Test Auto.cz

Jaguar XE 20t (147 kW) – Čekání na vlastní zdroje

4.11. 2015
Verdikt
 

Jaguar se v případě zážehových dvoulitrů musí nadále spoléhat na jednotky od Fordu. Po zkušenostech s benzinovým XE doufáme, že chystané motory z vlastní dílny budou lepší.

Jaguar modelem XE opětovně vstoupil do střední třídy a jak jsme v dřívějším testu zjistili, novinka se rozhodně povedla více než kdysi X-Type. Může však XE zaujmout i se základním motorem?

Zatímco pod kapotou dříve testovaného XE pracoval dvoulitrový turbodiesel se 132 kW, který bude zřejmě prodejně nejúspěšnější volbou, tentokrát jsme sáhli po alternativě v podobě zážehového čtyřválce se 147 kW. Ten je nejlevnějším agregátem v nabídce XE, a tak může zaujmout ty, kteří na luxusně pojatém autě chtějí trochu ušetřit. Čtyřválec ukrývající se pod označením 20t nicméně stojí v základu 1.018.699 korun, což je dost sebevědomá částka. Třeba BMW 320i je levnější, v kombinaci s automatem stojí 988.208 korun, jeho dvoulitrový čtyřválec ale nabízí nižší výkon – 135 kW.

Je to ale kocour!

Jestliže X-Type byl svým unylým designem spíše automobilem pro klienty vyššího věku, nové XE svými tvary zaujme i podstatně mladší zákazníky. Však se podívejte na povedené křivky navržené týmem vedeným Ianem Callumem. Příď se zamračenými světlomety a obří maskou chladiče je prostě dokonalá, stejně tak nízký boční profil sedanu je skvělý.

Jedinou výtku tak máme k zádi – koncová světla působí trochu jako pěst na oko. Podle našeho názoru jsou moc velká a až příliš připomínají vozy Audi. Uzoučké svítilny ve stylu těch z F-Typu by sedanu sedly rozhodně více. Alespoň mají designéři před budoucím faceliftem nad čím přemýšlet…

obrázek [600 x 303]  

Také interiér oko zaujme, ať už stupňovitým členěním palubní desky nebo pro Jaguary už typickým otočným voličem samočinné převodovky. Jen ta kombinace šedé kůže a obložení tmavým dřevem testovaného kousku se bude spíše líbit klientům staršího data narození, kteří jistě ocení i poctivá tlačítka místo moderních dotykových ovladačů.

K vnitřku však máme dvě zásadní připomínky. Tou první je, že se návrháři bohužel nevyhnuli některým ergonomickým přešlapům. Vadily nám především pedály plynu a brzdy umístěné příliš blízko sebe, kvůli čemuž řidič mnohdy zavadí o ten špatný. Plyn je navíc až příliš vlevo. A postranní výdechy ventilace se nachází pod hranou dveří, která jim brání nasměrovat vzduch na boční skla.

Nelíbilo se nám ani neintuitivní ovládání palubního počítače, k němuž je nutné použít nejen tlačítka na volantu, ale k přepínání zobrazených údajů také tlačítko na páčce pod volantem. Navíc nechápeme, proč jsou data zobrazována jen v úzkém pásu ve spodní části jinak rozměrného displeje v kapličce s přístroji. Výtku zaslouží i to, že menu není přeloženo do češtiny.

Další připomínkou je lícování některých prvků, které rozhodně není takové, jaké bychom od auta za cenu XE očekávali. Také navigace je u konkurentů z řad německých značek lepší. Nízké rozlišení použitého displeje by tolik nevadilo, pomalejší reakce ale ano. Český překlad příkazů by pak rozhodně stálo za to vylepšit.

