27.10. 2017 Jan Mička Jan Mička

BMW X4 xDrive30d vs. Range Rover Velar D240 – Nekonkurující si konkurenti

 

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV současnosti. Jak si poradí s BMW X4, mazákem a jedním ze zakladatelů čím dál oblíbenějšího segmentu SUV-kupé?

Poslední dobou není měsíce, aby se neukázal nový model SUV, klidně i od automobilky, u které byste to ještě před pár lety nečekali. Například od Jaguaru, který nedávno uvedl na český trh crossover E-Pace. Složitějším se pro nás pomalu stává i plánování srovnávacích testů, protože ačkoliv k sobě ty či ony modely zdánlivě nepasují, vždycky tomu tak být nemusí. To se pak řídíme nejrůznějšími srovnatelnými parametry, a protože vnější rozměry nemusejí vždycky o konkurentech stoprocentně vypovídat, přikláníme se k použité koncepci, technice nebo vnitřnímu prostoru. Tak jako v případě účastníků dnešního duelu.

Nedivte se, i já jsem si původně myslel, že k sobě BMW X4 a nový Range Rover Velar nebudou pasovat, jenže je to právě „range“, kdo tak trochu klame tělem. Má obrovský zadní převis, dlouhou kapotu a na pohled nízkou linii střechy, což jej opticky, zejména pak na fotografiích, staví někam k vrcholu dnešních SUV. Jenže chyba lávky – stačí se posadit za volant a do druhé řady sedadel a okamžitě víte, že do souboje s BMW X4 padne jako ulitý.

Obě auta mají podélně uložené motory, pohon 4x4, osmistupňové automatické převodovky a velmi podobné výkony. Jenže zatímco BMW X4 xDrive30d disponuje 190 kilowatty díky „single-turbo“ třílitrovému šestiválci, zkoušený Range Rover Velar za označením D240 skrývá dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec řady Ingenium s výkonem 177 kW. Vznětový šestiválec mu samozřejmě nechybí, 221 kW by ale bylo pro potřeby našeho dnešního srovnání přece jenom dost. Navíc cenový rozdíl mezi oběma vozy by pak byl propastný. Tedy… Ještě více propastný.

Dvoumilionová auta

Už podle úvodní fotky dnešního testu vám muselo být jasné, že se opět budeme pohybovat ve vysokých číslech. Realita je taková, že vůbec nejlevnější BMW X4, tedy v provedení xDrive20d s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 140 kW a manuální šestistupňovou převodovkou (jediný manuál v nabídce), zaplatíte přinejmenším 1.306.500 korun. Plus devět tisíc na pokrytí transportních nákladů a předprodejního servisu…

Range Rover Velar poprvé naživo: Revoluční dotyková přístrojovka nefungovala...

Zkoušené provedení xDrive30d, druhý nejsilnější turbodiesel nabídky, je už ale přinejmenším za 1.560.000 Kč, a to jste ještě „nehrábli“ do dlouhého seznamu volitelné výbavové výbavy. Ta v součtu navýšila cenu vozu na fotografiích o šílených 522.006 korun, přičemž za největšími „záseky“ stojí paket Business Class za 67.392 Kč (zahrnuje čalounění kůží Nevada, elektrické nastavení předních sedadel s vyhříváním a HiFi systém s devíti reproduktory) nebo balíček ConnectedDrive Advanced za 65.572 korun (navigace Professional, online služby, příprava pro mobilní telefon s rozhraním bluetooth). Celých 146.900 korun nicméně dáte za vrcholnou linii M Sport se sportovním podvozkem, hliníkovými prvky v interiéru, aerodynamickým vnějším paketem nebo spoustou notoricky známých znáčků ///M. A to zřejmě děla celá řada majitelů, protože jsem snad v provozu ještě neviděl kousek, který by „emkový“ paket neměl.

