Test Auto.cz

Jaguar XE 20t (147 kW) – Čekání na vlastní zdroje

4.11. 2015
Verdikt
 

Jaguar se v případě zážehových dvoulitrů musí nadále spoléhat na jednotky od Fordu. Po zkušenostech s benzinovým XE doufáme, že chystané motory z vlastní dílny budou lepší.

Jaguar modelem XE opětovně vstoupil do střední třídy a jak jsme v dřívějším testu zjistili, novinka se rozhodně povedla více než kdysi X-Type. Může však XE zaujmout i se základním motorem?

Zatímco pod kapotou dříve testovaného XE pracoval dvoulitrový turbodiesel se 132 kW, který bude zřejmě prodejně nejúspěšnější volbou, tentokrát jsme sáhli po alternativě v podobě zážehového čtyřválce se 147 kW. Ten je nejlevnějším agregátem v nabídce XE, a tak může zaujmout ty, kteří na luxusně pojatém autě chtějí trochu ušetřit. Čtyřválec ukrývající se pod označením 20t nicméně stojí v základu 1.018.699 korun, což je dost sebevědomá částka. Třeba BMW 320i je levnější, v kombinaci s automatem stojí 988.208 korun, jeho dvoulitrový čtyřválec ale nabízí nižší výkon – 135 kW.

Je to ale kocour!

Jestliže X-Type byl svým unylým designem spíše automobilem pro klienty vyššího věku, nové XE svými tvary zaujme i podstatně mladší zákazníky. Však se podívejte na povedené křivky navržené týmem vedeným Ianem Callumem. Příď se zamračenými světlomety a obří maskou chladiče je prostě dokonalá, stejně tak nízký boční profil sedanu je skvělý.

Jedinou výtku tak máme k zádi – koncová světla působí trochu jako pěst na oko. Podle našeho názoru jsou moc velká a až příliš připomínají vozy Audi. Uzoučké svítilny ve stylu těch z F-Typu by sedanu sedly rozhodně více. Alespoň mají designéři před budoucím faceliftem nad čím přemýšlet…

obrázek [600 x 303]  

Také interiér oko zaujme, ať už stupňovitým členěním palubní desky nebo pro Jaguary už typickým otočným voličem samočinné převodovky. Jen ta kombinace šedé kůže a obložení tmavým dřevem testovaného kousku se bude spíše líbit klientům staršího data narození, kteří jistě ocení i poctivá tlačítka místo moderních dotykových ovladačů.

K vnitřku však máme dvě zásadní připomínky. Tou první je, že se návrháři bohužel nevyhnuli některým ergonomickým přešlapům. Vadily nám především pedály plynu a brzdy umístěné příliš blízko sebe, kvůli čemuž řidič mnohdy zavadí o ten špatný. Plyn je navíc až příliš vlevo. A postranní výdechy ventilace se nachází pod hranou dveří, která jim brání nasměrovat vzduch na boční skla.

Nelíbilo se nám ani neintuitivní ovládání palubního počítače, k němuž je nutné použít nejen tlačítka na volantu, ale k přepínání zobrazených údajů také tlačítko na páčce pod volantem. Navíc nechápeme, proč jsou data zobrazována jen v úzkém pásu ve spodní části jinak rozměrného displeje v kapličce s přístroji. Výtku zaslouží i to, že menu není přeloženo do češtiny.

Další připomínkou je lícování některých prvků, které rozhodně není takové, jaké bychom od auta za cenu XE očekávali. Také navigace je u konkurentů z řad německých značek lepší. Nízké rozlišení použitého displeje by tolik nevadilo, pomalejší reakce ale ano. Český překlad příkazů by pak rozhodně stálo za to vylepšit.

V XE se sedí velice nízko, skoro jako ve sporťáku, což je jeden z důkazů sportovního charakteru auta. Patrné je to ale i na vnitřním prostoru, kterého zkrátka není nazbyt. Kolega dokonce přirovnal kabinu XE ke kupé s konfigurací 2+2. Tak špatné to s místem uvnitř podle mého názoru není, pravdou ale je, že zadní sedadla jsou určena hlavně pro děti. Průměrně vzrostlí dospělí si budou stěžovat na nedostatek místa nad hlavou, se svými 183 centimetry jsem se vzadu takřka dotýkal hlavou stropu. Navíc ani s podélným prostorem to není žádná sláva. Vpředu je místa tak akorát, v příčném směru však posádku trochu omezuje masivní středový tunel.

obrázek [600 x 402]  

Jaguar XE nechce být žádným praktikem, na poměry třídy menší zavazadelník o objemu 450 litrů mu tak odpustíme. Co však v případě přepravy větších zavazadel zarazí, je sklápění zadních sedadel – je nutné zatáhnout za podivnou páku u stropu kufru a pak ještě manuálně opěradla sklopit. To se v Coventry opravdu nenašlo praktičtější řešení? Překvapením jsou také odhalené plechy v zavazadlovém prostoru, které bychom čekali spíše v Dacii než v Jaguaru.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jaguar XE 20t (147 kW)

Cena v základní výbavě: 1 173 095 Kč Cena v testované výbavě: 1 605 639 Kč

Základní výbava:Tempomat, asistent rozjezdu do kopce, čelní a boční airbagy, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, bezklíčové startování, samočinná dvouzónová klimatizace, kožený volant, rádio s 8“ displejem a bluetooth.

Výbava testovaného vozu:Hudební systém Meridian (+17.337,-), ambientní osvětlení (+5.590,-), 19“ kola (+21.263,-), bi-xenonové světlomety (+30.746,-), čelní sklo odrážející infračervené záření (+7.254,-), osvícené prahy s nápisem Jaguar (+13.976,-), střešní okno (+41.960,-), sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou (+10.082,-), head-up displej (+36.336,-), zadní sedadla sklopná v poměru 40:20:40 (+13.709,-), elektricky nastavitelná přední sedadla (+19.566,-), varování před vozidly v mrtvém úhlu (+18.168,-), zatmavená zadní okna (+11.180,-), elektricky ovládaná sluneční clona na zadním okně (+13.976,-), obložení Satin Ash Burl (+6.156,-), paket Memory Pack – Elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu se samostmívací funkcí, s osvětlením nástupního prostoru, paměťová funkce pro řidiče, elektricky nastavitelný volant (+29.349,-), paket Power Convenience – bezklíčový vstup, elektricky ovládané víko zavazadelníku (+26.021,-), paket Convenience – vnitřní zpětné zrcátko se samostmívací funkcí, dešťový a světelný senzor (+7.820,-), navigace (+26.287,-), paket Advanced Parking – sledování okolí vozu, parkovací kamera, aktivní parkovací asistent (+52.575,-), paket Cold Climate – vyhřívané čelní sklo, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, vyhřívaná sedadla vpředu, vyhřívaný volant (+23.193,-).

Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
Technické údaje
Motor Jaguar XE 20t (147 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 237
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.2 / 6 / 7.5
Emise CO2:179
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 590
Rozměr pneu:225/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4672
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2835
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1603
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1065
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 920
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar XE 20t (147 kW) – Čekání na vlastní zdroje







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Jaguar XE SV Project 8 je britské kladivo na M3. Má 600 koní! Jaguar XE SV Project 8 je britské kladivo na M3. Má 600 koní!

Vrcholná verze Jaguaru XE se stává nejvýkonnějším…

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba! Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…