V XE se sedí velice nízko, skoro jako ve sporťáku, což je jeden z důkazů sportovního charakteru auta. Patrné je to ale i na vnitřním prostoru, kterého zkrátka není nazbyt. Kolega dokonce přirovnal kabinu XE ke kupé s konfigurací 2+2. Tak špatné to s místem uvnitř podle mého názoru není, pravdou ale je, že zadní sedadla jsou určena hlavně pro děti. Průměrně vzrostlí dospělí si budou stěžovat na nedostatek místa nad hlavou, se svými 183 centimetry jsem se vzadu takřka dotýkal hlavou stropu. Navíc ani s podélným prostorem to není žádná sláva. Vpředu je místa tak akorát, v příčném směru však posádku trochu omezuje masivní středový tunel.

obrázek [600 x 402]  

Jaguar XE nechce být žádným praktikem, na poměry třídy menší zavazadelník o objemu 450 litrů mu tak odpustíme. Co však v případě přepravy větších zavazadel zarazí, je sklápění zadních sedadel – je nutné zatáhnout za podivnou páku u stropu kufru a pak ještě manuálně opěradla sklopit. To se v Coventry opravdu nenašlo praktičtější řešení? Překvapením jsou také odhalené plechy v zavazadlovém prostoru, které bychom čekali spíše v Dacii než v Jaguaru.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jaguar XE 20t (147 kW)

Cena v základní výbavě: 1 173 095 Kč Cena v testované výbavě: 1 605 639 Kč

Základní výbava:Tempomat, asistent rozjezdu do kopce, čelní a boční airbagy, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bezklíčové startování, samočinná dvouzónová klimatizace, kožený volant, rádio s 8“ displejem a bluetooth.

Výbava testovaného vozu:Hudební systém Meridian (+17.337,-), ambientní osvětlení (+5.590,-), 19“ kola (+21.263,-), bi-xenonové světlomety (+30.746,-), čelní sklo odrážející infračervené záření (+7.254,-), osvícené prahy s nápisem Jaguar (+13.976,-), střešní okno (+41.960,-), sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou (+10.082,-), head-up displej (+36.336,-), zadní sedadla sklopná v poměru 40:20:40 (+13.709,-), elektricky nastavitelná přední sedadla (+19.566,-), varování před vozidly v mrtvém úhlu (+18.168,-), zatmavená zadní okna (+11.180,-), elektricky ovládaná sluneční clona na zadním okně (+13.976,-), obložení Satin Ash Burl (+6.156,-), paket Memory Pack – Elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu se samostmívací funkcí, s osvětlením nástupního prostoru, paměťová funkce pro řidiče, elektricky nastavitelný volant (+29.349,-), paket Power Convenience – bezklíčový vstup, elektricky ovládané víko zavazadelníku (+26.021,-), paket Convenience – vnitřní zpětné zrcátko se samostmívací funkcí, dešťový a světelný senzor (+7.820,-), navigace (+26.287,-), paket Advanced Parking – sledování okolí vozu, parkovací kamera, aktivní parkovací asistent (+52.575,-), paket Cold Climate – vyhřívané čelní sklo, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, vyhřívaná sedadla vpředu, vyhřívaný volant (+23.193,-).

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu, pětina Čechů chce změnit práci Sázka na zvýšení platu, pětina Čechů chce změnit práci

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
Technické údaje
Motor Jaguar XE 20t (147 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 237
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.2 / 6 / 7.5
Emise CO2:179
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 590
Rozměr pneu:225/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4672
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2835
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1603
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1065
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 920
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar XE 20t (147 kW) – Čekání na vlastní zdroje







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Jaguar XE SV Project 8 je britské kladivo na M3. Má 600 koní! Jaguar XE SV Project 8 je britské kladivo na M3. Má 600 koní!

Vrcholná verze Jaguaru XE se stává nejvýkonnějším…

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba! Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Dnes 18:45

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Měla mu dát lásku, něhu a postarat se o něj. Namísto toho ho nechala krutě umírat v autě připoutaného v sedadle…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do větráku, skončila v slzách

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do…

Po kuriózní zranění skončila ve 2. kole turnaje v čínském Nan-čchangu Kristýna Plíšková. Sestra nové světové…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…