Pokud vám připadá cena šestiválcového BMW X4 poněkud vysoká, vězte, že ještě nakonec není tak zle. Range Rover Velar sice stojí v podstatě stejně (1.559.569 Kč), jenže to se bavíme o základním vznětovém dvoulitru s jedním turbodmychadlem a výkonem 132 kW. Na manuál nebo pouze zadní pohon zapomeňte, všechny verze velaru jsou vždy vybaveny osmistupňovým automatem a čtyřkolkou. Nejlevnější alternativa k X4 xDrive30d, tedy alespoň co se výkonu týče, vychází na 1.675.245 korun (D240/177 kW), takže nám tady ve vzduchu lítá nějakých 115 tisíc. Jenže „range“ rozdíl ztenčuje bohatší základní výbavou.

Ve standardu kupříkladu nejsou sedmnácti-, ale rovnou osmnáctipalcová litá kola, dokonce i nejlevnější velar má diodové světlomety (za 24.442 Kč i s asistentem dálkových světel a LED signaturou) nebo bezklíčové odemykání a startovní tlačítkem. Jenom za tyto dva prvky dáte u BMW přes padesát tisíc korun. Velar ale přesto bude vždycky tím dražším kouskem. Cena zkoušeného vozu ve výbavě SE (druhá nejvyšší, s motorem D240 od 2.014.287 Kč) se po započtení všech „options“ vyšplhala na 2.456.663 korun, mimo jiné i kvůli plně elektricky ovládaným koženým předním sedadlům s pamětí a masážní funkcí (97.647 Kč) nebo infotainmentu pro zadní cestující za 64.735 korun.

ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavyxDrive 30d, 1.560.000 Kč240D, 1.675.245 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Kola17"18"
Automatická převodovkaSS
Pohon všech kolSS
Kožené čalounění13.286 Kč25.894 Kč
El. nastavení sedadel29.796 Kč16.698 Kč
Adaptivní podvozek29.796 Kč45.496 Kč (vzduchový)
Adaptivní tempomat31.434 Kč (paket Driving Assistance Plus)26.741 Kč
Diodové světlomety48.516 Kč (adaptivní)S
Navigace67.470 Kč43.197 Kč
Elektricky ovládané zadní víko15.990 Kč (Komfortní přístupový systém)18.029 Kč
Vyhřívaný volant5.148 Kč7.139 Kč
Bezklíčové odemykání a startovánísoučástí Komfortního přístupového systémuS
Automatická klimatizaceS, dvouzónováS, dvouzónová
Rezervní kolodojezdové pneumatiky6 655 Kč
Airbagy66
Head-up displej29.796 Kč37.389 Kč
Vyhřívaná přední a zadní sedadla10.036 Kč + 10.036 Kč21.901 Kč
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]49.683 (LED)/7 079113.429 (LED)/9.850
Přední/zadní nárazník [Kč]21.924/25.32423.192/16.425
Přední blatník [Kč]9.6288.713
Čelní sklo [Kč]18.67826.520
Maska chladiče [Kč]1.9069.255
Tlumič přední/zadní [Kč]19.852/16.31026.425/21.811
Brzdové destičky přední [Kč]5.3765.031
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]0přesné náklady zatím nejsou k dispozici
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2,3,123,3,6
Prodloužená záruka3 roky/200.000 km - 9.022 Kč2 roky - 11.339 Kč

Velké rozdíly občas vycházejí i při srovnání cen náhradních dílů. Diodové světlomety Range Roveru Velar jsou sice fajn, jakmile ale jeden z nich trefíte, v servisu si řeknou o bezmála 114.000 korun. Dražší je i čelní sklo nebo maska chladiče, ta stojí 9255 Kč oproti úsměvným devatenácti stovkám u BMW, to má ale zase výrazně dražší zadní nárazník. Záruky nám vycházejí zhruba stejně, byť pouze šestiletá garance na neprorezivění z velké části hliníkového Range Roveru může vypadat jako vtip, jiné je to ale v otázce běžných servisních nákladů. Zatímco u BMW nezaplatíte za prvních 100.000 ujetých kilometrů ani korunu (nájezd je omezen pětiletou lhůtou), „range“ nějakou tu tisícovku slupne.

