější turbodiesel nabídky, je už ale přinejmenším za 1.560.000 Kč, a to jste ještě „nehrábli“ do dlouhého seznamu volitelné výbavové výbavy. Ta v součtu navýšila cenu vozu na fotografiích o šílených 522.006 korun, přičemž za největšími „záseky“ stojí paket Business Class za 67.392 Kč (zahrnuje čalounění kůží Nevada, elektrické nastavení předních sedadel s vyhříváním a HiFi systém s devíti reproduktory) nebo balíček ConnectedDrive Advanced za 65.572 korun (navigace Professional, online služby, příprava pro mobilní telefon s rozhraním bluetooth). Celých 146.900 korun nicméně dáte za vrcholnou linii M Sport se sportovním podvozkem, hliníkovými prvky v interiéru, aerodynamickým vnějším paketem nebo spoustou notoricky známých znáčků ///M. A to zřejmě děla celá řada majitelů, protože jsem snad v provozu ještě neviděl kousek, který by „emkový“ paket neměl.

Pokud vám připadá cena šestiválcového BMW X4 poněkud vysoká, vězte, že ještě nakonec není tak zle. Range Rover Velar sice stojí v podstatě stejně (1.559.569 Kč), jenže to se bavíme o základním vznětovém dvoulitru s jedním turbodmychadlem a výkonem 132 kW. Na manuál nebo pouze zadní pohon zapomeňte, všechny verze velaru jsou vždy vybaveny osmistupňovým automatem a čtyřkolkou. Nejlevnější alternativa k X4 xDrive30d, tedy alespoň co se výkonu týče, vychází na 1.675.245 korun (D240/177 kW), takže nám tady ve vzduchu lítá nějakých 115 tisíc. Jenže „range“ rozdíl ztenčuje bohatší základní výbavou.

Ve standardu kupříkladu nejsou sedmnácti-, ale rovnou osmnáctipalcová litá kola, dokonce i nejlevnější velar má diodové světlomety (za 24.442 Kč i s asistentem dálkových světel a LED signaturou) nebo bezklíčové odemykání a startovní tlačítkem. Jenom za tyto dva prvky dáte u BMW přes padesát tisíc korun. Velar ale přesto bude vždycky tím dražším kouskem. Cena zkoušeného vozu ve výbavě SE (druhá nejvyšší, s motorem D240 od 2.014.287 Kč) se po započtení všech „options“ vyšplhala na 2.456.663 korun, mimo jiné i kvůli plně elektricky ovládaným koženým předním sedadlům s pamětí a masážní funkcí (97.647 Kč) nebo infotainmentu pro zadní cestující za 64.735 korun.

ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavyxDrive 30d, 1.560.000 Kč240D, 1.675.245 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Kola17"18"
Automatická převodovkaSS
Pohon všech kolSS
Kožené čalounění13.286 Kč25.894 Kč
El. nastavení sedadel29.796 Kč16.698 Kč
Adaptivní podvozek29.796 Kč45.496 Kč (vzduchový)
Adaptivní tempomat31.434 Kč (paket Driving Assistance Plus)26.741 Kč
Diodové světlomety48.516 Kč (adaptivní)S
Navigace67.470 Kč43.197 Kč
Elektricky ovládané zadní víko15.990 Kč (Komfortní přístupový systém)18.029 Kč
Vyhřívaný volant5.148 Kč7.139 Kč
Bezklíčové odemykání a startovánísoučástí Komfortního přístupového systémuS
Automatická klimatizaceS, dvouzónováS, dvouzónová
Rezervní kolodojezdové pneumatiky6 655 Kč
Airbagy66
Head-up displej29.796 Kč37.389 Kč
Vyhřívaná přední a zadní sedadla10.036 Kč + 10.036 Kč21.901 Kč
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]49.683 (LED)/7 079113.429 (LED)/9.850
Přední/zadní nárazník [Kč]21.924/25.32423.192/16.425
Přední blatník [Kč]9.6288.713
Čelní sklo [Kč]18.67826.520
Maska chladiče [Kč]1.9069.255
Tlumič přední/zadní [Kč]19.852/16.31026.425/21.811
Brzdové destičky přední [Kč]5.3765.031
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]0přesné náklady zatím nejsou k dispozici
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2,3,123,3,6
Prodloužená záruka3 roky/200.000 km - 9.022 Kč2 roky - 11.339 Kč

Velké rozdíly občas vycházejí i při srovnání cen náhradních dílů. Diodové světlomety Range Roveru Velar jsou sice fajn, jakmile ale jeden z nich trefíte, v servisu si řeknou o bezmála 114.000 korun. Dražší je i čelní sklo nebo maska chladiče, ta stojí 9255 Kč oproti úsměvným devatenácti stovkám u BMW, to má ale zase výrazně dražší zadní nárazník. Záruky nám vycházejí zhruba stejně, byť pouze šestiletá garance na neprorezivění z velké části hliníkového Range Roveru může vypadat jako vtip, jiné je to ale v otázce běžných servisních nákladů. Zatímco u BMW nezaplatíte za prvních 100.000 ujetých kilometrů ani korunu (nájezd je omezen pětiletou lhůtou), „range“ nějakou tu tisícovku slupne.

BMW X4 xDrive35i – Může být SUV sportovní?

Konkrétní částka zatím není k dispozici, podle informací českého zastoupení by se však příliš neměla lišit od Range Roveru Sport, který musí na prohlídku po každých 26.000 kilometrech nebo jednom roce. Pro motor 3.0 TDV6/190 kW vychází první prohlídka na 14.801 Kč, druhá na 21.432 korun (mění se i vložky vzduchového a pylového filtru) a třetí, tedy v 78.000 ujetých kilometrech, stojí necelých 17 tisíc korun. Další prohlídka logicky proběhne v 104.000 kilometrech a stojí 22.140 Kč. Pro tuto chvíli jsou ale uvedené částky pouze orientační.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW X4RR Velar
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky78
Servis76
Záruky88
Průměr7,507,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Technické údaje
Motor BMW X4 xDrive30dRange Rover Velar D240
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29931999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 4000177 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 560 / 1500 - 3000500 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.87.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 5.4 / 5.77.2 / 5.1 / 5.8
Emise CO2:149158
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1400673 / 1731
Objem nádrže (l):6760
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 5101916 / 594
Rozměr pneu:245/45 R19, 275/40R19265/45 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46714803
b) šířka (mm): 18812032
c) výška (mm): 28101665
d) rozvor (mm): 16162874
e) rozchod vpředu (mm): 16321640
f) rozchod vzadu (mm): 16321657
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1040 / 1250900 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):925930
k) šířka vpředu (mm): 15601560
l) šířka vzadu (mm): 15101510
délka sedáku vpředu (mm): 520540
délka sedáku vzadu (mm): 475480
výška opěradla vpředu (mm): 625640
výška opěradla vzadu (mm): 690660
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X4 xDrive30d vs. Range Rover Velar…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



BMW X4 M40i má českou cenu, je o 309.400 Kč dražší než xDrive35i BMW X4 M40i má českou cenu, je o 309.400 Kč dražší než xDrive35i

Nejsilnější verzi řady X4 představilo BMW už na začátku…

BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016 BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016

BMW oficiálně představilo nejostřejší verzi modelu X4.…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…