BMW X4 xDrive35i – Může být SUV sportovní?

Konkrétní částka zatím není k dispozici, podle informací českého zastoupení by se však příliš neměla lišit od Range Roveru Sport, který musí na prohlídku po každých 26.000 kilometrech nebo jednom roce. Pro motor 3.0 TDV6/190 kW vychází první prohlídka na 14.801 Kč, druhá na 21.432 korun (mění se i vložky vzduchového a pylového filtru) a třetí, tedy v 78.000 ujetých kilometrech, stojí necelých 17 tisíc korun. Další prohlídka logicky proběhne v 104.000 kilometrech a stojí 22.140 Kč. Pro tuto chvíli jsou ale uvedené částky pouze orientační.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW X4RR Velar
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky78
Servis76
Záruky88
Průměr7,507,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X4 xDrive30d

Cena v základní výbavě: 1 706 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 121 006 Kč

Range Rover Velar D240

Cena v základní výbavě: 2 014 287 Kč Cena v testované výbavě: 2 456 663 Kč

V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci

Policie lotyšské metropole Rigy ve čtvrtek zadržela…

Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice

Praha bude příští rok hospodařit s příjmy 59,175 miliardy…

Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB

Česká národní banka vydala vůbec první licenci spojenou…

 
Technické údaje
Motor BMW X4 xDrive30dRange Rover Velar D240
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29931999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 4000177 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 560 / 1500 - 3000500 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234217
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.87.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 5.4 / 5.77.2 / 5.1 / 5.8
Emise CO2:149158
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1400673 / 1731
Objem nádrže (l):6760
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 5101916 / 594
Rozměr pneu:245/45 R19, 275/40R19265/45 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46714803
b) šířka (mm): 18812032
c) výška (mm): 28101665
d) rozvor (mm): 16162874
e) rozchod vpředu (mm): 16321640
f) rozchod vzadu (mm): 16321657
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1040 / 1250900 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):925930
k) šířka vpředu (mm): 15601560
l) šířka vzadu (mm): 15101510
délka sedáku vpředu (mm): 520540
délka sedáku vzadu (mm): 475480
výška opěradla vpředu (mm): 625640
výška opěradla vzadu (mm): 690660
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X4 xDrive30d vs. Range Rover Velar…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



BMW X4 v březnu skončí. Kdy se dočkáme nástupce? BMW X4 v březnu skončí. Kdy se dočkáme nástupce?

Po čtyřech letech opustí automobilový svět první generace…

BMW X4 M40i má českou cenu, je o 309.400 Kč dražší než xDrive35i BMW X4 M40i má českou cenu, je o 309.400 Kč dražší než xDrive35i

Nejsilnější verzi řady X4 představilo BMW už na začátku…

 



 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Včera

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že jsem Bruce Wayne

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že…

Říká se, že americký prezident Donald Trump (72) nepatří k nejchytřejším politikům světa. Možná tomu tak není,…

Jak nakoupíte o Vánocích? Podívejte se na přehled svátků, kdy jsou obchody zavřené

Jak nakoupíte o Vánocích? Podívejte se na přehled…

Po dvou podzimních svátcích, kdy zůstaly obchody zavřené, přijdou další svátky bez nákupů o Vánocích. Na konci…

 

iSport.cz

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili Zmrhal a Stoch

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili…

Zvládli to! Fotbalisté Slavie porazili v posledním utkání skupiny Evropské ligy Zenit Petrohrad 2:0 a zajistili…

SOUHRN EL: Vaclík vychytal nulu a Sevilla postupuje, dál jde i Rennes

SOUHRN EL: Vaclík vychytal nulu a Sevilla postupuje,…

Fotbalisté Sevilly s reprezentačním brankářem Tomášem Vaclíkem si v závěrečném kole skupinové fáze Evropské ligy…

 

Reflex.cz

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za tohle opravdu vyhodíte peníze, dobře vám tak!

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za…

Do Tábora jsme jeli s podezřením, že jde o recesi. Jenže prodavači elektronických zařízení pro detekci strašidel…